Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-02-06, 17:40   #26
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG

d va no morsomt læll!

litt hissig, men fikk siste ordet!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:40   #27
205gti16v
Medlem

205gti16v sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 45
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Er det ferdig? Kortreferat?

Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm

Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:40   #28
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

og ikke minst.... en fornøyd bruker av vektklubb.no på telefonen og vips så er "alle" fornøyd ......

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:41   #29
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

"du vil jo bare selge boken din"-trikset...

Det var virkelig en lavmåls uttalelse. (jeg blir bare sittende å gape jeg når folk får seg til å sli slikt. -også på radioen da! )

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:42   #30
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Eeeh... Hun har jo peiling ja. "Tenk å bare leve på koteletter".

Der fikk "vår mann" siste ordet. Men en ting jeg savner i disse pølse og kotelett diskusjonene er salaten! Mange spiser faktisk mer grønnsaker etter at de legger om til lavkarbo. Energien fra poteter og stivelse blir erstattet av fett og mer protein - men volummessig så blir disse varene ersattet av masse grønnsaker.

Gammel 01-02-06, 17:43   #31
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Takk og lov for at jeg fikk siste ordet. Nina Schmidt hadde forberedt seg ganske bra, men ble ikke temperaturen vel høy?

Bra jeg fikk siste ordet ...

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:43   #32
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Hvis noen er bevis på økt grønt-inntak, så er det kanskje meg fra null til hundre på et halvt år

Nybegynnerinfo!

Gammel 01-02-06, 17:45   #33
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg synes forresten at hele lavkarbodiskusjonen har avtatt. Nå er det blitt til bare koteletter eller høykarbo (og det blir jo feil begge veier, for lavkarbo er ikke bare koteletter, og det andre kostholdet anbefaler jo faktisk bare langsomme karber). Diskusjonen er blitt helt polarisert.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:45   #34
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Opprinnelig lagt inn av janmesi

Takk og lov for at jeg fikk siste ordet. Nina Schmidt hadde forberedt seg ganske bra, men ble ikke temperaturen vel høy?

Ja, det ble endel snakking i munnen på hverandre Hun var ikke direkte høflig.

Gammel 01-02-06, 17:47   #35
205gti16v
Medlem

205gti16v sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Polarisering er Medias skarpeste våpen

Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm

Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:47   #36
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

... dumt at jeg fikk beit skikkelig fra meg på denne kotelett-repetisjonen; æ vart no litt stræssa jah; dessuten trodde jeg debatten var mye lenger, hadde forberedt meg på en mye lenger debatt.
... puh!

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:47   #37
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Det som er fortærandes(trøndersk irriterende etc) er at det blir debattert i en tabloid setting. Det fører til at ingen av partene kan ta seg tid til innlegg og fortelle sin versjon. Dessverre endte jo også dette med et islett av munnhuggeri, og avbrytelser. Men det er vel bedre å få komme til i media, enn å bare rope her inne.

Debatten blir for overskriftsbasert, der kun de fete typene får plass. Dette er fryktelig synd, når man tenker på viktigheten og konsekvensene dette kan få.

Bra Jan! Jeg synes du fikk mye ut av debatten tross alt, selv om det ble litt hissighet i studio. Vel blåst!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:47   #38
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hihi kjempebra.

Tenk å prøve å være seriøs, men å henge seg opp i koteletter og pølser. Det går da an å forstå LITT selv om man ikke er enig. :sukk:

Det med at du bare er ute etter å selge bøker, er det brukerne på vektklubb også mener i den tråden jeg viste til. Det er så ensporet.

Det beste hadde vel vært om en tv-kanal kunne bruke 1-2, helst 2 timer på et ernæringsprogram, der like mange fra hver side deltok. Selvsagt DVP og Skaldeman (og flere, KANSKJE Fedon og, men han er jo så livredd mettet fett og vil jo selvsagt tale midt imot både DVP og Skaldeman...), samt noen fra ernæringsrådet og vektklubb. Så kunne vi fått en litt saklig debatt, eller kanskje den ikke hadde blitt så saklig med alle de personene i samme rom. :P

Gammel 01-02-06, 17:51   #39
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Det blir spennende å se om det blir "overskrifter" i forumene i vektklubben også nå da. Det må vi sjekke!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:51   #40
Albertine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av HP

Der fikk "vår mann" siste ordet. Men en ting jeg savner i disse pølse og kotelett diskusjonene er salaten! Mange spiser faktisk mer grønnsaker etter at de legger om til lavkarbo. Energien fra poteter og stivelse blir erstattet av fett og mer protein - men volummessig så blir disse varene ersattet av masse grønnsaker.

Jeg spiser ikke grønnsaker jeg, når jeg ikke spiser lavkarbo. Så for meg er det STORT å spise så mye som jeg gjør nå.

Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 17:59   #41
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen

Det blir spennende å se om det blir "overskrifter" i forumene i vektklubben også nå da. Det må vi sjekke!

Nå har jeg nettopp svart på en tråd der inne.

Litt morsomt når folk kan skrive: "mennesket har da levd på alt mulig i millioner av år, jeg blir så irritert når man skal gjøre noe så naturlig som mat om til vitenskap".

Jeg svarte henne nå.

Gammel 01-02-06, 18:01   #42
Aline
Admin

Aline sin avatar

merkelig hvor korttenkte enkelte er...
sikkert endel som mener at pasta er mat man har apist i "all tid"

Nybegynnerinfo!

Gammel 01-02-06, 18:39   #43
Malin
Juniormedlem

Malin er ny på veien

Hihi kjempebra.

...Det beste hadde vel vært om en tv-kanal kunne bruke 1-2, helst 2 timer på et ernæringsprogram, der like mange fra hver side deltok. Selvsagt DVP og Skaldeman (og flere, KANSKJE Fedon og, men han er jo så livredd mettet fett og vil jo selvsagt tale midt imot både DVP og Skaldeman...), samt noen fra ernæringsrådet og vektklubb. Så kunne vi fått en litt saklig debatt, eller kanskje den ikke hadde blitt så saklig med alle de personene i samme rom. :P

Nåja, selv hadde jeg helst sett for meg Dag Viljen Poleszynski, Torkil Andersen og Jens Veiersted jeg da, DEThadde vært et panel de hadde fått problemer med å møte, skulle jeg tro!

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 18:41   #44
Aline
Admin

Aline sin avatar

Men jeg synes Jan gjorde en bra innsats!!

Nybegynnerinfo!

Gammel 01-02-06, 18:44   #45
Albertine
Gjest

Jeg ble så stressa da Jan begynte å avbryte henne, at jeg lot ungene se Disney channel istedet... (Radio på parabolen).

Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 19:03   #46
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det beste hadde vel vært om en tv-kanal kunne bruke 1-2, helst 2 timer på et ernæringsprogram, der like mange fra hver side deltok. Selvsagt DVP og Skaldeman (og flere, KANSKJE Fedon og, men han er jo så livredd mettet fett og vil jo selvsagt tale midt imot både DVP og Skaldeman...), samt noen fra ernæringsrådet og vektklubb. Så kunne vi fått en litt saklig debatt, eller kanskje den ikke hadde blitt så saklig med alle de personene i samme rom. :P

Det hadde vært helt topp ! Det er ikke helt riktig at Fedon er i mot alt mettet fett vel - eller er det det ? Det er jo forskjellige typer mettet fett da. Men han er allefall imot transfett !

Gammel 01-02-06, 19:07   #47
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det hadde vært helt topp ! Det er ikke helt riktig at Fedon er i mot alt mettet fett vel - eller er det det ? Det er jo forskjellige typer mettet fett da. Men han er allefall imot transfett !

Tja han sier jo vi kan bruke litt kremfløte og fet ost, men han ville nok helst sett at vi ikke spiste noe mettet fett, kun umettet, om jeg har forstått bøkene hans rett. Men han er blitt LITT mer liberal mot mettet fett i det siste, virker det som.

Sist redigert av Iset : 01-02-06 kl 19:38.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 19:07   #48
Malin
Juniormedlem

Malin er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Malin

Nåja, selv hadde jeg helst sett for meg Dag Viljen Poleszynski, Torkil Andersen og Jens Veiersted jeg da, DEThadde vært et panel de hadde fått problemer med å møte, skulle jeg tro!

Ja, også Fedon da- han burde vel være med han og, for jeg tror ikke han ville gå over til de andre i en slik debatt, men heller lagt seg et sted midt imellom, og kanskje vært med på å justere noe av den skyttergravsargumentasjonen som har utviklet seg i media den siste tiden!

Tror Fedon er skeptisk- ikke motstander av mettet fett, mener å ha lest at han sier at det mangler god nok dokumantasjon så langt til at han fritt kan anbefale ubegrenset bruk av mettet fett.

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 19:39   #49
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Malin

Ja, også Fedon da- han burde vel være med han og, for jeg tror ikke han ville gå over til de andre i en slik debatt, men heller lagt seg et sted midt imellom, og kanskje vært med på å justere noe av den skyttergravsargumentasjonen som har utviklet seg i media den siste tiden!

Tror Fedon er skeptisk- ikke motstander av mettet fett, mener å ha lest at han sier at det mangler god nok dokumantasjon så langt til at han fritt kan anbefale ubegrenset bruk av mettet fett.

Jag känner inte Fedon själv, men han kan nog utgöra en bra vågbrytare. Jag är förresten övertygad om att han inser att mättat fett är bäst. Men han bedriver en stor affärsverksamhet. Då måste man föra fram åsikter som flertalet kan acceptera. Inget fel i det. Han gör en massa nytta ändå.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 19:48   #50
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Nå tror jeg virkelig denne debatten begynner å ta av. Det er veldig morsomt å være med og følge med på utviklingen. Det er litt synd at sånne tv- og radiodebatter alltid blir så avstumpet at det ikke er mulig å få noen oversikt. "Ernæringsekspertene" må ty til en del stygge verbale angrep og debatten hisser seg opp. Interessant. Jeg håper at dette kan være begynnelsen på en slags revolusjon. Det er på tide å få byttet ut de gamlingene i ernæringsrådet.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.