Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ok med LITT sukkerholdig saus?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-08-12, 11:21   #26
Kristin81
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: Ok med LITT sukkerholdig saus?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det første du bør ta tak i er ditt kjærlighetsforhold til mat! Spar kjærligheten til mennesker, mat er bare drivstoff;-))

En slik bursdagshelg som du beskriver ville i alle fall gitt meg en uke med magesmerter, kvalme, oppblåsthet m.m. Ikke verdt det etter mitt syn. Bortsett fra det betyr det ikke stort mer enn at vekttapet blir satt på hold en uke eller to til. Men du må jo VILLE gå ned i vekt om det skal være noe vits å gå på lavkarbo da, det er ikke noe du kan gjøre bare når det passer sånn...

Du har så rett! Og ja, jeg sliter litt med akkurat dette... Har en tendens til å trøstespise, det ligger nok noe emosjonelt bak det hele også. Og ja, jeg vil jo ned i vekt.
Vil en slik helg gjøre at vekttapet blir satt på vent i opptil 2 uker, så er det jo virkelig ikke verdt det... Det er jo disse sosiale sammenhengene som gjør det vanskelig å holde seg til lavkarbo. Pluss det at jeg elsker sjokolade og appelsinjuice, er glad i øl også.
Skal skjerpe meg - det er jo bare meg selv det går utover...

Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 11:39   #27
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Ja, det er bare deg selv det går utover. Det er en omstillingsprosess, men litt etter litt så vrir tankene seg over slik at du tenker "trenger jeg å spise/drikke dette, eller finnes det et alternativ" i sosiale sammenhenger. Jeg drikker stort sett rødvin om det er fest, og holder meg unna kakene med mindre de er laget som lavkarbo. Når vi har selskap selv lager jeg gjerne til litt frukt og pisket krem i tillegg til kakene, ingen har reagert på at jeg bruker Natreen i stedet for sukker i kremen. Og andre liker også godt frukt og bær ser jeg. Søtsuget gir seg etter noen uker på lavkarbo, så da får jeg ikke panikk om jeg ser en kake jeg likte godt før. Et triks er å spise før selskapet, når man ikke er sulten så er det ikke så nøye med de kakene synes jeg. Men man må være konsekvent hele tiden for å oppnå resultater, skal man slanke seg bare når det "passer sånn" blir ikke resultatet mye å skryte av...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 15:18   #28
Lich
Seniormedlem

Lich sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ja, det er bare deg selv det går utover. Det er en omstillingsprosess, men litt etter litt så vrir tankene seg over slik at du tenker "trenger jeg å spise/drikke dette, eller finnes det et alternativ" i sosiale sammenhenger. Jeg drikker stort sett rødvin om det er fest, og holder meg unna kakene med mindre de er laget som lavkarbo. Når vi har selskap selv lager jeg gjerne til litt frukt og pisket krem i tillegg til kakene, ingen har reagert på at jeg bruker Natreen i stedet for sukker i kremen. Og andre liker også godt frukt og bær ser jeg. Søtsuget gir seg etter noen uker på lavkarbo, så da får jeg ikke panikk om jeg ser en kake jeg likte godt før. Et triks er å spise før selskapet, når man ikke er sulten så er det ikke så nøye med de kakene synes jeg. Men man må være konsekvent hele tiden for å oppnå resultater, skal man slanke seg bare når det "passer sånn" blir ikke resultatet mye å skryte av...

Jeg er så enig,mange gode råd her.

Synes også sosiale sammenhenger var vanskelig før,veldig vanskelig,men med noen små knep,feks.spis litt før du drar,ha med deg noe du vet du kan spise,litt nøtter i veske osv.så ble det plutselig veldig greit.
Tror egentlig den store endringen har vært i mitt hode,kakene er jo der alltid ,butikken er full av sjokolade det finnes overalt,men er det så interessant ,nei hvis jeg er god og mett så greier jeg fint å si nei takk.

Pleier av og til å si "nei takk,vil heller bruke mine kalorier på et glass vin til" Mine bekjente tror vel snart jeg har et alkohol problem

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saus Mithila Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 15-01-12 20:39
Saus Mtenn100 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 08-04-11 11:38
BBQ saus kamp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 19-05-10 15:43
Sukkerholdig brus på The gathering Helene Generell diskusjon 1 30-08-05 20:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.