Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-03-10, 20:18   #501
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Superteddy, vi skal jo ha en del salt. Men på meg så hjelper det å bare drikke to store glass vann ekstra, så tisset du ut saltet

Mona, Mary Kay er gøy, har solgt en stund. Men nå har jeg en liten pause. Må liksom ha en del kurs for å virkelig tjene! Og her er det en del som selger, men veldig gøy når man har tid og drivkraft!

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:41   #502
Val
Gjest

Tusen takk for støtten alle sammen!

I dag var første dag uten søtningsstoff. Det har vært greit, men litt trist uten "kos"...

Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:00   #503
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Tusen takk for støtten alle sammen!

I dag var første dag uten søtningsstoff. Det har vært greit, men litt trist uten "kos"...

Hva bruker du til kos da snuppa? Jeg koste meg ganske masse med min fetasnack! Og så koste jeg meg med litt spekemat med majones etterpå...

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 23:34   #504
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Superteddy, vi skal jo ha en del salt. Men på meg så hjelper det å bare drikke to store glass vann ekstra, så tisset du ut saltet

Mona, Mary Kay er gøy, har solgt en stund. Men nå har jeg en liten pause. Må liksom ha en del kurs for å virkelig tjene! Og her er det en del som selger, men veldig gøy når man har tid og drivkraft!

Å ?
Så gøy ! hihi en slankenede medsøster! Jeger ikke ute etter å tjene stort egentlig mest det med de ekstra 3-4 tusen i mnd. Ved siden av uføren..
og ikke minst pga alle medkonsulentene jeg kjenner ikke så mangen på østlandet så er en kjempefin måtte å få venner på =)

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 10:49   #505
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, er litt koselig. Blir en liten Mary Kay familie. Hun som er hovedjsefen min holder aldri kjeft og maser i ett sett. "Hvis dere selger så så mye, så skal dere få.......ET SKJERF!" Juhu, er skjerf liksom. Men ellers er det koselig. Får man seg bare et kurs i uka, så har man jo tjent inn en del. Det er bare å komme i gang, for første pakka man taper litt på fordi man ikke helt vet hva man skal bestille. Men man får jo mye hjelp av de som er hakket over deg.
Nå er jeg irritert på vekta mi! Jeg veide meg i dag morges, vekta var det samme, så veide jeg meg en gang til, rett etterpå, og så var det 300 g mindre. Så veide jeg meg en tredje gang og så var det 100g over det igjen!!!!!!! Hva skjer med drittvekta. Nå vet jeg jo ikke hva jeg egentlig veier

Gammel 23-03-10, 11:08   #506
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Lykke til Val. Jeg har ikke "koset" meg siden jeg begynte på kuren jeg. Det nærmeste må være microstekte hvitostskiver, og det er det eneste. Savnet er der selvfølgelig, men siden jeg har som mål å endre gamle spisemønstre så synes jeg det er best sånn. Jeg er innstilt på det, og det hjelper, men jeg skal ikke nekte på at jeg har tenkt tanken på å slikke på potetgull!! Desperasjonen er stor til tider.

Min vekt var som din, eilinee, så jeg kjøpte meg ny vekt. Det var virkelig verdt pengene siden man slipper de demotiverende opp-tallene (til tross for at totalen er 200g ned).

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:22   #507
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Den er jo nesten ny Men kjøpte den på claes olson til 200 kr, var tilbud. Men den er så kjekk, for den merker de forskjellige som veier seg og så viser den hvor mye du har gått ned siden sist du veide deg. Den merker forskjell på meg og samboeren min, selvom vi ikke er såå langt unna hverandre i vekt.
Men, skal kjøpe ny i dag tenkte jeg. Bruker den jo hver dag, så er verdt investeringa

Gammel 23-03-10, 11:23   #508
Val
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Superteddy, her.

Hva bruker du til kos da snuppa? Jeg koste meg ganske masse med min fetasnack! Og så koste jeg meg med litt spekemat med majones etterpå...

Jeg mener noe søtt! Jeg pleier jo å drikke kaffe med søtningsstoff, og nå ble det bare kaffe og eggemelk. Det ble liksom ikke helt det samme. Ellers bruker jeg søtningsstoff når jeg lager linfrø og rømmemix...jeg prøve i går uten søtstoff, og det var tvilsomt hehe...

MEN jeg har gått ned 500 gram siden i går! WHOHOOOO! hehe Det er jo bare vann som "slipper" nå som jeg er tilbake på lavkarbo, men det var godt å se. Veier jo fremdeles 500 gram mer enn jeg gjorde når jeg startet.

Men jeg har forresten et tips til dere som...vil høre et: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214 Disse knekkebrødene er kjempegode! Skikkelig enkle å lage. Jeg prøvde meg først med oppskriften akkurat som den er, og det ble gode. Neste omgang byttet jeg ut 25 gram kli med 25 gram linfrø, da ble det litt mindre karbo, og egentlig var de ENNÅ bedre da. Putt dem i en isboks eller noe annet og sett det på kjøkkenbordet. TATA! Deilig. Det står forresten at man skal ha oppi litt søtt, men jeg synes ikke det trengtes. Neste omgang skal jeg lage med forskjellige krydder i også, blir spennende.

Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:30   #509
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Så flink, Val!
Disse knekkebrødene skal jeg prøve

Gammel 23-03-10, 11:35   #510
Val
Gjest

Haha slikke potetgull Nei jeg trenger egentlig ikke noe kos sånn sett, men jeg ble helt småtullete når jeg ikke fikk søtt i kaffen! Jeg studerer jo, og driver med en SVÆR oppgave nå. Så kaffe det må jeg ha...

Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 13:44   #511
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Lykke til Val. Jeg har ikke "koset" meg siden jeg begynte på kuren jeg. Det nærmeste må være microstekte hvitostskiver, og det er det eneste. Savnet er der selvfølgelig, men siden jeg har som mål å endre gamle spisemønstre så synes jeg det er best sånn. Jeg er innstilt på det, og det hjelper, men jeg skal ikke nekte på at jeg har tenkt tanken på å slikke på potetgull!! Desperasjonen er stor til tider.

Min vekt var som din, eilinee, så jeg kjøpte meg ny vekt. Det var virkelig verdt pengene siden man slipper de demotiverende opp-tallene (til tross for at totalen er 200g ned).

Samme som deg. tør ikke sjeie ut.. er redd at vis jeg gjør det så er det gjort.. tar en atkins av og til for det sa kurslederen at jeg kunne. Hehe og i går hadde jeg sinsykt lyst å slikke på potetgull.. hehe er jo bare salt å fet utpå tenkte jeg .. men gjorde det ikke! til belønning har jeg endelig gått ned 600g valgte å ikke gå på vekta i gjen for min gjør det samme som deres derfor velger jeg å stole på den første gang på godt å vondt..

Jeg har også en ikke fult så grei "ESSD" som oppfører seg som en rasshpiiiiiip.
Hun har blitt skikkelig kjerring i det siste så er veldig lei meg for det. Hun har blitt skikkelig høyt på strå og forskjellsbehandler oss noe sinnsykt.

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 14:02   #512
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Godt å høre at jeg ikke er den eneste desperate her inne. *ler*

Det høres ut som om du har samme vekt som meg, eilinee. Jeg kjøpte meg en ny av samme typen og håper den holder lenger. For å være helt ærlig så har jeg planer om å bytte den gamle vekta med kvitteringen og esken på den nye, for den er langt fra gammel. Jeg mener at en vekt bør holde noen år som et mimimum.

Gammel 23-03-10, 15:49   #513
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Det syns jeg du skal gjøre namba! Håper jeg finner en ny i dag og så blir det spennende å se hva jeg veier i morgen!
Jeg er så dårlig til å samle på kvitteriger! Men kostet jo ikke så mye, så det får jeg overleve. Je er sulten! Sitter på sykehuset og spiste bare en liten ketolysebrødskive til frokost. Kantina her har jo bare brød og PASTAsalater

Gammel 23-03-10, 16:59   #514
JeanneJ
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
JeanneJ er på en erverdig vei

så flinke dere er

Jeg har og prøvd å holde meg unna utskeielser,tenker som flere av dere at det er lurest å ikke starte enda. Men planlegger enten vafler eller noe en til to ganger i påsken. Har gått ned 300 g til, så nå håper jeg at det er cocosa'en og masse vann som er trikset....yohoo
Klarer heller ikke å la være å veie meg hver dag. Men vi har ikke vekt på hytta, så det skal bli spennende å se om ikke det skal være et litt større 'beløp' over påske ..... Har allerede laga menyer for alle måltider, og laga liste for handling.
Har ikke tenkt å bli satt fast på noe vis...

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 18:39   #515
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Eilinee: Jeg har heller ikke kvitteringen på den gamle vekten. Jeg kommer til å bytte den som om den var den nye. De kan jo ikke fortsette å selge slike vekter som er så dårlige, så jo fler som klager på dem jo bedre. Da er de nødt til å ta inn bedre kvalitet.

JeanneJ: Så flink du er som planlegger påska så godt. Det er mulig at vi skal på besøk til pappa neste uke, så da er jeg nødt til å planlegge godt jeg også. Jeg tror jeg skal gjøre som deg, lage meg en skriftlig plan. Da er det lettere å holde seg til den.

Gammel 23-03-10, 20:13   #516
Val
Gjest

OOPS! Jeg har glemt at det er påske snart...da får vi jo besøk av slekta! De elsker godterier og spiser det hele tiden....shit, hvordan skal jeg klare å la være? og nå som jeg ikke skal spise søtningsstoff heller så er det jo ingen alternativer...bacongull da...Ah, nå gruer jeg meg nesten til de kommer..

Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 20:34   #517
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Ikke lett det der nei. Det går jo an å spørre om de kan være så snill å ta litt hensyn. f.eks bare ha godteri framme en time for dag. Da rekker de å ha i seg mye godt, og du trenger kun å være sterk i en time. går du en halvtimes tur, så må du bare være sterk en halvtime for dagen. Tar du en dusj når du har vært på tur så trenger du faktisk ikke se noe til godteriet heller. Folk flest er villige til å gjøre sånt bare de blir spurt. Hvis det er barn med så kan jo de ha påskeegg. Vi voksne spiser jo ikke påskegodtet til barna uansett, selv om vi er fristet. Du får fokusere på å kose deg i hyggelig selskap i steden for å trykke i deg. Det er jo så klart ikke like enkelt når du (enda) ikke har noe resultat å bevare, men hvis du bestemmer deg så klarer du det sikkert - hvis ikke godteriet står fremme hele tiden da. Da blir det verre.

Mannen slanker seg ikke, så han tar hensyn med å spise godteri når jeg ikke er der. På lørdager synes jeg at det er greit at han spiser foran meg sammen med jenta vår, men at han pakker det vekk når han er ferdig og tar det frem når han har lyst på. De aktive spiseperiodene er jo ikke så lange, så da trenger ikke jeg være sterk for å motstå mer enn bare en stund eller to.

Gammel 23-03-10, 21:43   #518
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Samme her! Drit kjipt at det er påske nå. Jeg vil ha marsipan med sjokolade, nam, nam. Og jeg kommer til å få påskeegg av samboeren min. Men, det får ligge i skapet. Nå må vi være flinke, damer!!! Jeg hadde så lyst på sjokolade i dag at jeg holdt på å dø, men klarte meg....
Ok, Namba. Da skjønner jeg. Skal gjøre det samme, men da må jeg finne samme vekta. Smart du, Namba!
Min er under et år og nå veier jeg tre fire forskjellige ting. Fikk ikke kjøpt ny i dag, for var på sykehuset heeele dagen, men i morgen skal den kjøpes

Gammel 23-03-10, 22:17   #519
Val
Gjest

Ja får vel spørre om de ikke vil være litt sunne de også.

I dag spiste jeg sjokolade faktisk. En som veide kanskje ti gram. Men det er jo....40 karber eller noe haha. Så det ble visst ikke ketose denne uka heller. Men men, kan jo gå ned på lavkarbo forhåpentligvis så får jeg komme inn i ketosen så fort jeg makter. Det er rart med slanking, det må likesom "passe" inn i hverdagen. Så nå som jeg er midt mellom en kjempesprekk og påsken ble det lett å tenke at jaja, men jeg holder vel ikke ut hele påsken uansett.

Men jeg har tro på dette med å kutte søtningsstoffer! Så jeg får bare holde meg i skinnet fremover!

Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 22:37   #520
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Jeg kom til å tenke på en ting. Nå har jeg gått ned 6 kilo. Det er det samme som en firepakning med brus! Det er tungt det. Det er i grunnen rart at jeg ikke kjenner meg lettere, for om jeg skulle drasset rundt med en sånn en hele dagen så ville jeg blitt mer sliten enn det jeg er uten.

Noen av dere andre som merker at dere er lettere?

Gammel 23-03-10, 22:39   #521
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Val, du har vært så flink så lenge uten store resultater, så ta det litt som det kommer. Flink e rdu i hvert fall. I dag spiste jeg to skjeer med ris, for var på resturant med svigers. Men kunne ikke bare slurpe i meg sausen. To skjeer sender meg vel ikke rett ut av ketose?
Namba, tenkt på det samme selv. Ser, men merker ingen, forskjell. Sju kilo er mye. Det er en stoor baby, det!

Gammel 23-03-10, 23:19   #522
JeanneJ
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
JeanneJ er på en erverdig vei

Jeg fikser ikke cocosa'en 'strigh't, og med enten litt bakekakao ( eller
86% sjokolad i samt litt sukrin , føler jeg at jeg får nyte 'sjokolade'
selv om den er litt anderledes i smaken... Idag laga jeg ny porsjon, fikk
30 biter på 8,5 kbh tror jeg det var.. 2-3 biter til dagen blir godt under 1 kbh,
og fettet er i boks...

Var så dum idag : for første gang i mitt liv kjøpte jeg godteri i løs vekt :
skulle liksom være som en oppmuntring til mann min. Han kommer hjem og spør om hva det er, og sier : Når begynte vi å spise sånt ??.... Satser på å finne et 'veldedig formål ' å gi det til nå, hahha

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 23:24   #523
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Namba, tenkt på det samme selv. Ser, men merker ingen, forskjell. Sju kilo er mye. Det er en stoor baby, det!

Ja, babyen min nærmer seg åtte kilo nå. Skal jeg være helt ærlig så merker jeg jo godt på armene at jeg bærer henne, men å gå opp trappa med henne føles ikke spesielt tungt. Det er ganske merkelig. Sju kilo er tungt!

Gammel 24-03-10, 09:56   #524
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Min baby er litt over 8 kilo, så jeg har snart tatt hun igjen Eller jeg vet ikke helt hvor mye hun veier nå for det er 1 mnd siden sist vi veide hun. Men tenkte jeg skulle på helsestasjonen å veie hun Vil være foran henne i vekt Hehe

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:00   #525
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Jeg har gått ned 8 kilo =)Måtte bare innom legen å låne vekta

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.