Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Eg lager påskeegg til ungane. Og dei blir GEDIGNE - så om det ikkje hadde vore andre gode grunnar for å begrense snoperiet, så måtte eg ha gjort det på grunn av storleiken. Altså kan eg ikkje fylle dei med smågodt. Så dei vil få littegranne godteri (av den vanlege sorten, for eg har ikkje gidda lage noko sjølv enda), og så vil det bli litt andre ting, som eit blad dei liker men sjeldan får eller ei pocketbok, noko hobbysaker å pusle med osv. Litt som julestrømpe, berre i påske-innpakning. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
![]() |
![]() |
#52 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?
Haha! Det er som om du skriver det jeg tenker. Mitt påskeegg ser nok litt rart ut også nemlig. Snusbokser og baconchips, hverken mer eller mindre
![]() |
![]() |
#53 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Ungene får nok hvert sitt påskeegg som vanlig, men sukkergodis så det holder... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert
![]() |
![]() |
#54 |
Seniormedlem
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Lille Gubben har bunkret en usannsynlig stor haug med sjokolade på hytta (det er faktisk helt vanvittig!) og jeg har 3 Guylian (?) sukkerfrie sjokoladeplater liggende der.
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?åh i helgen prøvde jeg ut Cavalier sin store sjokoladeplate med hasselnøtter, og herlighet den var gooood! Så det havner hvertfall en slik i egget i år |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#56 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Jeg har funnet det minste egget vi har i hus. Der skal jeg ha oppi Anton Berg mandelegg, en pose. Det blir en planlagt sprekk på en av helligdagene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#57 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Si meg, er det så farlig å kose seg med noe godt og tradisjonelt en gang i blandt? Du kommer ut av ketose, kos deg ordentlig, og kom deg i ketose igjen. Det verste som kan skje er at du mister ca 4 dager med ketose, altså sikkert noen hundre gram nedgang. Dere som syns det er så tragisk at noen av oss koser oss, hvorfor kommentere? Bare for å la oss vite at vi "stappe i kjæften kvær høytid" ? Tråden heter "hva putter dere i påskeegget", ikke "kan/burde vi ha påskeegg - og hva er din mening om det"? Respekt til de som ikke spiser godis, men også respekt til dem som gjør det! For å komme med en avslutning til dette svaret, så kan jeg si at jeg nettopp har laget for første gang; fugde med Cavalier-sjokoladetrekk og peanøtter! og det va godt! God påske! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Problemet er nok ikke de som bare kan ta seg en dag med høykarbogodt og ferdig med det, men heller de som rett og slett ramler av lavkarbovogna og blir der i et halvt år (og går opp igjen den vekta de har gått ned). Kan du kose deg en dag og ferdig med det... flott. Ryker du på en smell og kjører deg fast i karbogjørma... ikke så flott. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag
![]() |
![]() |
#59 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
hvor får man skjøpt denne sjokoladen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?I mitt påskeegg skal det være marsipan fra Anthon Berg, Premium Dark Mousse fra Freia, og Spesial i løsvekt. Som jeg gleder meg! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier
![]() |
![]() |
#61 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 40
![]() ![]() |
Nei men det er ikke alle som gjør det.. Å jeg forstår godt at mange blir provosert av slike kommentarer...
![]() |
![]() |
#62 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Alt handler om viljestyrke og planlegging |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 50
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Ungene får påskeegg med påskegodt i, jeg får ikke påskeegg, men skal kjøpe noen Atkinsbarer, masse bringebær, Cantaloupemelon, kesam med vanilje, fløte, frosne bær, også skal jeg forske på lavkarbokaker og salte mandler. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse...
![]() |
![]() |
#66 |
Seniormedlem
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Alt er ikkje viljestyrke og planlegging. Eg er sjokoholiker. "Tørrlagt" no, men like fullt så kan eg ikkje ta berre ein bit. Eg må seie nei. Ein bit mørk sjokolade går an, sjølv om det også er vanskeleg for meg, Men vanleg sjokolade med sukker kan eg ikkje røre. Det trigger noko i hjernen min. Det er som å seie til ein alkoholikar at han må ha nok viljestyrke til å ta berre eitt lite glas vin i juleselskapet. Det går ikkje. Det er ikkje berre sjølvkontroll og viljestyrke det er snakk om, det er hjernekjemi. Eg kan ikkje planlegge å spise berre ein bit og ikkje ha meir heime, for eg kan få tak i meir. Og det dyret som kjem fram når det blir trigga på rus, det er ikkje fint uansett om det er narkotika, alkohol eller i mitt tilfelle sjokolade. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Jentungen skal få egg, min kos blir lavkarbo muffins
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem
Hvor: Telemark
Alder: 54
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Jeg skal kose meg med Cavalier sjokolade med banan, var en tur i Sverige i går og fant den i hyllen. Har prøvesmakt, mmmmmm
![]() |
![]() |
#69 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Det mange av oss prøver å sette litt fokus på er vel også dette med at man må lære seg å omprogrammere at kos ikke uten videre er lik noe spiselig. Trøstespising og diverse spisefortsyrrelser kommer jo av nettop dette.
![]() |
![]() |
#70 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Jeg skal ikke ha noe i påskeegget for jeg vet hvordan det påvirker kroppen min, men for å hive meg inn i diskusjonen over: som vi lærer på sykepleien, en skal alltid prøve å motivere mennesker til positiv endring, men ALDRI moralisere
![]() |
![]() |
#71 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 31
![]() |
Sv: Hva putter dere i påskeegget?Cavalier sjokolade og sukkerfritt vingummi fra helsekosten |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Cavaliersjokolade i påskeegget? | Maylinn26 | Spørsmål og svar | 113 | 22-04-11 21:55 |
TIPS: Hva skal man fylle i påskeegget -Nettavisen | Popp | Lavkarbo generelt | 1 | 23-03-10 21:47 |
Hva skal vi fylle påskeegget med? | madisa | Generell diskusjon | 7 | 27-03-09 11:00 |
Snop i påskeegget eller ikke? | Dolly | Barns kosthold | 26 | 03-04-07 21:39 |