Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-05-12, 08:59   #551
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Så flott at det går nedover VSB Med vekta altså Her er det igjen stillstans, men jeg lurer på om jeg har mer vann i kroppen pga varmen...? Er det flere som har det sånn?

Det høres veldig logisk ut. Mange som hovner opp i feks beina.

Forsøker å legge inn grafen over nedgangen min, riktig jo-jo, men ned i det lange løp...

My Weight Chart:
>

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 11:04   #552
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Det høres veldig logisk ut. Mange som hovner opp i feks beina.

Forsøker å legge inn grafen over nedgangen min, riktig jo-jo, men ned i det lange løp...

My Weight Chart:
>

Den ser akkurat ut som min graf!!

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 15:41   #553
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Den ser akkurat ut som min graf!!

Vi får se på de store linjene.

Har shoppet i dag. 4 sommershortser, str 40 er jeg meget fornøyd med ola variantene startet jeg med29 og måtte opp 2str, ikke like gøy, men får skylde på ekspeditrisa som hjalp meg... Kan nok krype ned en str der med litt oppstramming, men under 40 setter hoftene stopp for! Ja utenoom den jeg har på nå, 38, kjøpt i fjord, GOD plass i den og...

Så ble det to trenings BH, sånne man kan bruke uten topp. Får se om jeg er tøff nok/varm nok i solen... Og to korte treningsbukser, jevnt over L, bra fornøyd og brukt masse pengee i dag.

Og så ble det iskremmaskin...

Min journal
Gammel 27-05-12, 21:44   #554
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Hei!! Jeg har helt glemt å stikke innom her på flere dager. Jeg får skylde på varmen og solstikk

Den grafen din er ikke så ulik min heller gitt

Jeg har kommet meg under 80 kilo, men ligger å vipper mellom 78,4 og 79,5. LItt slitsomt, men ikke noe uvanlig. Det har blitt for lite trening den siste halvannen uka, og det merker jeg på vekta. I dag har jeg bestemt meg for sommermålet: å ikke ha sånn stor hengedissemage som jeg har nå, i juli når vi skal til syden på ferie. Mannen min liker den hengedissegreia; han om det - jeg gjør det ikke... Jeg kjenner at tanken på hengedissemagen trigger meg til å ta i litt mer på trening, at jeg er litt mer fokusert når jeg spiser. Altså er det den jeg setter i framsetet de neste ukene.

Det blir også skjerpings med maten; det har vært litt sånn til og fra med fokus i den delen av hverdagen også de siste ukene.

Nå skal jeg se ferdig Oceans twelve - må prøve å finne ut hva de gjør og hvordan

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 27-05-12, 21:45   #555
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Vi får se på de store linjene.

Har shoppet i dag. 4 sommershortser, str 40 er jeg meget fornøyd med ola variantene startet jeg med29 og måtte opp 2str, ikke like gøy, men får skylde på ekspeditrisa som hjalp meg... Kan nok krype ned en str der med litt oppstramming, men under 40 setter hoftene stopp for! Ja utenoom den jeg har på nå, 38, kjøpt i fjord, GOD plass i den og...

Så ble det to trenings BH, sånne man kan bruke uten topp. Får se om jeg er tøff nok/varm nok i solen... Og to korte treningsbukser, jevnt over L, bra fornøyd og brukt masse pengee i dag.

Og så ble det iskremmaskin...

STILIG shopping!

Hvordan ser de treningsBH'ene ut??
Og iskremmaskin? Jeg ønskerønskerønsker meg det!

Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 14:53   #556
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

STILIG shopping!

Hvordan ser de treningsBH'ene ut??
Og iskremmaskin? Jeg ønskerønskerønsker meg det!

Har du sett treningsvideoene ti jillian Michaels? Samme typen, men fra Nike. Lat, fant en som passet og plukket en til i samme merke. Slippe å prøve flere ganger. Sliter med å lime inn bilder fra Iphone...

Min journal
Gammel 28-05-12, 15:05   #557
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Det ble hjemmelaget iskrem i går, nam nam...

Ellers er ting på stell med mat og trening. Fortsatt økter på 30min før jeg trenger pause, men kan fint holde høyt tempo. Skjønner godt at disse lavkarbo legene omtaler betablokkere som vektstoppere. Ikke notert ofisielt som bivirkning, men... Det ser ut som om pulsen går amokk og jeg har enda masse pust igjen. Energiforbruket er i følge pulsklokka økt med ca 1/3. På tross av at plagene jeg fikk medisinen for er tlbake, så føles det som en lettelse. Har jo mistenkt at dette påvirket vekt (nedgang) og ytelse på trening...

Min journal
Gammel 28-05-12, 15:24   #558
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Det ble hjemmelaget iskrem i går, nam nam...

Ellers er ting på stell med mat og trening. Fortsatt økter på 30min før jeg trenger pause, men kan fint holde høyt tempo. Skjønner godt at disse lavkarbo legene omtaler betablokkere som vektstoppere. Ikke notert ofisielt som bivirkning, men... Det ser ut som om pulsen går amokk og jeg har enda masse pust igjen. Energiforbruket er i følge pulsklokka økt med ca 1/3. På tross av at plagene jeg fikk medisinen for er tlbake, så føles det som en lettelse. Har jo mistenkt at dette påvirket vekt (nedgang) og ytelse på trening...

Tror du at betablokkere stopper vektnedgangen? Interessant! Jeg går nemlig på blodtrykksdempende medisin også. Enapril krka. Tror ikke det er betablokkere da... Men likevel. Har du sluttet med de eller, siden du føler lettelse? Jeg håper også at jeg kan slutte med de snart.

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 16:23   #559
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Har du sett treningsvideoene ti jillian Michaels? Samme typen, men fra Nike. Lat, fant en som passet og plukket en til i samme merke. Slippe å prøve flere ganger. Sliter med å lime inn bilder fra Iphone...

Tror det er denne.

Min journal
Gammel 28-05-12, 16:26   #560
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Tror du at betablokkere stopper vektnedgangen? Interessant! Jeg går nemlig på blodtrykksdempende medisin også. Enapril krka. Tror ikke det er betablokkere da... Men likevel. Har du sluttet med de eller, siden du føler lettelse? Jeg håper også at jeg kan slutte med de snart.

Jeg har brukt inderal retard og selosok, ikke mot blodtrykk og de forårsaket besvimelsen 17.mai... FOR lavt blodtrykk!

Vet jeg har lest fra flere av "guruene" innen lavkarbo at betablokkere stopper vektnedgang. Igrunnen logisk at forbrenningen synker når blodtrykket synker og musklene får mindre oksygen... Har imidlertid selv mistet 17kg på de da, men har jo hatt mange utfordringer.

Min journal
Gammel 30-05-12, 17:49   #561
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Hei mine damer! Det var en lekker treningstopp VSB! Jeg skulle burde hatt ny treningsdrakt, men sliter med å finne en jeg liker både i form, fasong, farge osv. Så inntil videre får jeg slite med den gamle enda en tid.

Hvilken iskremmaskin kjøpte du? Jeg har en venninne som kjøpte en på europris i fjor, som flere skrøt veldig av. Hun sleit med å få til is rett og slett fordi elteren satte seg fast i si som la seg på sidene i karet. Jeg har sett på en krupsmaskin - tror den kostet 1600 - men hvis en spiser en del is så kan den investeringen godkjennes På denne skal ikke bollen settes i fryseren i 12 t før en lager is; men den fryser mens den rører selv. Huff; dette ble rotete...

Det har vært en lang dag; opp alt for tidlig og sikkert altfor seint i seng i kveld også. Skal ut og gå en tur; det er lenge siden sist og jeg gleder meg!

Har forresten bestemt meg for å unngå alt som heter melkeprodukter (unntatt smør og ost) en uke. Blir spennende å se om jeg ser noen endring?

Og litt mer aktiv!

Gammel 30-05-12, 18:16   #562
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Vi kjøpte ismaskin på Claes Olson, billig men må fryses først. Har fungert greit så langt.

Min journal
Gammel 30-05-12, 21:45   #563
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

OK. Kanksje jeg skal gi den sorten en sjanse da? Den fra Europris hørtes helt idiotisk ut....

Og litt mer aktiv!

Gammel 30-05-12, 22:29   #564
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Har dere sett denne; Lavkarbo er ute:nå er det kommet nye slankemetode. Har du prøvd ALT - uten resultat, prøv dette: De aller fleste toåringer er slanke. I samarbeid med barneleger, radiologer, ernæringseksperter og utslitte foreldre er denne geniale dietten forsket frem:

Frokost: Ett kokt egg, en skive brød med syltetøy. Spis to små biter av egget og smør resten ut på gulvet. Ta en bit av brødskiven og klin derett......er syltetøyet godt inn i ansikt og klær.

Lunsj: Fire fargestifter (valgfri farge), en neve knust potetgull og tre munnfuller av ett glass melk (hell resten på gulvet).

Middag: En kjeks, to mynter. Noe rusk du finner under sofaen.
Kveldsmat: Lag en skive ostesmørbrød som du hiver på gulvet. Drikk fire munnfuller av badevannet ditt.

Dietten gjøres mere effektiv med tilrettelagt mosjon: for eksempel:
Legg deg på gulvet i et kjøpesenter og vri kroppen rundt i slynger samtidig som du skriker av full hals for å øke lungekapasiteten. Når mannen fra Securitas kaster deg ut av butikken gjør du sterk motstand. Spring over alt, hopp innimellom. Fall ofte og regelmessig; å reise seg opp igjen styrker musklene. Husk lungene. Skrik samtidig med disse øvelsene.

Be om en sparringspartner ved påkledning. Gjør med alle krefter motstand mot å bli påkledd. Nøy deg ikke med et skift, krev å få bytte til andre klær minst tre ganger.

Prøv Småbarnsmetoden du også. Lykke til

Og litt mer aktiv!

Gammel 31-05-12, 15:45   #565
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Har dere sett denne; Lavkarbo er ute:nå er det kommet nye slankemetode. Har du prøvd ALT - uten resultat, prøv dette: De aller fleste toåringer er slanke. I samarbeid med barneleger, radiologer, ernæringseksperter og utslitte foreldre er denne geniale dietten forsket frem:

Frokost: Ett kokt egg, en skive brød med syltetøy. Spis to små biter av egget og smør resten ut på gulvet. Ta en bit av brødskiven og klin derett......er syltetøyet godt inn i ansikt og klær.

Lunsj: Fire fargestifter (valgfri farge), en neve knust potetgull og tre munnfuller av ett glass melk (hell resten på gulvet).

Middag: En kjeks, to mynter. Noe rusk du finner under sofaen.
Kveldsmat: Lag en skive ostesmørbrød som du hiver på gulvet. Drikk fire munnfuller av badevannet ditt.

Dietten gjøres mere effektiv med tilrettelagt mosjon: for eksempel:
Legg deg på gulvet i et kjøpesenter og vri kroppen rundt i slynger samtidig som du skriker av full hals for å øke lungekapasiteten. Når mannen fra Securitas kaster deg ut av butikken gjør du sterk motstand. Spring over alt, hopp innimellom. Fall ofte og regelmessig; å reise seg opp igjen styrker musklene. Husk lungene. Skrik samtidig med disse øvelsene.

Be om en sparringspartner ved påkledning. Gjør med alle krefter motstand mot å bli påkledd. Nøy deg ikke med et skift, krev å få bytte til andre klær minst tre ganger.

Prøv Småbarnsmetoden du også. Lykke til

genialt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 19:10   #566
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Halloisen ladies! Torsdag i dag - denne uka er bare herlig kort - og i morgen er det freddan! Veiedag, helgefridag, dagen før jeg må jobbe i helga, møtevenninneforshoppingdag osv.
Kjenner jeg har fått så fryktelig lyst på pepsi max de siste dagene... Fatter ikke hvorfor? Munnen løper i vann når tankene plutselig detter innom PM Jeg tilstår og forteller at jeg drakk pepsi sist helg; tilsammen 1 liter i hele helga - men kan det virkelig henge i ennå tro?

Tror jeg skulle fått sjekka innsiden på hodet...

Og litt mer aktiv!

Gammel 31-05-12, 20:05   #567
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Her er blodtrykket friskmeldt og jeg er i full gang med trening! Godt å røre seg og litt friere på matmengder. Samler nok litt vann i musklene igjen, så får se på veiing i morgen. Så 70-tallet på snikveiing tidligere i uka, men bare forbigående... Ellers er nok muskelbygging uten veltoppgang viktigere enn veltnedgang nå... Vil bare holde meg trygt under 72...

Min journal
Gammel 01-06-12, 18:18   #568
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Gratulerer med friskmeldt blodtrykk VSB! Og lykke til med muskelbygging uten vektoppgang! Det høres deilig ut å vre under 72....

Jeg fikk ny minstenotering i dag; 100 gram lengre ned - villjubelblinkeøynefjes
Etter den siste måneden med bare jojo opp og ned mot 80 tallet var det deilig å se 78,3. Spiser ikke melkeprodukter nå; kun kvitost på knekkebrød/annet brød og smør da (steker i smør + har det på brødene). Er veldig spent på om det vil gi noe utslag altså!

Ha en suveren fredagskveld alle sammen!

Og litt mer aktiv!

Gammel 02-06-12, 09:57   #569
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Opp 300g i går og ytterligere 500 i dag (:

Satser på at det er vann og full tarm...

Treff i går og følte jeg var flink tross alt, lagret godt opp med jordbær, men det ble en banansjokolade og litt lavkarbosnop, men vil absolutt si det var litt. Spent på om dette medisinkuttet påvirker overspisingen, eller om det kun er forbundet med forbrenning... Tiden får vise!

Godt å se at vekta går nedover for flere!

Min journal
Gammel 03-06-12, 10:43   #570
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Opp 300g i går og ytterligere 500 i dag (:

Satser på at det er vann og full tarm...

Det er det helt sikkert!!! Min erfaring med min mage er akkurat det du sier her. Vann og mage

Her er jeg på dag 5 med det jeg kaller "hvit uke", dvs uten melkeprodukter + litt anna snuff som jeg har spekulert på om er bra for meg. De siste dagene har jeg kun spist knekkebrød (hjemmelaget) med smør og ost til frokost, "lavkarbobrød" (av eggehviter og frø) med smør, skinke og ost til lunsj og grillet kylling med masse kokt brokkoli og noen skiver agurk til middag. Til kvelds, hvis det har vært nødvendig, har jeg spist litt knekkebrød. Av drikke har jeg kun tatt farris/bris/vann (ca 2,5 l/dag) og te uten søtning. Jeg er rimelig sikker på at jeg ligger langt under de anbefalte 1300 kcal pr dag (som jeg undrer meg hvordan man har kommet fram til med tanke på at kroppen ikke kan ses som en forbrenningsovn!), men jeg spiser når jeg er sulten, spiser til jeg er mett, trimmer/trener uten å merke noe. Og..... vekta går ned..... Sist fredag viste den 78,3, som var ny minstenotering. I dag er den på 77,4, et veldig uoffisielt tall siden jeg har veiedag fredager, men det er ganske mye lell. Kanskje, kanskje, kanskje er det grunn til å fortsette uten fløte/rømme/osv? Jeg har sett det før også, at når jeg spiser kylling (kjøper en ferdig grillet en, og har middag i 4 dager) til middag så går vekta ned - mer enn hva den gjør når jeg spiser storfekjøtt. Kan vel ikke si at jeg lever lavkarbo i ordets definisjon, men mer lavkarbolavproteinlavfett-aktig.... Vi får se

PS: bare så det er sagt: jeg selger ikke skinnet før bjørnen er skutt altså! Slik som jeg har holdt på de siste (snart!) tre årene, har jeg da lært at nedgang fort kan snus til oppgang. MEN - jeg velger å fokusere på at nedgang nå er nedgang. Jeg ser noen sammenhenger med hva jeg spiser, og jobber videre med det

Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 03-06-12 kl 11:22.
Gammel 03-06-12, 12:33   #571
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Håper du er på vei mot å finne en løsning. Selv er jeg vel vant etter hvert å gå opp og ned den samme kiloen en stund før det skjer noe... Men så vil jeg heller ha fokus på trening framover nå!

Min journal
Gammel 03-06-12, 13:10   #572
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Håper du er på vei mot å finne en løsning. Selv er jeg vel vant etter hvert å gå opp og ned den samme kiloen en stund før det skjer noe... Men så vil jeg heller ha fokus på trening framover nå!

Jeg også bruker å gå ned de samme kiloene mange ganger; i så måte er vi jo suksessfulle vektkjempere! Jeg tror også på trening; ser i alle fall resultaterde ukene jeg er mer aktivite enn de andre. Stå på VSB: vi finner ut av hvordan vi fungerer vi også! Ha en god søndag!

Og litt mer aktiv!

Gammel 03-06-12, 21:22   #573
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Jeg også bruker å gå ned de samme kiloene mange ganger; i så måte er vi jo suksessfulle vektkjempere! Jeg tror også på trening; ser i alle fall resultaterde ukene jeg er mer aktivite enn de andre. Stå på VSB: vi finner ut av hvordan vi fungerer vi også! Ha en god søndag!

Takk

Ser du spiser ost, men ikke melkeprodukter, ost er farlig for meg, men kanskje mest fordi jeg lett spiser for mye av det...

Vekttapet som står igjen for meg nå er jo nærmest symbolsk, men jeg er litt fandeivolsk med bakgrunn i årsakene til vektoppgangen... Sånn sett bort fra det så er trening med litt muskelbygging og bedre utholdenhet viktigst. Lavkarbo er middelet for å holde vekt og psyke stabil...

Min journal
Gammel 04-06-12, 08:20   #574
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Heisann! Er det andre grunner til at ost ikke er bra for deg? Altså mer enn at du spiser for mye (Fort gjort - godt ja)? Vanlig kvitost greier jeg å spise bare det jeg skal, unntatt at jeg tar en ekstra skive når jeg smører mat Innimellom når jeg får lyst på noe søtt så kjøper jeg ananasost for spiser på brødet - men den varer ikke lenge; den går ned på høykant. Ellers spiser jeg ikke ost, unntatt feta i salat/middag. Det er sikkert en fiks ide at jeg må ha ost, men jeg er veldig glad i det og liker knekkebrød med hvitost. Knekkebrød med spekepølse eller kokt skinke.... skeptisk....

vekta viste det samme i dag som i går typisk tegn på at jeg ikke har trent tenker jeg. Dessverre blir det ikke tid til noe før til helga; men da blir det tur!

Og litt mer aktiv!

Gammel 04-06-12, 14:57   #575
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Tror nok også at jeg bare liker ost altfor godt...

I gang med trening her. Og så må jeg ut i dag eller morgen med reklame for barnas fritidsaktivitet. Blir en bra tur tror jeg, men håper regnet gir seg...

Min journal
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.