Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-12, 16:06   #601
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vil tro fun er et bedre alternativ, i hvert fall mindre koffein, jeg er avhengig der kjenner jeg. Ellers kan jeg anbefale en koffeinfri fruktte fra helsekost. Søt med lovlig søtning og avkjøl til iste, mmmm... Hvorfor holder jeg på med cola zero tro?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 16:44   #602
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Hei det er
hver sin gang å få ut grums, denne gangen var det din tur jeg kjenner meg igjen med smertene dine, vi er også jevngamle. Jeg har diagnosene fibromyalgi (fikk det for mange år siden) og så de siste to årene, kronisk utmattelses syndrom. Jeg synes dette kostholdet virker positivt på meg, får håpe det hjelper på deg også. Hjelper det ikke så synes jeg du burde bli utredet. Det er slitsomt å ha smerter hele tiden, det vet vi begge to. Jeg har også prøvd healing, noe som faktisk hjalp. Har du prøvd å ta ekstra med magnesium? Det er helt utrolig hva det hjelper på smertene. Jeg kjøper flytende magnesium ekstrakt på iherb. Saltbad virker også bra. En kopp salt i lunket vann uten såpe i.

Håper du finner motivasjonen? Spis deg slank maten er god å ha Lykke til! Få høre fra deg

Tusen takk for oppmuntrende ord :-) helt utrolig hvor flinke dere er til å tre støttende til når man sliter. Saltbad har jeg ikke prøvd før, blander du bare ut en kopp vanlig salt i badevannet? Magnesium tar jeg daglig, men ikke flytende. Kanskje noe å teste ut neste gang jeg skal kjøpe inn.

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Bare fint å ta ut frustrasjonene her inne Festina Lente. Alle har vi vonde perioder. Og sånne fysiske vondter er slitsomt og frustrerende. Frykter FM iblant selv, med familie-arv eller hva man skal si... Sånn som jeg skader meg for tiden begynner jeg å lure på hva kroppen vil si... Samtidig har jeg et inntrykk av at den diagnosen i seg selv ikke betyr så mye, men at det uansett handler om å behandle symptomer, men det er kanskje en gammel oppfattelse?

Vi har ikke noen kjente familie-problemer, men sliter litt med eksem (som er mye bedre på lavkarbo) og litt revmatisme. Derfor jeg har begynt å bekymre meg for det.... Takk for oppmuntrende ord - det ER slitsomt med fysiske vondter, og så får en litt dårlig samvittighet når det går ut over familien. Godt da å vite at dere her inne VET hvordan det føles

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Heisann;og hjertelig velkommen "tilbake" til alle kjente. Her er det "øppen dør" for alt; så kom med det som utfordrer hverdagen! Og det som gir energi! Veldig leit å høre om svigerfaren din Festina!
takk for omtanken. Han hadde vært syk lenge, men det er likevel trist når det skjer. Han hadde mye smerter på slutten, så han var nok klar til "å reise".
Jeg har ingen diagnose i forhold til fibromyalgi eller lignende, men når jeg kjenner på kroppen så lurer jeg litt noen ganger da.... Men dette kostholdet har hjulpet meg veldig, ved at jeg har mye mindre "vondter" i ledd og muskler. Å få en skikkelig utredning tror jeg er lurt; egentlig bør en ikke se på pengene når det gjelder helsa si....

Etter jeg kuttet ut alt jeg spiste bare litt av, og som jeg egentlig ikke tålte er jeg blitt enda bedre. Merker veldig godt om jeg spiser noe jeg ikke burde hatt i meg - som f.eks pepsi max..... Det finnes ingen alternativ brus for meg; jeg velger da heller bris/farris/vann. Som jeg skal gjøre (igjen) nå når siste flaske er borte til uka.
litt skremmende, men jeg har en følelse av at jeg får mindre smerter MED karbohydrater.... Håper inderlig ikke det er slik, for hvis jeg må gå tilbake til Grete Roede vet jeg ikke hva jeg gjør..... Tanken på å gå sulten resten av livet et ikke fristende Jeg har SÅ troen på at lavkarbo er det rette for meg, så jeg får teste ut litt mer og forsøke å lytte til kroppens signaler
Veiedag i går; 78,2, dvs ingen endring siden noen uker siden. Men har kommet meg ned igjen; må skjerpe meg nå. Bare tre uker til ferietur og målet om å ha mindre hengedissemage.... Var og kjøpte bikini i dag; fyttirakkern for en drittgreie! Blir så veldig påminnet at jeg ikke liker kroppen min

Støttes!!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 17:59   #603
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Festina, du snakker om at du opplever litt mindre smerter med mer kh, kan jeg dele en tanke der mon tro?

Fettcellene er kroppens lager for ganske mye, ikke bare fett, men også tungmetaller og ting som ikke er bra for kroppen kan ende opp der. Så lenge man da ikke har fettforbrenning av kroppsfett, vil ikke dette gi reaksjon i kroppen, men kan det være at når man da spiser lavkarbo, og fettcellene "åpnes" så åpnes det samtidig for rusk og rask som har ligget lagret der og at det er det kroppen reagerer på?

Har fundert en del selv, jeg sluttet med infeksjonsmedisin i mars, og kom ordentlig i gang med full kontroll på kosthold, gikk ned 6 kilo men følte meg ikke bra - og mener noe av symptomene mine på infeksjon kom til syne igjen. Kan det kanskje være fordi noe av bakteriene har ligget lagret i fettcellene?

Har andre noen tanker om dette vil jeg gjerne høre!

Bare noen tanker...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 19:13   #604
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Festina, du snakker om at du opplever litt mindre smerter med mer kh, kan jeg dele en tanke der mon tro?

Fettcellene er kroppens lager for ganske mye, ikke bare fett, men også tungmetaller og ting som ikke er bra for kroppen kan ende opp der. Så lenge man da ikke har fettforbrenning av kroppsfett, vil ikke dette gi reaksjon i kroppen, men kan det være at når man da spiser lavkarbo, og fettcellene "åpnes" så åpnes det samtidig for rusk og rask som har ligget lagret der og at det er det kroppen reagerer på? Bare noen tanker...

Bare noen tanker sier du... Det er ganske skremmende tenker jeg; og klart at mye dritt kommer fram hvis/når fettcellene åpner seg. Fysj... Er det noen måte å kunne finne ut av det på? Og neste spørsmål blir da om det er nødvendig å finne ut av det? Jeg har forsøkt detox vha fotbad noen ganger; da kommer det diverse farger/grums. Vet ikke om det er tilfelle at fotbadet faktisk trekker ut slagget men noe var det nå i vannet da jeg var ferdig...

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Da veier vi det samme Tarato. Stått stille en god stund her også. Faktisk to kg opp fra minstenotering... Jeg er 173 cm høg. Bikini ja... Og prøverommet....ikke artig! Men jeg har funnet ut at jeg må tenke at jeg ikke tjue år lengre, rette meg opp ryggen og se selvsikker ut. Det er bedre enn å synke sammen i ryggen og vise at man ikke liker kroppen sin. Men gleden i år var jo at bikiniene fra i fjor var alt for store, så jeg måtte kjøpe nye det var artig det

Ellers har jeg gått fra vann til funlight i det siste og det er vel ikke noe bedre enn Pepsi Max... Kanskje vi skal slutte samtidig?

Fun light er nok ikke såmye bedre, men gir ikke samme suget som PM gjør - for min del hvertfall. Jeg bruker å ha i noen dråper i vannet på kveldene/eller i farrisen for å ha litt variasjon over alle litrene med vann jeg bruker å drikke. Når jeg drikker vann ja

Det er godt råd å rette seg opp i prøverommet; dissemagen blir litt mindre også da. Jeg vet jo det er dumt, men jeg føler meg alltid så enormt mislykket når jeg skal kjøpe bikini; alle ønskene, drømmene osv som jeg ikke helt har nådd kommer så veldig til syne... Men nå er bikinien vasket opp, og klar til bruk. Trøster meg med at den var veldig fin da! Særlig overdelen så får jeg nå la være å se nedover . Mannen min er nå bare så god, han er bare så flink til å ikke si noe "feil" til meg når jeg er i bikinimoduset. Kanskje fordi han liker meg med minst mulig klær på??

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 11:54   #605
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Heisann. Endelig torsdag - og snart fredag. Liker! Hvordan er det med dere? Henger dere med i hverdagen? Ferie snart? Hvordan går det med kostholdet i varmen?

Jeg har hoppet av flaska; denne gangen går det veldig bra. Kjenner at jeg er litt lettet over å være ferdig med den (igjen). Har ikke lyst på pepsi max heller; frister ikke. Det er første gangen jeg opplever etter å ha sluttet..snodig. Nå går det ned bøttevis med vann, farris, bris og mer vann. Hoppet av melkebølgen i samme slengen; dvs skal ikke spise andre melkeprodukter enn ost på knekkebrødet. Spennende å se om det har effekt på vekta Veeeldig spent på morgendagen da....veldig spent.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 18:36   #606
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kosten går bra her, men vekta har slagside etter to tøffe helger psykisk og i tillegg tante rød på besøk... Heldig og FLINK du som har kuttet pepsien.

Ellers har jeg fortsatt kranglete knær og trøbbel med å sitte i ro. Hjelper vel ikke akkurat at det kjennes bedre med bevegelse enn ro og...

En uke til ferie! Håper på varm sommer og badevær

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 21:47   #607
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei

Så bra du er på "vannvogna" igjen tarato! Etterhvert som en venner seg av det så får man mindre lyst på det og til slutt så smaker det ikke så veldig godt.

VSB, så bra kostholdet er på gang. Men synd med de knærne dine. Har du prøvd yoga? Ikke sånn treningssenter yoga, men hos proffe yogalærere?

I dag har jeg vært hos en lege fra India gjennom Art Of Living. Hun kjente på pulsen min og fortalte med hva som "feilet" meg. Det var det eneste hun gjorde...Det stemte veldig bra! Hun kjente med en gang at jeg har lavt stoffskifte bla.Og andre ting som stemte på en prikk. Har fått gode råd og Ayurvega urter. Hun anbefalte i tillegg, yoga, meditasjon og pusteteknikker. Jeg driver jo allerede med dette så det er bare å gå på skal bli spennende å prøve "medisinen" hun ga meg. En sånn holistisk tilnærming til sykdommer er noe helt annet enn skolemedisinen. Min fastlege har aldri slike råd å gi meg...

Ha en flott helg

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 22:02   #608
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så spennende med en slik tilnærming da Fedona! Fikk du urter som er spesielt tilpasset deg eller generelt? Hvordan kom du på å gå til en lege gjennom dem? Og har de lege tilgjengelig hele tiden? Har masse spørsmål!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 22:39   #609
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Så spennende med en slik tilnærming da Fedona! Fikk du urter som er spesielt tilpasset deg eller generelt? Hvordan kom du på å gå til en lege gjennom dem? Og har de lege tilgjengelig hele tiden? Har masse spørsmål!

Jeg fikk urter som er tilpasset meg. Jeg var hos en annen i høst, som også kom fra India i ens ærend for å hjelpe nordmenn. Jeg har vært på kurs med Art Of Living et par ganger og har en venninne som jobber med de. Gå inn på artofliving.no og les om de og Guruen Sri Sri Ravi Shankar. Han er flere ganger blitt nominert til Nobels fredspris. De har kurs i flere byer rett som det er. Jeg ble vel kontaktet av de fordi jeg hadde vært på kurs samt min venninne. Hun var med en lege en hel dag med pasienter og var helt sjokkert over hvordan de traff på sykdommer bare med å føle på pulsen. Jeg kjøpte urtene på artoflivingshop.eu alle kan kjøpe der og det står forklart hva de ulike urtene er. En av de hun anbefalte meg gikk også på forbrenningen Spør i vei om det er noe mer du lurer på de har leger som kommer til Norge av og til, de er ikke her hele tiden. Men ganske ofte

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 07:21   #610
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Spennende med alternativ tenkning Fedona! Håper du får hjelp.

Lukker øynene for vekta her tror jeg... Men dette er jo helt vanlig mønster...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 17:33   #611
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk for informasjonen Fedona. Jeg var inne på sidene og kikket meg litt rundt. Skal se nærmere på det.

Jeg lukker ikke øynene for vekta; og i dag var det ny offisiell minstenotering. Ned 500 gram, hvilket jeg er veldig fornøyd med. Selv om jeg har sett et enda lavere tall på alle disse uoffisielle veiingene. Skulle ønske jeg greide å la dem være... Kan ikke ta alle kamper på en gang så akkurat nå er det pepsikampen som står først. Så får vekta komme en gang senere.

Går på helga med krum hals; må komme igang med trening igjen. Har hatt en betennelse som har hindret meg i det de siste par ukene. Jammen er det tungt å komme igang igjen VSB: du må ta det med ro men må samtidig røre deg?!? Hjelper det å ta det med ro når du rører deg?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 19:13   #612
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

På en måte ble det mening i det, ta det med ro mens du rører deg! På flere måter enn du vet, så er vel det noe av kjernen i mine problemer...

Sliter fryktelig nå, tror kroppen trenger mye næring en periode, prøver å spise fornuftig, men det glipper og blir altfor mye... Men noe prøver kroppen å si meg. Mulig den trenger litt mer kh en periode? Mye trening, kanskje lite protein, eller bare varsellamper om sparebluss? Matkaos i hvert fall, så får teste litt...

Knærne? Klattret ute på torsdag, funket greit utover x-antall skrubb og blåmerker, så vet ikke helt hva som er hva for tiden. Alene med unger i helgen, så roligere tempo sånn sett...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 21:04   #613
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

[quote=Festina lente;1361702]Tusen takk for oppmuntrende ord :-) helt utrolig hvor flinke dere er til å tre støttende til når man sliter. Saltbad har jeg ikke prøvd før, blander du bare ut en kopp vanlig salt i badevannet? Magnesium tar jeg daglig, men ikke flytende. Kanskje noe å teste ut neste gang jeg skal kjøpe

Jeg kjøper havsalt i store poser. En kopp av dette. Kanskje litt varmere vann enn lunkent når jeg tenker meg om. Det hjelper mot melkesyresmerter og muskelsmerter. Fikk dette tipset av min yoga lærer. Kjøper flytende magnesium på iherb.com, tror ikke de selger det i Norge, uten at jeg vet det sikkert.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 07:43   #614
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vekta var ikke så gæli på jukseveiing i dag. Spist litt ekstra kh i går og hadde bedre kontroll på matinntaket, men formen er generelt j... Godt å se at det meste av vekta har vært vann i hvert fall! Går på videre. En liten ss fullkornsris til fisk og salat til frokost. Men egentlig vanskelig å finne fornuftige kh... Brød og gluten vil jeg holde meg unna... Mest mulig i hvert fall!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 13:22   #615
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Vekta var ikke så gæli på jukseveiing i dag. Spist litt ekstra kh i går og hadde bedre kontroll på matinntaket, men formen er generelt j... Godt å se at det meste av vekta har vært vann i hvert fall! Går på videre. En liten ss fullkornsris til fisk og salat til frokost. Men egentlig vanskelig å finne fornuftige kh... Brød og gluten vil jeg holde meg unna... Mest mulig i hvert fall!

Så bra at det går nedover, selv om det er jukseveiing er du i ketose? Jeg har stått stille lenge nå... Lurer på om jeg skal finne noen tråder om å karbe opp en dag for så tilbake til ketose igjen. Har du prøvd dette? Noen andre her inne?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 17:21   #616
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har ikke målt etter ketose på leeeenge... Var jo helt ved målvekt, så her handler det jo mye om å finne noe kroppen kan leve stabilt på. Har nok til vanlig ligget godt under 50kh og i ketose. Mine oppkarbinger har gjerne vært utskeielser, så mer fornuftig oppkarbing er nytt... Årsaken er jo også at kroppen forsøker å si at noe ikke stemmer, så da må jeg forske litt...

Lavkarbo lefser med kylling og grønnt. Litt vanlig mais gir litt ekstra kh... Masse protein i de lefsene med egg og bakemiks fra ketolyse...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-07-12, 21:26   #617
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei damer! Godt å se at dere henger med! Oppkarbing Litt av et uttrykk, men veldig selvforklarende. Hva med mer grønnsaker, evt flere av den sorten som vokser under jorda. Da unngår du melmat osv.

Jeg har lest meg opp på Ph-mirakelkuren nå, og det er jammen noe til kur. For meg fremstår den som ren vegetar selv om en kan spise litt fisk hvis en har lyst på noe kjøtt. Det er mulig det kostholdet er bra, men om overgang til LK var et stort hopp, er overgangen til PH-kuren et enormt giganthopp til sammenligning. Jeg tror jeg holder meg til LK i min variant jeg...og heller fokuserer på mer grønnsaker (gjerne økologiske), og det andre jeg ahr funnet ut er bra for meg. Men hvis kuren holder det den lover, så burde alle ha gått på den...

Snart ferie her nå; vi går og tripper og er klare for lange, late dager med forhåpentligvis masse sol og varme. Heldigivs skal vi til syden, så vi er sikret noe varme hvertfall

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 09:19   #618
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så langt kommer karbene fra litt frukt og bær, mais, litt fullkornsris og kommer nok til å spise mer bønner og underjordsgrønnsaker ja... Regnet grovt i går og kom opp i 40-50g, så ikke veldig mye... Fikk proteininntaket skyhøyt da, ca 2xkroppsvekt, men med en del styrketrening er ikke det galt en gang iblant. Uansett virker kroppen mer fornøyd og vekten normaliserer seg.

Så er det ferie... Norge og hytter på oss! Båttur byr på fristelser og utfordringer da... Men det er to dager.

Syntes den siden du linket til var rotete Tarato, så jeg ga opp, men tilnærmet vegetarisk høres ut som langt unna "vår" matfilosofi...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 18:45   #619
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Så langt kommer karbene fra litt frukt og bær, mais, litt fullkornsris og kommer nok til å spise mer bønner og underjordsgrønnsaker ja... Regnet grovt i går og kom opp i 40-50g, så ikke veldig mye... Fikk proteininntaket skyhøyt da, ca 2xkroppsvekt, men med en del styrketrening er ikke det galt en gang iblant. Uansett virker kroppen mer fornøyd og vekten normaliserer seg.

Syntes den siden du linket til var rotete Tarato, så jeg ga opp, men tilnærmet vegetarisk høres ut som langt unna "vår" matfilosofi...

Lytt til kroppen din du VSB; er den fornøyd skal du også være fornøyd! Jeg har tatt en grovopptelling av kh enkelte dager, og jeg ligger langt under de 20-25 g jeg tenkte å ta hver dag. Nå i ferien tenker jeg å kose meg med litt mer grønt; også underjordsgrønt og ta det som det kommer.

Og ja; den siden til Young er rotete. Her er en lenke til en norsk side (plukket vilkårlig etter å ha googlet ph mirakelet). Jeg tenker litt annerldes etter å ha lest boka; spiser litt mer grønnsaker, har litt sitron i vannet, spiser litt mindre kjøtt - men aldri om jeg går over til å bare spise sånn mat! Får vel lage en kombinasjon av min LKvariant med dette som det passer meg

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 19:59   #620
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Lytt til kroppen din du VSB; er den fornøyd skal du også være fornøyd! Jeg har tatt en grovopptelling av kh enkelte dager, og jeg ligger langt under de 20-25 g jeg tenkte å ta hver dag. Nå i ferien tenker jeg å kose meg med litt mer grønt; også underjordsgrønt og ta det som det kommer.

Og ja; den siden til Young er rotete. Her er en lenke til en norsk side (plukket vilkårlig etter å ha googlet ph mirakelet). Jeg tenker litt annerldes etter å ha lest boka; spiser litt mer grønnsaker, har litt sitron i vannet, spiser litt mindre kjøtt - men aldri om jeg går over til å bare spise sånn mat! Får vel lage en kombinasjon av min LKvariant med dette som det passer meg

Jeg fant en norsk side også. Bestilte den supergreen drinken og ph drikken. Skal bli spennende å prøve. Men typisk meg å plutselig bestille mange forskjellige ting på en gang. Jf indisk lege og dette. Vet jo ikke hva som hjelper da... Men får se hva som ankommer først og ta det derfra... Sitron i vann og på mat har jeg visst om leeeenge, men har glemt det blir for mye informasjon på en engang av og til og noe blir silt ut

Vi har bryllupsdag i dag har hatt en nydelig middag med andebryst og god italiensk rødvin til. Nam nam

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 21:49   #621
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Jeg fant en norsk side også. Bestilte den supergreen drinken og ph drikken. Skal bli spennende å prøve. Men typisk meg å plutselig bestille mange forskjellige ting på en gang. Jf indisk lege og dette. Vet jo ikke hva som hjelper da... Men får se hva som ankommer først og ta det derfra... Sitron i vann og på mat har jeg visst om leeeenge, men har glemt det blir for mye informasjon på en engang av og til og noe blir silt ut

Vi har bryllupsdag i dag har hatt en nydelig middag med andebryst og god italiensk rødvin til. Nam nam

Gratulerer så mye med bryllupsdagen Fedona!! Jeg blir så glad når jeg ser at slike dager feires; det er jo så viktig!

Gleder meg til å høre hvordan du opplever pulver og dråper; tror nesten du er like impulsiv som meg - selv om jeg ikke bestilte noe .

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-07-12, 22:53   #622
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gratulerer med bryllupsdag

En ting om gangen ja... Dyrekjøpt erfaring her, ble dyttet på x-antall medisiner på en gang... Umulig å vite hva som funket, så det har tatt tid å rydde opp i. (kan jeg si duste-leger?)

Nok en dag med litt mer kh og mye protein, ca 1,8x kroppsvekt. Kroppen er fornøyd. Kh fra mais i salaten fra i går, et halvt eple og litt bringebær, og så de vanlige grønnsakene da... Aldri vært gnien der!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 14:57   #623
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk for hilsninger Slike dager er viktige å feire ja

Jeg er nok ganske impulsiv ja... Hopper fort på ting som lover godt for helsa. Noen ganger bommer jeg og noen ganger er jeg heldig og finner noe. Iherb er hyppig brukt.

Dere skal få tilbakemelding på om noen av disse produktene har en gunstig effekt. Bør begynne med en helsedagbok tror jeg. Hmm, kanskje starte en journal her inne? Noen av dere som har det?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 20:28   #624
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har journal og link i signaturen, men dårlig med oppdateringer der...

Vekta er snill, kroppen fornøyd og jeg er mett. Kan det være bedre?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-07-12, 21:32   #625
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Har journal og link i signaturen, men dårlig med oppdateringer der...

Vekta er snill, kroppen fornøyd og jeg er mett. Kan det være bedre?

Høres helt perfekt ut det

Jeg er helt gåen etter en litt for hard yoga time i dag... Har tatt magnesium og et salt bad så får vi håpe jeg klarer å gå i morgen, he he...

Måtte kroppen din fortsette å trives!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no