Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-11, 19:51   #526
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Takk Nerthus, bra svar som alltid

Herre så avansert midt på en søndag, blir jo sliten bare av å tenke på alt dette her så det er ikke rart at folk som spiser sånn er slanke Eller rettere sagt tenker på å spise sånn, må jo bruke mer tid på planlegging enn spising her jo.

Kan nok være dette hun snakker om, men følger det - not so much. Er som oftest både potitter og brød på tallerken under lunchen og det er spesielt spising av frukt hun pleier å ha foredrag om (vi får sånn fruktkorg på kontoret hver dag). Men da det kom en bolle med 5 kg smågodt () på bordet, som forøvrig forsvant på 2 dager og vi var vel ca 35 stk på jobb de dagene, hørte jeg ikke et pip.

Haha ikke sant!

Jeg er blitt litt kynisk - og mener at om noen skal misjonere om dietter/kosthold bør de ha hatt noe erfaring med overvekt - enten selv, eller at de er i behandlingsposisjon og har opplevd hvordan andre har gått ned feks med endring av kosthold.

Noen er jo så velsignet at de kan spise hvordan og hva de vil uten og gå opp i vekt...

Det viktigste er vel at man trives med det kostholdet man har. Tenk på hvor mange normalvektige som ikke VET hvor mange kalorier 100 gram ekte majones har? Eller hvor mange karbo ei skive brød har?

Rart egentlig at de med mest utfordring vedrørende overvekt og dårlig helse er de med mest kunnskap om mat...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:09   #527
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Haha ikke sant!

Jeg er blitt litt kynisk - og mener at om noen skal misjonere om dietter/kosthold bør de ha hatt noe erfaring med overvekt - enten selv, eller at de er i behandlingsposisjon og har opplevd hvordan andre har gått ned feks med endring av kosthold.

Noen er jo så velsignet at de kan spise hvordan og hva de vil uten og gå opp i vekt...

Det viktigste er vel at man trives med det kostholdet man har. Tenk på hvor mange normalvektige som ikke VET hvor mange kalorier 100 gram ekte majones har? Eller hvor mange karbo ei skive brød har?

Rart egentlig at de med mest utfordring vedrørende overvekt og dårlig helse er de med mest kunnskap om mat...

Kunne ikke sagt meg mer enig

Nå er vel ikke hun som gnåler om frukta særlig overvektig og jeg tror heller aldri hun har vært det og hun snakker vel mer om det pga av fordøyelsen. Det er jo mulig at hun har problemer med fordøyelsen når hun spiser frukt, vi har vel alle våre ting vi ikke tåler så godt, men vi trenger virkelig ikke å trykke det på alle andre hele veien.

Derimot er det ei annen på jobben som, unnskyld meg, er enormt diger og kan aaaalt om kosthold. Hun blir dessverre bare større fra uke til uke, og det spørs om ikke jenta er insulinresistent tatt i betraktning hva hun spiser og allikevel går opp. Har jo selv vært igjennom alle stadier av diverse slankekurer og ikke minst fornektelsen og det og kunne alt selv. Har så forsiktig som mulig fortelle om mine egne erfaringer med å gå ned nesten 15 kg og bli der. (Må se det positive - har sånn alt i alt nesten ikke gått opp siste året, så jeg har jo holdt vekta) Da er a ikke nådig, for alt annet enn Grete Rode er tull. Jeg håper for hennes del at hun en dag oppdager lavkarbo og alle fordelene med det, men jeg skal ikke belære henne uten at hun spør.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 19:01   #528
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Lillemy71: At de spiser tomater med grønnsaker og kjøtt er helt ok. grønnsaker er ok med alt så det er et unntak. tror ikke helt du forso hva jeg mente. typiske proteiner er: melk, ost, bønner, rent kjøtt, fisk, nøtter og yoghurt. dette skal ikke blandes med karber: brød, pasta, ris, poteter, havregryn, knekkebrød. aldri fete oster/skinke på brødskiva, heller syltetetøy eller ingenting. skjønner? du skal også unngå havregryn med melk. fordi melk er en proteinrik kilde.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hørtes litt krevende ut Jeg tror jeg har lest om dette i boka til Gillian McKeith (ikke døm meg - jeg var desperat *ler*) - hun snakker om dette tror jeg... jeg skal sjekke litt i bokhylla

Hehe, neida, skal ikke dømme deg. litt informasjon her og der gir deg jo bare mer kunnskap kan være greit å kunne litt om alt. men hun kan da ha et poeng? vennina mi sier hun har en egenkomponert diett kombinert med lavkarbo og den over. kan ikke si hun spiser så mye lavkarbo da, når hun spiser bønner rett fra boksen og generelt koser seg en del med karbohydratrik mat. ble litt småinspirert å tenkte at siden jeg ikke lever så "nazi" lavkarbo lenger skal jeg unne meg en brødskive i ny og ne. men da med syltetøy eller ingenting på som hun nevnte over eller eventuelt frukt. du skulle ikke ha brødskiver(karbo) med skinke eller fete oster(proteiner). ganske ny måte å tenke på. har funka for meg så langt. å jeg som fikk dårlig samvittighet for å spise litt brød igjen.

jeg bannlyser derimot nudlene hun trykket i seg her om dagen. de inneholder 18 g palmeolje! verste som finnes vedsiden av sukker.


Sist redigert av Ashley : 19-04-11 kl 19:07.
Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 19:03   #529
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Fant det hos Gillian McKeith:

Matvarer deles i 4 grupper:

Gruppe 1:
Proteiner (kjøtt, fisk, fugl, ost, fisk, egg, melk, nøtter

Gruppe 2:
Karbohydrater (brød, pasta, kornblandinger, kjeks, mel osv)

Gruppe 3:
Ikke-stivelsesholdige karbohydrater (salat, grønnsaker, røtter, frø, urter, krydder, nøtter, frøolje, smør, olivenolje mm)

Gruppe 4:
Frukt

Ikke spis 1+2 i samme måltid. 3 kan spises sammen med 1 ELLER 2. 4 må alltid spises alene, minst 30 minutter før eller etter de andre. Best på tom mage. "Hvis du spiser frukt etter et måltid har den ikke noe sted og gjøre av seg, blir da liggende i kø etter den andre maten som tar lengre tid og fordøye og blir liggende og gjære i tarmen"

La det gå 2 timer før du inntar proteiner etter et karbomåltid. La det gå 3 timer før du spiser karbo etter et proteinmåltid. Proteiner bruker 4 timer på å nå tarmen, karbo går fra munn til tarm på 2 timer.

Kan det være dette venninnen din spiser etter?

Obs - dette er hentet fra Gillian McKeiths Du er hva du spiser bok om noen lurte

Takk huff så avansert. men kan det i hodet nå, vennina mi gav meg en miniatyrlapp så det gikk fort inn.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 08:16   #530
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Lillemy71: At de spiser tomater med grønnsaker og kjøtt er helt ok. grønnsaker er ok med alt så det er et unntak. tror ikke helt du forso hva jeg mente. typiske proteiner er: melk, ost, bønner, rent kjøtt, fisk, nøtter og yoghurt. dette skal ikke blandes med karber: brød, pasta, ris, poteter, havregryn, knekkebrød. aldri fete oster/skinke på brødskiva, heller syltetetøy eller ingenting. skjønner? du skal også unngå havregryn med melk. fordi melk er en proteinrik kilde.

Jeg tror at du ikke forstod hva jeg mente, OK?? Jeg slengte bare inn en generell kommentar om at jeg kjenner noen som maser om slikt kosthold, men slett ikke etterlever det - skjønner? Helt ærlig så bryr jeg meg ikke om slike regler, tror ikke det er det som avgjør om man er sunn eller ei. Og i begrepet sunn legger jeg ikke bare hvor mye man veier, men hvordan man har det ellers. Kjenner mange slanke som ikke nødvendigvs er sunne.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 20:56   #531
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hvor kjøper man sukrin/sukrinmelis og splenda??? Og sånn mange bruker for å bli kvitt den kalde smaken på sukrin, natren eller noe?

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 21:20   #532
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Splenda og natren har de på Rema i hvert fall. Det andre kjøper jeg på nærmeste helsekost!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:06   #533
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Enda et spørsmål. Jeg er avhenge av tyggis. Spesielt etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg bare fått såå dårlig smak i munnen..Hvordan er det med Extra sukkerfritt?? Ser jo at det er ca 8 karbohydrater i en pakke, får man i seg dette om man ikke svelger tyggisen?? Hva er evt et annet godt alternativ til noe som gir frisk smak i munnen??
Bruker kanskje en halv pakke tyggis om dagen

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:09   #534
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Det kommer jo helt ann på hvor streng du er Har du satt deg en grense på antall karbohydrater? De som følger ketolyse holder seg unna tror jeg. Personlig tygger jeg tyggis hvis jeg har lyst på det

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:16   #535
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Det kommer jo helt ann på hvor streng du er Har du satt deg en grense på antall karbohydrater? De som følger ketolyse holder seg unna tror jeg. Personlig tygger jeg tyggis hvis jeg har lyst på det

Eneste karbohydratkilden min nå om dagen er tyggis, yoghurt naturell, og evt det lille som er i enkelte grønnsaker. Jeg prøver ikke å være i ketolyse, men jeg trur jeg er det. Skal kjøpe stix i dag. Så tyggis burde kanskje gå greit

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:19   #536
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Du må nesten bare teste ut selv hva som fungerer Det største problemet for noen trur jeg kan være at det trigger søtsuget, men det er jo ikke sikkert det gjør det for deg

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:21   #537
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Du må nesten bare teste ut selv hva som fungerer Det største problemet for noen trur jeg kan være at det trigger søtsuget, men det er jo ikke sikkert det gjør det for deg


Nei, har alltid tygget mye tyggis, og har overhode ikke søtsug. Eneste tyggis gjør er å fjerne denne hersens vonde smaken i munnen

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 15:23   #538
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Saphire, her.

Nei, har alltid tygget mye tyggis, og har overhode ikke søtsug. Eneste tyggis gjør er å fjerne denne hersens vonde smaken i munnen

Tyggisen har karbo som øker blodsukkeret og dermed insulinutskillelsen (og fettlagring) - bare så du er klar over det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 10:25   #539
telebender
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
telebender er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei...Lurer på kor mange karboer det er i 100 g glutenmjøl,og er det "sundt å bake med ?

telebender er avlogget   Min kostholdsfilosofi: campkilo Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 17:23   #540
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av telebender, her.

Hei...Lurer på kor mange karboer det er i 100 g glutenmjøl,og er det "sundt å bake med ?

100% glutenmel inneholder 20 gr. karbohydrater pr. 100 gr, og ca. 75 gr proteiner.

Det brukes jo stort sett bare for å gi hold i baksten og det er ikke mye man bruker. På lavkarbo er det greit nok, ikke på ketogen kost, vil jeg si!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:51   #541
telebender
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
telebender er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Takk for svar.Har funnet oppskrift her på lavkarbo,på scones som er laget av glutenmjøl.Kjempegode er dei og.

telebender er avlogget   Min kostholdsfilosofi: campkilo Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:10   #542
Surrehue50
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Råde
Alder: 63
Innlegg: 4
Surrehue50 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg har tenkt å begynne på lavkarbodiet. Leste her inne at en ikke kunne drikke kaffe med kofein. Jeg har nettopp slutta å røyke og når røykebehovet blir stort hjelper det med en kopp kaffe. Blir to-4 kopper iløpet av en dag. Noen dager ingen. Er det helt forferdelig galt å drikke litt kaffe de første ukene.
Syns det er vanskelig å vite hvilken kur en skal gå på. Har lest og er ikke sikker. Fins det ukeplaner hvor det er skrevet opp anbefalt mat til frokost osv. Menyliste ferdig her inne?
Skal bruke denne uka til å finne ut av ting. For skal i konfirmasjon og andre avslutninger i helgen og ventertil uka, for da skjer det ikke festligheter før jul :-)

Surrehue50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nyskjerrig på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:12   #543
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Surrehue50, her.

Jeg har tenkt å begynne på lavkarbodiet. Leste her inne at en ikke kunne drikke kaffe med kofein. Jeg har nettopp slutta å røyke og når røykebehovet blir stort hjelper det med en kopp kaffe. Blir to-4 kopper iløpet av en dag. Noen dager ingen. Er det helt forferdelig galt å drikke litt kaffe de første ukene.
Syns det er vanskelig å vite hvilken kur en skal gå på. Har lest og er ikke sikker. Fins det ukeplaner hvor det er skrevet opp anbefalt mat til frokost osv. Menyliste ferdig her inne?
Skal bruke denne uka til å finne ut av ting. For skal i konfirmasjon og andre avslutninger i helgen og ventertil uka, for da skjer det ikke festligheter før jul :-)

Kan du ikke drikke kaffe med koffein? Nå drikker ikke jeg kaffe - men hvor har du lest det? Link?

Gerd har faktisk to ukeplaner for ketolyse listet opp, i tillegg til uttallige oppskrifter (som er sååå gode!). Søk opp i medlemsslista og sjekk ut linkene i signaturen hennes!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:43   #544
Surrehue50
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Råde
Alder: 63
Innlegg: 4
Surrehue50 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Det var i Atkins opplegg. Takk for tipset og skal søke litt. Trenger å fordøye all info litt.

Surrehue50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nyskjerrig på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:04   #545
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

til sommer så skal jeg på ferie ca 1 uke og da blir det vansklig og kunne spise lavkarbo mat. går det ann og telle kalorier i stedet den uken eller har ikke det noe hensikt i det hele tatt. nå mener jeg ikke noe ekstremt.
(får håpe jeg ikke blir bannlyst herfra og til månen av spørsmålet)

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:53   #546
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

til sommer så skal jeg på ferie ca 1 uke og da blir det vansklig og kunne spise lavkarbo mat. går det ann og telle kalorier i stedet den uken eller har ikke det noe hensikt i det hele tatt. nå mener jeg ikke noe ekstremt.
(får håpe jeg ikke blir bannlyst herfra og til månen av spørsmålet)

Det aller greieste og enkleste, er å spise så lavkarbo du klarer, bytte poteter med grønnsaker etc, samt kutte ned på fettet.
Bestem deg på forhånd hvilken dag lavkarbo- hverdagen begynner igjen og hold på det!

Kos deg på ferie!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:55   #547
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Støtter Kitt i hennes råd! Spis så lavkarbo du kan og vær bevisst på hva du bestiller feks på restaurant. Frokost er jo gjerne buffet om dere bor på hotell - så der kan du jo spise MASSE snadder - uten brød!

Det er ikke bare for kuren sin del - men du kan bli uvel av høykarbomat nå og det vil du ikke være i ferien

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:21   #548
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

til sommer så skal jeg på ferie ca 1 uke og da blir det vansklig og kunne spise lavkarbo mat. går det ann og telle kalorier i stedet den uken eller har ikke det noe hensikt i det hele tatt. nå mener jeg ikke noe ekstremt.
(får håpe jeg ikke blir bannlyst herfra og til månen av spørsmålet)

Hvor skal du hen? Jeg reiser mye til Hellas og der er det ihvertfall ikke problem å spise generell lavkarbo om enn ikke ketogent. Italia er litt verre for der lever de jo av brød og pasta, nytter heller ikke å skylde på glutenintoleranse for da kommer de bare med glutenfritt. Støtter de to andre i deres svar og anbefaler deg og holde deg borte fra den verste høykarbo maten og ellers bruke sunn fornuft.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:42   #549
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvor skal du hen? Jeg reiser mye til Hellas og der er det ihvertfall ikke problem å spise generell lavkarbo om enn ikke ketogent. Italia er litt verre for der lever de jo av brød og pasta, nytter heller ikke å skylde på glutenintoleranse for da kommer de bare med glutenfritt. Støtter de to andre i deres svar og anbefaler deg og holde deg borte fra den verste høykarbo maten og ellers bruke sunn fornuft.

jeg skal til det jeg kaller gokk (nordover det vil si finmark)
syns det er å vansklig når noen sier sånn som ja men du kan jo bare smake litt det gjør vel ingen ting. og hvis mange sier det samme så føler jeg meg litt presset inn i hjørnet. de vet at jeg går på lavkarbo og de skjønner hvorfor hvis de bruker øynene(he he)
vet det skal bli værtfall et stort selskap og jeg orker ikke og forklarer for ørtimennesker hvorfor jeg ikke ønsker og smake på alt. det er kun de aller nærmeste som vet det,men det kommer nok mange utenom. blir nesten så jeg vil komme meg unna alt.

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)

Sist redigert av alexsandra : 05-05-11 kl 12:50. Årsak: ...
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 13:34   #550
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hihi Finnmark vet du! Jeg forstår godt frustrasjonen din Jeg har bare en ting og si - bestem deg på forhånd om hvordan du ØNSKER og gjennomføre dette besøket - også gjør du så godt du kan Ikke sult deg på lavkalori ihvertfall... jeg regner med det ikke varer så lenge heller - så går det på litt vann i kroppen og sånt så er du jo i gang igjen når du kommer hjem

God tur - Finnmark er jo ikke så aller verst når det ikke er vinter

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no