Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fastekur

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-12, 08:52   #1
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Fastekur

Var det noen som så Schrödingers katt om fastekur? Hvordan man ved ikke å spise noe som helst over en periode kunne rense kroppen og kurere et utall sykdommer.
http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-...112/30-08-2012

Jeg må si at dette virket meget overbevisende. Noen som har noen erfaringer med dette?

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 14:11   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

De russiske forskerne konkluderer med at faste forbedrer blodverdiene med tanke på glukose, kolesterol, triglyserider og insulin, og at dette medfører en betennelsesdempende effekt. (Antakelig er det riktigere å si at det hemmer en betennelsesfremmende effekt.)

Med andre ord nøyaktig det samme som skjer i kroppen når man skjærer kraftig ned på karbohydratinntaket. Man behøver derfor ikke å faste og gå sulten for å oppnå disse fordelene, det holder med å spise lavkarbo.

Men forskerne har som vanlig ikke tenkt den tanken...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 15:11   #3
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Jeg så reprisen av programmet nettop og syntes det var utrolig spennende. Spesielt med tanke på psykiske lidelser. Og selvfølgelig så var det gøy å se hvordan mange av konklusjonene er passende for lavkarbokosthold.

Er ganske enig med deg Kula, men tror nok at fasten er litt mer agressiv og jeg husker at jeg følte meg utrolig bra når jeg fastet og etterpå (jeg fastet bare i 3 dager - hele prosessen var 7 dager med tilvenning og avvenning). Dette var jo før jeg hadde satt meg inn i lavkarbo, så jeg vet ikke om efektene er like. Jeg tror nok jeg skal prøve meg på en kur snart, så skal jeg gi lyd hvordan det går.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:04   #4
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Selv har jeg gode erfaringer med lavkarbo. Mistet 23 kilo på det. Men har lagt på meg ti av disse snikende i etterkant (åtte av disse er nå borte igjen etter den siste runden med lavkarbo). Problemet er dog knyttet til trøstespising og mat som kos. Kanskje fasting er en grei måte å få gjort noe med denne avhengigheten? Ellers er det steinalderkost jeg har best erfaring med, og i steinalderen så må da mennesker jevnlig ha gått uten mat til tider?

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:11   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Lillelord, her.

Kanskje fasting er en grei måte å få gjort noe med denne avhengigheten?


Nei, det tror jeg ikke. Her er det snakk om å endre vaner, og jeg mener bestemt at man ikke bør venne seg til å faste. Da sulter man fort ihjel.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:40   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Jeg fastet for en god del år siden tre ganger i året a 10 dager inkl opp- og nedtrapping. Jeg drakk da daglig 0,5 liter av buljong, farris og grønnsaksjuice. Vann og te i tillegg. Jeg husker jeg fikk enormt med energi noe jeg aldri har fått via lavkarbo. Og siden du nevner sukkeravhengighet tror jeg det var da jeg kuttet ut omtrent alt av sukker og har ikke hatt lyst på det siden da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:52   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

En del prøver antyder at periodisk faste bidrar til å øke insulinsensitiviteten og kan være et bidrag under slanking for folk som ellers er friske. Andre kan oppleve forhøyet kortisol av for lange(?) faste-intervaller.

De som får det til å fungere rapporterer ofte denne mentale klarheten og opplagtheten. Jeg tror det er sånne faktorer som har gjort oss i stand til å leve lenge nok og være mentalt klare nok til å få tak i neste bytte i perioder med lite tilgang på mat.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:00   #8
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Ble såpass inspirert av programmet at jeg ikke har spist noe idag. Føler meg ganske fin. Litt langsom, litt treg, men deilig å ikke tenke på mat i det hele tatt. Kommer dog mye ut.
Jeg prøver dette noe dager, og ser hvordan det går. Regner med at det går fint an å integrere som en del av steinalderkostholdet. Bryter jo mot mye av det jeg har hørt, men samtidig så gjorde jo tradisjonell visdom meg bare fetere og fetere. Rapporterer hvordan det går.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:01   #9
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Lillelord, her.

Ble såpass inspirert av programmet at jeg ikke har spist noe idag. Føler meg ganske fin. Litt langsom, litt treg, men deilig å ikke tenke på mat i det hele tatt. Kommer dog mye ut.
Jeg prøver dette noe dager, og ser hvordan det går. Regner med at det går fint an å integrere som en del av steinalderkostholdet. Bryter jo mot mye av det jeg har hørt, men samtidig så gjorde jo tradisjonell visdom meg bare fetere og fetere. Rapporterer hvordan det går.

Forrige gang jeg fastet leste jeg meg opp på alt. Du må passe på, skal venne kroppen til å faste og så gå sakte ut av faste for ikke å ødelegge alt og gjøre det for tungt for magen. Du må også forvente at dag 3 er den verste.


Jeg ville nok også vært påpasselig å ikke faste for lenge uten tilsyn av lege. De i programmet var jo alle del av et organisert opplegg hvor de ble fulgt opp hele veien. Ett par dager tror jeg ikke kan skade, men lytt til kroppen. Det jeg fikk med meg var at det viktigste å følge med på var å ikke få forstoppelse (mangel på fiber). Dette er spesielt viktig for at kroppen skal kunne kvitte seg med avfallsstoffer og gifter.


Ikke meningen å forelese her, men bare ett forslag.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 18:33   #10
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fastekur

Dette var spennende, her vil jeg følge med

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:40   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fastekur

Mister man ikke muskelmasse da når man sulter i 12 dager?? Kan vel ikke bare tære av fettet?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:46   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Mister man ikke muskelmasse da når man sulter i 12 dager?? Kan vel ikke bare tære av fettet?

Det første man mister er fett, deretter muskelmasse

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:49   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fastekur

Jeg vil nå tro man mister begge deler. Er vel ikke sånn at om man slanker seg så mister man alt fettet og sitter igjen med bare musklene? Jeg har nå i alle fall mistet masse muskelmasse også nå som jeg har mistet vekt, og det er mye fett igjen å ta av..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:53   #14
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det første man mister er fett, deretter muskelmasse

Støtter den. Noen av resultatene viste at kroppen sparte på proteinene og brukte fettet helt til fettprosenten kom ned i 20%. Da byttet kroppen om til å bruke proteiner. Dette er resultatene av studier av dyr i naturen og kontrollerte forsøk. De kom fram til at det er stor sjanse for at dette er en innebygd mekanisme som har utviklet seg hos dyr (og dermed hos og også) for å takle sulteperioder.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:55   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Støtter den. Noen av resultatene viste at kroppen sparte på proteinene og brukte fettet helt til fettprosenten kom ned i 20%. Da byttet kroppen om til å bruke proteiner. Dette er resultatene av studier av dyr i naturen og kontrollerte forsøk. De kom fram til at det er stor sjanse for at dette er en innebygd mekanisme som har utviklet seg hos dyr (og dermed hos og også) for å takle sulteperioder.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 22:08   #16
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Det samstemmer med det jeg finner på nettet, og i programmet. Muskeltapet skal være marginalt, inntil man kommer over i en "sult" fase. Jeg er langt unna det med min BMI på 32,9. En normal vektig mann skal visstnok kunne faste i 40 dager.
Føler meg fin etter min første dag noensinne uten mat. Kun vann og kaffe. Imorgen er planen å også kutte kaffen, for å teste den renselseffekten de skriver om. Da får jeg sikkert en grufull hodepine.
Ellers gikk jeg en times tur med bikkja ikveld. Følte meg fin, lett, klar i hodet. Litt rolig, kan godt forstå hvor religioner anbefaler dette, sikkert enkelt å komme i en religiøs stemning.
Dog hadde jeg litt ubehag tidlig i turen. Rapte ekstremt mye. Igjen og igjen. Veldig rart. Som noe ville opp og ut, var nær ved å kaste opp, men jeg hadde jo ingenting å kaste opp. Etter at luften vel var ute, følte jeg meg mye bedre. Går nå til sengs, vil holde dere oppdatert.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 22:17   #17
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Jeg sitter ikke med det endelige svaret på om faste er sunt eller ikke, men jeg ville ikke gjort det. Faste setter kroppen i stressmodus, og kan påvirke forbrenningen din i lang tid fremover. Det at kroppen takler å være uten mat i ukesvis, betyr ikke nødvendigvis at det er sunt.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 22:22   #18
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Jesus kan ikke ta feil
Jeg tar sjansen. Feit er jeg allerede, og tar sjansen for å få opp forbrenningen øker hvis jeg er noen kilo lettere. Pt. får jeg jo en skade i foten hver eneste gang jeg prøver å jobbe, så i nøden får man prøve litt desperasjon. Men går det til helvete, skal dere få beskjed.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 07:31   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Jeg er nok mer speptisk på verdiene av langvarig faste. Spesielt siden de vanligvis setter ned stoffskiftet kraftig. Denne reduksjonen i stoffskiftet gjør at man blir mer stillesittende, kald og "energibesparende". Og er et bidrag til å gå opp raskt når man begynner å spise igjen.

Men jeg skal også være den første til å innrømme at det jeg skrev i første avsnitt er årsaken til at jeg ikke har søkt mer om informasjon om langvarig faste. Periodisk faste har jeg lest mer positivt om, siden det vil bidra til mye av de samme positive effektene, uten det harde stresset på organismen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 10:40   #20
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Fastekur

Har nå gått uten mat i ca. 36 timer. Føler meg topp. Lett og klar som normalt, jobber for fullt. Er ikke sulten, men savner gleden over å skulle spise. Rapingen har gitt seg, ingen hodepine. Dog klarte jeg ikke å stå for en kopp kaffe, men den vanen er vanskelig å gi opp. Vekten var 800 gram lavere på ett døgn. Flere har rapportert om mer, men jeg som allerede var i ketolyse før denne kuren opplever trolig ikke dette. Foreløoig er målet å klare det i alle fall i tre dager. Tror jeg skal prøve å være en del fysisk aktiv nettopp for ikke at forbrenningen skal gi seg.
Fysiske effekter: Virker som om magen synes det er deilig å hvile.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 12:40   #21
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Når vi snakker om faste - så er dette hva Dr. Biffa (en britisk lavkarbolege) mener å vite om hvor ofte man bør spise iallfall.
http://www.drbriffa.com/2012/08/31/h...ould-we-eat-2/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 17:48   #22
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Fastekur

Jeg har fastet to ganger i mitt liv, første gangen fastet jeg 2 uker, og andre gangen 3 uker. Og da har jeg ikke tatt med til- og avvenning. DDette var før jeg begynte å leve på lavkarbo. Jeg gikk ned noen kilo hver gang, følte meg helt fantastisk, og kunne nok fortsatt hadde ikke mannen min dratt meg ned på jorda igjen

Det er helt fascinerende å klare seg uten mat i så lang tid. Jeg drakk litt grønnsaksjus og buljong, men små mengder. Mye vann. Alt blir så rent! Magen og tarmene renses, og selv svettelukten er nesten borte, til og med!

Problemet mitt er at det er så lett å gå opp de kiloene jeg har gått ned. Har kjent at det frister i perioder, det er en "lettvin løsning" (hvis man takler å faste), men jeg tror lavkarbo er min vei. Men periodisk faste bruker jeg endel, og det fungerer veldig godt for meg.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 17:52   #23
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Problemet mitt er at det er så lett å gå opp de kiloene jeg har gått ned. Har kjent at det frister i perioder, det er en "lettvin løsning" (hvis man takler å faste), men jeg tror lavkarbo er min vei. Men periodisk faste bruker jeg endel, og det fungerer veldig godt for meg.

Herlig å høre at du har gode erfaringer med faste. Jeg ser nok ikke på faste som noe som skal hjelpe meg å gå ned i vekt, men generelt hjelpe kroppen til å føle seg bedre. Og tror nok ikke jeg kommer til å trenge så lange fastekurer for jeg føler at lavkarbo gjør at jeg og kroppen min er på bølgelengde. Blir nok mer rundt 3-4 dager for meg (7 dager tilsammen).

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 19:09   #24
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Magen og tarmene renses


Beklager å måtte skuffe deg, men magen og tarmene tømmes under faste, de renses ikke!

Og det er like greit, for det er faktisk ikke noe behov for å "rense" tarmene.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 20:37   #25
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Fastekur

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Beklager å måtte skuffe deg, men magen og tarmene tømmes under faste, de renses ikke!

Og det er like greit, for det er faktisk ikke noe behov for å "rense" tarmene.

Hehe, det vet jeg godt, men det føles slik ! Første gangen jeg fastet var under lege-påsyn, og da fikk vi noe engelsk salt (?) vi drakk som "renset" tarmene. Fungerte veldig bra, men vet ikke om jeg ville brukt det alene. "Ren" ble jeg i alle fall!

Hvordan går det med deg, Lillelord? Er det noen andre som faster?

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no