Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Barcelona
Alder: 43
![]() |
trener ofte....Jeg trener 5-7 ganger i uka, er fysisk sterk, merker at jeg trenger mindre søvn når jeg trener, får veldig overskudd. Har tidligere spist det meste uten å tenke kosthold og holdt vekta, men nå vil jeg gå ned så da er det kostholdet jeg konsentrere meg om, noe som kan være vanskelig siden jeg bor sammen med ei venninne som kan spise akkurat hva hun vil og er like tynn... og så er jeg jo glad i mat
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Hvor: Trondheim
Alder: 44
![]() ![]() |
Jeg trener 1 time jazzballett og 1 time streetdance i uka. Siste halvåret har jeg også trent 1,5 time styrke og stretch etter jazzen, men kommer til å slutte med det av diverse årsaker. Føler ikke at det var helt "meg" + at det var så mange råslanke, flotte dansejenter der med stygge blikk
![]() |
![]() |
#28 |
Nytt Medlem
Alder: 41
![]() |
Jeg får spader når jeg ikke får trene - sånn som nå, som jeg har senebetennelse og må holde meg i ro. Helt forjævlig, trening er avhengighetsskapende! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: hodet mitt
![]() |
![]() |
#29 |
Admin
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nå må jeg jo nesten skrive her igjen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#30 |
Gjest
|
Jeg trener 6-7dager i uka. 1t ergomertersykkel + 30min styrketrning hver morgen, sykkler til og fra stallen(4km hver vei) + 30 min styrketrening-ting når jeg kommer hjem, og jeg joggger med bikkja nesten hver kveld.. Jogger "vi" ikke, går vi minst 1t. |
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: Hvor mye trener dere?Ja, hvor mye trener jeg egentlig? Det er 100 min gløping (intervall med gåing i raskt tempo og løping i bedagelig tempo) og bakkeklatring på tredemølla to til tre ganger i uka. Det er også 30 min stepping så og si hver dag. Og 1 time fitnessballtrening 1-2 ganger i uka.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Sv: Hvor mye trener dere?Fitnessballtrening er trening med en diger ball, minst 75 cm i diameter. Fås kjøpt til ca 250 kr i sportsbutikken. Program pleier å følge med på dvd. Fitnessballen gir supre muligheter til å trene opp kjernemusklaturen i rygg og mage. Ta sit-ups på ballen du og du vil merke at denne typen sit-ups er mer behagelig og mer effektiv enn vanlig sit-ups. Fordelen med ballen er at man trener opp balansen samtidig, samt får grep om muskler som man vanligvis ikke kommer til med vanlig styrkeøvelser. Dessuten er det gøy. Du må regne med å tryne noen ganger i starten. Ikke lett for en nybegynner å finne balansepunktet. Øvelsene kan være vanskelig, fordi det tar tid å finne rett utgangsstilling. Men etterhvert går det lettere og til slutt funker det som bare det. Men vær forberedt på knote litt i starten. Med ballen kan du trene opp og forme hele kroppen. Super effektiv på magemusklene både de øver, nedre og skrå.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye trener dere?Jeg trener mellom én og tre ganger per uke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cardio-trening (hjertetrening)trente (alt for mye)før i tiden men da jeg ble gravid og siden (hun er 1 år nå)har det ikke blitt noe trening på meg..men går tur hver dag fra 1-2 timer..og det funker som bare det... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
![]() |
![]() |
#35 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
![]() |
Sv: Hvor mye trener dere?Sykler 60-90 minutter 3-5 ganger pr uke - med fokus på å holde intensiteten på et middels nivå, rundt 65% av makspuls.
![]() |
![]() |
#36 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: Hvor mye trener dere?Jeg er i perioder veldig flink... Kan trene så og si hver dag 5-6 gr pr uke, men nå har jeg ikke trent siden skolen startet... må begynne å bli flink igjen |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#37 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 38
![]() |
Sv: Hvor mye trener dere?Jeg trente variert ca 6 + timer om dagen 5 dager i uken, men sluttet helt i en periode. Tenkte jeg skulle begynne igjen nå. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Trening + Veg/Egg
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye trener dere?
Den har jeg også, Nille. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#39 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye trener dere?Trener 4-6 timer pr uke..fitness og noe aerobick |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt
![]() |
![]() |
#40 |
Seniormedlem
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye trener dere?glad jeg ikke har sett denne tråden før nå.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
![]() ![]() |
Vurdert å gjøre litt mer styrketrening? Det gir nye utfordringer og nye muligheter. Man kan trene de samme muskelene på utrolig mange forskjellige måter. Jeg blir fort lei av å springe, sykle eller ro for mye. Føler det fort blir bortkastet tid, prøver å få nok aktivitet ellers slik at hjertet og lungene er i god form. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
![]() ![]() |
Hvor var disse dansejentene med stygge blikk? På styrketrening og uttøying? Du kan ikke la deg bli påvirket av han andre tror eller mener. Det gjelder alle i verden, uansett hvordan man ser ut eller oppfører seg. Det eneste som betyr noe er hva du føler om deg selv. Hvis du føler deg bedre av f.eks. styrketrening, så gjør du det! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no
![]() |
![]() |
#43 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Sv: Hvor mye trener dere?Slenger meg på her. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#44 |
Medlem
![]() ![]() |
Jeg har såvidt kikket litt på Yoga selv og bare trent litt på egenhånd. Det er veldig interessant og god trening, spesielt for meg som har hatt litt ryggproblemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Supermoderator
Når det gjelder bukfettet, så har jeg redusert det med nesten tjue cm siden jeg begynte med lavkarbo (i fjor høst) og det minker stadig, så jeg er foreløbig ikke bekymret
Sist redigert av Photobscura : 23-05-07 kl 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Supermoderator
Sv: Hvor mye trener dere?Må også nevne at jeg har hatt stor progresjon. Øvelser som før var ubehaglige, eller bent fram umulige er nå mye lettere å ta, og jeg merker stadig framgang nå som kroppen min også er mindre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Seniormedlem
Sv: Hvor mye trener dere?Yoga har jeg også lyst på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Supermoderator
Sv: Hvor mye trener dere?Neida, jeg gikk på yogakurs hos en gammel inder for noen år siden, og har stort sett all min kunnskap derfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Seniormedlem
Sv: Hvor mye trener dere?Ok, takk - men det holder med 15 minutter om dagen, altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Supermoderator
Var det poweryoga? For jeg synes det er bare tull, og går mot hele yoga-begrepet..! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mange gram fiber får dere i dere pr. dag? | Kalorine | Vedvarende vekttap | 8 | 24-02-05 19:33 |
Klarer dere det! | Marit | Lavkarbo generelt | 11 | 22-08-04 16:00 |
Men dere koser dere vel av og til? | Fedonisten | Generell diskusjon | 10 | 07-05-04 12:02 |