Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 12:29   #7351
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke SÅ vanlig å få skabb.

Jeg måtte ta skabbkur engang (forebyggende), fordi jeg hadde sitti i sofaen hos noen kammerater av meg, og han ene hadde dratt med seg ei dame med skabb hjem helga før! Hvor kjip er den telefonen liksom: "den one-nighten, jeg har visst skabb jeg!" Mulighetene for videre dating forsvinner vel raskere enn isen på markavannene nå i påska!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-11, 12:36   #7352
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sånn veldig gul ost som de bruker på burgere og over nachos i det store utland, hva heter det? Den smelter lett og smaker veldig godt.
Og hvor kjøper man det tru?

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 25-04-11, 12:38   #7353
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Sånn veldig gul ost som de bruker på burgere og over nachos i det store utland, hva heter det? Den smelter lett og smaker veldig godt.
Og hvor kjøper man det tru?


Trooor det er cheddar Når du skal kjøpe det må du være veeeldig obs, for der finnes det mye dritt altså.. De fleste du får kjøpt ferdig skivet er full av med alt mulig slags tull. Jeg synes ikke den "rene" er noe særlig, men hver sin smak

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-04-11, 12:38   #7354
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Sånn veldig gul ost som de bruker på burgere og over nachos i det store utland, hva heter det? Den smelter lett og smaker veldig godt.
Og hvor kjøper man det tru?

Det heter cheddar og skal finnes i de større matbutikkene som Ultra, Meny og ICA.
Jeg kjøper i Sverige for å ha til sommerens mange grillede hamburgere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-04-11, 12:40   #7355
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Sånn veldig gul ost som de bruker på burgere og over nachos i det store utland, hva heter det? Den smelter lett og smaker veldig godt.
Og hvor kjøper man det tru?

Den osten man som sies å være cheddar er ofte en type smelteost. Den som ligner mest er visstnok kavli sin tomatost av hva du får tak i her i Norge.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-11, 12:40   #7356
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du mener kanskje enten amerikansk ost eller cheddar? Selv syns jeg cheddar (matvareguiden og tine) er en helt super matost!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 25-04-11, 12:41   #7357
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, en medskabbete! Jeg fikk blemmer mellom fingrene, bl.a i tillegg til masse prikker. Men det har nok med at det tok lang tid før jeg fant det ut, kanskje. Ikke SÅ vanlig å få skabb. Og ikke noe man kanskje skryter av. Med det sagt var det ei venninne som smitta meg, da vi lå andføttes i senga mi et par netter mens hun var husløs. Skal tydeligvis ikke så mye til. Og det var et svare hel**te å bli kvitt det, vaske alt av klær, slenge alle puter og dyner på taket (jeg bodde i loftetasje med takvindu), og fryse ned tøfler og sko og så videre. Og den motbydelige kremen som man måtte smøre over hele seg, og stå i en liten evighet som en annen DaVincies vitruvian man til det hadde trukket inn ... Men men, jeg ble jo kvitt det.

Vi vet ikke hvor jeg fikk skabb fra, men legen sa at det var vanlig at katter var smittebærere. Og jeg var den som koste mest med kattene hjemme. Og så smittet jeg hele familien. Vi måtte gjøre ta skabbkuren to ganger til og med. Moren min hadde ikke klart å følge instruksene skikkelig første gang. Hun fikk ikke med seg at alle måtte gjøre samtidig, så hun var ferdig med kuren da vi andre begynte. Så vi smittet henne og så smittet hun oss igjen. Og den kremen som skulle smøres over hele kroppen, skulle ikke den sitte på i 12 timer eller noe? Jeg mener å huske at jeg sov med skabbkur og hvite hansker på hendene en natt. Men mulig det finnes forskjellige skabbkurer.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg måtte ta skabbkur engang (forebyggende), fordi jeg hadde sitti i sofaen hos noen kammerater av meg, og han ene hadde dratt med seg ei dame med skabb hjem helga før! Hvor kjip er den telefonen liksom: "den one-nighten, jeg har visst skabb jeg!" Mulighetene for videre dating forsvinner vel raskere enn isen på markavannene nå i påska!

Godt at hun hadde nummeret hans da slik at hun kunne advare ham. Og godt at hun sa ifra til ham. Men han mistet nok interessen for henne, ja.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-04-11, 12:41   #7358
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Haha, det var det mange som hadde svar på

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 25-04-11, 12:45   #7359
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Supert!!! Cheddar handles inn den dag i morgen.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 25-04-11, 12:47   #7360
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Supert!!! Cheddar handles inn den dag i morgen.

Cheddar smaker ikke likt som den osten, så langt jeg har erfart. Som sagt kalles den cheddar, men er fremstilt på en helt annen måte enn "vanlig" cheddar.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-11, 12:48   #7361
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg måtte ta skabbkur engang (forebyggende), fordi jeg hadde sitti i sofaen hos noen kammerater av meg, og han ene hadde dratt med seg ei dame med skabb hjem helga før! Hvor kjip er den telefonen liksom: "den one-nighten, jeg har visst skabb jeg!" Mulighetene for videre dating forsvinner vel raskere enn isen på markavannene nå i påska!

Haha, jeg hadde jo på den tiden en greie med en fyr som jeg egentlig ikke likte så godt, og som jeg selvfølgelig presterte å smitte. Sånn sett var det veldig praktisk, det ble ikke noe mer med oss.

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Og den kremen som skulle smøres over hele kroppen, skulle ikke den sitte på i 12 timer eller noe? Jeg mener å huske at jeg sov med skabbkur og hvite hansker på hendene en natt. Men mulig det finnes forskjellige skabbkurer.

Sounds about right! Og så var det noe med at den ikke under noen omstendighet skulle sitte på i mer enn tolv timer. Jeg husker jeg lurte veldig på hva som ville skje om jeg hadde drøyan fem minutter før jeg gikk og skrubba av meg dævelskapen i dusjen. Ville huden min falle av? Ville jeg skifte farge, til f.eks noe mer eksotisk som grønn? Men jeg tok aldri sjansen på å finne det ut.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-04-11, 14:23   #7362
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Usj jeg husker en ekle illeluktende kremen jeg fikk da jeg hadde skabb, også måtte alt sengtøy, klær håndduker osv, fryses og vaskes. Husker det var et jækla styr.

Jeg fikk dette da jeg gikk på videregående og jeg ble mest sannsynlig smittet i garderoben i forbindelse med svømmingen. Var vist ikke noe uvanlig fenomen i følge min lege, at slike offentlige garderober kunne gi smitte av litt av hvert. Ellers er jeg veldig forsiktig med å klappe dyr i syden, de er ofte fulle av skabb og det er ikke alltid like enkelt å se. Sørger ihvertfall for en grundig håndvask umiddelbart dersom jeg er i nærheten av dyr jeg ikke kjenner.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-04-11, 15:01   #7363
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvordan palmeolje er for lavkarboere jeg. Jeg har i mitt tidligere liv fått høre at palmeolje skal man holde seg LANGT unna, mens på lavkarbo ser jeg at noe som inneholder palmeolje, kan ha lite karbo, f.eks europshopper sin baconsnacks. 0,2g karbo pr 100g, men palmeolje. Skal man holde seg unna, eller går det greit?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-04-11, 15:14   #7364
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg lurer på hvordan palmeolje er for lavkarboere jeg. Jeg har i mitt tidligere liv fått høre at palmeolje skal man holde seg LANGT unna, mens på lavkarbo ser jeg at noe som inneholder palmeolje, kan ha lite karbo, f.eks europshopper sin baconsnacks. 0,2g karbo pr 100g, men palmeolje. Skal man holde seg unna, eller går det greit?

Palmeolje har mye mettet fett og tåler derfor varmebehandling mye bedre enn oljer med mye umettet fett. Men den palmeoljen de bruker oppi der er vel ganske ødelagt a la delfiafett (vs Cocosa) vil jeg tro. Kaldpresset palmeolje er bra. Varmpressede oljer er aldri bra. Men det er jo ikke som at man blir syk av litt av det. Jeg ville ikke brydd meg om det i baconsnacksen. Det er ikke som at du spiser en pose til dagen vel? Det er vel bare snakk om snacks en gang i blant?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-04-11, 15:16   #7365
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grorudpalmeolje var veldig populært på åttitallet

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 25-04-11, 15:21   #7366
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

å neida, det er ikke en sånn pose daglig nei, kanskje 1 i ei helg, men ikke hver helg heller. Så da kan jeg konkludere med at det er helt greit og ikke noe å tenke på? vekta reagerer ikke på nevnt vare heller..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-04-11, 15:21   #7367
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Grorudpalmeolje var veldig populært på åttitallet

Litt slitne damer med veldig fett hår?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-11, 15:26   #7368
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Litt slitne damer med veldig fett hår?

Mettet fett

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 25-04-11, 15:31   #7369
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

å neida, det er ikke en sånn pose daglig nei, kanskje 1 i ei helg, men ikke hver helg heller. Så da kan jeg konkludere med at det er helt greit og ikke noe å tenke på? vekta reagerer ikke på nevnt vare heller..

Hvis det var noe du ville bruke daglig i matlagingen din, så ville jeg styrt unna. Men litt nå og da hadde jeg ikke brydd meg om.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 26-04-11, 00:24   #7370
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Bør ett besvimelsesanfall alltid undersøkes av en lege?

Ja, hvis det er årsak til uro/bekymring for den som besvimer - alltid best å få det undersøkt, vel. (Sier "hvis" siden noen av oss svimer av litt i hytt og pine - men lavt blodtrykk er ikke så veldig krise når man først har skjønt hvorfor det svartner hvis man prøver en varm dusj uten å ha spist/drukket et stort glass vann først... )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 26-04-11, 00:29   #7371
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer litt på hvordan-hvorfor min venstre fot (og ikke høyre) hovner opp så voldsomt de gangene jeg har fått i meg noe sukker. Saltinntak fremprovoserer ikke denne hevelsen, men den der kula med krokan-is som ble inntatt lørdag kveld, derimot... Har blitt fraktet avgårde til akutt og legevakt med denne hevelsen når den har forekommet tidligere, siden den liksom ikke er symmetrisk og dermed visstnok kan se ut som en blodpropp, men siden det har vært falsk alarm hver gang, så greier jeg ikke helt å få dén panikken. Jeg bare lurer på, om observasjonen min er korrekt, hvorfor sukker = fotballfot?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 27-04-11, 14:24   #7372
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Blir majones godt med olivenolje, eller skal man bruke smaksnøytral olje som rapsolje?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 27-04-11, 15:04   #7373
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Blir majones godt med olivenolje, eller skal man bruke smaksnøytral olje som rapsolje?

Jeg ville absolutt brukt smaksnøytral olje om du da ikke er veldig glad i olivenoljesmaken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 27-04-11, 15:36   #7374
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Blir majones godt med olivenolje, eller skal man bruke smaksnøytral olje som rapsolje?

Rapsolje syns jeg ikke er noe godt i majones. Har prøvd det flere ganger, og trodde det var evnene mine det stod på, helt til jeg prøvde avocadoolje, og det ble kjempegodt! Nå sist lagde jeg av en blanding av valnøttolje og solsikkeolje, og det funka også bra. Har aldri prøvd med olivenolje, men kan tenke meg at det blir litt for mye smak.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 27-04-11, 16:30   #7375
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg syns det blir ALTFOR sterk smak på majonesen med olivenolje, så da lagar eg heller ikkje majones enn om eg berre har det. Det bør vere ein med så nøytral smak som mogleg. Rapsolje syns eg også smakar litt mykje, eg skal prøve avocadoolje når eg får tak i det.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 64 (0 medlemmer 64 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no