Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkins Orange Sensation

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-03-06, 22:44   #26
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Atkins Orange Sensation

jaja hver sin smak sier jeg
smaken er som baken, delt.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-06, 00:04   #27
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Det må ha skjedd ett eller annet med meg. For før synes jeg Atkinsbarene var digg, men ikke nå lenger. Etter en periode med null barer på programmet skulle jeg ta meg en som lørdagssnop. Ble forskrekka for det smakte jo helt j.....lig. Måtte bare kaste baren, greide ikke å spise den. Har jeg kommet i en antisukker/søtningsmiddel-fase eller? Noen flere som har opplevd dette?

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-03-06, 00:23   #28
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Det må ha skjedd ett eller annet med meg. For før synes jeg Atkinsbarene var digg, men ikke nå lenger. Etter en periode med null barer på programmet skulle jeg ta meg en som lørdagssnop. Ble forskrekka for det smakte jo helt j.....lig. Måtte bare kaste baren, greide ikke å spise den. Har jeg kommet i en antisukker/søtningsmiddel-fase eller? Noen flere som har opplevd dette?

JA!!! Jeg brukte det som snacks/nødproviant en stund, men så var det plutselig full stopp. Dvs. jeg ikke bare ikke likte den mer, men jeg ble direkte kvalm... Siste gang jeg spiste det var for over et år siden, jeg spiste ca 1/5 av en bar før jeg skulle på besøk til ny potensiell kjæreste. Han bød på middag og jeg måtte bare takke nei, var så dårlig! Ikke gøy (men det var koselig likevel da ). Skal aldri spise det mer, blir fortsatt kvalm bare ved tanken

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-03-06, 00:32   #29
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Merkelig greie det der. Noen som vet hva som skjer ved slike tilfeller?

Medlem av piskeklubben

Gammel 19-03-06, 13:54   #30
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Merkelig greie det der. Noen som vet hva som skjer ved slike tilfeller?

Jeg har opplevd det samme med andre ting som jeg har spist mye av. Min egen teori er at det er en slags sikkerhetsmekanisme som kroppen har. Vi har en naturlig innebygget sensor på mat som inneholder ting vi ikke har godt av. Når man spiser mye av en matvare har man lett for å utvikle en slags allergi, og jeg tror det er det som gjør at man får brekningsfornemmelser av enkelte matvarer. Det er kroppens måte å sikre seg mot at den ikke får i seg ting den ikke tåler.

Matindustrien gjør sitt beste for å lure denne mekanismen, ved å tilsette søtstoffer, raffinere maten osv. En gjennomsnittlig voksen person har ikke en naturlig sikkerhetsmekanisme lenger, fordi vi spiser så mye raffinert mat. Denne sansen blir forsterket etter en tid med naturlig mat.

Jeg tror dette også er årsaken til at enkelte barn blir veldig kresne. Selv var jeg ekstremt kresen som liten, og det var ikke en psykisk ting, det var rett og slett det at veldig mye mat ga meg brekninger. I sånne tilfeller tror jeg det er riktig å ikke tvinge barn til å spise all mat de får servert. Jeg er evig takknemmelig for at foreldrene mine aldri tvang meg til å spise noe.

...dette er bare de tankene jeg selv har gjort altså.

Gammel 27-03-06, 10:37   #31
BobBob
Juniormedlem

BobBob sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
BobBob er ny på veien

Tror det er viktig å holde disse til et minimum. Jeg merket også at jeg fikk crawings etter å ha spist atkinsbars og lignende. Holde seg til en i helgen eller noe slikt. Det er vel heller ikke bra å venne seg til å spise noe "snacks" hver dag. Det bør jo være noe man unner seg i spesielle anledninger.

BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 16:21   #32
Bolla Piggsvin
Medlem

Bolla Piggsvin sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Jeg synes den er knallgod.. Virkelig en sensation.. heh

Ja, smak og behag kan ikke diskuteres. Kos deg med bar'en din, du. Jeg tror vi må unne oss noe godt innimellom!

Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-06, 22:49   #33
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Crawings..???? Beklager, men Fjonken er fremdeles i molboland.. I allefall når det gjelder sånne ukjente uttrykk. Hva i alle dager betyr Crawings/Carving?

Medlem av piskeklubben

Gammel 29-03-06, 23:36   #34
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er sannsynligvis "cravings" de mener. Amerikansk/engelsk uttrykk. Det er f.eks. søtsug, eller noe du MÅ, noe kropoen din MÅ ha. Slankere får det når de spiser sukker, noen får det av søtstoff. Gravide får det av hormoner....

Gammel 30-03-06, 00:22   #35
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

Ja, smak og behag kan ikke diskuteres. Kos deg med bar'en din, du. Jeg tror vi må unne oss noe godt innimellom!

Ja, jeg koser meg med dem med god samvittighet.
Vel, må innrømme det har tatt litt av i perioder, men det er mye bedre enn alternativet.

Gammel 31-03-06, 20:04   #36
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Carvings.. jammen da har jeg det.. Etter år med uforsvarlig stort inntak av sukker og sukkerholdige saker.. Hmmmm kan man vokse seg ut av sukkercarvings tro?

Medlem av piskeklubben

Gammel 31-03-06, 23:15   #37
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Carvings.. jammen da har jeg det.. Etter år med uforsvarlig stort inntak av sukker og sukkerholdige saker.. Hmmmm kan man vokse seg ut av sukkercarvings tro?

Ikke carvings, - det tror jeg er noe ski greier, men cravings (som i krav). Tror ikke du kan vokse deg ut av det eller fra deg. Har du en kropp som krever det kan det sikkert være et slit. Men jeg tror mange kan venne kroppen sin av med det.

Gammel 01-04-06, 21:55   #38
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

jeg har tidligere vendt meg av med sjokolade. spiste ikke en bit på et halvt år. *ganske stolt*

nå satser jeg på litt sjoko i dann å vann.

og nå skal jeg vende meg av yoghurten. hvertfall den med tilsatt smak/frukt.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 22:08   #39
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

For min del har sukkersug med lavt blodsukker å gjøre, tror jeg. Hvis jeg har gått for lenge uten mat hjelper det ikke å spise vanlig mat, da MÅ jeg ha sukker.

Krom hjelper mot søtsug - det er med og regulerer blodsukkeret, og kromlagrene tømmes når vi spiser mye søtt, slik at vi trenger ekstra påfyll. Men det er ofte ikke nok med en tablett pr dag slik det står på boksen, man må kanskje opp i to-tre i begynnelsen for å få effekt på søtsuget.

Kjøpte krom i går jeg

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.