Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

1000 tråden!!!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 10-09-04, 08:23   #551
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Og så sier de så...

...mye morsomt

Har en historie jeg må fortelle fra da min sønn var snart 3 år. Han hadde vært uten bleie noen måneder. Denne dagen var han litt uheldig og litt sent ut for å få tisset. Han rakk å få buksene på knærne, men ikke å få tisseredskapen over dokanten i tide.

Selv om jeg ikke sa noe, så må jeg ha klart å uttrykke litt fortvilelse over våt bukse med enten lyder eller ansiktsuttrykk. I hvert fall trøstet han og unnskjyldte seg med følgende ord:

"det e ikkje så fali mamma, det va jo bare en liten slurk"

Det heter jo slurk når det kommer inn, og ingen hadde visst lært ham at det heter for eksempel skvett når det kommer ut igjen

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 10-09-04, 08:45   #552
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

I dag skal jeg Harry-handle i Harry-landet "du gamla du fria-landet". Skal hente skolebarnet tidlig, og deretter til Harryland for å fylle opp fryserern. Vi har egentlig vært veldlig flinke å bruke alt som er i fryserern. Ligger igjen noen kaker, potetchips og annet anti-Atkins-snusk der, men kjøttet er borte!! Så nå skal de bli nye runder med kyllingfileeter, kylling vinger, kyllingklubbor, indrefileeter, koteletter, karbonadedeig, oster, pålegg, grønnsaker, olje og alt annet vi måtte finne på kjøpe. Ja... også sjokoladen min da.

Oster er jo veldig billig i Sverige, og er jeg heldig og kan finne noe med lang holdbarhet så kjøper jeg inn alt jeg skal ha til ost og vin-selskapet mitt i starten av oktober. Det er greit med modne oster, men ett sted går grensen også da.
Og været der ute er fantastisk flott, og det er nesten synd å kaste bort dagen til Harry-land, men vi får nyte kjøreturen dit i stedet.

Ja.. også har vi kjøpt oss båt!

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 12-09-04, 15:02   #553
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hadde besøk i går jeg. Ei søt lita tulle i rosa sparkedress. *smeeeeeelt*. Kan vel ikke akkurat si jeg er verdens mest objektiver person, men det er jo en uanminnelig skjønn baby da ! Det var bare 11 dager siden hun lå inni mamma's mage.

..... er det rart jeg er stolt bestemor ???

Gammel 12-09-04, 18:15   #554
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg har spist wienerbrød i dag....og ostekake Tror jeg. Wienerbrødet ble så fort borte at jeg tror det var noen andre som spiste det

Vi var en tur på boligmessa på ValleHovin i dag, og vi var så tidlig ute at det ikke var kø ved kafeterian Også en grunn til å kjøpe wienerbrød Jaja. kanskje smakte det, men trøtt ble jeg. Gjort er gjort. Kan kanskje kalle det ferieavslutningswienerbrød......

Nå er ferien slutt og arbeidsdagen begynner i morge.

Det gjør også MUP-rapport-tiden. Gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen med det da.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 12-09-04, 22:53   #555
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jeg har spist pizza i dag jeg. Godt var det også! Og vet du - jeg gidder ikke gjøre det til noe stort problem heller. Andrea er syk, jeg er "i knestående" og vi er alene hjemme. Skulle jeg da bruke kreftene mine på å lage mat som jeg ikke egentlig orket å lage? Nei - jeg valgte heller å la Andrea bestemme, så dekket vi kjøkkenbordet og tente levende "Guardian Angel"-lys og koste oss. Hun orket ikke mer enn et par-tre-fire munnfuller - men var VELDIG fornøyd med å ha fullt fokus fra meg og at hun hadde fått bestemme.

Betyr mye mer det enn at jeg har spist skikkelig dårlig i dag!

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 16-09-04, 15:40   #556
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Nå er det lenge siden det er blitt skrevet her..Kjeder ikke folk seg lenger?

Ville bare sette ned noen ord om hvordan ting kan brått snu seg..Ene øyeblikket er alt bare helt svart og alt går i mot deg,man lurer på om ting er verdt å leve.En streber etter å komme ut fra mørket og klarer det halveis før en faller ut i det igjen.Men en dag,vil alt bare komme deg til gode,kanskje alt skjer på så kort tid at en svever på en rosa sky...?men like brått kan det snu seg igjen,men da vet man at ting blir bedre igjen.Av motgang blir man sterk,sies det,men med for mye motgang,kan det bli for uholdbart..Nå lyser alt for meg igjen,og det ska jeg nyte!En dag får jeg en knyttneve i trynet igjen,og da skal det bli godt å tenke på denne uken,som stadig ble bedre og bedre og vite at alt håp er ikke ute,selv om det virker slik i de tyngste øyeblikkene..

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 16-09-04, 18:40   #557
StorOla
Juniormedlem

StorOla sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 63
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Dette må jeg jo bare være med på

Siden jeg fritt kan velge tema ønsker jeg å skrive om kunstneren Rolf Groven, som jeg har veldig god sans for. I 1977-78 fikk jeg tak i reproduksjon av Vann-dal-isme som jeg hang på gutterommet mitt, siden har jeg sett hans engasjement for det som skjer i samfunnet enten det er kampen mot atomkraft, EU eller kraftutbygging, han er et oppkomme av slående bilder og jeg anbefaler alle å besøke hans hjemmeside www.groven.no , en gang tidligere i år fant jeg hjemmesida hans, sendte en mail for å høre om det fremdeles var mulighet å fremskaffe reproduksjoner, noe det heldigvis var, neste gang jeg tok kontakt var da jeg hadde utbasunert at jeg skulle starte aksjon vedrørende lik behandling av alle overvektige uansett hvilken helseregion de kommer fra, og han svarte positivt, jeg fikk lov å bruke bildet "karbokammeratene" til dette. Jeg er han evig takknemlig, og når jeg en gang blir rik skal jeg kjøpe meg en original Groven for å ha på veggen hjemme. Han er bare rå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg fremside.jpg (38,8 KB, 38 visninger)

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 16-09-04, 22:39   #558
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jeg skal på hyttetur, og jeg skal på hyttetyr, trallalalalalaaaaaa UTEN unger og MANN!!! Gleder meg sinnsvakt til å dra på jentetur og vekk fra alt. Skal losse bilen opp med alle kortlagings/stempling/scrappetingene mine, litt alkohol, noen få klær og meg selv. Og det beste er at hun jeg drar sammen med er en skikkelig anti-karbo-friik, så det går an å spise karbofattig hele helgen og likevel ikke være UTAFOR!!! Dette er akkurat hva Carbokillern trenger nå tror jeg!!
Og det jeg også kunne trengt nå var et par valium fordi jeg har trent vannaerobic en time og er ennå så j.... gira i kroppen. Massssse vann skal hjelpe har jeg hørt.
Svelge,svelge,svelge
Ha derfor en flott, fargerik og gnistrende helg alle sammen!

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 16-09-04, 22:52   #559
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Nå er'e hælja
snart er jeg drita full.
Raver rundt med spritflaska
og glemmer at jeg er et null.
Leser aldri bøker
å se på TV er jeg lei.
Jeg digger Zappa!
- men Zappa digger sikkert ikke meg!

Og hvorfor kom jeg på den akkurat nå?? Mest fordi jeg er sliten, og for meg og Andrea er det helg når det er fredagen. Da har nemlig hun fri fra barnehagen, og vi har jentedag!!

*sukk*

Gammel 20-09-04, 14:53   #560
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Nå er det jammen lenge mellom hver gang vi skriver her. Har vi ingen lyse sider i livet om dagen eller

Må fortelle om barnebarna som var på besøk og minstejenta som hadde en av sine "gullkommentarer " jeg da.

Vi sitter ved frokostbordet og småprater om smått og stort, når strorebror begynner å snakke om "da han blir stor og skal flytte"...
Ja, sier jeg, skal du flytte da, skal du flytte når du skal gifte deg kanskje...spør jeg. "Neiii ...jeg skal bli rik" er svaret. "Og du da", sier lillesøster på 4, "du tenker nå bare på penger og gull du da"....Ble jo litt latter, for det stemmer. Han er sååå utrolig opphengt i hva penger er verdt og hva de kan brukes til.

Så fortsetter 4-åringen...Du..K...du skjønner det, du behøver ikke å gifte deg for å flytte å bo sammen med kjærsten din vet du.

Hva de vet ...ungdommen

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Gammel 20-09-04, 23:41   #561
StorOla
Juniormedlem

StorOla sin avatar

Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 63
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Dette klarer vi

Skal vi komme til tusen innlegg må vi jammen stå på folkens, dette blir det samme som å sette seg mål om å ta av 30-40-50 eller som meg 100 kg, du må gjøre noe for å oppnå det. Når jeg ser på alle innleggene her på lavkarbo.no og all den entusiasme som legges for dagen for å hjelpe hverandre så ser jeg ikke det å oppnå 1000 innlegg som noe problem. Dette er en gjeng med pågangsmot og meninger, og som jeg har sagt på Storegutter.com så er det bare lavkarbo.no som får meg til å forbrenne mer kallorier enn SG. En skal gledes og forarges for å få utbytte av et slikt forum, og jeg får utbytte. Takk til dere alle.

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 21-09-04, 10:08   #562
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Det er som StorOla sier dere - å få til 1000 innlegg er det samme som å sette seg mål om å ta av xx antall kilo! Så da får vi vel bare gjøre det da?! Det eneste jeg lurer bitte-litte-bitte-granne på - er om jeg da kanskje egentlig bør holde meg unna denne tråden?! For det er jo nå etterhvert kjent at jeg faktisk går opp i fett og mister muskelmasse - og da kan vel min deltakelse i denne tråden føre til at innlegg blir borte også da eller????

Gammel 21-09-04, 12:10   #563
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg har begynt å somle så fælt med å spise jeg. Nå står frokosten min klar på ovnen, men jeg skal bare - skal bare.... Det samme gjelder lunsj på de dagene hvor jeg spiser tidlig frokost. Og kveldsmaten vet jeg at jeg må spise, men hvorfor drøye det så lenge?

Tror jeg vet svaret: Jeg er avhengig av lavkarbo.no....

Og det er så himla mange innlegg om dagen, av så himla mange dyktige, hyggelige medlemmer, at det tar så himla mye tid å følge med.... Men så gir det meg himla mye å være med her også da... Så jeg skal kanskje ikke klage så himla mye.

Gammel 21-09-04, 13:02   #564
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Jeg tror vi må innføre matpauser her på forumet, for MHM får ikke spist maten sin om dagen og det vil vi ikke ha noe av. Og hun har jo selvfølgelig rett i at det skjer mye her om dagen. Bare jeg er borte en liten stund for å jobbe litt, så er det 10 nye innlegg på et blunk Mange flotte innlegg. Både personlig hyggelige og veldig mange interessante temaer.

Takk til alle bidragsytere.

Sist redigert av Anne : 21-09-04 kl 14:28.
Gammel 21-09-04, 14:22   #565
MHM

MHM sin avatar

MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Matpauser hadde vært noe. Alle legger ned virksomheten mellom kl.12 og 12.30 osv... Men det spørs hvor lett det er å synkronisere snart 600 medlemmer over hele landet... er vel bedre jeg tar meg selv i nakken!

Jeg lagde noe kjempegodt, enkelt tilbehør til omeletten min i dag. Jeg har jo løk, sopp og paprika oppi omeletten. Men i tillegg så delte jeg opp en tomat som jeg la på tallerkenen. Kvernet pepper på og strødde på noen korn med grovt salt. Så drypper jeg over noen dråper balsamico, og helte på ca. 1 ss god olivenolje. Lot det stå og trekke mens omeletten ble ferdig. DIGG!

Gammel 21-09-04, 14:57   #566
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Greit for meg med matpause kl. 1200 - men da må jammen folk stå opp tidligere på morgenen altså! Nytter ikke å komme dinglende inn på nett i 10-11-tiden da!! Men da får jo de som liker å sitte seint på kvelden og tidlig på natta et problem da - for det er jo URIMELIG å vente at de skal stå opp tidlig når de har lagt seg så sent?! Kanskje vi skal begynne med turnus? Sånn 3-skift eller no'..... Dette trenger vi egentlig et MØTE på altså dere...... Kanskje i november???

Gammel 21-09-04, 15:08   #567
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Ja!!!! Vi skal ha turnusmøte i November. Det blir fint. Kan vi spise da? Alle på en gang eller ? Og hvor skal det være? Åh nå ble det mye å tenke på på en gang, og jeg som skal gå hjem fra jobben nå. Ikke rett hjem en gang. Jeg skal i en leketøysbutikk først. Noen vil se på lego

PS. Hvorfor flagges det i dag?????

Gammel 21-09-04, 17:51   #568
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Talking

Utdaterte uttrykk

For oss som levde på 70-tallet var det vel ikke noe rart i å ta på seg duffelcoaten og ta tråsykkelen for å kjøpe "liten brus" av hu' dama som "sto i butikken".
Når vi kom hjem satte vi oss foran fjernsynet.

Eller hygg deg! med disse:
EDB, motorbåt, telex, reisesjekken, hårvann, gubbanoa!, nattlue, 10 i skuddet, narresmokk,
rapp deg!, tråsykkel, å dovne seg, løype!, hele sulamitten, lompent, jumper, drosjebil, skyss, snasen (en snasen genser), snerten (litt bedre enn snasen?), leskedrikk.

Men nå er poncho'n fra 70-tallet tilbake! Jeg har kjøpt en rå en! På x-company, tror jeg det heter. Den var virkelig rå! Gleder meg til å bruke den...tra...la...la..

Ha en snerten kveld!
marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 21-09-04, 18:01   #569
MHM

MHM sin avatar

Utdaterte?

Jeg levde på 70-tallet, men svært lite av det som snakkende menneske, da jeg er født i 1975. Likevel har jeg hatt flere av ordene i mitt vokabular.

Men du Marianne?

Jeg bruker ordene liten brus, sto i butikken, skyss, snerten og leskedrikk rett som det er. Hva sier det om meg a'?

Savnet nemlig en liten konklusjon på det....

Gammel 21-09-04, 18:20   #570
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Ja!!!! Vi skal ha turnusmøte i November. Det blir fint. Kan vi spise da? Alle på en gang eller ? Og hvor skal det være?

Hva med meg som jobber skift da, når jeg begynner jobb 0655, kan jeg ta pause i 11-tiden da - og når jeg jobber kveld, kan jeg ta pause sånn i 1730 tiden ??

Åååååååånei, da er jeg jo på JOBB - DA skal jeg ikke være på forum i det hele tatt.... det hadde jeg nesten glemt........

Men jeg VIL være med på møtet altså......når i November ???? FÅÅÅR jeg være med ?? Værsåsnillværsåsnill !!!

Opprinnelig lagt inn av Anne

PS. Hvorfor flagges det i dag?????

Trodde først det var for Celina jeg, men så er det a Märta Louise som har bursdag i dag !!

Gammel 21-09-04, 18:26   #571
MHM

MHM sin avatar

Märta har bursdag i morgen, men kanskje de flagger for at hun skal ha baby? Eller nei, det er vel ikke grunn nok til å flagge. Hun ble på en måte ikke gravid I DAG....

Hvorfor skulle ikke du få være med på møte Nille? Klart du får. Men hvem arrangerer og når blir det? Jeg har visst snart full november jeg. Utbrent som jeg er...

Gammel 21-09-04, 18:28   #572
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg levde på 70-tallet, men svært lite av det som snakkende menneske, da jeg er født i 1975. Likevel har jeg hatt flere av ordene i mitt vokabular.
Men du Marianne?
Jeg bruker ordene liten brus, sto i butikken, skyss, snerten og leskedrikk rett som det er. Hva sier det om meg a'?

Savnet nemlig en liten konklusjon på det....

Ha...ha...ha!

Jeg bruker også skyss, men mannen min erter meg for det!

Men liten brus, jeg vet ikke jeg - heter det ikke 1/2 liter, liksom...hi...hi
Og jeg blir stadig mobbet fordi jeg en gang hentet den "bærbare" telefonen når det ringte. (Det heter vitterlig trådløs i våre dager, må vite!).

Jeg har dessuten "tatt opp" mp3-musikk-filer fra internett (eh...laste ned, vel!)

Leskedrikk - høres ut som du tuller, synes jeg...

Å stå i butikken prøver jeg vaffal å ikke si, da det virker som om den personen som jobber der bare står der liksom. Det er jo en salgsjobb m.m. å jobbe i butikk, men jeg er enige i at veeldig mange bare står der. Utrolig dårlig service i mange butikker i Norge.

Ha en fortsatt snerten kveld, du MHM!
marianne

Gammel 21-09-04, 18:42   #573
Nille
Administrator

Nille sin avatar

ÅÅÅÅÅÅÅ er det 21. i dag ??? Huffameg, jeg er en kilde til feilinfo i dag jeg...

Men det er fordi jeg er så gammel det skjønner dere. Jeg var med sist det var platåsko og miniskjørt med brede lakkbelter. Jeg hadde også ballerinasko i alle farger og poncho. Jeg vokste opp og var tenåring med BALL-genser og bleika dongri med isydd blonde i sømmen. Jeg var tenåring til Stones, BB King og Santana. Jeg var småbarnsmor med Madonna frisyre og digre silkesløyfer i håret. Jeg dansa til "Like a virgin" og "Wake me up before you go-go", "Billy Jean" og "Thriller" - har vært med på alt mulig jeg........

*sukk*

Gammel 21-09-04, 19:10   #574
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Like a virgin, ja!

Opprinnelig lagt inn av Nille

ÅÅÅÅÅÅÅ er det 21. i dag ??? Huffameg, jeg er en kilde til feilinfo i dag jeg...

Men det er fordi jeg er så gammel det skjønner dere. Jeg var med sist det var platåsko og miniskjørt med brede lakkbelter. Jeg hadde også ballerinasko i alle farger og poncho. Jeg vokste opp og var tenåring med BALL-genser og bleika dongri med isydd blonde i sømmen. Jeg var tenåring til Stones, BB King og Santana. Jeg var småbarnsmor med Madonna frisyre og digre silkesløyfer i håret. Jeg dansa til "Like a virgin" og "Wake me up before you go-go", "Billy Jean" og "Thriller" - har vært med på alt mulig jeg........

*sukk*

Jeg og! Knestrømper og foldeskjørt.

Så på collargol, titten tei, pompel og pilt, lekestue, 1/2 7, Brødrene Dahl, Tramteateret med Audun Automat!

Men hvordan kan det ha seg at jeg også vokste opp med BALL-gensere og dansa til Like A Virgin, når vi ikke er like gamle. Jeg var litt tidlig ute og du litt sent???
Hilsen marianne, 68-mod.

Gammel 21-09-04, 19:35   #575
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av marianne

Men hvordan kan det ha seg at jeg også vokste opp med BALL-gensere og dansa til Like A Virgin, når vi ikke er like gamle. Jeg var litt tidlig ute og du litt sent???
Hilsen marianne, 68-mod.

Du var tidlig ute og jeg var tenåring til jeg var minst 30 !! Jeg trooooooodde iallefall jeg var det - og så visst sånn ut og. Alle trodde jeg var storesøster eller barnevakten til sønnen min. Enda jeg var 22 da han blei født ! Betalte barnebillett på bussen. Men kom ikke inn på voksen kino uten bevis !! DA var det ikke så kjekt, for DA ville jeg jo så gjerne være voksen. Det ble kjekkere etterhvert som jeg ble eldre. Da så jeg plutselig fordelen !

Nå er vel alderen i ferd med å innhente meg, - men jeg kommer nok aldri over i Vikingarnanana-generasjonen. Her går det fremdeles i Stones, BB King, John Hiatt, Keb Moe, Santana og annen blues/R&B/soul/rock. Får utslett av country og klarer absolutt ikke svensktoppar. Har ikke sansen for trance, dance og hiphop. Blir kjempestressa av sånn "musikk"... den er så travel. Men så kan jeg sitte i timevis å høre på klassisk med Vivaldi, Mozart, Beethoven & co. Er ikke helt ukulturell altså.

Har gått igjennom vise-perioden også, hvor jeg var på vise & lyrikkfestivalen i Haugesund 2 år på rad (med etterfølgende hussarrest fordi jeg dro når jeg ikke fikk lov) lå i teltleir med rødt flagg i midten og gikk i hippietog gjennom Haugesund - da var jeg 15 ..... Det var etter Woodstock skjønner dere, og festivaler var kjempekult. Sang "alle duene" sammen med Lillebjørn og "Blå bananer" med Jan Eggum...... *mimre* *mimre*

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.