Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 15:30   #551
Wonderkjeks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: For tiden i Ski, men flytter til Oslo over sommeren
Alder: 32
Innlegg: 2
Wonderkjeks er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei, jeg er helt fersk til dette med dietter og kunne trengt noen tips angående det å faktisk holde meg til dietten. Har prøvd å holde meg til LCHF nå i to uker, men sprekker hele tiden.
Har aldri vært noen forum-bruker før heller, så unnskyld om jeg spør om ting som det allerede er opprettet tråder for. Kanskje jeg kunne fått noen linker til de rette trådene jeg bør følge litt med på, og som kanskje kan hjelpe meg?

Målet er å gå ned 10kg, og er fast bestemt på at dette skal gå!

Wonderkjeks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 15:52   #552
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei og velkommen!
Tenker du skal starte med å lese den flotte nybegynner- tråden vår, særlig den linken som heter LCHF på 3 min.
Holder du deg til matvarene som er listet opp der og spiser deg passe mett hver gang du er sulten, er du langt på vei!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 16:48   #553
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Velkommen! Første gang på diett - OG når du takler dette med lavkarbo og får inn litt mer kunnskap - kanskje den siste også

Hva er det som gjør at du sprekker tror du?

Må bare spørre - hvor mye skal du ned i vekt - hvis det er vektnedgang som er målet?

Ikke stress med at det ikke er enkelt i starten - ofte er det bare at man må bruke litt tid på å sette seg inn i denne annerledes måten og tenke på
Linken fra Kitt er genial - så fiks opp et par ostebiter og litt nøtter og begynn og les!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:45   #554
Laelli
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei Jeg er helt ny her inne! Har lest om lavkarbo i noen mnd, og bestemte meg for å prøve det ut pga. en kronisk sjukdom som jeg har! Det er nesten to uker siden jeg la om kostholdet mitt nå, og har merket at kroppen liker det Blant annet sover jeg bedre om natten (noe jeg slet med før), jeg er våken og har energi om dagen, jeg går ikke sulten og ser også ut som sjukdommen min setter pris på dette. MEN, jeg er normalvektig og har derfor ingen ønsker om å gå ned i vekt. Jeg har gått ned litt siden jeg la om, og ønsker ikke å gå ned mer. Har dere noen tips til hvordan jeg kan vedlikeholde vekten min? Har prøvd å leite meg litt frem på siden, men synes det hele er litt forvirrende.

Er det slik at jeg skal kutte ned på fett, dersom jeg spiser et måltid med litt mer kh? For å si det enkelt: Enten et måltid med høgt fett og protein, eller et måltid med "høyt" kh og lavt fett?

  Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:22   #555
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Laelli, her.

Hei Jeg er helt ny her inne! Har lest om lavkarbo i noen mnd, og bestemte meg for å prøve det ut pga. en kronisk sjukdom som jeg har! Det er nesten to uker siden jeg la om kostholdet mitt nå, og har merket at kroppen liker det Blant annet sover jeg bedre om natten (noe jeg slet med før), jeg er våken og har energi om dagen, jeg går ikke sulten og ser også ut som sjukdommen min setter pris på dette. MEN, jeg er normalvektig og har derfor ingen ønsker om å gå ned i vekt. Jeg har gått ned litt siden jeg la om, og ønsker ikke å gå ned mer. Har dere noen tips til hvordan jeg kan vedlikeholde vekten min? Har prøvd å leite meg litt frem på siden, men synes det hele er litt forvirrende.

Er det slik at jeg skal kutte ned på fett, dersom jeg spiser et måltid med litt mer kh? For å si det enkelt: Enten et måltid med høgt fett og protein, eller et måltid med "høyt" kh og lavt fett?

Du har forstått det riktig - mye karbo - mindre fett, lite karbo - mye fett. Hvis du har gått ned 3-4 kilo så er det bare vann - du bør se det an et par tre uker til før du kan si om slik du spiser nå gir deg vekttap. Det BØR ikke gjøre det, siden lavkarbo er vektregulerende
Fortsetter du å gå ned har du et par muligheter. Enten spise MER mat i mengde, eller øke på karbo. Vanligvis ligger man høyere i karbo når man er normalvektig siden man da sannsynligvis ikke er så overfølsom mot karbohydrater. Optimal ernæring eller Lutz "Bedre uten brød" ligger på rundt 70 gram karbo pr dag - og det er en generell grense der du kan ligge maks uten og redusere fett.

Ofte må man prøve seg fram - se om du finner en fordeling som du føler deg komfortabel med - og som faller deg naturlig over tid

Vi er mange som har fått forbedret symptomer fra kronisk sykdom - så lavkarbo!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 10:47   #556
Laelli
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du har forstått det riktig - mye karbo - mindre fett, lite karbo - mye fett. Hvis du har gått ned 3-4 kilo så er det bare vann - du bør se det an et par tre uker til før du kan si om slik du spiser nå gir deg vekttap. Det BØR ikke gjøre det, siden lavkarbo er vektregulerende
Fortsetter du å gå ned har du et par muligheter. Enten spise MER mat i mengde, eller øke på karbo. Vanligvis ligger man høyere i karbo når man er normalvektig siden man da sannsynligvis ikke er så overfølsom mot karbohydrater. Optimal ernæring eller Lutz "Bedre uten brød" ligger på rundt 70 gram karbo pr dag - og det er en generell grense der du kan ligge maks uten og redusere fett.

Ofte må man prøve seg fram - se om du finner en fordeling som du føler deg komfortabel med - og som faller deg naturlig over tid

Vi er mange som har fått forbedret symptomer fra kronisk sykdom - så lavkarbo!

Tuusen takk for svar Da venter jeg i noen uker til, og ser hvor det bærer hen! Liker dagene utrolig godt slik som kostholdet mitt er nå, så det er flott om jeg kan fortsette på denne måten. Jeg skal sta og hente "Bedre uten brød" på biblioteket etterpå

  Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 23:52   #557
Wonderkjeks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: For tiden i Ski, men flytter til Oslo over sommeren
Alder: 32
Innlegg: 2
Wonderkjeks er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Velkommen! Første gang på diett - OG når du takler dette med lavkarbo og får inn litt mer kunnskap - kanskje den siste også

Hva er det som gjør at du sprekker tror du?

Må bare spørre - hvor mye skal du ned i vekt - hvis det er vektnedgang som er målet?

Ikke stress med at det ikke er enkelt i starten - ofte er det bare at man må bruke litt tid på å sette seg inn i denne annerledes måten og tenke på
Linken fra Kitt er genial - så fiks opp et par ostebiter og litt nøtter og begynn og les!

Jeg er altfor glad i karbohydrater rett og slett, og jeg har en relativt travel hverdag hvor jeg ikke alltid har tid til å lage meg mat hele tiden...

Jeg har nå gått opp ca. 15 kg det siste året, og det kan jeg bare ikke ha noe av. Jeg takler ikke sånn kroppen min er nå, og vil ned dit jeg var før. Veier nå 65kg, men vil ned på 55kg og håper lavkarbo kan være veien å gå.

Takk til Kitt for linken, og tusen takk for svar fra deg og

Wonderkjeks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:01   #558
Emily87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
Emily87 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei! Er ny her, begynt på lavkarbo nå nylig da jeg har fått anbefalt det av legen min pga. sykdom. Har lest masse her og foreløbig går omleggingen helt fint. Men, det er noe jeg lurer på.. Bestiller en del fra iherb, også før jeg begynte med lavkarbo, og i går fant jeg en pose med brown rice chips fra eden foods i skapet. Det jeg lurer på er om jeg kan spise dette, bak på pakken står det:
Total carbohydrate 19 g
Dietary fiber: 0 g
Sugars: 0 g

Hva er karboinnholdet? Takknemilig for svar

Emily87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:33   #559
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Emily87, her.

Total carbohydrate 19 g
Dietary fiber: 0 g
Sugars: 0 g

Hva er karboinnholdet? Takknemilig for svar

Det må vel bety at det er 19 gram karbohydrat per 100 gram, i form av stivelse (ingen fiber, sukkerarter eller sukkeralkohol).

Det er ganske mykje karbo, eg hadde latt dei ligge.
Velkommen hit forresten

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:59   #560
Emily87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
Emily87 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Ja, okei, var det jeg trodde. Tusen takk for svar!

Emily87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:18   #561
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

laget nettop en hjemmelaga lavkarbo musli hjemme, men er usikker på om jeg gjør feil ang melken. jeg bruker soyamelk naturell til, er dette ok? er jo null karber i den jeg kan vel også bruke tyrkisk yoghurt?

kefir aner jeg ikke hvordan smaker. er dette lignende kulturmelk? kan ikke fordra det

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:25   #562
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

laget nettop en hjemmelaga lavkarbo musli hjemme, men er usikker på om jeg gjør feil ang melken. jeg bruker soyamelk naturell til, er dette ok? er jo null karber i den jeg kan vel også bruke tyrkisk yoghurt?

kefir aner jeg ikke hvordan smaker. er dette lignende kulturmelk? kan ikke fordra det


Du kan godt bruke soyamelk med minimalt med karber, men man bør egentlig ikke få i seg for mye soyaprodukter og mange reagerer svært negativt på soya pga alt planteøstrogenet. Det kan gjøre at man får problemer med bl.a. syklusen. Jeg bruker litt soyamelk men ikke hver dag. Selv bruker jeg fløte som jeg blander ut med vann, det gir ikke mange karbene. Ca 1 del fløte og 3 deler vann gir en fin blanding, selvfølgelig kan du bruke bare fløte men jeg synes det blir litt voldsomt. Tyrkisk/gresk yoghurt kan du også bruke selvfølgelig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:34   #563
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Du kan godt bruke soyamelk med minimalt med karber, men man bør egentlig ikke få i seg for mye soyaprodukter og mange reagerer svært negativt på soya pga alt planteøstrogenet. Det kan gjøre at man får problemer med bl.a. syklusen. Jeg bruker litt soyamelk men ikke hver dag. Selv bruker jeg fløte som jeg blander ut med vann, det gir ikke mange karbene. Ca 1 del fløte og 3 deler vann gir en fin blanding, selvfølgelig kan du bruke bare fløte men jeg synes det blir litt voldsomt. Tyrkisk/gresk yoghurt kan du også bruke selvfølgelig.

takk for svar! at man reagerer på planteøstrogenet falt meg ikke inn. man skal jo ikke ha bønner. er veldig glad i soyamelk, men brukte det ikke sist jeg var innom lavkarboen. håper ikke det går utover ketosen. men kan heller bruke litt fløte ja men hvordan smaker kefir? dette er ok leste jeg.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 07:32   #564
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

takk for svar! at man reagerer på planteøstrogenet falt meg ikke inn. man skal jo ikke ha bønner. er veldig glad i soyamelk, men brukte det ikke sist jeg var innom lavkarboen. håper ikke det går utover ketosen. men kan heller bruke litt fløte ja men hvordan smaker kefir? dette er ok leste jeg.

Soyamelk uten tilsatt sukker går ikke utover ketosen for den har jo tilnærmet ingen karber. Den kan kanskje være en partystopper for vektnedgang, men for mye soyaprodukt er ikke å anbefale, men du må nesten bare teste selv og se hvordan du reagerer. Du kan jo søke litt på nettet og finne det som er om soya. Kefir inneholder ca 4 kh per 100 g og er ganske syrlig i smaken. Det spørs jo hvilket kh-nivå du har lagt deg på og hvor mye du vil "spandere" på dette måltidet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:10   #565
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Soyamelk uten tilsatt sukker går ikke utover ketosen for den har jo tilnærmet ingen karber. Den kan kanskje være en partystopper for vektnedgang, men for mye soyaprodukt er ikke å anbefale, men du må nesten bare teste selv og se hvordan du reagerer. Du kan jo søke litt på nettet og finne det som er om soya. Kefir inneholder ca 4 kh per 100 g og er ganske syrlig i smaken. Det spørs jo hvilket kh-nivå du har lagt deg på og hvor mye du vil "spandere" på dette måltidet.

usikker på om soyamelken min er sukkerfri, men mest sannsynlig siden den inneholder null karber. drikker den ivertfall opp. finner vel ut om det er en partystopper. men dette kan jo være mye annet også? (nøtter, atkins barer) så ikke alltid lett å vite. fløte er bedre da for jeg prøver å få i meg mer fett enn sist gang. går på 20% karber. det strengeste for øyeblikket.

vet du om den nye greske yoghurten gregos er ok? finner den ikke i butikken. men sett dem på reklamen. den har bær i bunnen. ser kjempe god ut!

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:24   #566
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

vet du om den nye greske yoghurten gregos er ok? finner den ikke i butikken. men sett dem på reklamen. den har bær i bunnen. ser kjempe god ut!

Ikke bær, syltetøy. Med masse sukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:40   #567
Mamseen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Innlegg: 68
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Noen som vet hvilke butikker jeg finner gresk yoghurt?

__________________

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 23:24   #568
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hvordan er det med å legge ut bilder på forumet? Altså, fra Google eller websider som har nettbutikker?

Har nemlig bestilt meg et par nye ting fra Ellos, og skulle gjerne lagt ut bilder (fra Ellos sin webside, altså) i journalen min, men jeg var ikke sikker på om det strider mot forumets regler, så da tenkte jeg at jeg skulle sjekke det først.

Sjekket både FAQ'en og forumreglene, men fant ikke noe om det... mulig jeg ikke var nøye nok med å sjekke FAQ'en, forøvrig, så da stikker jeg og sjekker på nytt.

Men er bare å si ifra om noen vet svaret!

PS. Tenker ikke på å legge ut bildene som reklamering (?) for websiden, altså - var mer for å dele bildene i og med at de fleste tingene er Outlet-produkter som sannsynligvis forsvinner fra websiden om ikke så altfor lenge (og da er jo ikke linker like nyttige).

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 23:24   #569
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Mamseen, her.

Noen som vet hvilke butikker jeg finner gresk yoghurt?

Rema fører i hvert fall denne typen

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 23:46   #570
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Mamseen, her.

Noen som vet hvilke butikker jeg finner gresk yoghurt?

Meny har også.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 05:42   #571
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

ICA Maxi her hos oss har både gresk og tyrkisk yoghurt frå Lindahls.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 07:28   #572
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

usikker på om soyamelken min er sukkerfri, men mest sannsynlig siden den inneholder null karber. drikker den ivertfall opp. finner vel ut om det er en partystopper. men dette kan jo være mye annet også? (nøtter, atkins barer) så ikke alltid lett å vite. fløte er bedre da for jeg prøver å få i meg mer fett enn sist gang. går på 20% karber. det strengeste for øyeblikket.

vet du om den nye greske yoghurten gregos er ok? finner den ikke i butikken. men sett dem på reklamen. den har bær i bunnen. ser kjempe god ut!


Les innholdsfotegnelsen på soyamelken så finner du jo ut om den er sukkerfri. Og hvis det er mindre enn 1 karbe per 100 g så ja da er den nok ikke tilsatt sukker.

Denne her er tilsatt sukker (noen tilsetter også eplejuicekonsentrat) men blir allikevel kalt Natural/naturell. Det er helt vanlig for soyamelk og du finner det samme for andre merker også.


Denne her er helt uten sukker:

Synnøve Finden sin har maaaassse sukker, men som sagt du må bare lære deg å lese innholdsfotegnelesen på varene så finner du raskt ut om du kan bruke de eller ei.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 21:09   #573
Daydreamr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 4
Daydreamr er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei! Jeg er ny her og har et par spørsmål.. visste ikke helt hvor jeg skulle spørre, så fyrer spørsmålene mine her!
1. Jeg går på fibertabeletter, ca 12 per dag. Bør jeg slutte på dette?
2. Kan man spise så mye Sukrin melis man vil, selv om det står at alt er karbohydrater bakpå? Siden det ikke påvirker blodsukkeret - da er det på en måte godkjent?
3. Kokosmel, hvor får man tak i dette? Jeg har lett og lett, ingen har det.. jeg vil helst slippe å kjøpe på nett..
4. Har det ingenting å si hvor mye kalorier du får i deg, så lenge du holder deg på en grei grense med karbohydrater? - planen min er å ligge på omlag 20karb per dag.
5. Jeg er giret på å gå ned 5 kg ganske fort - for å føle meg litt bedre i bikini nå til sommeren.. Har noen noen gode tips til meg? :-)

Håper noen orker å ta seg tid til å svare :-)

Daydreamr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My own way :) Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 22:19   #574
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Daydreamr, her.

Hei! Jeg er ny her og har et par spørsmål.. visste ikke helt hvor jeg skulle spørre, så fyrer spørsmålene mine her!
1. Jeg går på fibertabeletter, ca 12 per dag. Bør jeg slutte på dette?JA
2. Kan man spise så mye Sukrin melis man vil, selv om det står at alt er karbohydrater bakpå? Siden det ikke påvirker blodsukkeret - da er det på en måte godkjent? Alt med måte, er vel en pen måte å si det på!
3. Kokosmel, hvor får man tak i dette? Jeg har lett og lett, ingen har det.. jeg vil helst slippe å kjøpe på nett.. Helsekostbutikker
4. Har det ingenting å si hvor mye kalorier du får i deg, så lenge du holder deg på en grei grense med karbohydrater? - planen min er å ligge på omlag 20karb per dag. Da trenger du ikke tenke på hvor mye fett eller kalorier du får i deg, nei!
5. Jeg er giret på å gå ned 5 kg ganske fort - for å føle meg litt bedre i bikini nå til sommeren.. Har noen noen gode tips til meg? :-) Få i deg nok vann og fett, beveg deg så mye du orker og IKKE STRESS med vekta!

Håper du ble litt klokere! Bare spør om det er noe mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 00:18   #575
Daydreamr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 4
Daydreamr er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Tusen takk for svar! men.. hvorfor bør jeg slutte på dem.. ?:\ er i bunn og grunn avhengig.. og så lurte jeg på.. jeg har inntatt 17 karb i dag, men er så utrolig METT. vil jeg fremdeles gå ned da? virker bare for godt til å være sant..

__________________


Daydreamr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My own way :) Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no