Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 04-05-11, 16:30   #7501
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

...avocadoolje (ikke funnet på meny/centra)?

Jeg fikk tak i avocadoolje på Meny Brakerøya i Drammen...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 04-05-11, 17:33   #7502
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Jeg fikk tak i avocadoolje på Meny Brakerøya i Drammen...

Og jeg på Meny i Asker!

Gammel 04-05-11, 18:20   #7503
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Bare Meny på Oslo City og Ringnes Park som har udugelige olje-avdelinger, da! Takk for svar - skal se om jeg får sendt en speider til sparkjøp etter underskjørt, også...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 04-05-11, 19:32   #7504
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Mange såkalte innvandrerbutikker som har avokado-olje....og mye rimeligere enn på Meny

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 04-05-11, 19:32   #7505
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Noen som vet hvor de selger billige uteblomster? Er f.eks Plantasjen billige? Slike små lokale gartnerier tar vel en del for plantene.

Og noen som vet om noen sommerplanter/stauder som ikke krever så masse vann? har et bedd inntil husvegg hvor taket stikker ut, så det kommer ikke så masse regn til.

På tide å pynte til 17 mai og sommer men har ikke så mye å rutte med. Har faktisk vurdert plastplanter *lol*, ikke trenger de vannes, og de holder mer enn en sesong.

Gammel 04-05-11, 20:00   #7506
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

masse billige stauder på plantasjen for tiden i såfall

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-05-11, 20:19   #7507
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

avocadoolje (ikke funnet på meny/centra)?

Sultan på Sagene har hvertfall. Og tror den store grønnsakssjappa i Smalgangen har også, de har så og si alt.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Underskjørt/kjoler kjøper jeg på Fretex/UFF eller andre bruktbutikker.

Oj, det tror jeg jeg ville følt som å gå med andres brukte truser... underkjole=undertøy for meg...

Gammel 04-05-11, 20:41   #7508
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oj, det tror jeg jeg ville følt som å gå med andres brukte truser... underkjole=undertøy for meg...

Hahahaha. Javel? Det er vel ikke det spøtt annerledes enn å kjøpe en trøye du bruker rett på kroppen, eller et vanlig skjørt, akkurat? Men du kjøper jo ikke brukt uansett, så!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-05-11, 20:47   #7509
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

eller et vanlig skjørt, akkurat?

Et skjørt bruker man jo truse og evt strømmpebukse under. Underkjole er rett på kroppen (og trøye forsåvidt).

Gammel 04-05-11, 20:49   #7510
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Et skjørt bruker man jo truse og evt strømmpebukse under. Underkjole er rett på kroppen (og trøye forsåvidt).

Har du ikke truse og strømpebukser under underskjort? OMG.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 04-05-11, 21:02   #7511
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Dette er jeg helt enig i, kunne aldri i verden tenkt meg å kjøpe, låne eller overta andres underkjoler, underskjørt, undertøy. Samme hvor godt de er vasket og renset..

Regrets nye dagbok!
Gammel 04-05-11, 21:18   #7512
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Kanutten: Too much information.

Jeg bryr meg fela. Altså, jeg kjøper jo ikka brukte truser, haha. Men seriøst, underkjole? Underskjørt?
Nei takke meg til å tenke litt økologisk og ikke bare kjøpt nytt hele tida. Dessuten ble de lekreste underkjolene laget for minst tredve år siden.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 04-05-11, 21:40   #7513
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Handle brukt er ikke så veldig aktuelt for meg heller, men det dreier seg mest om at jeg ikke har energi til å først gå til bruktbutikk i håp om å finne det jeg skal ha, deretter lete gjennom den i ofte påtrengende dufter, og om de har riktig plagg, i tillegg krysse fingrene for at det er en egnet størrelse. Virkelig, det er strevsomt nok å komme seg gjennom en ordinær klessjappe.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 04-05-11, 21:43   #7514
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hva er det egentlig som skjer når PC'en står og jobber hele tiden uten at den har noen oppgaver (som jeg vet om)? Den har vært treg i hele dag ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 04-05-11, 22:04   #7515
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hva er det egentlig som skjer når PC'en står og jobber hele tiden uten at den har noen oppgaver (som jeg vet om)? Den har vært treg i hele dag ...

Prøvd å restarte? slå helt av og så på, ikke velg restartknappen. I verste tilfelle kan det være virus som tar opp cpu, altså prosessoren som er under belasting, eller at du bare har lite ram.
Det vil gå sakte jo mer du har opp av programmer og om du da i tillegg har lite ram så vil det gå skittregt, og da jobber den som fy også.

Regrets nye dagbok!
Gammel 04-05-11, 22:09   #7516
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Prøvd å restarte? slå helt av og så på, ikke velg restartknappen. I verste tilfelle kan det være virus som tar opp cpu, altså prosessoren som er under belasting, eller at du bare har lite ram.
Det vil gå sakte jo mer du har opp av programmer og om du da i tillegg har lite ram så vil det gå skittregt, og da jobber den som fy også.

Jeg vet det, men den er ganske ny og jeg har ikke sååå mye på den ...

Har fått råd om å google for å finne ut hva som kan være virus evt. Har restartet, men skal gjøre det helt også som du foreslår

Gammel 04-05-11, 22:33   #7517
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Jeg vet det, men den er ganske ny og jeg har ikke sååå mye på den ...

Har fått råd om å google for å finne ut hva som kan være virus evt. Har restartet, men skal gjøre det helt også som du foreslår

Har du antivirus og brannmur installert? Si fra - jeg har gratis begge deler som jeg har brukt siden 2000 og har aldri hatt virus eller dritt på pcn enda jeg er "på" hele tiden Programmene er små og enkle og laste ned om du trenger veiledning (jeg er litt over snittet dataopptatt... og en hel del over da )

Min henger seg også av og til opp - uten at jeg helt skjønner hva den driver med... det kan hjelpe og oppdatere den - veiledning her http://update.microsoft.com/windowsu...&&thankspage=5.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 04-05-11, 23:25   #7518
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Bruker man det???

Jeg bruker nada under underkjolen min.. Det være seg på byen eller hjemme. Bare sambo som vet at det er nada under...

Nå vet vi det også

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 05-05-11, 00:47   #7519
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Har du antivirus og brannmur installert? Si fra - jeg har gratis begge deler som jeg har brukt siden 2000 og har aldri hatt virus eller dritt på pcn enda jeg er "på" hele tiden Programmene er små og enkle og laste ned om du trenger veiledning (jeg er litt over snittet dataopptatt... og en hel del over da )

Min henger seg også av og til opp - uten at jeg helt skjønner hva den driver med... det kan hjelpe og oppdatere den - veiledning her http://update.microsoft.com/windowsu...&&thankspage=5.

Jada, har Avast antivirus og har vært fornøyd med det, byttet fra AVG for et par år siden eller noe.

Har oppdatert med en sikkerhetspakke nå . Takk for påminnelsen. Microsoft har prøvd å prakke på meg IE en stund nå, men jeg gidder ikke installere den, men det kan vel ikke by på problemer?

Har scannet systemet, installert TuneUp som Photo anbefalte for en stund siden og ryddet opp, men det var ikke så mye å rydde opp i ... Fjernet noen programmer (prøveversjoner av spill). Men maskina jobber likevel høres det ut som - det er godt å høre at det henger seg opp hos flere enn meg innimellom da Har forsåvidt opplevd det før på forrige maskin, men det gikk vel over av seg selv tror jeg ...

Men nettet er ikke like tregt - det kan hende det var tregt fra leverandørens side tidligere i dag også da. Har ikke all verdens hastighet (gidder ikke betale for det nemlig), men det holder til surfing

Jeg pleier fikse det meste selv, og googler og skaffer meg de kunnskapene jeg trenger der og da, men i dag var jeg sliten, og jeg husker ikke dataterminologien fra gang til gang og dermed virker jeg sikkert litt mer n00b enn jeg er

Takk ikke desto mindre

Gammel 05-05-11, 08:57   #7520
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

157, skjønner det altså!

Ja, nå har jeg et dataproblem. I dag morgest da jeg skulle slå på pc-en så konfigurerte den seg. Og da jeg åpnet nettleseren min så oppdaget jeg at jeg ikke kan bruke scroll-effekten på touch-paden! Altså den stripa (for mitt vedkommende) som er til høyre hvor man drar fingeren nedover. Er det mulig at det er noen knapp jeg har kommet bort i?
Innmari irriterende, for det er jo den knappen jeg stort sett bruker når jeg skal nedover ei nettside ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-05-11, 09:01   #7521
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ja, nå har jeg et dataproblem.

Haha, glem det. En reebot fiksa biffen!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-05-11, 09:14   #7522
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Kanutten: Too much information.

Jeg bryr meg fela. Altså, jeg kjøper jo ikka brukte truser, haha. Men seriøst, underkjole? Underskjørt?
Nei takke meg til å tenke litt økologisk og ikke bare kjøpt nytt hele tida. Dessuten ble de lekreste underkjolene laget for minst tredve år siden.

Enig meg deg, Photo. Finner alltid noe "unikt" eller noe jeg kan sy om. Bortsett fra klær som tydeligvis kommer fra dødsbo, så tenker jeg at dette er plagg som noen har likt godt, men av ulike grunner ikke kan bruke lengre. Siden det letteste hadde vært å kaste plagget, så regner jeg med at de synes at plagget er verd å bruke en stund til.
Dessuten var det kjekt å ha fretex i nærheten da buksene begynte å bli for store!
Bruk-og-kast-mentaliteten er altfor utbredt i Norge

Er alltid innom second-hand butikker i utlandet, utrolig mye artige saker og klær

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 05-05-11, 09:19   #7523
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Enig meg deg, Photo. Finner alltid noe "unikt" eller noe jeg kan sy om. Bortsett fra klær som tydeligvis kommer fra dødsbo, så tenker jeg at dette er plagg som noen har likt godt, men av ulike grunner ikke kan bruke lengre. Siden det letteste hadde vært å kaste plagget, så regner jeg med at de synes at plagget er verd å bruke en stund til.
Dessuten var det kjekt å ha fretex i nærheten da buksene begynte å bli for store!
Bruk-og-kast-mentaliteten er altfor utbredt i Norge

Er alltid innom second-hand butikker i utlandet, utrolig mye artige saker og klær

Ja, samme her. Jeg har jo vokst opp 2. hand! Var så heldig å arve klær fra søstre som var født åtte og ni år før meg. Mens alle gikk i pasteller så var jeg kledd opp i okergult og brunt, nylon og cord. Haha!
Men jeg har respekt for at noen ikke holder ut tanken på å gå i brukte klær selv om jeg synes det er dumt, men så klart i 157cm sitt tilfelle så stiller det seg absolutt i et helt annet lys.
Om noen synes det er ekkelt å tenke på at jeg kjøper brukte underkjoler, så får det være deres problem. Jeg vasker dem, og som mine egne opprinnelig nye klær som jeg har brukt mer enn en gang, så er de da rene.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 05-05-11, 11:11   #7524
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Hva er de beste antispywareprogrammene nå til dags?

Harddisken jobber like jevnt og trutt i dag den

Gammel 05-05-11, 11:23   #7525
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hva er de beste antispywareprogrammene nå til dags?

Harddisken jobber like jevnt og trutt i dag den

Jeg synes ad aware er genialt! Aldri hatt noen problemer med spyware.
Den har også en fullgod gratisversjon! Last ned, last ned!

Siste rest, nytt forsøk:

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.