Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-02-06, 19:52   #51
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG

Opprinnelig lagt inn av themonk

Nå tror jeg virkelig denne debatten begynner å ta av. Det er veldig morsomt å være med og følge med på utviklingen. Det er litt synd at sånne tv- og radiodebatter alltid blir så avstumpet at det ikke er mulig å få noen oversikt. "Ernæringsekspertene" må ty til en del stygge verbale angrep og debatten hisser seg opp. Interessant. Jeg håper at dette kan være begynnelsen på en slags revolusjon. Det er på tide å få byttet ut de gamlingene i ernæringsrådet.

Ja, det er kjempespennende! Nå begynner det virkelig å ta av!

Gammel 01-02-06, 20:53   #52
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Jeg hater egentlig slike debatter, men måtte jo få det med meg likevel. Men det blir som dere sier, veldig tabloid, og lite tid til å la hver side få gå i dybden. Jeg følte egentlig at VG-dama fikk anledning til å gå mest i dybden mens Jan ble stoppet av programleder i ett kjør.. Kvinnfolk! Enda godt at han fikk siste ordet ja! Og en debatt er bedre enn ingen debatt

Gammel 01-02-06, 21:06   #53
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg syns jan var flink, en må være så ivrig for at debatten skal være god. Men samtidig så skulle jeg ønske at vi fikk høre ferdig hele setningene.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 12:10   #54
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Jeg syntes ogssaa at Fedon burde vaert med , det norske folk kjenner han jo godt ! Det er vel storre sannsynlighet at de gaar fra Fedon til DVP enn fra GR til DVP .....

en annen ting jeg lurte paa var .... har noen en link

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 12:23   #55
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill
Smile

Hei - takk for konstruktive tilbakemeldinger.

Gleder meg til neste gang!

-- Jan

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 12:55   #56
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

har du fått tilbud om flere debatter?

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 23:16   #57
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Er det mulig å høre dette programmet på noen måte? Fikk det ikke med meg.

Gammel 04-02-06, 16:06   #58
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hihi kjempebra.

Tenk å prøve å være seriøs, men å henge seg opp i koteletter og pølser. Det går da an å forstå LITT selv om man ikke er enig. :sukk:

Det med at du bare er ute etter å selge bøker, er det brukerne på vektklubb også mener i den tråden jeg viste til. Det er så ensporet.

Det beste hadde vel vært om en tv-kanal kunne bruke 1-2, helst 2 timer på et ernæringsprogram, der like mange fra hver side deltok. Selvsagt DVP og Skaldeman (og flere, KANSKJE Fedon og, men han er jo så livredd mettet fett og vil jo selvsagt tale midt imot både DVP og Skaldeman...), samt noen fra ernæringsrådet og vektklubb. Så kunne vi fått en litt saklig debatt, eller kanskje den ikke hadde blitt så saklig med alle de personene i samme rom. :P

Det er ikke helt riktig Iset. Fedon sier at mettet fett ikke er skadelig og nevner i sitt siste kurshefte at flere forskere både fra NTNU, Ås og internasjonalt har forsket på dette.

Gammel 04-02-06, 16:35   #59
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Det er ikke helt riktig Iset. Fedon sier at mettet fett ikke er skadelig og nevner i sitt siste kurshefte at flere forskere både fra NTNU, Ås og internasjonalt har forsket på dette.

Gjør han? Det er jo knallbra!!!

Gammel 04-02-06, 16:52   #60
205gti16v
Medlem

205gti16v sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Står i boka hans og, at metta fett er frikjend.

Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm

Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 04-02-06, 20:11   #61
Albertine
Gjest

Heia Fedon!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.