Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Usunn lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 23:36   #26
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Usunn lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Du, nå skapte du vann i munnen min..... Fy som jeg gleder meg til pinnekjøtt og kålstappe

Dersom man er litt raus med meierismøret på kålrabistappen er det ikke så gal på lavkarbo. Jeg har spist det ved etpar anledninger (til pinnekjøtt) siden november i fjor. Men jeg tror ikke jeg ville spist det flere ganger i uka, for å si det sånn Sellerirot er lav på kh, og jordskokk (diabetikerpoteten) inneholder flest ufordøyelige fibre (inulin) og er innafor på lavkarbokosthold. Og så er løk i begrensede mengder både sunt og godt

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 01:15   #27
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

I dag for eksempel bestod min middag av rosenkål (grønne), gulrøtter (oransje), chili (rød), paprika (gul), blomkål (hvit) + sopp og bacon, alt i fløte/rømmesaus med et raust dryss av persille over og grilla kyllinglår.
Fargerikt og godt

Gammel 04-09-11, 21:29   #28
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Finner ikke blå paprika eller orange paprika i matvare tabellen. Er det ok å ta orange på gul og blå på grønn når jeg legger det inn på diett.no?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 00:15   #29
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Å, vis meg en blå paprika. Det har jeg aldri sett. Rød er søtest, så kommer orange, gul og grønn.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 01:25   #30
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Jeg spiste blå paprika for en måneds tid siden, men tenkte ikke over om den kanskje har et annet innhold av karber enn vanlig rød paprika.....

Gammel 05-09-11, 01:29   #31
Noenkiloformye
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Kom tilfeldigvis over en blå paprika på Rema, og måtte jo prøve den ut
Hmmm... Tar orange på rød da, bare for å være sikker. Men hvor blå passer inn, det er ikke godt å si.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 21:17   #32
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Kom tilfeldigvis over en blå paprika på Rema, og måtte jo prøve den ut
Hmmm... Tar orange på rød da, bare for å være sikker. Men hvor blå passer inn, det er ikke godt å si.

Gå etter smaken, er den søt som rød, eller mer bitter (?) som grønn?

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:28   #33
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Smaker som en mellomting av rød og grønn vil jeg si

Gammel 05-09-11, 22:38   #34
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Finner ikke blå paprika eller orange paprika i matvare tabellen. Er det ok å ta orange på gul og blå på grønn når jeg legger det inn på diett.no?

Du spiser nok ikke så mye paprika at den evt. lille forskjellen har noen betydning. Spis ivei. Det er grønnsaker og "umulig" å overdose på.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Ønsker røykelov for usunn og fet mat" Savagedlight Artikler 2 06-03-11 19:34
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Helsedirektøren maner til kamp mot blant annet usunn mat Kanutten Nyheter / media 3 20-10-10 17:14
Skattelegge usunn mat Summer Generell ernæringsdebatt 7 24-03-06 17:42
Majones - sunn/usunn fettkilde? mofe Spørsmål og svar 3 05-01-06 10:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.