Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Røde nupper/utslett på overarmene

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-01-06, 11:11   #26
reddik
Juniormedlem

reddik sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
reddik er ny på veien

Sv: Røde nupper/utslett på overarmene

Røde nupper er faktisk et kardinalsymptom (hovedsymptom) på omega 3-mangel!
Så få i deg mer omega 3, fortrinnsvis fra fisk.

reddik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding :-) Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 11:38   #27
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av reddik

Ja, det er mye mulig at noen har omega 3 mangel. Det var et godt tips !

Tror ikke det er mitt problem dessverre. Jeg spiser masse feit fisk og tar omega 3-6-9 tilkudd så det holder ! Har testet hva kroppen min trenger/ikke trenger og tok for mye før (tre kapsler pr dag). Nå tar jeg to. Siden armene mine har blitt så mye bedre i det siste regner jeg med at det er andre årsaker til mine nupper (bl.a. har det sammenheng med atopisk eksem som legen sier).

Ultra Omega 3-6-9
INNHOLD PR KAPSEL
400 mg boragofrøolje som gir: 128 mg linolsyre (omega-6),
76 mg gammalinolensyre (omega-6), 78mg oleinsyre (omega-9).
400 mg fiskeolje som gir: 72 mg EPA, 48 mg DHA (omega-3).
400 mg linfrøolje som gir: 212 mg alfalinolensyre (omega-3), 47 mg linolsyre, 75 mg oleinsyre, 10 ie d-alfa-tokoferol (naturlig E-vitamin.)

Gammel 17-01-06, 15:48   #28
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

johoi.. nå har jeg kjøpt meg den ultra omega 3-6-9..
satser på å ta en hver dag, så får vi se.. dyrt! 346 for en boks!
jaja..

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 18:14   #29
sirkeline
Gjest

Hei

Både jeg og begge unga har hatt sånne prikker/nupper, og min lege sa det var et slags virus. Det har i hvert fall ikke hjulpet verken med skrubbing eller salver....det går bare vekk av seg selv etter en stund.

Svar med sitat
Gammel 17-01-06, 18:19   #30
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

virus??

er det ikke det leger sier når de ikke vet...?

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 09:57   #31
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Prøv Aloe Vera, det tror jeg kan ta det ganske kjapt.

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 11:34   #32
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av janmesi

Prøv Aloe Vera, det tror jeg kan ta det ganske kjapt.

*sukk* ... ikke på meg nei har prøvd det meste av kremer og lotions. Både med og uten resept.........

Gammel 18-01-06, 14:55   #33
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Aline

virus??

er det ikke det leger sier når de ikke vet...?

jo det er det !!!!!

men omega 3 ja jeg kjopte et stoort glass for 350 kr satte det i kjoleskapet og reiste hit .... jaja faar kjope et nytt da for jeg har vaert her i over uke og de har enda ikke hatt fisk til middag

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 14:57   #34
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

men de lager saan fransk dressing av olje ; sennep og balsamico dressing er vel litt bra fett der ? for jeg spiser jeg masse av skjonnner dere, biopaten min sa ogsaa at man kan smore saa mye man vil paa utsiden men det hjelper ikke om man ikke smorer innsiden ogsaa !!!

kloke ord

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 15:15   #35
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av reddik

Poden har fått sånne på armene sine, og når jeg tenker meg om, så skjedde dette etter at vi sluttet med Udos Choise, og begynte å ha olivenolje i grøten i stedetfor...

Vi får kjøpe en ny flaske med Udos og se hvordan det går.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 16:09   #36
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Alder: 45
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

aloe vera funker ikke for meg heller. har prøvd flere varianter..

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 15:50   #37
isbjørn
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2006
isbjørn er på en erverdig vei

Keratosis pilaris heter det. (Hvis jeg ikke husker helt feil)

Jeg har prøvd det meste, men ikke blitt kvitt det. Man skal visstnok vokse det av seg, slik at få har det etter 30. Så det er da noe å se fram til.

Om en googler litt på Keratosis Pilaris finner man mye.

isbjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: planlegger Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 16:29   #38
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg har også dette... har hatt det siden jeg var liten. Nupper på armer og bein, til og med på magen. Også veldig tørr hud. Foreldrene mine fikk høre av legen at "dette er bare en hudtype"...

Dessverre klemte jeg fælt på nuppene da jeg var i tenårene... så jeg tror kanskje det jeg har nå er arr etter gamle nupper. Og det går vel ikke an å få det bort når det har blitt arr, eller...?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-04-06, 18:15   #39
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ja, det er mye mulig at noen har omega 3 mangel. Det var et godt tips !

Tror ikke det er mitt problem dessverre. Jeg spiser masse feit fisk og tar omega 3-6-9 tilkudd så det holder ! Har testet hva kroppen min trenger/ikke trenger og tok for mye før (tre kapsler pr dag). Nå tar jeg to. Siden armene mine har blitt så mye bedre i det siste regner jeg med at det er andre årsaker til mine nupper (bl.a. har det sammenheng med atopisk eksem som legen sier).

Ultra Omega 3-6-9
INNHOLD PR KAPSEL
400 mg boragofrøolje som gir: 128 mg linolsyre (omega-6),
76 mg gammalinolensyre (omega-6), 78mg oleinsyre (omega-9).
400 mg fiskeolje som gir: 72 mg EPA, 48 mg DHA (omega-3).
400 mg linfrøolje som gir: 212 mg alfalinolensyre (omega-3), 47 mg linolsyre, 75 mg oleinsyre, 10 ie d-alfa-tokoferol (naturlig E-vitamin.)

Hvordan visste du at du tok for mye?

Gammel 06-04-06, 20:42   #40
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Vil anbefale Bodøsalven. Jeg bruker den mot psoriasis og mot diverse hudproblemer som folk i familien har. Duger til alt fra atopisk eksem til kontakteksem, elveblest, solbrenthet og flass. Finnes i tre varianter. En tyntflytende for hodebunn. En nattsalve og en dagsalve. Legger ved en link som fører til en side hvor det står en annonse for Bodøsalven. Rull litt i artikkelen så kommer annonsen fram nederst til venstre. Man bestiller ved å ringe oppgitte telefonnr. Bodøsalven distribueres kun på denne måten og er derfor ikke å finne i butikkene eller på apotekene.

http://www.nfhandel.no/Nyheter_Bilde...is/kinesis.pdf

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-04-06, 09:20   #41
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Kanskje det kan hjelpe med å øke inntaket av omega-3? ca. 3-5 gram pr. dag, kombinert med lett bruk av skrubbevott og f.eks. Locobase Repair?

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.