Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Må man være i ketose for å kunne pøse med fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-05-11, 20:36   #26
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Må man være i ketose for å kunne pøse med fett?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva er det som ikke er feil her? Dine og Mats sine påstander?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg brukte ikke mye energi, men kan du vennligst forklare hva jeg har tilbakevist som ikke er feil? Eller er du kun ute på trolling nå for det at du ikke tåler saklighet, det kan man virkelig holde seg for god til.

Det er ikke feil at ei lita jente på 40 kg ikke skal ha 72g. kh........
Det er ikke feil at en bodybuilder på 110 ikke skal ha 72g. kh..........

Mats sier at de som ikke passer inn i gjennomsnittet ikke skal ha kh. tilsvarende gjennomsnittet. Men han sier ikke at de som er på gjennomsnittet ikke skal ha 72g. kh...........

Det er greit nok at en trenger et gjennomsnitt å referere til, men et gjennomsnitt passer ikke alle.
Begge parter har rett. Jeg støtter begge sider og prøvde å megle....Det var muligens ikke så lurt

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 21:12   #27
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Mats sier at de som ikke passer inn i gjennomsnittet ikke skal ha kh. tilsvarende gjennomsnittet. Men han sier ikke at de som er på gjennomsnittet ikke skal ha 72g. kh...........

Men har Mats rett? Har Mats noe som helst forskning/kilder som bakgrunn for sine uttalelser? Det er jo det vi diskuterer her Hvordan VET Mats at han har rett? Siden vi allerede har snakket om at dette kan like gjerne være motsatt gjeldende, nemlig at ei lita jente kanskje heller skal ha MER karbo enn en stor mann?

Sitat:

Det er greit nok at en trenger et gjennomsnitt å referere til, men et gjennomsnitt passer ikke alle.
Begge parter har rett. Jeg støtter begge sider og prøvde å megle....Det var muligens ikke så lurt

Hva vet du og Mats om at dette gjennomsnittet på omkring 72 gram ikke er ganske så riktig med mindre variasjoner? Hvilket grunnlag er det som brukes for å påstå det som Mats påstår? Tatt at dere ikke har lest boka påstandene Lutz kommer med en gang? Vet dere hva dere egentlig kritiserer?
Det er greit at du prøver og megle - ofte kan man jo bli enige om en gylden middelvei - og jeg er som sagt mer enn villig til å endre mening - men kun om "motstanderen" har noe som helst faglig grunnlag for sine påstander Det må oppfattes som rimelig på bakgrunn av en eller annen faglig tyngre kilde enn Mats før jeg kan si meg enig i påstandene...Fram til dette kommer fram - står jeg fast ved det jeg allerede har sagt - megling eller ei

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 21:25   #28
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Har du hørt om sunn fornuft?

Så lenge Lutz sier at 72g kh. per dag er et gjennomsnitt sier det seg selv at det er basert på ytterpunkter i begge ender.... Noen er i begge de endene...det sier seg selv....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:09   #29
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har du hørt om sunn fornuft?

Så lenge Lutz sier at 72g kh. per dag er et gjennomsnitt sier det seg selv at det er basert på ytterpunkter i begge ender.... Noen er i begge de endene...det sier seg selv....

Sunn fornuft trenger ikke være det samme hos meg som hos deg

Et gjennomsnitt er ikke i hovedsak basert på ytterpunkter i begge ender, vanligvis er flesteparten av tilfellene samlet i størst grad rundt midtpunktet - også kalt en Gauss-kurve (normalfordeling), og ytterpunktene påvirker i liten grad midtpunktets plassering.
Dessuten sier ikke dette gjennomsnittet eller normalfordelingskurven noe som helst om hva variasjonene skyldes (kjønn/kroppsvekt?) - så det bør vi kanskje finne utav?

Må få lånt tilbake den boka noen timer...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan kan jeg være i ketose uten å brenne fett? Novisa Spørsmål og svar 16 08-09-09 18:13
Være i ketose? xCamilla Ketolysekuren 8 03-03-09 08:39
Må man spise mye fett for å være i ketose? Lisekir Lavkarbo generelt 6 08-04-08 16:02
Må man være i ketose for å spise mye fett? Iset Lavkarbo generelt 2 08-04-08 13:25
Hva vil det si å være i ketose ? Nille Spørsmål og svar 0 06-09-05 19:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.