Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Sperret
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Har gått ned mange kiloen av dere skriver at jeg ikke aner noenting om dette. men jeg vet at jeg er blitt feit av snop og kaker og lite aktivitet. det kan ingen vite bedre enn meg. Og hvorfor kan jeg ikke få lov å skrive hva jeg tror og vet? er det bare deres meninger som er rette? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#27 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har gått ned mange kilo
Du gjør som mange andre, forutsetter at fete folk er late og overspiser. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Du kan skrive og påstå hva du vil om DEG SELV - vi reagere på at du hevder påstandene dine som gyldige for OSS også! Ser du forskjellen?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At du har blitt feit av snop, kaker og ingen aktivitet er helt greit. Det har jeg også blitt feit av |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#30 |
Sperret
![]() |
![]() Sv: Har gått ned mange kilojeg snakker av erfaring for meg selv. og alle de jeg kjenner som er overvektige. når min sviger mor sitter og fyller på middagstallerkenen så den får stor haug, burde helst hatt karmer, og samtidig sier at hun forstår ikke hvorfor hun legger på seg, for hun spiser jo ingenting, da sier jo ting seg selv akkurat i hennes tilfelle. Når jeg går tur, så er det de slanke jeg treffer som også går tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Sperret
![]() |
Sv: Har gått ned mange kiloog jeg er er ikke sur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Du får stå for din oppfatning av det som blir sagt - men du kjemper mot vindmøller her inne på et lavkarbokosthold når du forfekter mindre kalorier og mosjon som eneste rette vei.... hva hadde du forventet? Applaus? Jeg VET at du sannsynligvis vil gå opp i vekt over tid - fordi det er så veldig vanskelig og kjempe mot konstant sultfølelse - og når kjemien i kroppen din i tillegg er i alarmberedskap fordi du sulter den - så har ikke DIN viljestyrke så mye og si - kroppen din vil framtvinge fettlagring uansett - og du ender opp med og spise mindre og mindre for å ikke legge på deg. Vi er mange hundre her inne som har opplevd akkurat dette - og DERFOR spiser vi lavkarbo i dag alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
So? Pappa spiser også fjell til middag. Og ikke bare ett. Han legger aldri på seg. Det sier vel litt om matvaretoleranse hos den enkelte =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Faren min også.... og han går NED i vekt (15 kilo nå)... dessuten har han sluttet med medisinene for dia2 og høyt blodtrykk. BARE pga omlegging til lavkarbokosthold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Da bør du gå tur litt oftere
![]() |
![]() |
#36 |
Sperret
![]() |
Sv: Har gått ned mange kilomen da er kanskje faren din litt aktiv da? min sviger mor klarer ikke gå stort lenger. går kun fra senga til kjøkkenet, og toalettet. hun er nå for tung. har skikkelig helseproblemer. og ingen lege har ennå sagt til henne at hun bør gå ned i vekt! det sier hun flere ganger til meg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Seniormedlem
*Ler* ja det burde jo holde for å konkludere med at tjukke mennesker ikke går tur |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
Om pappa er litt aktiv? Neh, han går ikke turer sammen med dere andre slanke værtfall |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Seniormedlem
Faren min orket ingenting han. Han var konstant sliten og slapp. Han var ganske tjukk og i dårlig form. Etter en god stund på lavkarbo slapp kiloene og han kunne begynne å røre seg igjen. Det er en av de flotte tingene med lavkarbo - overvektige kan få lov til å gå NED en del i vekt først kun vha kostholdet, og SÅ får man mer overskudd og lyst til å bevege seg. Svært mange her inne trener ikke i det hele tatt og går ned i vekt... hvordan forklarer du det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Seniormedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Jeg går på tur! Ergo er jeg slank!
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#42 |
Sperret
![]() |
Sv: Har gått ned mange kiloNei min sviger mor er det ikke håp for. hun skulle ha operert bena, ellers kommer hun snart til å lande i rullestol. men hadde ikke så lyst til operasjon. har prøvd å si til henne at hvis hun minker ned på karbohydratene, så kan det hjelpe på vekta. men da sier hun bare: men jeg MÅ ha en liten potet til middag osv. så har litt gitt opp det der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Har gått ned mange kiloJeg kan vel omtrent signere hvert ord Furine sier. Dette er min erfaring også. Jeg har alltid vært overvektig, jeg har aldri vært noe kake- og godterimenneske. Damnit, jeg var veggis, som liksom allment sett anses som toppen av sunnhet, i åtte år, og tjukk var jeg, og tjukk forble jeg. Inntil jeg oppdaga lavkarbo, og jeg er i dag slank og frisk fra en del lidelser. Jeg har spist lchf (lavkarbo/høyfett) i snart fem år, dette fordi det er hva jeg trives med, men jeg har tro på hele skalaen av lavkarbofilosofier, ut fra den enkeltes helsemessige forutsetning, toleranse og trivsel. Dette har vært redningen for helsa mi, fordi jeg, som Furine, hadde hormoner på bærtur. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#44 |
Sperret
![]() |
Sv: Har gått ned mange kilovet ikke hvor mange ganger jeg må skrive det: jeg mener ikke at min mening og erfaring gjelder for alle. dere henger dere utrolig mye opp i de "negative" tingene jeg skriver.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Om du synes at svarene du har fått er hårsåre eller surmagede - så synes jeg du bør tenke over at mange her har slitt med overvekt hele livet, og hele veien blitt utskjelt og bebreidet for å være svake og late, mens dette virkelig ikke var sannheten. Kanskje de til og med begynte å tro på det selv, til slutt - at det var noe galt med dem, hvordan de tenkte, kanskje de virkelig var slike late og løgnaktige drog som de ble beskyldt for å være (for hvis de hadde trent og spist så sunt som de hevdet, så skulle de jo ikke vært tykke). Disse som har vært så enormt heldige å oppdage lavkarbo og kanskje samtidig sette fingeren på hormonlidelser som aldri ble oppdaget tidligere - SELVSAGT er de (vi!) opptatt av å spre korrekt informasjon om overvekt! Når du tenker over det, så er det kanskje ikke så rart at det blir tatt ille opp når noen fortsatt går ut fra at "overvektige er late og fråtser i kaker"?
![]() |
![]() |
#46 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Har gått ned mange kiloJa, jeg skjønner at du tenker sånn, altså. Men det er vel kanskje greit å ta tak i diksusjonsformen din, synes jeg. Du kan faktisk ikke regne med at så krasse påstander vil stå ubesvart. Man må tåle å få litt strenge svar tilbake når man selv presenterer så strenge beskyldninger! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#47 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 38
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har gått ned mange kiloJeg må si jeg er ganske uenig i mye av det du skriver, men trenger ikke utdype det noe mer, for det har blitt kommentert
og
og
Hun bruker også "jeg mener" og "jeg tror" foran endel påstander, og det fremlegges ikke da som fakta, men hennes meninger/antakelser som skal være lov og komme med, selvom ikke alle er enig i det, eller det også kan være direkte feil. Hun er kanskje ute etter å lære mer, og lufte de tankene og meningene hun har nå. Får inntrykk av at hun er mottakelig for andres erfaringer, og påpeker jo flere ganger at det hun skriver er av egne erfaringer. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
![]() |
![]() |
#48 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fikk bare veldig lyst til å komme med mine "two cents" angående dette.
![]() Sist redigert av Julie : 07-04-11 kl 18:35. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
![]() |
![]() |
#49 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har gått ned mange kiloGratulerer med vektnedgang Slankogfin.
Jeg tenker som så om det hun skriver at på grunn av poteter og brød ( karbohydrater) så blir kroppen trigget til å ønske seg mere mat og man stapper i seg mere mat og snop og all verdens. Derfor blir potet og brød "grunn problemet" . |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#50 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Sv: Har gått ned mange kiloGratulerer med vektnedgangen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Har bare gått ned 2,5 kilo på Atkins | Yatta! | Lavkarbo generelt | 11 | 01-07-10 23:15 |
Hvor mange kilo har dere gått ned? | Janis | Generell diskusjon | 1 | 13-07-09 23:46 |
Hvor mange kilo har dere gått ned? | frustrert frue | Spørsmål og svar | 34 | 28-05-09 09:42 |
Da har jeg gått ned 20 kilo! | Jenta | Mer enn 30 kg overvekt | 21 | 12-05-09 12:21 |
Hvor mange kilo har dere gått ned? | *Tussi* | Ketolysekuren | 3 | 16-04-05 10:28 |