Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 12-10-09, 17:43   #551
Bulldog
Gjest

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg lurer på om noen har gode tips for å klare og komme seg på morgentrening? Jeg la meg elleve i går, burde klare å stå opp halv syv for å gå på spinning, men neida... kvart over åtte stod jeg opp.

Stå opp før...

Gammel 12-10-09, 17:43   #552
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Jeg lurer på om noen har gode tips for å klare og komme seg på morgentrening? Jeg la meg elleve i går, burde klare å stå opp halv syv for å gå på spinning, men neida... kvart over åtte stod jeg opp.

legg deg etter samme tidspunkt og stå opp så vell, så sitter nok rytmen for kroppen etter et par dager, kansje 3-4.

Gammel 12-10-09, 18:06   #553
Margrethe
Medlem

Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

legg deg etter samme tidspunkt og stå opp så vell, så sitter nok rytmen for kroppen etter et par dager, kansje 3-4.

Jeg prøver. Det går helt fint når jeg må opp tirsdag og torsdag, verre når jeg vet at jeg egentlig kan sove til ni mandag onsdag fredag. Jeg klarer liksom ikke å bare stå opp når vekkerklokken ringer - en eller annen del av meg tenker "mendukanjosovelengersåhvorforgjørduikkedetdanårde terjosågodt?" og så snorker jeg videre

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach
Gammel 12-10-09, 18:23   #554
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Men da vil jo egentlig de 5% være konstante uansett hva man selv veier og hvor mye man selv da burde ha i kaloriinntak i forhold til det?
15 g kh er jo 15 g uansett, og da vil jo egentlig de 5% være et standard-tall for alle? Eller er jeg helt på jordet nå?

Da må det jo bli sånn:

Kvinner som skal ligge på 15 g kh må da spise 1200 kcal om dagen - uansett vekt og treningsmengde.

5% kh = 15 g x 4 = 60 kcal
20% protein = 60 g x 4 = 240 kcal
75% fett = 100 g x 9 = 900 kcal

Totalt 1200 kcal. Så lite vil jo de aller fleste gå ned på. Det er jo ikke mye mat med tanke på fettandelen.

Nå er ikke jeg helt dreven i Atkins, men det er vel han som sier at det skal fordeles prosentvis sånn? Men da kan man jo egentlig ikke ligge så lavt som 15 g kh - det er det vel Ketolyse og ikke Atkins som anbefaler? Da må jo nødvendigvis fett- og proteinandelen på Ketolyse ligge høyere enn kh-andelen? Og siden det er Ketolyse Tiki har som filosofi, så syns jeg det ser riktig ut med en høyere andel av fett og protein enn av kh, jeg altså.

På 20 g kh derimot, blir kcal-inntaket 1600, og da kan man vel lettere regne 5-20-75%. Og det er vel også 20 kcal Atkins anbefaler, om jeg ikke husker feil? Da stemmer jo denne prosenten bedre, med 20 g kh, 80 g protein og 133 g fett.
På 15 g kh for kvinner på Ketolyse, blir 1200 kcal lavt for de aller fleste altså. Så jeg syns i alle fall Tikis fordeling ser fin ut, så lenge hun ligger på 15 g kh. Om vekta står helt stille over lengre tid, eller går opp, så kan man vel heller begynne å se på kcal-inntaket i tillegg.

Men som sagt; mulig jeg er helt på jordet altså.

Tusen hjertelig takk for veldig detaljert og oppklarende svar. Da skjønner jeg virkelig mere, siden jeg altid har ligget på 2 eller 3 % på karbo i % i løpet av dagen totalt når jeg har regnet ut. Tror kanskje min treget i vektnedgang, snart fortjener en utprøving i å droppe en del meieriprodukter en stund. Men jeg utsetter det liksom så lenge jeg tross alt totalt sett går nedover, om enn sakte.

Har liksom fått smaken på denne rømmen og fløten..............

Gammel 13-10-09, 08:41   #555
Rottis
Medlem

Hvor: Oslo
Alder: 36
Rottis er ny på veien

Sliter med det samme! Den "enkleste" måten er å ikke legge seg for sent (gjerne til samme tid hver kveld), ikke spille sudoku til langt ut på natta og å tvinge seg opp om mårran.

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-10-09, 13:50   #556
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg har lyst til å jobbe med salg, men har teknisk bakgrunn. Jobbet mye med kundekontakt, men mangler dokumentert salgserfaring. Og derfor har de jobbene jeg vil ha glippet. Hva kan jeg gjøre for å likevel få jobben? Må jeg ta en tlf-salg noen mnd eller finnes det andre måter?
Har lyst til å ta mer utdanning innen markedsføring og salg, men vil helst ta det gjennom jobben...

Gammel 15-10-09, 11:13   #557
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Har nokon erfaring med iTunes på norsk? Kan ein til dømes kjøpe lydbøker på norsk via iTunes sin butikk på nett? Eller er det berre musikk?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-10-09, 11:16   #558
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Har nokon erfaring med iTunes på norsk? Kan ein til dømes kjøpe lydbøker på norsk via iTunes sin butikk på nett? Eller er det berre musikk?

Jeg har lett, men ikke funnet noen norske lydbøker

Kan man bli støl i lungeområdet av yoga? Er jo litt uvant pusting for oss vanlige dødelige Jeg har en rar følelse i brystet når jeg puster dypt, og var på yoga i ågr...

Gammel 15-10-09, 11:22   #559
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan man bli støl i lungeområdet av yoga? Er jo litt uvant pusting for oss vanlige dødelige Jeg har en rar følelse i brystet når jeg puster dypt, og var på yoga i ågr...

Masse muskler som hjelper deg til å puste!
De kan bli støle, alle sammen!

Gammel 15-10-09, 11:23   #560
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Takk Carisma, då får eg tenke ut noko anna. Kanskje lettare å leite fram discman og låne lydbok på cd på biblioteket.
Yoga har eg dessverre ikkje peiling på!

Gammel 15-10-09, 16:14   #561
Rottis
Medlem

Hvor: Oslo
Alder: 36
Rottis er ny på veien

Jeg gjorde et kjapt søk og fant bl.a. Flaggermusmannen av Jo Nesbø og noe av Paulo Coelho. Mest på engelsk og tysk, noe på norsk. Jeg tror nok at du kan finne noen norske bøker på norsk på iStore, men antakelig ikke bøker som er oversatt til norsk.

Det er jo uansett et gratis program, så det er jo mulig å lete litt selv også

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-10-09, 16:42   #562
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Er i alle fall masse lydbøker på biblioteket her i byen, som du kan låne og legge over på pc-en og overføre til mp3-spilleren din. Men det er kanskje ulovlig

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-10-09, 17:47   #563
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Takk for gode råd, alle saman! Det er ikkje til meg sjølv, skjønar de. Men eg har gitt alle råd vidare til den det gjeld! Takk! Ser at Deichmanske låner ut spelarar, ein må berre stå for ørepropper og batteri sjølv. Genialt for folk som ikkje kan styre med ripping og ordning sjølv.

Gammel 15-10-09, 21:23   #564
Ndure
Juniormedlem

Ndure sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 31
Ndure er på en erverdig vei

Fres. Se her!

Gammel 15-10-09, 22:56   #565
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Hvis jeg skulle ha spist en skolebolle eller annen fersk bakst,
venter det meg to dager med krampe i magen..
MEN, jeg kan spise en berlinerbolle uten å få vondt.

Hvorfor, er det fordi den er kokt i smult?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 16-10-09, 00:00   #566
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Takk Carisma, då får eg tenke ut noko anna. Kanskje lettare å leite fram discman og låne lydbok på cd på biblioteket.
Yoga har eg dessverre ikkje peiling på!

Jeg kjøper lydbøker på capris.no. De er på svensk, men det synes jeg ikke gjør noe... særlig når de bare koster rundt en hundrings +/-

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 17-10-09, 11:34   #567
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg kjøper lydbøker på capris.no. De er på svensk, men det synes jeg ikke gjør noe... særlig når de bare koster rundt en hundrings +/-

Og jeg kjøper de her:
http://www.lydbokforlaget.no/
Laster de ned og legger de på Itunes, enkelt og greit

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :)
Gammel 18-10-09, 12:09   #568
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Jeg vurderer å kjøpe meg en Wii med Wii fit. Er det ikke en side der man kan sammenligne tilbud på denne maskinen fra mange forskjellige leverandører? Hva heter den nå igjen?
Eller - er det noen som vet om noen som har denne på tilbud nå???

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 18-10-09, 12:12   #569
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Kelkoo.no?

Gammel 18-10-09, 12:51   #570
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

eller bestbuy.no

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 18-10-09, 14:51   #571
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

For ca. en uke siden sluttet jeg å fryse, og nå ser jeg også at det sammenfaller med at vekten har vært stabil siden da. Jeg har også begynt å svette om nettene.

Noen som har lagt merke til det samme? (ikke at jeg har begynt svette igjen, altså. ) Sluttet å fryse, vektnedgangen stoppet opp?

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a
Gammel 18-10-09, 15:13   #572
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Kjøpte min Wii på Gamestop. Betalte kun 499 kr for pakka!! Men det var på butikken, IKKE på nettet. Kan hende de har tilbudet fremdeles??

Gammel 18-10-09, 15:40   #573
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjøpte min Wii på Gamestop. Betalte kun 499 kr for pakka!! Men det var på butikken, IKKE på nettet. Kan hende de har tilbudet fremdeles??

500 for en wii? Maskinen, altså? Ny,og ikke brukt? Når?

Dette hørtes for godt ut til å være sant..

Gammel 18-10-09, 15:47   #574
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

For ca. en uke siden sluttet jeg å fryse, og nå ser jeg også at det sammenfaller med at vekten har vært stabil siden da. Jeg har også begynt å svette om nettene.

Noen som har lagt merke til det samme? (ikke at jeg har begynt svette igjen, altså. ) Sluttet å fryse, vektnedgangen stoppet opp?

du er ikke alene.. !

Gammel 18-10-09, 17:52   #575
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hva betyr det når det står i en oppskrift at gryta skal ''trekke''?

Siste rest, nytt forsøk:

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.