Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tanker om kalorier på lavkarbo (ved ketose)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-02-06, 18:54   #26
auroraborealis
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 55
auroraborealis er ny på veien

Sv: Tanker om kalorier på lavkarbo (ved ketose)

Opprinnelig lagt inn av Aline

Men er det ikke sånn da, at kroppens forbrenning øker når man spiser fett?
Nettopp det at man blir varmere viser vel at man forbrenner mer f.eks iform av varme...??

Vet ikke om kroppens forbrenning øker når man spiser fett, men jeg vet at kroppen bruker mer energi på å fordøye proteiner enn fett og karbohydrater.

Gammel 07-02-06, 20:27   #27
205gti16v
Medlem

205gti16v sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 45
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Ikkje allt fett forbrennes heller, brukes til å smøre hud, bygge hjerne og generellt vedlikehold av kroppen på ein måte.

Bilanalogi: Høykarbo er bilhold med mangelfullt vedlikehald, sjærer seg tilslutt.
Lavkarbo er bilhold med bra vedlikehald, bilen går nesten evigt.

Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm

Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 20:34   #28
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Bilanalogi; karbohydrater er kroppens bensin, overskudd blir lagret på tanken i form av fett.
Fett er kroppens smøreolje, fett smører hjerne, ledd, hud, hår og blodårer.
Protein er kroppens reservedeler, brukes til å fornye muskler som for eksempel hjertemuskelen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 21:07   #29
205gti16v
Medlem

205gti16v sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 45
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Bilanalogi; karbohydrater er kroppens bensin, overskudd blir lagret på tanken i form av fett.
Fett er kroppens smøreolje, fett smører hjerne, ledd, hud, hår og blodårer.
Protein er kroppens reservedeler, brukes til å fornye muskler som for eksempel hjertemuskelen.

Fett er og bensin. Men karbo er lystgass

Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm

Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 11-02-06, 11:43   #30
Caxa
Medlem

Caxa sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 59
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent
Question

Nå har ikke jeg lest absolutt alle innleggene her på denne tråden, men følte for å fortelle noe jeg selv fant ut tidligere denne uken.

Jeg legger jo inn alt jeg spiser og trener i dagboken hos vektklubb.no, og så gikk jeg tilbake til det første tidsrommet jeg skrev inn ting der. Den tiden gikk jeg opp 5 kilo på ca 2 mnd. Tror det hadde med at jeg istedet for å spise 1 gang om dagen gikk over til å spise 3-4 ganger om dagen.

Men så til det jeg også fant ut, enkelte dager var jeg på MINUS kcal. Når jeg hadde lagt inn all form av bevegelse og trening i løpet av dagen kunne jeg på det meste sitte igjen med -300kcal.

Hvorfor gikk jeg da ikke stuprett ned i vekt?

I dag spiser jeg nesten 3000kcal om dagen, når ridningen og annen bevegelse er lagt inn sitter jeg igjen med rundt 1500kcal om dagen, og jeg går ned i vekt jevnt og trutt.

Hadde helt sikker vært gøy å fått endel forskjellige ernæringseksperter til å forklare dette for meg, både de som forfekter fet mat, lav karbo og de som forfekter lavt fettinntak og høyt inntak av "trege" karbohydrater.

Feel free to explain Jeg skjønner egentlig ikke dette på annen måte enn at kroppen er et mysterium og at på lavkarbo trives min kropp enormt mye bedre enn den noensinne har gjort tidligere.

Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Kroppstemperatur ved ketose Anne Generell diskusjon 47 31-10-05 06:33
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.