Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Cellulitter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-05, 10:28   #51
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Problemet med cellulitter oppsto på begynnelsen av 1900 tallet. Etter at skjønnhetsindustrien for alvor begynte å interessere seg for hele den kvinnelige kroppen som et marked, ble cellulittene oppdaget og markedsført som et problem som kunne løses ved hjelp av visse produkter. Før den tid blir de behandlet i kunsten som et trekk ved den kvinnelige kroppen som er sensuelt og spesielt feminint. Barokken og rokkokkoens nakne skjønnheter har imponerende former og en hudoverflate som inviterer til berøring og utforsking med strekkmerker, cellulitter, valker, runde mager og mye av alt det andre som vi er livredde for å avsløre om våre egne kropper.

For at cellulittene skal slutte å være et problem på sunne, sterke og kvinnelige kropper må vi akseptere dem som et tegn på at vi er kvinner, og ikke ønske å være menn. Mannekroppen har vært skjønnhetsidealet i lang tid, eller rettere: guttekroppen, ynglingen, høy, slank og langbent med smale hofter og markerte skuldre. På åttitallet var for eksempel en mann en av de mer brukte modellene i Tyskland - for kvinneklær. Vi har blitt opplært til å tilbe et skjønnhetsideal som ikke forholder seg til kvinnelig funksjon, men til maskuline, homoerotiske visuelle idealer som griper tilbake til de gamle greske idealene.

Det er ei uke siden 8 mars. Nyt cellulittene og nyt en funksjonell kropp!
Muskat - med cellulitter, strekkmerker og to kjempesunne barn

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 14:18   #52
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Muskat

For at cellulittene skal slutte å være et problem på sunne, sterke og kvinnelige kropper må vi akseptere dem som et tegn på at vi er kvinner, og ikke ønske å være menn.
Det er ei uke siden 8 mars. Nyt cellulittene og nyt en funksjonell kropp!
Muskat - med cellulitter, strekkmerker og to kjempesunne barn

Jeg er helt enig med deg, jeg. Det er viktig at vi aksepterer at kvinnekroppen er annerledes enn mannens. Og at det er mye hormoner som gjør at vår kropp blir som den blir.

Det betyr imidlertid ikke at hvis det er noe vi kan gjøre for å bedre det vi ikke liker, på en enkel måte, så er det greit. Jeg trives ikke med mine cellulitter jeg.....og kan godt tenke meg å bli kvitt dem, og nå ser det faktisk ut som Lavkarbokosthold kan gjøre litt. Ekstragevinst

På samme måte som jeg fjerner døde hudceller med tørbørsting, så børster jeg også gjerne litt på cellulittene om det hjelper....

Jeg har sikkert noen hormonkiloer på hoftene også, som jeg kan tenke meg å bli kvitt, da sitter tøyet penere, selv om Rubens kvinner var både runde, sensuelle og vakre. I dag, vet jeg at disse kiloene og cellulittene på meg kanskje har med min helsetilstand å gjøre.... og trivselstilstand... så får jeg det bort så gjerne men ikke for enhver pris.

Min kropp er også merket av barnefødsler. Det betyr ikke at jeg ikke vil gjøre det beste ut av den for det.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 14:37   #53
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Det er vel og bra at før i tiden så "sa" kulturen at kroppen skulle være sånn.. men det er jo slik nå også, at vi blir påvirket av samfunnet rundt oss.

Jeg er vokst opp med det samfunnet vi har i dag (åpenbart..) Og kanskje det er slik at det er penger og cellulittkrem-produsentene og ukebladene og hollywood som "sier" at "cellulitter er stygt, fysj æsj - bort med dem".
Og kanskje jeg blir påvirket av det. Helt sikkert!

Og hadde jeg levd for hundre år siden, så hadde jeg kanskje blitt sett på som innmari superdritdeilig og sexy med alle mine "dumper" på rumpe og lår.

Men poenget er at jeg lever jo nå. Med alt det innebærer av kulturell påvirkning.

Jeg liker ikke cellulittene mine. Jeg synes ikke det er fint, jeg. Jeg vil ha de bort. Og hvis noen mener at det betyr at jeg ikke aksepterer kroppen min.. vel, da får de gjøre det.

For å understreke hva jeg mener: Jeg aksepterer psyken min. Hvordan jeg er skrudd sammen mentalt. Men det er ikke dermed sagt at det er et stort forbedringspotensiale tilstede.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 18:39   #54
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Du har helt rett mofe, du er et produkt av dagens kultur. Det er ikke deg det er noe i veien med, du er et empatisk, sosialt vesen som ønsker å følge de vedtatte idealene. Det er den mekanismen som gjør at mennesker er så pass fredelige og gode til å samarbeide som vi er, menneskeslektens fremste overlevelsesevne.

Og ja, helt enig Anne, vi skal gjøre det vi kan for å være så sunne og friske som mulig, og det er vakrere enn å se usunn ut. Rubens' kvinner ble blant annet sett på som så vakre fordi fett (vi ville vel kalle det lett overvekt i dag) i den perioden sikret bedre overlevelsesevne ved sykdom og i trange tider: det var et tegn på overskudd og helbred.

Det er kulturen jeg kritiserer. Det er en kultur som krever at mennesker med god helse, sunn vekt og god kroppsfunksjon skal lide og i enkelte tilfelle gjøre seg til pasienter gjennom kirurgiske inngrep på grunn av et trekk ved kroppen som er helt normalt, et resultat av at kroppen fungerer slik den skal. Denne kulturen er syk og skaper sykdom, og hvis alle lukker øynene og aksepterer den blindt klarer vi ikke å forandre noe. Menneskenes evne til å forandre på sine egne rammevilkår er en annen svært viktig overlevelsesevne - jeg er for å bruke den positivt

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 18:44   #55
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Muskat

Du har helt rett mofe, du er et produkt av dagens kultur. Det er ikke deg det er noe i veien med, du er et empatisk, sosialt vesen som ønsker å følge de vedtatte idealene. Det er den mekanismen som gjør at mennesker er så pass fredelige og gode til å samarbeide som vi er, menneskeslektens fremste overlevelsesevne.

Så du mener at jeg ved å "henge med på ta-bort-alle-cellullitter-kjøret" har god overlevelsesevne? Og hvis jeg begynner å si "JA TIL APPELSINHUD" - så vil evolusjonen viske meg vekk fra jordens overflate?

Neida - nå bare tuller jeg litt med deg, Muskat

Syns du har mange gode poeng, jeg!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 19:19   #56
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Damer med bena bundet hadde nok bedre overlevelsesevne = bedre sjanse for å bli godt gift og få mange barn i Kina helt opp til nyere tid. Heldigvis er mennesker også i stand til å tilpasse seg endringer f. eks. kulturrevolusjonen, og overleve uten å binde føttene Og dagens kinesiske damer er i stand til å overleve ved å stå på egne ben, og uten å bli båret rundt, og jeg synes det er en STOR FORBEDRING.

Jeg synes heller ikke jenter bør omskjæres selv om kulturen krever det, jeg synes ikke at de skal steines for utroskap hvis de har blitt voldtatt selv om kulturen krever det, og jeg synes ikke de skal skjære i en sunn, frisk og funksjonell kropp for å tilpasse seg et usunt skjønnhetsbilde samme hvor mye kulturen krever det.

Og mofe: jeg var mest redd for at du var blitt såret og følte at jeg angrep deg personlig for at du ville bli kvitt dine cellulitter. Du har selvsagt rett til å gjøre det du vil med kroppen din. Men jeg ønsker for deg at det skal være ditt valg, ikke kulturell/sosial tvang.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 07:47   #57
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Muskat


Jeg synes heller ikke jenter bør omskjæres selv om kulturen krever det, jeg synes ikke at de skal steines for utroskap hvis de har blitt voldtatt selv om kulturen krever det, og jeg synes ikke de skal skjære i en sunn, frisk og funksjonell kropp for å tilpasse seg et usunt skjønnhetsbilde samme hvor mye kulturen krever det.

Muskat

Jeg har aldri tenkt over at omskjæring og plastiskkirurgi er omtrent det samme og gjøres av samme årsak... Er vi i vesten så mye bedre enn de i midtøsten

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 07:54   #58
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

foskjellen er vel den at i midtøsten er det ikke like selvbestemt som her...?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 10:23   #59
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Muskat - åh, da misforstod du, jeg følte meg ikke angrepet - men følte at "kulturen min" ble angrepet.. og det er jo OK det forsåvidt, men så er jo også jeg endel av denne kulturen da (iogmed at jeg lever NÅ, mener jeg)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 04:41   #60
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Aline

foskjellen er vel den at i midtøsten er det ikke like selvbestemt som her...?

Ja, riktig. større forskjell enn det er det ikke

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 07:07   #61
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Ja, riktig. større forskjell enn det er det ikke

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 12:49   #62
Andrea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 34
Innlegg: 1
Andrea er på en erverdig vei
Unhappy

er det noen som har noen bra tips som faktisk virker mot cellulitter??.. det er det verste som finnes.. jeg er 15 år gammel og baksiden av lårene min er fulle av celluliter.. jeg er ikke overvektig eller noe som helst, er 170cm høy og veier 55 kg.... jeg har prøvd å trene, danse og slankekurer.. Men de er der forsatt .. det er snart sommerferie og alt , og jg tør ikke vise meg på stranda lenger.. Eller gå i skjørt..*snufs*.. Hjelp!.. Klem

Andrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 12:52   #63
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

her er noen tips, Andrea.

det vil også hjelpe å spise mindre karbohydrater, mindre sukker.

Opprinnelig lagt inn av elian

Veldig mye av mine cellulitter ble borte med kiloene som forsvant, men de siste jævlene bak på låra ville ikke bort!


Så jeg begynte med en skikkelig GROV skrubbegele fra Loreal (billig, faktisk og!) også smører jeg meg med Nivea Firming cream.

Jeg har brukt skrubben og kremen annenhver dag i ca. 2mnd. nå og jeg har bare EN f.....jævel igjen..... Som også SKAL bort etterhvert!

Jeg skrubber til huden blir skikkelig rød og varm, og smører rikelig med krem etterpå, som jeg masserer godt inn.

Ikke har jeg bare blitt kvitt omtrent alt av celulitter, men jeg har fått så GLATT hud!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 14:20   #64
bibba
Medlem
 
bibba sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nord i landet
Innlegg: 96
bibba er en juvelbibba er en juvelbibba er en juvel

Celluliter er noe herk. Hadde mye av det, men med trening/være aktiv, ut i naturen, drikke mye vann, kutte ned sukkermengden, gni lårene inn med KAFFEGRUT, massere dem med en grov klut, skylle godt. og masserer inn med en aleo vera krem etterpå. 2 -3 ganger i uken, og i løpet av noen måneder vil de bli mindre synlig. Helt vekke er dem ikke, men skjemmes ikke å gå i bikini .


Lykke til.

__________________
solen skinner alltid
der jeg helst vil være.
hvorfor det??
bibba
bibba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hver Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 14:59   #65
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg har også betydelig mindre underhudsfett nå som jeg spiser mindre karber..! Merkelig, men sant..Jeg synes det er så flott nå, kan ta over rumpa si (sorry intimiteten ) å så er den heelt glatt! Det er deilig det, selv om kiloene blir sakte borte, er dette god nok premie..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 21:03   #66
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

kan underskrive på dette; jeg har hatt gjenstridige heftige cellulitter på baksida av låra særlig. De er ikke borte men huden er glattere og de er midnre etter kostomleggingen. Ser det veldig godt faktisk!!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 23:24   #67
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

bare kom over denne

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 06:40   #68
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

bare kom over denne

Tusen takk for den linken! Gravde meg helt ned i link etter link der jeg - mye spennende informasjon som jeg ikke hadde funnet på egenhånd. Ikke bare om cellulitter heller

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-04-05, 14:47   #69
pysa
Ubekreftet Medlem
 
pysa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 48
Innlegg: 104
pysa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

bare kom over denne

takk for flott link!

__________________
PYSA









pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 19-05-05, 00:36   #70
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Appelsinhud er helt vanlig!

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...18/432001.html

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no