Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nett og "flørting", hvor går grensa?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-11-10, 10:39   #26
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nett og "flørting", hvor går grensa?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Men er det de som blir lurt sitt ansvar å si ifra til familien?

Dersom man sier fra, så kan det FORT slå andre veien. At det er "sladreren" som får skylden for dette osv.

Er helt enig i det, men det er jo trist at den uskyldige parten ikke får vite? I allefall om det er mer enn en engangshendelse?

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Mannen i mitt eksempel viser seg å være en syk, syk mann. Jeg skal ikke gå inn på detaljer.
Jeg sliter med at kona ikke får vite om dobbelt livet og han styrer på videre.

Tenker at det feiler alle "kroniske" nettflørtere ett eller annet jeg, mangel på selvtillit kanskje? Må på nett for å få bekreftelse?

Er søren ikke lett å vite hva som er riktig å gjøre i en slik situasjon....

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 10:51   #27
Snorkfrøken__
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Snorkfrøken__ er ny på veien

Jeg kommer nok aldri til å kontakte henne. Men er skummelt å vite at det finnes slike menn der ute, blir heeeelt skeptisk av det!

Gammel 07-11-10, 10:53   #28
Tusta85
Seniormedlem

Tusta85 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Alder: 39
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Ja, det er kjempetrist at den andre parten ikke får vite, men sannsynligheten for at det ender opp med å være "sladreren" sin skyld er så stor, at jeg mener det ikke er verdt risken. En sjalu kone er det siste jeg vil ha på nakken fordi det er jeg som avslører mannen hennes.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 11:09   #29
Snorkfrøken__
Medlem

Ja, det er kjempetrist at den andre parten ikke får vite, men sannsynligheten for at det ender opp med å være "sladreren" sin skyld er så stor, at jeg mener det ikke er verdt risken. En sjalu kone er det siste jeg vil ha på nakken fordi det er jeg som avslører mannen hennes.

Jeg er enig. Men han utgav seg for å være en helt anne, som sikkert 90% ander på nett. Dette var første og siste gang!!!!!!!!!!

Gammel 07-11-10, 15:13   #30
herregud
Medlem

herregud sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Men er det de som blir lurt sitt ansvar å si ifra til familien?

Dersom man sier fra, så kan det FORT slå andre veien. At det er "sladreren" som får skylden for dette osv.

Ja, konsekvensene kan fort bli ganske store. Men kanskje et anonymt tips..? Tror det hadde hjulpet litt på samvittigheten å vite at offeret for sånn oppførsel ble informert. Jeg hadde ihvertfall aldri sittet stille og sett på det hvis det hadde involvert noen av mine nærmeste.

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 15:31   #31
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Ofte er man kanskje klar over at en evt partner holder på på dette viset..Men velger å "tåle" det kanskje pga unger, vanskeligheter med å bryte ut, at man ikke synes det er nok til å sette i gang en stor omveltning osv. Da er det sikkert ikke særlig kult at noen, spesielt noen man ikke kjenner sånn veldig godt, kommer og "informerer" og vet alt om hva som foregår, hvor mye man finner seg i osv. Det ville hvertfall jeg tenkt litt på om jeg hadde planer om å komme og liksom "redde" den personen som blir utsatt for dette. Ville hvertfall sett ann personen jeg evt hadde vurdert å fortelle det til veldig.. Må hvertfall ha vært en nær venninne.

Gammel 07-11-10, 15:39   #32
herregud
Medlem

herregud sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ofte er man kanskje klar over at en evt partner holder på på dette viset..Men velger å "tåle" det kanskje pga unger, vanskeligheter med å bryte ut, at man ikke synes det er nok til å sette i gang en stor omveltning osv. Da er det sikkert ikke særlig kult at noen, spesielt noen man ikke kjenner sånn veldig godt, kommer og "informerer" og vet alt om hva som foregår, hvor mye man finner seg i osv. Det ville hvertfall jeg tenkt litt på om jeg hadde planer om å komme og liksom "redde" den personen som blir utsatt for dette. Ville hvertfall sett ann personen jeg evt hadde vurdert å fortelle det til veldig.. Må hvertfall ha vært en nær venninne.

Godt poeng.. Det kan fort bli veldig galt for de det gjelder.

Gammel 07-11-10, 15:53   #33
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Anonymt tips tror jeg jeg hadde blitt paranoid av "Hvem er det som går rundt og vet så mye om privatlivet mitt", liksom?

Gammel 07-11-10, 16:42   #34
herregud
Medlem

herregud sin avatar

Anonymt tips tror jeg jeg hadde blitt paranoid av "Hvem er det som går rundt og vet så mye om privatlivet mitt", liksom?

Hehe.. ser den. Men jeg tror (eller vet?) at det verste tross alt er å bli gått bak ryggen på i årevis og kanskje være den eneste som ikke vet.. Vanskelig problem, så lurt å være varsom. Men når jeg ble fortalt, så var det en utrolig lettelse, og er fortsatt veldig takknemlig for at sannheten kom frem. Tror at livet mitt kunne vært et helvete i dag om det ikke hadde blitt avslørt.

Gammel 07-11-10, 16:43   #35
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Hvor "grensa" går - det tror jeg hver enkelt, evt hvert enkelt par, må kjenne på seg selv? Om det føles galt, er det galt - er man usikker er det enkleste å snakke om det, og om den ene parten gjør noe uakseptabelt er det jo faktisk opp til den andre å sette ned foten, evt fjerne seg fra situasjonen/mennesker som gjør tilværelsen vond og ekkel.

Om jeg høres "skråsikker" ut og tar lett på det, så kan det tilføyes at jeg var samboer en gang i tiden med noen som skapte enormt mye psykisk stress for meg, og jeg prøvde så lenge å hjelpe/fikse/støtte/tilgi/forstå, men den jeg bodde med ønsket ikke å endre sine atferdsmønster, og da jeg forsto det, dro jeg - og så meg aldri tilbake. Man setter selv sine egne grenser, ingen andre kan flytte på dem eller viske dem ut.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 16:52   #36
Bæret
Medlem

Bæret sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Hmmm... Det snakkes mye om utro menn her. Er menn mer utro..?

Vet du, det tror jeg.

Hvor grensa går, det er opp til hver enkelt.

Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 17:01   #37
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Hehe.. ser den. Men jeg tror (eller vet?) at det verste tross alt er å bli gått bak ryggen på i årevis og kanskje være den eneste som ikke vet.. Vanskelig problem, så lurt å være varsom. Men når jeg ble fortalt, så var det en utrolig lettelse, og er fortsatt veldig takknemlig for at sannheten kom frem. Tror at livet mitt kunne vært et helvete i dag om det ikke hadde blitt avslørt.

Det er helt klart veldig vanskelig det der.. Klart man ikke vil bli lurt i årevis.. Og klart det bare blir enda mer vondt om andre finner ut om noe man går igjennom og kanskje synes er veldig ydmykende.

Det er veldig fint for de som ser dette som en grunn til å bryte ut å få vite det, men ja..

Jeg ville ikke ha fått vite det av noen andre. Men jeg hadde funnet ut samboeren min hadde holdt på med noe sånt. Lett

Gammel 07-11-10, 17:10   #38
herregud
Medlem

herregud sin avatar

jeg hadde funnet ut samboeren min hadde holdt på med noe sånt. Lett

Alltid en fordel å være den smarteste

Gammel 07-11-10, 17:16   #39
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

eller den som er mest tekninsk anlagt hvertfall

Gammel 07-11-10, 19:36   #40
Snorkfrøken__
Medlem

Ja, drittsekken kommer nok fra det. Men jeg har lagt et helvete for han i noen dager nå... Slik at han virkelig kjenner på det og ikke gjør noe slikt igjen..(yeah right)!!

Gammel 07-11-10, 19:47   #41
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvem jeg puler eller ikke puler er strengt tatt min sak, og litt kjæresten min sin sak, og det er ingen andres sak. Skulle jeg vært utro som kvinne så er det ingen som har noe med det bortsett fra akkurat kjæresten min.

Og LITT kjæresten din sin sak??? Du bruker kondom da håper jeg... klamydia og annen snadder er nemlig strengt tatt VELDIG en evt uvitende kjæreste sin sak for og si det sånn...

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 20:54   #42
Terjemat
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 46
Terjemat er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvem jeg puler eller ikke puler er strengt tatt min sak, og litt kjæresten min sin sak, og det er ingen andres sak. Skulle jeg vært utro som kvinne så er det ingen som har noe med det bortsett fra akkurat kjæresten min.

Enig med deg, en må ta det litt rolig. Dessuten er det mange som gir hverandre lov til en del. Ofte de som har de sunneste forholdene.

Terjemat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 20:57   #43
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Terjemat, her.

Dessuten er det mange som gir hverandre lov til en del. Ofte de som har de sunneste forholdene.

Det er vel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig relativt

Gammel 08-11-10, 12:14   #44
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Personlig synes jeg man skal ligge unna andres forhold, med mindre noen blir fysisk skadet, eller psykisk. Har det med sex og emosjonelle ting å gjøre - ligg unna. De tingene hører hjemme nettopp i det forholdet, og enten får partneren vite det, og reagerer på en eller annen måte, eller partneren får ikke vite det. Det er ikke opp til andre å gi seg inn på det. Vi vet ikke hva som er best, så vi bør ikke opptre som om vi vet hva som er riktig eller best.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 12:38   #45
herregud
Medlem

herregud sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Personlig synes jeg man skal ligge unna andres forhold, med mindre noen blir fysisk skadet, eller psykisk. Har det med sex og emosjonelle ting å gjøre - ligg unna. De tingene hører hjemme nettopp i det forholdet, og enten får partneren vite det, og reagerer på en eller annen måte, eller partneren får ikke vite det. Det er ikke opp til andre å gi seg inn på det. Vi vet ikke hva som er best, så vi bør ikke opptre som om vi vet hva som er riktig eller best.

Så om du fant ut at f.eks kjæresten til søstra di gikk bak ryggen på ho så hadde du ikke sagt noe..? eller bak ryggen på en god venn av deg..? Eller hadde du satt pris på om vennene dine hadde sagt noe til deg hvis dama di stadig var utro..?

Gammel 08-11-10, 15:33   #46
Snorkfrøken__
Medlem

Jeg sitter og klør meg litt i hodet nå:
Er det virkelig slik at samfunnet har blitt så individualistisk at man ikke skal si i fra lenger? Folk kan drive med hva de vil, det er deres sak? Samme hvem de sårer?

Farlig utvikling.. Jada, jeg setter det litt på kanten..

Gammel 08-11-10, 15:54   #47
krod
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2009
krod er på en erverdig vei

Men jeg har lagt et helvete for han i noen dager nå... Slik at han virkelig kjenner på det og ikke gjør noe slikt igjen..(yeah right)!!

Forestiller meg at på ett annet forum sitter det en mann akkurat nå og klager sin nød over en "syk, syk dame som har laget ett helvete for han og løyet han huden full"

Drev selv og chattet og møtte folk på nett ganske mye for en del år tilbake (jeg var singel), og jeg tror nok ikke kvinnene er så mye mindre fulle av løgner og selvbedrag enn vi menn er.. Og at menn er mer utro enn kvinner tror jeg ikke, tror begge kjønn har sine svin på skogen der gett...

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 16:05   #48
Snorkfrøken__
Medlem

Opprinnelig lagt inn av krod, her.

Forestiller meg at på ett annet forum sitter det en mann akkurat nå og klager sin nød over en "syk, syk dame som har laget ett helvete for han og løyet han huden full"

Drev selv og chattet og møtte folk på nett ganske mye for en del år tilbake (jeg var singel), og jeg tror nok ikke kvinnene er så mye mindre fulle av løgner og selvbedrag enn vi menn er.. Og at menn er mer utro enn kvinner tror jeg ikke, tror begge kjønn har sine svin på skogen der gett...

Ps: jeg har ikke sagt at ikke kvinner gjør det. Det er et digert forum for begge kjønn som vil drive med faenskap. Jeg snakket om min erfaring.

Gammel 08-11-10, 16:37   #49
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Jeg sitter og klør meg litt i hodet nå:
Er det virkelig slik at samfunnet har blitt så individualistisk at man ikke skal si i fra lenger? Folk kan drive med hva de vil, det er deres sak? Samme hvem de sårer?

Farlig utvikling.. Jada, jeg setter det litt på kanten..

Det har da INGENTING med egoisme, individualisme eller whatever å gjøre! Det handler om at du ikke ANER hva du blander deg borti når du skal inn og "redde" kona til denne mannen du vet om. Du vet ingenting om forholdene der, hvem som vet hva, hvem som gjør hva osv og da kan du gjøre det ganske mye vondt verre. Eller kanskje mye bedre. Men det vet jo ikke du. Du vet kanskje hva som skjer på overflaten, men det er langt i fra den fulle og hele sannheten om hva det er som foregår bak lukkede dører.

Er jo for all del bare til å prøve, men da må man være klar over konsekvensene av å blande seg inn i noen andres privatliv på den måten også

Synes heller det er skummelt at verden har blitt et sånt evig talkshow hvor folk mener at alt skal luftes, til enhver pris. Folk synes jo nesten det er et kick når de finner ut at andre er utro og finner stor underholdningsverdi i det.. Så spennende å buste en som flørter på nettet.. Og ikke minst å avsløre det for kona, som da innser at hun fortjener bedre, kicks him to the curb og går vidre til et bedre og rikere liv liksom. Er ikke sånn det funker vettu! I en perfekt verden, så ja.. Men det lever nok ikke vi i.

Gammel 08-11-10, 17:06   #50
Snorkfrøken__
Medlem

Det har da INGENTING med egoisme, individualisme eller whatever å gjøre! Det handler om at du ikke ANER hva du blander deg borti når du skal inn og "redde" kona til denne mannen du vet om. Du vet ingenting om forholdene der, hvem som vet hva, hvem som gjør hva osv og da kan du gjøre det ganske mye vondt verre. Eller kanskje mye bedre. Men det vet jo ikke du. Du vet kanskje hva som skjer på overflaten, men det er langt i fra den fulle og hele sannheten om hva det er som foregår bak lukkede dører.

Er jo for all del bare til å prøve, men da må man være klar over konsekvensene av å blande seg inn i noen andres privatliv på den måten også

Synes heller det er skummelt at verden har blitt et sånt evig talkshow hvor folk mener at alt skal luftes, til enhver pris. Folk synes jo nesten det er et kick når de finner ut at andre er utro og finner stor underholdningsverdi i det.. Så spennende å buste en som flørter på nettet.. Og ikke minst å avsløre det for kona, som da innser at hun fortjener bedre, kicks him to the curb og går vidre til et bedre og rikere liv liksom. Er ikke sånn det funker vettu! I en perfekt verden, så ja.. Men det lever nok ikke vi i.

Visst du hadde lest litt lenger oppe så hadde du sett at jeg ikke skal si noe...
Denne mld di var latterlig og bastant. Beklager at jeg sier det.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er så glad jeg "fant" dere på nett;O) kirhy Lavkarbo generelt 3 22-11-09 19:25
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.