Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() ![]() |
Sv: Grunnstønad avslag
les hva moderator skriver og ikke vær så opptatt av å få siste ordet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
![]() |
Sv: Grunnstønad avslagMye av disse sunne produktene som vi med lavkarbo skal spise, er dyrere. Det er f.eks aldri ta 2 betal for 1 på grønnsaker og frukt. Men potechips derimot, er det det. Samme med f.eks på Coop kjøper du en pakke kjøttdeig, så får du med en pakke spaghetti. Er jo lagt opp til ikke lavkarbo her akkurat. Fiberhusk er dyrt, og det får jeg ikek tak i vanlig butikk her i norge, men i Sverige derimot. JBKM fåes ikek i Sverige, de vet knapt hva det er, så de fåes kun på helsekost i Norge, eller på internett. Egg er dyrt, sukkerfrie produkter som syltetøy er mye dyrere enn vanlig, samme med f.eks en sukkerfri sjokolade. Lever for det meste på kylling og kjøtt kjøpt i Sverige, og blir veldig ensformig måltider, fordi jeg ikek har råd til noe annet. Har ofte kyllingvinger til middag, og da bare det, ikek noe ved siden av. Til frokost kan jeg ha ingis bollerundstykker som jeg baker ofte, fordi dette er det eneste jeg kalrer å spise til frokost og lunsj. Kan steke meg egg og bacon innimeloom, så unne rmegd et noen få ganger. Kjøper bacon i Sverige. Egg er dyrt, og det er nå sagt at alle matvarer som egg, melkeprodukter som fløte, rømme og grønnsaker skal økes i pris fordi det er mindre av det i år. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkalori
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
![]() |
Sv: Grunnstønad avslagFøler meg veldig såret og skuffet over av hva alle her inen har skrevet, og har mistet motivasjonen. Så spørs nok om jeg går over til vanlig kost igjen nå. Orker ikke styre med klager og sånn, for er jo ikke noe håp sier alle her inne, så da har dere vel rett. Jeg har fått en legerklæring fra lege som dokumneterer at lavkarbo har vært det ENESTE som har funket, men da håpet er borte, så er det det da. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkalori
![]() |
![]() |
#54 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 35
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#56 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du som bor nær Sverige (det gjør jeg også :-)) Jeg pleier å kjøpe store pakker med fryste grønnsaker veldig billig der, og frukt er det jo ikke så farlig med.
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
![]() ![]() |
dette er ett godt råd, vi gjør dette hver år pga av sønns ekstrakostnader og det er gode penger å få igjen i juni |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost
![]() |
![]() |
#58 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grunnstønad avslagSyns vel egentlig at denne tråden er i ferd med å ryke av langs kamakslingen. Det ene ordet tar det andre hos både den ene og den andre. F.eks nå skulle jeg til å tenne på alle pluggene fordi jeg syns ett tilsvar på mitt innlegg var ganske så frekt, men så ombestemte jeg meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#59 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grunnstønad avslagsyns vel ikke egg er dyrt jeg da ,, du får jo 18 first price egg for 27 kr på meny ,mulig det har stigi til 29 kr ,det er vel billig,,eller? Sist redigert av arkine : 19-05-11 kl 00:09. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg
![]() |
![]() |
#60 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 42
![]() ![]() |
Sv: Grunnstønad avslagJeg vart muligens krass i innlegget mitt, men det var mest for å få deg til å innse at det er ikke dyrt, hvis du ikke vil det skal være det. Og du kan ikke tenke sånn som du skrev i hovedinnlegget at om du ikke får grunnstønad kommer du til å dø av fedme.. Det er isåfall ditt valg å backe ut for du får litt kritikk! I stedet burde du tatt det til deg og sett at du er ikke alene, vi andre klarer det, så hvorfor skal ikke du, alle har samme utgangspunkt, vi har mulighet til å spise den samme maten, være like sterke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal
![]() |
![]() |
#61 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Muligens litt offtopic, men du har flere muligheter som sykemeldt student. Du kan få sykestipend for noe sånt som inntil fire måneder etter du ble syk. Etter en viss tid kan du også få arbeidsavklaringspenger. Hvor kjapt, kommer an på hvor gammel du er. I en eventuell mellomtid kan sosialkontoret være en mulighet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#62 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig at jeg også er krass, men jeg stiller meg bak deg i denne. Lavkarbo skal ikke være dyrt, og vi skal ikke ha stønad for å spise lavkarbo. Da blir vi jo "de derre folka som må ha stønad for å spise". Not good at all. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#63 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Grunnstønad avslagSimpfan - det er en ting til som må sies. Jeg har lest mange av dine tidligere innlegg, og veldig mange av dem går på ting man kan kjøpe på nettet som spesielle bakeblandinger og sjokolade. Ikke bruk penger på slikt! Det er dyrt og unødvendig, og du kan få masser av grønnsaker for de pengene stedetfor! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#64 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() |
Det er ikke så lett å få trekke fra fordyret kost på skatten heller. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#65 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
jeg e rogså vektoperert ,å ser at flere mener de får et fordyret kosthold, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg
![]() |
![]() |
#66 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Grunnstønad avslagHadde blitt overrasket om man fikk det godkjent til lavkarbo-mat, her i kommunen får man ikke ved melk og egg allergi en gang.. og da snakker vi at kostholdet begynner å bli komplisert..
![]() |
![]() |
#67 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Sv: Grunnstønad avslagAkkja, sann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#68 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Var på bytur i dag og jaggu meg hadde de ikke 40% rabatt på proteinpulver fra proteinfabrikken!!!
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#69 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
![]() ![]() ![]() |
Hvor var dette? I Oslo? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|