Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-12-06, 05:43   #676
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Fint vær med nordlys og måne ute - hjelper på humøret når det er så fint som nå, selv om det godt kunne vært litt julesnø - jeg har så fryktelig lyst på carvingski ... prøvde meg i alpinbakken i fjor med lånt utstyr, og det var fantastisk moro, selv om jeg lå mest og kravla til å begynne med, før jeg fikk dreisen på det med å svinge. Artig! Så nå håper jeg det blir passe mye snø slik at man kan ha litt glede av vinteren også, ikke bare barmark og skitt over alt... blir ikke skikkelig julestemning uten snø

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 07:42   #677
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

jeg vil også ha snø, men kun i sirdal, der vi skal feire jul. her "nede" holder det med opphold og et par varmegrader. ellers så kommer jeg til å gå pinnstiv hele vinteren, med opphovnet kne og tær. er ikke så morro. tror det er best med mild vinter for min del.

tidlig på an idag,skal på jobb kl 10 og jobbe i 9 timer. ( gulp)

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 09:59   #678
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg har akkurat stått opp, veid meg, og fik dagens første nedtur...

i dag har vi ikke skole på skolen, men skal sitte hjemme og jobbe med fremlegg av eksamen. hun jeg har jobba sammen med på opgaven kommer hit, så vi får lagd en powerpoint-presentasjon og øvd på tegnspråket vi skal bruke i fremlegget vårt...

Gammel 06-12-06, 13:02   #679
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

jeg vil også ha snø, men kun i sirdal, der vi skal feire jul. her "nede" holder det med opphold og et par varmegrader. ellers så kommer jeg til å gå pinnstiv hele vinteren, med opphovnet kne og tær. er ikke så morro. tror det er best med mild vinter for min del.

tidlig på an idag,skal på jobb kl 10 og jobbe i 9 timer. ( gulp)

Skal dere feire jul her??!!

Æææh.. nå må jeg jo skrive 50 ord også.. Snø ja, ser ikke helt bra ut enda da, regner som bare det. Men snø til julaften hadde ikke akkurat gjort noe. Men da må det være ordentlig snø også, ikke slaps, regn å is altså! DET vil jeg ikke ha noe av!! *teller ordene*

Sikkert over 50 nå.. japp!

Gammel 06-12-06, 13:31   #680
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Her er det heller ikke snø ennå... håper den kommer snart, for det er litt koselig med hvit jul... Da kan vi jo ut og lage snølykt, engler i sneen, snemenn og gå på ski Jeg og søsteren min lagde en snø-iguan et år. vi brukte vann med kondittorfarge i på sprayflaske, og sprayet den grønn etter vi hadde lagd den.

barnslige vi?? næh...

Gammel 06-12-06, 14:20   #681
firth
Gjest

Det er med dette ikke min mening å såre noen personer, og enhver likhet med navngitte, eksisterende personer er fra min side helt utilsiktet og tilfeldig.

En eksamensvakts memoarer.

Da jeg våknet i dag morges, visste jeg med en gang hvilken dag det var. Merkelig, for de siste årene har liksom dagene og ukene glidd inn i hverandre, nesten umerkelig. Dagene består av å sjekke frafallslista i Aftenposten, for å være oppdatert på hvilke av mine gamle venner og uvenner som ikke lenger er blant oss, og således kan strykes fra julebrev-lista.

Det er eksamensdag! Og som vanlig rundt juletider, stiller jeg klar til dyst, som eksamensvakt. Allerede før jeg fjerner den nå kalde varmeflasken fra sengen min, begynner jeg å sjekke at jeg er forberedt til jobben. Joda, litt kløe bak i munnen, akkurat ved drøvelen. En slik kløe som ikke gir seg ved å drikke litt vann eller ta en halspastill. Likevel finner jeg frem halspastillene og legger dem i veska mi. Når jeg kjøper halspastiller, kjøper jeg ikke de som virker best. Jeg kjøper de med den posen som knitrer mest. Det er praktisk, for det er ikke alltid hostingen gir nok oppmerksomhet, og da er det godt å ha noe mer å ty til. I tillegg sørger jeg for at de ligger innerst, nederst i veska, ved siden av noen gamle bingotusjer. Så kan jeg knitre litt når jeg tar den ut, og når jeg legger den ned i veska igjen. Og alle vet jo at halspastiller må oppbevares i veska mellom hver gang man trenger dem. Ellers går de i stykker.

Selv om dette er voksne, ansvarlige mennesker, tror jeg det både er viktig, og at de setter pris på at jeg snakker til dem på samme måte som jeg pludrer med barnebarnet mitt, eller slik jeg forklarer naboens hund at den nok ilke bør gjøre fra seg på min gressplen. Sakte, tydelig og med overdrevne gester for å illustrere hva jeg mener.

I tilfelle de ikke husker datoen de har forberedt seg til et helt semester, som er ringet rundt med rødt i alle almanakker, på mobiltelefonene, og skrevet med leppestift på speilet på badet – sørger jeg for å skrive den på tavla med store, tydelige tall. De vet nok ikke helt hvilket fag de har eksamen i, så jeg skriver det også på tavla. De setter stor pris på min hjelpsomhet. I tillegg leser jeg alt jeg har skrevet på tavla, med den samme pedagogiske, pludrete stemmen jeg brukte litt tidligere. Da forklarte jeg dem at selv om navnet deres står på lista over de som har betalt semesteravgift, så må de faktisk ha med bevis for at de har betalt semesteravgiften. Det holder ikke med vanlig legitimasjon.

Etter en stund, en time etter at eksamen startet, får de lov til å gå ut og lufte seg litt. Det er utrolig viktig at jeg ikke lar dem gå ut tidligere, for da risikerer jeg å måtte gå frem og tilbake mellom toalett og eksamensrom en hel time ekstra, og det klarer ikke hofta mi.

Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 14:36   #682
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Og Firth har hatt litt for mange eksamener skjønner jeg... Utrolig morsomt og treffende skrevet. Vi som har hatt noen eksamener opp i gjennom skolegangen kjenner oss godt igjen i allefall.

Føler jeg er heldig som fikk ha hjemmeeksamen i år da, så jeg slapp å skrive meg på doliste

Gammel 06-12-06, 14:39   #683
firth
Gjest

Hehe, mange eksamener ja. I tillegg hadde jeg på eksamenen i dag utrolig god tid, så dette ble kladda ned på et av arkene mens jeg venta på at vi skulle få lov til å gå. Folk sier jeg er litt hyper...

Nå er det bare å vente til fredag, siste eksamen før jul, så får vi se om det blir fler memoarer, eller om jeg kanskje blir nødt til å bruke tiden til mer fornuftige ting ;-)

Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 14:41   #684
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Utrolig bra Firth! Tror det er nok akkurat slik eksamensvaktene tenker. Der jeg studerte så satt vi alltid i en stor hall sammen med studenter fra alle de andre linjene, og hadde de samme eksamensvaktene år etter år. Men det er en som skiller seg ut, nemelig Eksamensoffisèeren, som han så fint kalte seg selv. Han synes det var utrolig morsomt at vi hadde eksamen som skulle fylles ut som en tippekupong.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 14:43   #685
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

hehe ja er man tilig ferdig så er det bare å skrive ivei. Hva studerer du Firth?
Det behøver ikke være så negativt å være litt hyper heller av og til da Jeg tror jeg er litt for lite hyper... særlig nå i beste eksamenstid. Hadde vært kjekt med litt energi til lesing akkurat nå...

Gammel 06-12-06, 14:47   #686
firth
Gjest

Ah, siden du spør...

Regelen her er jo at man må skrive minst 50 ord? Og da er det jo flaks for meg at bare tittelen på studiet mitt dekker halvparten av det. Jeg tar en mastergrad i læring i komplekse systemer. I dag hadde vi eksamen i "relasjonelle ferdigheter".

Det er et veldig spennende studie, selv om denne høsten bare har vært innføring. Blir nok enda mer interessant til våren med fordypninger

Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 14:51   #687
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

som om jeg skjønte noe av det der hva blir du når du blir ferdig da?

jeg går og lærer tegnspråk for tiden. ganske gøy det også, bortsett fra at det er en felt det er forsket svært lit på, og at de har en kort historie, som startet i 1825 for Norge sin del, så vi har utrolig lite litteratur å forholde oss til

Gammel 06-12-06, 21:09   #688
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

ja Mila, jeg skal feire jul på haugen, i en av de stooore hyttene ( rettere sagt en villa) det blir herlig. vi satser jo selvfølgelig på snø. hva er en jul som ikke er hvit???

nå er 9 timers jobbing unnagjort. og jeg har solgt for 27 369,- idag. finslig det da. og 40 min sol er også unnagjort. nå skal jeg lage en relativt lett og sen middag.

pesto marinert torsk, med stekt løk og blomkålmos.

*løper å kommer igang*

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 21:19   #689
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Ja de greiene der kan jo ikke akkurat kalles hytte...
Hvit jul hadde vært fint

Jeg vil ha slutt på regnet nå.. regn = doggete bil vinduer.. og meg å doggete bilvinduer passer innmari dårli sammen.. å mer sier vi ikke om det

Jeg fryser.. Noe så innmari.. 50 ord nå? sikkert..

Gammel 06-12-06, 22:06   #690
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeg skal vaske klær i morgen... har masse sengetøy, bukser og topper som tyter opp av skittentøyskurven. Lekkert... men jeg har "fri" fra skolen i morgen, og skal rydde og vaske litt her da... som jeg vanligvis gjør på torsdager.

I dag har jeg vært og kjøptmeg lader til den nyemobilen min. Siden den er kjøpt i England, så den har tre sånne som stikker ut på kontakten.

Gammel 07-12-06, 05:45   #691
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Nå har jeg fått nytt batteri i juleøredobbene mine - små juletrær med blinkende røde og grønne lys, kjøpt i London i fjor. Egentlig er det eldste datter sine, men jeg tror hun synes det er for flaut å gå med dem.... Nesten så man ikke trenger refleks når disse er i full gang . Får alltid masse kommentarer når jeg har på disse, særlig fra studenter som også har lyst på sånne!

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 09:45   #692
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

må vel finne frem julepynten min jeg også. Har ikke lov til å ha så mye hengende ørepynt og slikt på jobb, så det blir en liten pepperkakemann som mamma sydde til meg for et par år siden den er kjempesøt.

og endelig kom minusgradene til Trondheim det er rim i gresset utenfor her. Og jeg får skikkelig hjemmlengsel når det er rim ute. Hjemme til mamma og pappa er det en skog bak huset, og når vi var små brukte vi å leke i skogen, og Det er så utrolig fint å gå tur i skogen når myrene er pårimet.

Gammel 07-12-06, 10:46   #693
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Nydelig med rim i gresset, og på trærne - helt fantastisk vakkert! Her hos meg er det mildere i dag enn i går, men sur vind gjør at det føles litt kaldere likevel.
Her om dagen smakte jeg noe som var veldig godt - mandler som var dyppet i mørk chilisjokolade - skikkelig sterkt, men jeg tror ikke det var så voldsomt mye kakao i sjokoladen. Må jo kunne lage slike selv - riste mandler i ovnen og så dyppe de i mørk sjokolade smaksatt med chili? Eneste er at de ikke blir så pene og blanke som de kjøpte.. har laget kaffebønner på samme måten, må nesten dyppe de mange ganger for å få et noenlunde sjokoladelag, og det blir mye søl (men så er jeg ingen konditor da )

Nena
Gammel 07-12-06, 10:55   #694
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

du kan jo prøve å ha litt fett i sammen sjokoladen og chillien, så skal du se det blir blanke fine sunne godiser til jul nena

jeg er i gang med en skikkleig klesvaskedag her... skittentøyskurven min er til tider for liten.. eller jeg for lite flink til å vaske etterhvert...

Gammel 07-12-06, 13:02   #695
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Jøsses, det der var jo akkurat femti ord, jo jeef Jeg er imponert!!!
*bøyer seg i støvet*

Jeg driver å gjør meg klar til å komme meg på skolen... Det regner faktisk ikke akkurat nå, så jeg burde igrunn få rumpen i gir

Men før det..? Litt mere surfing Her inne, altså

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:22   #696
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Godt gjort av meg det Aline, for jeg gidder aldri å telle ordene før jeg poster...

Og nå har jeg rydda kleskapet mitt, og har fire bæreposer med klær som skal gies bort/kastes... og det vises ikke engang at jeg har tatt ut noe av det... hvordan kan klær ta så stor plass?

og jeg har sofaen full av rene klær som skal inni det allerede fulle skapet..

Gammel 07-12-06, 13:25   #697
Aline
Admin

Aline sin avatar

Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Uff, ja... Klær!!

Jeg gleder meg til neste gang jeg har sortert, men jeg klarer ikke helt å sette igang Kanskje det er en fin søndagssyssel...?
*planlegge*

Jeg har endel jeg vet jeg vil fjerne, eller i det minste sette på "hold"
Synes ikke det er så enkelt å kaste klær, selvom jeg ikke egentlig vil bruke dem

Nybegynnerinfo!

Gammel 07-12-06, 14:00   #698
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Nena, her.

Nå har jeg fått nytt batteri i juleøredobbene mine - små juletrær med blinkende røde og grønne lys, kjøpt i London i fjor. Egentlig er det eldste datter sine, men jeg tror hun synes det er for flaut å gå med dem.... Nesten så man ikke trenger refleks når disse er i full gang . Får alltid masse kommentarer når jeg har på disse, særlig fra studenter som også har lyst på sånne!

Så hærlige de høres ut.. Og tøft at du bruker dem.

ville egentlig bare gi dere en link til en morsom dansk julekalender..

http://www.julidannevang.dk/julekale...kalender.shtml

men nå skal jeg prøve å få i meg noe mat.. jeg er så forferdelig matlei og kvalm for tiden.. sliter virkelig med å spise ofte nok..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 15:39   #699
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeg har nesten fått plass till alle klær i kleskapet mitt. Og jeg har lagt ned kjøpe-klær-forbud til jeg får bort bilringen og kan kaste klær for at de er for store gleder meg... og nå driver jeg og lager taco. får besøk av ei veninne som skal spise middag her i dag før vi skal på julegaveshopping, og jeg skal se om jeg får tak i noe probiotika...

og nåhar jeg vvel over 50 ord?
gidder aldri å telle

Gammel 07-12-06, 15:43   #700
Aline
Admin

Aline sin avatar

Jeg burde innføre shoppingforbud frem til jeg når "min" vekt og størrelse.
Men jeg har store problemer med å gjennomføre det, noe som igjen fører til at jeg gjerne kjøper litt for trange klær..

Så sånn er nå det

Men kanskje jeg klarer å ikke soppe flere klær fær nyttår...??
Kaaanskje?

Nybegynnerinfo!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 19:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 02:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.