Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vektoppgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-10-12, 17:26   #26
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vektoppgang

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Min lege er raus... Fikk den uten påvist insulinresistens, bare som hjelpemiddel.

He he he, tror nok du er en av de heldige da.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:31   #27
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Heldig og heldig. Er du ikke insulinresistent (noe man helst er også når man har PCOS), så har ikke metformin noen nevneverdig effekt. Det er tross alt en diabetesmedisin.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 18:32   #28
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Heldig og heldig. Er du ikke insulinresistent (noe man helst er også når man har PCOS), så har ikke metformin noen nevneverdig effekt. Det er tross alt en diabetesmedisin.

Jepp, er veldig klar over det. Det er derfor jeg ikke er helt sikker på om den virker. Men, fordi resultatene er så gode (40kg på 6 1/2 måned) så velger jeg (uten annen vitenskapelig bakgrunn enn at veldig mange overvektige er insulinresistente) å tro at det hjelper. Jeg kommer i alle fall til å være forsiktig og følge godt med når jeg skal slutte å ta de. Tør ikke ta sjansen ennå i og med at alt går som det suser for øyeblikket.

Gammel 23-10-12, 20:24   #29
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Jepp, er veldig klar over det. Det er derfor jeg ikke er helt sikker på om den virker. Men, fordi resultatene er så gode (40kg på 6 1/2 måned) så velger jeg (uten annen vitenskapelig bakgrunn enn at veldig mange overvektige er insulinresistente) å tro at det hjelper. Jeg kommer i alle fall til å være forsiktig og følge godt med når jeg skal slutte å ta de. Tør ikke ta sjansen ennå i og med at alt går som det suser for øyeblikket.

wow! så mye på så kort tid?? GI MEG DE TABLETTENE!!!! HAHA... neida! Men så flott at det funker på deg!

Er det noen som vet om man kan ta en test eller noe for å finne ut om man er insulinresistente?

Gammel 23-10-12, 20:47   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

wow! så mye på så kort tid?? GI MEG DE TABLETTENE!!!! HAHA... neida! Men så flott at det funker på deg!

Er det noen som vet om man kan ta en test eller noe for å finne ut om man er insulinresistente?

Ja, det er klart! Ta enten en glukosebelastning (for å sjekke fastende- og langtidsblodsukker) og/eller c-peptid (sier noe om insulinnivået).
De aller fleste leger vil ikke skrive ut metformin til friske individer. Bivirkningene den første tiden er som regel helt fryktelige, men for mange er denne medisinen faktisk helt nødvendige.
Jeg skal ikke si noe på Milenas lege altså, med såpass stor overvekt i utgangspunktet er faren for insulinresistens uansett svært stor, men det er IKKE en vidunderpille, og i hvert fall ingen slankepille! Kostholdet må også være på stell! Om man ellers går fint ned i vekt så lenge man holder kostholdet, så trenger du det mest sannsynlig ikke. (Selv sto jeg stille i 2,5 år tross rigid kosthold, inntil det ble påvist at insulinet mitt ikke ville ned uansett hva jeg gjorde, og jeg ble svært dårlig om jeg ikke spiste tidsnok. Typ besvimelsen nær).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-10-12, 21:26   #31
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Jeg skal ikke si noe på Milenas lege altså, med såpass stor overvekt i utgangspunktet er faren for insulinresistens uansett svært stor, men det er IKKE en vidunderpille, og i hvert fall ingen slankepille! Kostholdet må også være på stell! Om man ellers går fint ned i vekt så lenge man holder kostholdet, så trenger du det mest sannsynlig ikke. (Selv sto jeg stille i 2,5 år tross rigid kosthold, inntil det ble påvist at insulinet mitt ikke ville ned uansett hva jeg gjorde, og jeg ble svært dårlig om jeg ikke spiste tidsnok. Typ besvimelsen nær).

Så absolutt! Ingen vindunderpille. Jeg har vært utrolig "streng" med kostholdet og har trent masse! Og ja, bivirkningene var forferdelige, jeg var så kvalm jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre.

Gammel 23-10-12, 21:35   #32
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Så absolutt! Ingen vindunderpille. Jeg har vært utrolig "streng" med kostholdet og har trent masse! Og ja, bivirkningene var forferdelige, jeg var så kvalm jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre.

Om du hadde såpass med bivirkninger er det gjerne et tegn på at du trengte dem også. Det er i alle fall hva legen min har sagt til meg, at friske individer ikke får sånne bivirkninger, og ergo har ikke tablettene noen virkning.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-10-12, 21:39   #33
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Om du hadde såpass med bivirkninger er det gjerne et tegn på at du trengte dem også. Det er i alle fall hva legen min har sagt til meg, at friske individer ikke får sånne bivirkninger, og ergo har ikke tablettene noen virkning.

Hehe, det er akkurat det vi pleier si til pasientene våre. "Får du bivirkninger så kan du være sikker på at de virker". Som oftest sier vi det fordi stort sett all medisin har en bivirkning man må komme over. Om medisinen er effektiv eller ei er en annen sak.

Gammel 23-10-12, 21:49   #34
ToreH
Gjest

Hmm, hørtes ut som en vidunderpille uansett...
Men kona fikk en gang noen tabletter på resept for å få bukt med overvekten. De gjorde bare at hun rett og slett ble fryktelig fort mett, samt at hun ikke ble så veldig sulten. De fungerte etter hensikten og hun mistet over 20 kg. Eneste jeg så var at hun spiste/klarte ikke spise så store porsjoner lengre og la oss være ærlige, hun var forbasket svær og spiste alt for mye mat kombinert med omtrent null bevegelse. Skal sies hun også har hypothyreose, men jesus, kan ikke akkurat bruke den sykdommen som unnskyldning for overspising resten av livet heller akkurat. Så overraskelsen var derfor stor når jeg kom hjem fra utlandet etter 7 måneder og hun var 20 kg lettere!
Så noen slike vidunderpiller på resept finnes for de som har litt vel god apetitt. Men var visst en lang kamp med legen for i det hele tatt å få de utskrevet.

Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 21:59   #35
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Metformin og "god apetitt" har ingenting med hverandre å gjøre. Metformin er til for å stabilisere blodsukkeret ved å få ned glukoseproduksjon i leveren, langsommere opptak av glukose i tarmen og i det hele tatt bedre insulinfølsomhet. Den foreskrives til mennesker med en helt eller delvis utviklet diabetes.

Du er så opptatt av å "forelese den harde sannheten" at du glemmer at det finnes mennesker bak tilstander. Tilstander som mange av oss er disponerte for, og ikke alle (meg inkludert) har blitt syke og medisinavhengige på grunn av at vi har overspist. Ok?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-10-12, 22:10   #36
ToreH
Gjest

Du er så opptatt av å "forelese den harde sannheten" at du glemmer at det finnes mennesker bak tilstander. Tilstander som mange av oss er disponerte for, og ikke alle (meg inkludert) har blitt syke og medisinavhengige på grunn av at vi har overspist. Ok?

??? Det var ikke meningen da. Jeg syntes bare det var litt morsomt å fortelle om den pillen som et komisk svar på "vidunderpillen" til Marella77. Husker jo ikke hva den het og iallefall ikke ment å være i disrespekt for metformin?

Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:12   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

??? Det var ikke meningen da. Jeg syntes bare det var litt morsomt å fortelle om den pillen som et komisk svar på "vidunderpillen" til Marella77. Husker jo ikke hva den het og iallefall ikke ment å være i disrespekt for metformin?

Jaja, "høres ut som en vidunderpille", liksom. Tro meg. Inntil tre måneder med sterk kvalme og oppkast er ikke vidunderlig. Jeg blir bare litt lei av irrelevante avsporinger, altså.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-10-12, 22:16   #38
ToreH
Gjest

Jaja, "høres ut som en vidunderpille", liksom. Tro meg. Inntil tre måneder med sterk kvalme og oppkast er ikke vidunderlig. Jeg blir bare litt lei av irrelevante avsporinger, altså.

Tviler jeg ikke på og slik jeg tolket TS så fikk hun jo mer enn gode nok svar på hva hun burde gjøre ift de spørsmål hun hadde, noe hun også har takket for. Men fair enough, tråden omhandler tabletten metformin heretter

Svar med sitat
Gammel 25-10-12, 23:38   #39
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Takk for svaret Hypah, skjønner at det var godt ment jeg

Gammel 26-10-12, 07:06   #40
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Jeg kan bare si at jegvaldri har tenkt metformin som en vidunderpille
Men har jo skjønt at den er nødvendig.
Men den andre vidunderpillen, hvis den har så god effekt er det jo rart den ikke er mer i bruk? Sånn i stadiet før operasjon mener jeg. Eller er det sånn at man ikke gjør noe med det egentlig problemet, og når man slutter på pillen så går man opp igjen?
Jeg reagerer ofte på at leger og gynekologer skriver ut metformin uten å snakke om kostholdsomlegging. Også får jeg høre at pillene ikke virker, de går jo ikke ned!
Da jeg begynte med metformin begynte jeg endelig å bevege meg nedover på vekta, men å si at jeg raste ned er en sterk overdrivelse. Vi snakker om maks en kg i måneden!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 09:39   #41
Lavkarboforlivet
Medlem

Lavkarboforlivet sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg kan bare si at jegvaldri har tenkt metformin som en vidunderpille
Men har jo skjønt at den er nødvendig.
Men den andre vidunderpillen, hvis den har så god effekt er det jo rart den ikke er mer i bruk? Sånn i stadiet før operasjon mener jeg. Eller er det sånn at man ikke gjør noe med det egentlig problemet, og når man slutter på pillen så går man opp igjen?
Jeg reagerer ofte på at leger og gynekologer skriver ut metformin uten å snakke om kostholdsomlegging. Også får jeg høre at pillene ikke virker, de går jo ikke ned!
Da jeg begynte med metformin begynte jeg endelig å bevege meg nedover på vekta, men å si at jeg raste ned er en sterk overdrivelse. Vi snakker om maks en kg i måneden!

Gynekologen min skrev ut metformin til meg for pcos, fordi jeg måtte gå ned 20 kilo til første gang da jeg fikk diagnosen. Kjenner meg igjen med lite kostholdsveileding ja.....metformin er ikke en mirakelpille, om den har medvirket for mitt vekttap det siste året aner jeg ikke fordi jeg hadde gått ned 30 kilo da jeg begynte på den. Men det den har hjulpet meg mest med er stabil og fin syklus, og DET er jo flott da vi prøver å få barn. Tror nok at syklusen min hadde blitt tullete igjen om jeg hadde sluttet på de, om jeg hadde lagt på meg tror jeg ikke i grunnen. Da tror jeg at jeg hadde vært nødt til å spise høykarb, men da legger jeg på meg uansett metfo. eller ikke :-) men jeg måtte spørre selv om det var greit å ta metf. på lavkarbokostholdet mitt. Det var null problem, men har hørt om andre leger som ikke har hatt peiling og sagt til pasienten at de ikke må finne på å spise lavkarbo på de pillene.... enkelte NEKTER jo å gi metformin, selv om pasienten kunne hatt god nytte a å forsøke. Men kostholdet er jo uansett viktigst, og det irriterer meg at mange blir frarådet fra å leve lavkarbo:-o

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 10:03   #42
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Ja mye uvitenhet ute og går!

Gammel 26-10-12, 23:42   #43
ToreH
Gjest

Den heter reductil og er svært vanskelig å få resept på så fremt du ikke er sykelig overvektig over mange år, evt du kjenner en lege som også kjenner deg hvis du kun skal gå ned 10-20-30kg (altså ikke sykelig overvektig). Leger er restriktive nettopp fordi den kan oppfattes som en vidunderpille og jada, den fungerer, men da driver man symptombehandling og ikke helhetlig behandling.

Så ja, har man ikke en plan for videre liv så er ikke pillen noe du får bare fordi du har lyst. Tror det er bra leger er restriktive i utdelingen. Men som sagt, er det en lege i familien som vet, kan og vil, ønsker følge deg opp helhetlig, så er den en pangstart på et nytt og bedre liv. Litt som eksvis PSMF kan være for de som ønsker en pangstart, men som virkelig trenger livsstilsendin´ring.

Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 01:02   #44
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Reductil delte de tidligere ut ganske ukritisk til alle over en viss BMI, bare de tok i mot. Men så skjedde dette: http://touch.vg.no/article.php?artid=591218

Visste ikke at de hadde begynt igjen?

Gammel 27-10-12, 01:39   #45
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Reductil delte de tidligere ut ganske ukritisk til alle over en viss BMI, bare de tok i mot. Men så skjedde dette: http://touch.vg.no/article.php?artid=591218

Visste ikke at de hadde begynt igjen?

Vet ikke, tror det var BMI på over 30 som var en minumumsgrense eller en totalvurdering av pasienten. Kona var under bmi på 30, men som sagt så har vi god tilgang på legetjeneste. Så vi er sikkert heldig sånn sett. Men dette var en god del år siden og som artikkelen viser så er den vel ute av markedet nå da. Men finnes sikkert andre liknende medikamenter. Men det enkleste er selvsagt å gjøre dette på den naturlige måten, men for de som ikke kan eller av andre årsaker ikke fikser det så er jo en slik pille en god ting å bruke i samråd med sin lege etter en totalvurdering av helsemessig tilstand. Er vel ikke akkurat livsfremmende å ha bmi på over 30 i livet heller.

Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 10:13   #46
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Jeg vet ikke om dette er tilfeldig, men metformin er i hus. For tre dager siden veide jeg 82 nå veier jeg 80,9. Første nedgang på noen måneder dette her,nså kanskje jeg kan døpe tråden om til vektnedgang?
I sommer veide jeg 78 kg, og det er det jeg har lagt på siden jeg fikk min datter og ammet mye. Ved 73/74 kg har jeg normal BMI, så jeg har jo en vei å gå.
Viktigste for meg er å bli kvitt magen, for det er rundt magen alt har lagt seg som en ekkel og vapsete pølse.

Gammel 27-10-12, 10:34   #47
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Reductil er av markedet, ja. Alt for mange alvorlige bivirkninger. Ble selv satt på Reductil fordi det kunne være heldig for stoffskiftet mitt, men på den obligatoriske 14-dagerskontrollen hadde jeg alt fått skyhøyt blodtrykk, og hadde så mye munntørrhet at jeg gjerne nedla ti Imsdal-flasker om dagen, uten at det hjalp. Etter en 24-timers blodtrykkmåling fikk jeg streng beskjed om å slutte med en gang. Ikke gikk jeg ned i vekt heller. Men når jeg ser hva reductil skal hjelpe for, så skjønte jeg det, jeg spiste på ingen måte for mye. Så selv om det har hjulpet noen, så er det andre som har endt opp med skader av reductil. Som at blodttrykket har blitt varig høyt. Jeg slapp heldigvis unna med skrekken.

Så bra da, Vibeke! Men det er jo mest sannsynlig kroppen som slipper vann når det er så kort tid, men det er jo også en bra ting, og kan vel også henge sammen med at kroppen din ikke er så god på å behandle karbohydrater (som binder vann) uten medisin. Krysser fingra framover!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 27-10-12, 10:49   #48
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Jeg vet ikke om dette er tilfeldig, men metformin er i hus. For tre dager siden veide jeg 82 nå veier jeg 80,9. Første nedgang på noen måneder dette her,nså kanskje jeg kan døpe tråden om til vektnedgang?
I sommer veide jeg 78 kg, og det er det jeg har lagt på siden jeg fikk min datter og ammet mye. Ved 73/74 kg har jeg normal BMI, så jeg har jo en vei å gå.
Viktigste for meg er å bli kvitt magen, for det er rundt magen alt har lagt seg som en ekkel og vapsete pølse.

Det virker jo lovende så langt da. Og som et tips - husk at det mest kvalpsete fettet lettest forsvinner (for ettersom jeg forstår har det allerede begynt å slippe vann/fett)...

Gammel 29-10-12, 14:12   #49
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Jeg regnet ut dagen i går på diett.no, og ble overrasket over resultatet....
90 gram karbohydrater og 1200 kalorier! GR ville vært stolt over meg nå er ikke disse tallene helt presise da, jeg lager havregrøt av store havregryn, det er ikke oppført her som en matvare. Men jeg har mye å hente på å kutte ut den grøten. Jeg spiste ikke grøt i forrige uke, og jeg forsøkte å kutte ut frokost, eller vente med frokost til jeg kom på jobb. Og det funket faktisk veldig bra.

Men nå skal jeg begynne og registrere litt mer regelmessig. Mindre karbohydrater og mer fett.

Og drikke....det er den største utfordringen akkurat nå!

Gammel 29-10-12, 14:25   #50
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

hun var forbasket svær

Kona var under bmi på 30

Øøøøh? I min verden er man ikke "forbasket svær" med en BMI under 30... Lurer på hva du omtaler oss andre som da?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
VektOPPGANG - need help ... |Ingrrid Spørsmål og svar 7 25-01-11 12:22
Vektoppgang Trulte42 Spørsmål og svar 15 11-09-10 23:33
Vektoppgang? SuperMamma Ketolysekuren 7 08-01-10 12:25
Vektoppgang Frua Ketolysekuren 11 20-04-09 11:43
Vektoppgang Donna Spørsmål og svar 2 26-10-08 20:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.