Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-12, 12:27   #751
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg har et spørsmål...

Jeg har holdt på med dette nå i 4 mnd, og har hatt fin vektnedgang... Den siste uken, har jeg gått litt opp, og jeg vet at det er sånn som kan skje, og at man ikke skal stresse med det... At man kan svinge litt...

Men det jeg lurer på er: Bør man forholde seg til det veiledende kcal-inntaket på DIETT.NO? Der står det at jeg må spise under 2300 kcal pr dag for å gå ned... Jeg har ikke plottet inn der i de siste månedene, men er ganske sikker på at jeg spiser over det med alt det fettet som pøses på... (avokado, feit fisk, stekefett, rømme, fløte, creme fraiche, oster osv osv...)

Jeg har bare til frokosten i dag spist 1400 kcal. Sinnsyk mye, dagens frokost var riktignok sjelden stor...

Hva tror dere? Setter pris på hjelp...

jeg synes diett.no' s veiledning stemmer bra for meg. Kanhende man tåler mer fettkalorier enn kalorier fra karbohydrater men å holde seg til 2300 skulle være mulig uansett vel? 766 kcal i 3 måltider dgl er mettende det vel?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 14:14   #752
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei
Kan jeg spørre Marella hva du har spist til frokost,fordi det hørtes veldig mye
1400cal,som jeg nesten for hele dagen Men det er noe annet med meg,jeg er ikke så glad i å spise

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 20:14   #753
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Hei
Kan jeg spørre Marella hva du har spist til frokost,fordi det hørtes veldig mye
1400cal,som jeg nesten for hele dagen Men det er noe annet med meg,jeg er ikke så glad i å spise

Jeg spiste en hel pakke (400g) med kjøttdeig. I hel avokado med litt rømme i. 50g smeltet cheddarost. Litt løk. Alt dette ble 1400 kcal. (og da har jeg ikke regnet med oljen jeg stekte det i... )

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 20:16   #754
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg synes diett.no' s veiledning stemmer bra for meg. Kanhende man tåler mer fettkalorier enn kalorier fra karbohydrater men å holde seg til 2300 skulle være mulig uansett vel? 766 kcal i 3 måltider dgl er mettende det vel?

Ja, når du sier det slik, så er det jo mer enn nok. Når jeg spiser magert (knekkebrød eller salat eller kyllingfilet med grønnsaker) så går det jo helt fint. Men om man tar på rømme og avokado, og spiser kjøttdeig og ost, så blir det fort mye kcal. Takk for svar :=)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 21:24   #755
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, når du sier det slik, så er det jo mer enn nok. Når jeg spiser magert (knekkebrød eller salat eller kyllingfilet med grønnsaker) så går det jo helt fint. Men om man tar på rømme og avokado, og spiser kjøttdeig og ost, så blir det fort mye kcal. Takk for svar :=)

400 g kjøttdeig til frokost er ganske voldsomt, men det motsatte trenger ikke være spise magert! Halver kjøttdeigmengden og det andre, så er jo alt ok? Du trenger ikke både rømme og avokado OG ost på kjøttdeigen din heller Spis heller mer grønnsaker attåt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 21:37   #756
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

400 g kjøttdeig til frokost er ganske voldsomt, men det motsatte trenger ikke være spise magert! Halver kjøttdeigmengden og det andre, så er jo alt ok? Du trenger ikke både rømme og avokado OG ost på kjøttdeigen din heller Spis heller mer grønnsaker attåt

Ja, dette var et engangstilfelle... Jeg bruker å dele opp dette i 3 måltider, men var veldig sulten i dag... Bruker også å spise dette med salat, men hadde ikke i dag... Takk for tilbakemelding! Ps, digger profilbildet ditt! Vet jeg har sagt det før, men måtte bare si det igjen

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 01:59   #757
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg spiste en hel pakke (400g) med kjøttdeig. I hel avokado med litt rømme i. 50g smeltet cheddarost. Litt løk. Alt dette ble 1400 kcal. (og da har jeg ikke regnet med oljen jeg stekte det i... )

noen velger å spise 1 gang om dagen og da må de jo få i seg mange kcal på en gang. Det er opp til enhver hvordan man vil dele opp energien i løpet av døgnet/dagen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:15   #758
Mayrita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 5
Mayrita er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei, jeg er nå begynt på lavkarbo..spiser et-to egg til frokost, en boks cottage cheese til lusj, kyllingkjøttdeig og litt wok m/cream fresh eller ett egg og bacon til middag og kanskje en atkins bar eller litt naturell yoghurt til kvelds..Noen som kan svare meg på om dere tror jeg kommer i ketose med dette? bruker snus og drikker en kopp kaffe per dag..ellers bare vann

Takk for svar

Mayrita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:26   #759
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Mayrita, her.

Hei, jeg er nå begynt på lavkarbo..spiser et-to egg til frokost, en boks cottage cheese til lusj, kyllingkjøttdeig og litt wok m/cream fresh eller ett egg og bacon til middag og kanskje en atkins bar eller litt naturell yoghurt til kvelds..Noen som kan svare meg på om dere tror jeg kommer i ketose med dette? bruker snus og drikker en kopp kaffe per dag..ellers bare vann

Takk for svar

Hei, og velkommen...

Jeg vet ikke hvor mange karbo det er i den atkins baren, men jeg hadde droppet den og yoghurten, og spist mer grønnsaker... Men om du er under 15g kh pr dag, så kommer du i teorien i ketose. (Du kan veie og legge inn alt du spiser på www.diett.no, så får du se hvor mange kh det er pr dag. Eller du kan regne ut selv.)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:27   #760
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Mayrita, her.

Hei, jeg er nå begynt på lavkarbo..spiser et-to egg til frokost, en boks cottage cheese til lusj, kyllingkjøttdeig og litt wok m/cream fresh eller ett egg og bacon til middag og kanskje en atkins bar eller litt naturell yoghurt til kvelds..Noen som kan svare meg på om dere tror jeg kommer i ketose med dette? bruker snus og drikker en kopp kaffe per dag..ellers bare vann

Takk for svar

Du kommer nok i ketose, men det ligner ikke mye på Atkins som du skriver i filosofiboksen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:29   #761
Mayrita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 5
Mayrita er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

akkei, takk nei, skal forandre det..tok bare det første, siden eg hadd det litt travelt med å spørr

Mayrita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:30   #762
Mayrita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 5
Mayrita er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei, og velkommen...

Jeg vet ikke hvor mange karbo det er i den atkins baren, men jeg hadde droppet den og yoghurten, og spist mer grønnsaker... Men om du er under 15g kh pr dag, så kommer du i teorien i ketose. (Du kan veie og legge inn alt du spiser på www.diett.no, så får du se hvor mange kh det er pr dag. Eller du kan regne ut selv.)

Takk er bare 2 ca, men da ska eg kutt ut den og yoghurten

Mayrita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:31   #763
Mayrita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 5
Mayrita er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Mayrita, her.

akkei, takk nei, skal forandre det..tok bare det første, siden eg hadd det litt travelt med å spørr

akkei, takk nei, skal forandre det..tok bare det første, siden eg hadd det litt travelt med å spørre her inne

Mayrita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:33   #764
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Mayrita, her.

Takk er bare 2 ca, men da ska eg kutt ut den og yoghurten

Jeg vet ikke om det er dumt å spise Atkins barer, men jeg har lest at den første mnd bør man bare spise "ren" mat, og ikke noe kunstig søtningsstoffer... Men jeg har aldri spist en sånn bar selv, så jeg vet ikke akkurat hva som er i den. Men 2 kh pr 100gram eller? Det var jo sinnsykt lite da... Kanskje andre vet...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:34   #765
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Men om du er under 15g kh pr dag

Ja, men mange kan ligge mye høyere enn det for å være i målbar ketose også. Enkelte opp til femti gram om dagen. Det er ingen magisk grense for når man er i ketose. Men 15-20 pleier å være helt kurant for de aller fleste.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:38   #766
Mayrita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 5
Mayrita er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg vet ikke om det er dumt å spise Atkins barer, men jeg har lest at den første mnd bør man bare spise "ren" mat, og ikke noe kunstig søtningsstoffer... Men jeg har aldri spist en sånn bar selv, så jeg vet ikke akkurat hva som er i den. Men 2 kh pr 100gram eller? Det var jo sinnsykt lite da... Kanskje andre vet...

okei, nei..du har sekkert rett i at det e lurest ja ja, står at det e 2,9 per sververing
Takk

Mayrita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 11:31   #767
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Delfiafett....

Kan man steke med det? Er det et sunnere fett enn smør, siden det er av kokos?

Er suksessterte det samme som mandelbunn med solkrem?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 11:36   #768
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

nytt sp.mål.

Er tagatose like trygt som sukrinmelis? I forhold til GI og blodsukker, og vektøkning osv....?

Hvor mye tagatose tilsvarer 1 dl sukrinmelis? Kan man bruke tagatose i alle kaker hvor det står sukrin?


stevia, flytende, vanilje... er det også trygt å bruke? Eller kan man gå på en smell med disse søtstoffene?

Setter pris på hjelp...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 11:49   #769
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.213
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Delfiafett....

Kan man steke med det? Er det et sunnere fett enn smør, siden det er av kokos?

Er suksessterte det samme som mandelbunn med solkrem?

Delfiafett er ikke særlig bra nei! Skal du bruke kokosfett, bruk Cocosa! Jeg bruker den brune til steking, helt OK den! Smaker ikke kokos, helt nøytral.

Nå vet ikke jeg hva solkrem er , men suksessterte er mandelbunn med gul krem oppå ja...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:05   #770
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

nytt sp.mål.

Er tagatose like trygt som sukrinmelis? I forhold til GI og blodsukker, og vektøkning osv....?

Hvor mye tagatose tilsvarer 1 dl sukrinmelis? Kan man bruke tagatose i alle kaker hvor det står sukrin?


stevia, flytende, vanilje... er det også trygt å bruke? Eller kan man gå på en smell med disse søtstoffene?

Setter pris på hjelp...

tagatose har kalorier,men svært lav GI, GI på 2, så sukrin er bedre, og stevia har null kalorier også. Tagatose er egnet til å karamellisere og smaker bedre enn sukrin i marengs. Tagatose søter dobbelt av vanlig sukker fordi produktet inneholder også isomalt, men sukrin søter 75% av det sukker gjør, så ta mindre tagatose når du skal erstatte sukrin med det.Kun max 20 % av tagatose opptaes av kroppen. Den inneholder 1,5 kcal pr gram.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 20-02-12 kl 15:11.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 15:17   #771
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg vet ikke om det er dumt å spise Atkins barer, men jeg har lest at den første mnd bør man bare spise "ren" mat, og ikke noe kunstig søtningsstoffer... Men jeg har aldri spist en sånn bar selv, så jeg vet ikke akkurat hva som er i den. Men 2 kh pr 100gram eller? Det var jo sinnsykt lite da... Kanskje andre vet...

jeg stoler ikke på antall netcarbs, de har ikke regnet med maltitolen da, men noe av den opptaes i kroppen så det er rett og slett juks. Noen opptar mye i tynntarmen og får blodsukkerstigning, andre opptar mindre der og får mye magesmerter fordi bakteriene i tykktarmen nærer seg av sukkeret. Maltitol er ikke et "ikke-energigivende" søtstoff og burde derfor ikke betraktes som et selv om de som tjener penger på det vil ha deg til å tro det. Om du vil kjøpe sjokolade er tagatosesjokoladen bedre med tanke på blodsukkerstigning og karbohydrater. Den mørkeste er da det beste alternativet, også smaksmessig, etter min smak

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:48   #772
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Delfiafett er ikke særlig bra nei! Skal du bruke kokosfett, bruk Cocosa! Jeg bruker den brune til steking, helt OK den! Smaker ikke kokos, helt nøytral.

Nå vet ikke jeg hva solkrem er , men suksessterte er mandelbunn med gul krem oppå ja...

Takk for svar, men hva mener du med ikke særlig bra? På smak eller iforhold til sunnhet?

mente gul krem med solkrem ja...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 21:50   #773
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

tagatose har kalorier,men svært lav GI, GI på 2, så sukrin er bedre, og stevia har null kalorier også. Tagatose er egnet til å karamellisere og smaker bedre enn sukrin i marengs. Tagatose søter dobbelt av vanlig sukker fordi produktet inneholder også isomalt, men sukrin søter 75% av det sukker gjør, så ta mindre tagatose når du skal erstatte sukrin med det.Kun max 20 % av tagatose opptaes av kroppen. Den inneholder 1,5 kcal pr gram.

Takk Men det er vel ok å bruke tagatose til kaker? Betyr det at om det er 100kh pr 100gram, så blir det 20 kh pr 100 gram eller? Mens sukrin er det 0 som taes opp?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:00   #774
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for svar, men hva mener du med ikke særlig bra? På smak eller iforhold til sunnhet?

mente gul krem med solkrem ja...

Delfiafett er liksom det siste de klarer å tyne ut og metodene som brukes gjør at dette fettet ikke akkurat er førstevalget når man skal ha sunt og godt kokosfett.
Kanskje en grunn til at delfiakake kun lages til jul? Er liksom ikke skadelig når det spises så sjelden.
Vet det er mange tråder om det her inne om du søker litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 22:03   #775
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk Men det er vel ok å bruke tagatose til kaker? Betyr det at om det er 100kh pr 100gram, så blir det 20 kh pr 100 gram eller? Mens sukrin er det 0 som taes opp?

Her har eg saksa ett sitat frå Funksjonellmat ang tagatess i en annen tråd:
Sitat:


Karbohydratene som er listet opp i Tagatesse trenger ikke telles med. Tagatose (39,9 g), er karbohydrater som ikke tas opp i kroppen. Sukkeralkoholene består av isomalt og sucralose, og disse består også av tilnærmet lik 0 karbohydrater.
Så Tagatesse er et meget godt alternativ for de som vil unngå karbohydrater J

Vennlig hilsen/Kind regards,
Hanne Roseth
Funksjonell Mat AS
Tlf: +47 21 89 98 02

www.funksjonellmat.no
Vi gjør god mat sunnere!

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no