Sv: Ok med LITT sukkerholdig saus?
Opprinnelig lagt inn av index, her.
Ja, det er bare deg selv det går utover. Det er en omstillingsprosess, men litt etter litt så vrir tankene seg over slik at du tenker "trenger jeg å spise/drikke dette, eller finnes det et alternativ" i sosiale sammenhenger. Jeg drikker stort sett rødvin om det er fest, og holder meg unna kakene med mindre de er laget som lavkarbo. Når vi har selskap selv lager jeg gjerne til litt frukt og pisket krem i tillegg til kakene, ingen har reagert på at jeg bruker Natreen i stedet for sukker i kremen. Og andre liker også godt frukt og bær ser jeg. Søtsuget gir seg etter noen uker på lavkarbo, så da får jeg ikke panikk om jeg ser en kake jeg likte godt før. Et triks er å spise før selskapet, når man ikke er sulten så er det ikke så nøye med de kakene synes jeg. Men man må være konsekvent hele tiden for å oppnå resultater, skal man slanke seg bare når det "passer sånn" blir ikke resultatet mye å skryte av...
Jeg er så enig,mange gode råd her.
Synes også sosiale sammenhenger var vanskelig før,veldig vanskelig,men med noen små knep,feks.spis litt før du drar,ha med deg noe du vet du kan spise,litt nøtter i veske osv.så ble det plutselig veldig greit.
Tror egentlig den store endringen har vært i mitt hode,kakene er jo der alltid ,butikken er full av sjokolade det finnes overalt,men er det så interessant ,nei hvis jeg er god og mett så greier jeg fint å si nei takk.
Pleier av og til å si "nei takk,vil heller bruke mine kalorier på et glass vin til" Mine bekjente tror vel snart jeg har et alkohol problem
|