Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fastekur

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-12, 20:54   #26
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fastekur

Kunne tenkt meg å prøve, for tiden har det blitt periodisk faste og det funker fint det også..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:44   #27
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fastekur

Men - kan man ikke knytte faste til ketose? Da får man i seg både fett og proteiner, men er jo samme mekanismen..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 13:54   #28
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Idag brøt jeg fasten. Jeg har en jobb som av og til er litt krevende fysisk, og igår og idag merket jeg at jeg ble helt unormalt sliten, såvidt jeg klarte å gå bortover gaten. Det nytter ikke i den jobben jeg har, og med en krevende agenda de neste dagene så var det ikke mer.
Noen erfaringer:
1. Den første dagen uten mat var veldig enkel, sikkert siden jeg kom rett fra ketolyse.
2. Tidsfølelsen ble dempet. Veldig merkelig følelse. Forklarer sikkert hvorfor religioner er tiltrukket av dette.
3. Føler absolutt at magen hadde godt av en pause.
4. Deilig å vite for meg selv at jeg kan si nei til mat, og det går bra, en tid. Problemet oppstår først to døgn senere. Å si nei til et måltid er uproblematisk m.a.o.
6. Vanskelig å kombinere faste med hard fysisk aktivitet.
7. Fasting over lengre tidsrom bør nok gjøres i en fase hvor man kan ta det med ro.
8. Tror jeg vil implementere periodisk fasting i mitt program. Pt. tror jeg at jeg vil la være å spise hver mandag, sikkert greit med en renselse etter helgen.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:04   #29
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fastekur

Prøvde jeg også.. holdt ut 24 timer, da orka ikke jeg mer, skal man fungere på jobb tror jeg ikke faste er noe særlig.. de som faster lenge er nok hjemmeværende og slapper av tror jeg??

Jeg holder meg til periodisk faste http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/ denne er fin

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:10   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Prøvde jeg også.. holdt ut 24 timer, da orka ikke jeg mer, skal man fungere på jobb tror jeg ikke faste er noe særlig.. de som faster lenge er nok hjemmeværende og slapper av tror jeg??

Jeg holder meg til periodisk faste http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/ denne er fin

Jeg var i fullt arbeide og dykket da jeg fastet. Energien kom ikke for fullt før etter tre-fire dager. Ikke mye hjemmeværing og avslapping på meg nei.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:35   #31
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg var i fullt arbeide og dykket da jeg fastet. Energien kom ikke for fullt før etter tre-fire dager. Ikke mye hjemmeværing og avslapping på meg nei.

Okei, de som er i filmen er jo iinnlagt på et senter og det står jo flere steder man må regne med å bli ganske utslitt av det, i tillegg til at man også får mer energi.. Det er nok første dagene som er verst ja, men akkurat nå hadde jeg ikke ork til å holde ut.. Kanskje når det roer seg på jobb

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:57   #32
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Tror kanskje at dette blir annerledes hvis man spiser minimalt. Jeg spiste bare en neve med nøtter da jeg brøt fasten, og jeg følte meg utrolig mye bedre med en gang. Kanskje 250 kalorier som man får på den tyske klinikken er bra? Uansett er kanskje dette noe å prøve for en ferie, selv om ferie for meg alltid har vært å kose meg med god mat og drikke i mengdevis. Jeg har jo ikke blitt fet helt tilfeldig

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 22:15   #33
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Fastekur

Har dere sett denne dokumentaren fra BBC horizon? Om faste ! Verdt å se, Mosley ender opp med å faste periodisk et par dager i uka, hvor han spiser rundt 500-600 kcal om dagen (hvis jeg husker riktig).

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:50   #34
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Her er en god artikkel om det samme: http://www.telegraph.co.uk/lifestyle...ve-longer.html

Selv er jeg en fruktelsker av rang, især appelsiner er tungt for meg å leve uten på lavkarbo. Hvordan tror det at det går med meg hvis jeg prover 5:2 dietten, og at jeg spiser et par appelsiner (100 kalorier i hver) på de dagene?

Når jeg fastet gikk vekten ned med 800 gram, etter fasten er vekten opp med 1200 gram. Men regner med at det er en del vann, siden jeg har spist salt igjen.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 12:53   #35
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Prøvde jeg også.. holdt ut 24 timer, da orka ikke jeg mer, skal man fungere på jobb tror jeg ikke faste er noe særlig.. de som faster lenge er nok hjemmeværende og slapper av tror jeg??

Jeg holder meg til periodisk faste http://fitnessbloggen.no/periodisk-faste-for-dummies/ denne er fin


Jeg må innrømme at jeg stusser litt over selve begrepet "periodisk faste". Etter å ha lest definisjonen som Fitnessbloggen forfekter, betyr det rett og slett å hoppe over frokost, og la vær å spise veldig sent på kvelden.

Ikke mye faste, spør du meg!

Er ikke dette bare et naturlig opphold mellom måltidene?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 13:44   #36
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg må innrømme at jeg stusser litt over selve begrepet "periodisk faste". Etter å ha lest definisjonen som Fitnessbloggen forfekter, betyr det rett og slett å hoppe over frokost, og la vær å spise veldig sent på kvelden.

Ikke mye faste, spør du meg!

Er ikke dette bare et naturlig opphold mellom måltidene?


-

Vel - husk nå at konvensjonell "visdom" tilsier 3 hovedmåltider og et par småmåltider innimellom - pr dag.

Da er 12-16 timer uten mat for faste å regne.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:10   #37
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg vil nå tro man mister begge deler. Er vel ikke sånn at om man slanker seg så mister man alt fettet og sitter igjen med bare musklene? Jeg har nå i alle fall mistet masse muskelmasse også nå som jeg har mistet vekt, og det er mye fett igjen å ta av..

de snakker om det i programmet, verdt å se på.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:17   #38
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Støtter den. Noen av resultatene viste at kroppen sparte på proteinene og brukte fettet helt til fettprosenten kom ned i 20%. Da byttet kroppen om til å bruke proteiner. Dette er resultatene av studier av dyr i naturen og kontrollerte forsøk. De kom fram til at det er stor sjanse for at dette er en innebygd mekanisme som har utviklet seg hos dyr (og dermed hos og også) for å takle sulteperioder.

Jeg har veldig lyst til å faste men er redd jeg nesten bare mister muskler siden jeg har lav fettprosent. Kjedelig!! Jeg tror det da kan bli mer usunt enn sunt nesten fordi det å omgjøre protein til glukose gir vel avfallsprodukter, urinsyre?? Oj, et kunnskapshull er oppdagetEdit: jo, jeg var visst ikke på bærtur. Protein som brukes som energi har ammoniakk som avfallsstoff, noe lever bryter ned til urinsyre. Protein er ingen heldig energikilde. Jeg driver og bygger muskler nå så å faste dem bort nå er ikke akkurat første-ønsket mitt. Men jeg tror jeg gjør det likevel når jula kommer. Har alltid drømt om å faste da. Og en vår-rensekur når de religiøse gjør det i mars er noe å tenke på også. 12 dager max for min kropp eller mindre om sulten setter inn før.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 05-09-12 kl 17:36.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 17:27   #39
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

de snakker om det i programmet, verdt å se på.

Ja jeg fant det ut etter å ha sett hele

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 13:11   #40
Hvitveispiken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 1
Hvitveispiken er på en erverdig vei

Sv: Fastekur

Jeg så også på Schrödingers katt og ble inspirert til faste. Er nå på min femte dag! Men det har vært tøft, og blir det ikke litt lettere snart så gir jeg opp. Jeg drikker masse vann og grønn te, og som "middag" lager jeg meg min egen fruktjuice for å få litt energi og litt som metter i magen. Jeg har vært veldig plaget av lavt blodsukker og vært slapp, spesielt på ettermiddagene, disse dagene. Og jeg er fortsatt sulten hele tiden! Fantaserer masse om mat, men det positive er i det minste at jeg fantaserer om ordentlige middager, og ikke sjokolade som vanligvis er mitt problem... En av årsakene til at jeg begynte med dette var at de sier at man skal få mere energi, men det har IKKE skjedd foreløpig. Og ikke merker jeg noe på beltespenna ennå heller! Håper at det bare er en kneik jeg må over, og at den er veldig nær... Har ikke lyst til å bare gi opp nå uten at noe positiv har skjedd ennå etter å ha utsatt meg for dette i fem dager, så jeg får bare holde ut noen dager til. I tillegg til mer energi håper jeg at dette kan gi meg et kickspark til en nødvendig omlegging av kosten.

Hvitveispiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og faste Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 13:20   #41
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg har veldig lyst til å faste men er redd jeg nesten bare mister muskler siden jeg har lav fettprosent. Kjedelig!! Jeg tror det da kan bli mer usunt enn sunt nesten fordi det å omgjøre protein til glukose gir vel avfallsprodukter, urinsyre?? Oj, et kunnskapshull er oppdagetEdit: jo, jeg var visst ikke på bærtur. Protein som brukes som energi har ammoniakk som avfallsstoff, noe lever bryter ned til urinsyre. Protein er ingen heldig energikilde. Jeg driver og bygger muskler nå så å faste dem bort nå er ikke akkurat første-ønsket mitt. Men jeg tror jeg gjør det likevel når jula kommer. Har alltid drømt om å faste da. Og en vår-rensekur når de religiøse gjør det i mars er noe å tenke på også. 12 dager max for min kropp eller mindre om sulten setter inn før.


Hvorfor har du veldig lyst til å faste når du samtidig skriver:

1) "...er redd jeg nesten bare mister muskler siden jeg har lav fettprosent"

2) "...tror det da kan bli mer usunt enn sunt"

3) "...driver og bygger muskler nå så å faste dem bort nå er ikke akkurat første-ønsket mitt"


Og til slutt konkluderer du med:
"Men jeg tror jeg gjør det likevel når jula kommer"

Hæææ?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 15:26   #42
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvorfor har du veldig lyst til å faste når du samtidig skriver:

1) "...er redd jeg nesten bare mister muskler siden jeg har lav fettprosent"

2) "...tror det da kan bli mer usunt enn sunt"

3) "...driver og bygger muskler nå så å faste dem bort nå er ikke akkurat første-ønsket mitt"


Og til slutt konkluderer du med:
"Men jeg tror jeg gjør det likevel når jula kommer"

Hæææ?
-

Signerer denne! Hvis du tviler så mye så tror jeg ikke at det er hensiktsmessig å faste. Og i tillegg så vet jeg ikke grunnen for at du faster, men man skal helst ikke faste lenge uten oppfølging av lege. Tror ikke tre dager skader noen (tar forbehold om at det ikke alltid er gunstig), men mer enn det skal man nok ha god grunn for å gjøre det.


Jeg ser på en tredagers-kur som en måte å gi fordøyelses systemet mitt en liten ferie og for å psykisk se at mat ikke er noe som styrer meg. Jeg liker den mestringsfølelsen jeg får av å ha fullstendig kontroll. Skal allikevel tenke nøye gjennom før jeg tar en kur. Legge tilrette slik at jeg kan slappe av og ikke ha for mye å gjøre.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 19:24   #43
livo52
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 1
livo52 er på en erverdig vei
Question

Sv: Fastekur

Dere som er erfarne på fastekurer: Er det ikke nødvendig å tømme tarmen i forkant? Har hørt anbefaling om klyster og engelsk salt...?

livo52 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, glutenfritt Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 19:45   #44
MagnaR
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 1
MagnaR er på en erverdig vei

Sv: Fastekur

Har fastet nå i 11 dager. Ble inspirert av Schrødingers katt. Var ikke klar over at dette var så godt dokumentert, så jeg tok sjansen, og startet helt uten planlegging. Motivet er helt og holdent å gå ned i vekt.

Første uken var litt hard, men hjertebank og lett hodepine, og tidvis har jeg strevd. Humøret har vært jevnt og arbeidskapasiteten er helt uforandret. Jeg har ikke kunnet gjøre noe særlig fysisk, og det jeg har gjort har vært helt rolig.

Jeg skal holde på til søndags morgen, og ser fram til å spise igjen. Vekta er ned over 7 kg. nå. De første dagene raset jeg ned med ett kg i døgnet. Deretter har det stabilisert seg på 0,3 - 0,5 kg pr døgn.

Funnet ut at det at kroppen tømmer seg med mage/tarminnhold, tømmer glukogenlagrene og endrer væskebalanse / kjemi, representerer mellom 3-4 kg. Jeg håper jeg sitter igjen med en nettoeffekt på ca 5 kg. Dette vet jeg at jeg klarer å vedlikeholde.

Viste dere at verdensrekorden i fasting skjedde på 60-tallet; en mann gikk ned fra 207 til 80 (ca) kg etter å ha fastet over ett helt år. Dette ble overvåket av leger. Jeg fant rapporten på nettet, en relativt vitenskapelig sak som knapt forstod.

Cheers

MagnaR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Godt norsk variert kosthold Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 13:29   #45
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av livo52, her.

Dere som er erfarne på fastekurer: Er det ikke nødvendig å tømme tarmen i forkant? Har hørt anbefaling om klyster og engelsk salt...?

ja det er dritviktig.Ikke bare en gang. Først det som er i tykktarmen, så det som kommer til tykktarmen fra tynntarmen. Senna på apoteket tømmer hele tykktarmen, men vær forsiktig med dosen, du får magekramper fra helveteslandet.vikd

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 14:54   #46
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja det er dritviktig.Ikke bare en gang. Først det som er i tykktarmen, så det som kommer til tykktarmen fra tynntarmen. Senna på apoteket tømmer hele tykktarmen, men vær forsiktig med dosen, du får magekramper fra helveteslandet.vikd



Høres veldig naturlig og sunt ut


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 12:11   #47
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Høres veldig naturlig og sunt ut


-

Sennes er en urt så det er bedre enn syntetisk avføringsmiddel. Men nei, det er jo ikke naturlig å tømme en hel tykktarm. Det er mye bæsj. Men gjør man det ikke blir avføringa så tørr at den ikke kommer ut og giftstoffer som skulle ut kan hende gjenopptaes. Det er jo det motsatte av hva en vil ved faste. Om man planlegger dette er det på iherb snillere måter å få ut skiten Bare søk på constipation. Noen har litt sennes i tillegg til andre ingredienser som gjør det mindre vondt å utføre. Andre består av helt andre ingredienser, men husk at det er visse som ikke er lovlig å innføre hit.
Denne er lovlig men jeg har ikke prøvd den ennå:
http://www.iherb.com/Modern-Products...0-Tablets/5910
Denne har jeg testa men den har ingen virkning:
http://www.iherb.com/Himalaya-Herbal...0-Caplets/3743
Noen anbefaler å innta frø i vann. Men olja i frøene opptaes!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 00:22   #48
Annoula
Nytt Medlem
 
Annoula sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Bergen
Innlegg: 6
Annoula er på en erverdig vei

Sv: Fastekur

Jeg nærmer meg å starte faste på mandag, trapper ned med mat og opp med væske.
Mange gode råd i denne tråden, bør man virkelig bruke urten Sennes før avspark?

Annoula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Faste Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:05   #49
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Annoula, her.

Jeg nærmer meg å starte faste på mandag, trapper ned med mat og opp med væske.
Mange gode råd i denne tråden, bør man virkelig bruke urten Sennes før avspark?

hvis du ikke vil ha inntørka gammel lort i tarmen så

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 09:10   #50
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

hvis du ikke vil ha inntørka gammel lort i tarmen så


Hva er grunnen til at du tror at avføringen blir værende i tarmen ved faste?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no