Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-10-10, 10:38   #751
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Samme her. Hater de.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 17:44   #752
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Heisann, 2 uker før jeg skal være "fast gjest" her inne, men bare lurer så fælt på noe( har lest og lest her, men ikke funnet svar): Kan man lage ketolyseoppskrifter de gangene man tar proteinmåltidet til middag?

Sist redigert av streber : 05-10-10 kl 17:52.
streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 18:21   #753
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Nei, desverre. Ketolyeoppskriftene inneholder som regel mye fett. Mange oppskrifter har rømme og fløte. Dette er nok ikke noe for oss. Vi skal ha rent kjøtt, fisk eller egg + masse lovlige grønnsaker.

Gammel 05-10-10, 19:22   #754
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Tusen takk for svar pearl!(Sier Streber høflig før hun skynder seg å løpe inni en krok og sier masse stygge ting som ingen andre høre fordi hun sier dem kjempestille)

ok....men hva kan man DA spise- tørt kjøtt eller 2 egg med grønnsaker til?Eller er det noen type saus som er tillatt?

Gammel 05-10-10, 19:27   #755
Sola 55
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Sola 55 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg har også litt hat overfor noen av de suppene

Søren, trøkklefen va der

Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 19:29   #756
Sola 55
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Sola 55 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Søren, trøkklefen va der

dobbel, dobbel trøkkleif........................

Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 19:44   #757
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Tusen takk for svar pearl!(Sier Streber høflig før hun skynder seg å løpe inni en krok og sier masse stygge ting som ingen andre høre fordi hun sier dem kjempestille)

ok....men hva kan man DA spise- tørt kjøtt eller 2 egg med grønnsaker til?Eller er det noen type saus som er tillatt?

Du kan bruke denne dressingen/sausen, og sjekk ut denne tråden

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 19:45   #758
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jeg har vent meg til å bruke kraft av grønnsaker og kokt/stekt kjøtt. Kraften av kokt blomkål og sellerirot er ganske god. Når jeg steker svinekjøtt f.eks. så koker jeg ut litt sky i pannen etterpå. For å variere bruker jeg av og til litt tomatboks oppi. Lammekjøtt gir en fantastisk god saus/suppe/kraft hvis det blir kokt sammen med noen neper. Det blir jo faktisk god kraft med kål også. Jeg tenker ganske likt som når jeg laget saus tidligere, bare jeg jevner den ikke ut med noe. Men det går helt fint for meg. Kokt oksekjøtt gir også god kraft sammen med en suppekvast av purre, løkstikke, persille eller hva man nå måtte ha.

Fisk gir god skyhvis jeg foliesteker og har litt olje og kryder inni pakken.

Sist redigert av Pearl : 05-10-10 kl 20:23. Årsak: Trykkfeil
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 20:23   #759
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Dere er noen knupper-tuuusen takk!!

Gammel 05-10-10, 22:42   #760
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Du kan bruke denne dressingen/sausen, og sjekk ut denne tråden

Oj, denne mattråden hadde jeg helt glemt. Jeg er litt kjedelig på kjøkkenet så jeg har bare gjort det veldig enkelt; olje, tacosaus eller pesto.

Tuddelu: gratulerer med 5-tallet! Jeg må nok selv bare innse at 5-tallet ikke er oppnåelig (eller ønskelig når jeg ser på meg selv nå). Tror jeg veide 55kg da jeg var 17 år og var sa helt passe for den alderen.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 23:16   #761
tuddelu
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
tuddelu er på en erverdig vei

Denne tråden er super grotingeling! Har helt glemt at jeg kan bruke oppskriftene nå som jeg er i fase2

Takk Popp Det er kjempebra at du har funnet din idealvekt Er enig i at vi ikke kan veie likt det vi veide som 17 åringer
Jeg føler meg veldig komfortabel på 60 blank, men ønsker å se hvordan 58 kilo er - da dette er midt i min normale bmi skala. Ser det unaturlig ut går jeg opp til 60 kg.

Jeg planlegger en utskeielse i slutten av uken. Skal på hotell og ønsker å smake hotellfrokosten (dette har vært en "gulrot" for meg helt fra starten av ed-fasen), tenker å spise eggerøre med masse salat og vann til frokost i tillegg til middag. Resten av måltidene blir ed. Tror og håper at det skal gå fint nå som jeg nærmer meg målet.

Har spist for lite grønnsaker også denne uken .. skjerpings!!!!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:20   #762
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Det har jo noe med høyden å gjøre også. Jeg var ca. 50 kilo til jeg var over 30 år. Da jeg var høygravid var jeg 56 kg. Så da tenkte jeg at 58 kg kunne passe til en 50 åring. Skal liksom ha litt mer kjøtt på kroppen nå synes jeg.

Gammel 06-10-10, 22:41   #763
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Det har jo noe med høyden å gjøre også. Jeg var ca. 50 kilo til jeg var over 30 år. Da jeg var høygravid var jeg 56 kg. Så da tenkte jeg at 58 kg kunne passe til en 50 åring. Skal liksom ha litt mer kjøtt på kroppen nå synes jeg.

Helt enig med deg Pearl

En smule småstresset nå før avreise .. er bekymret for ikke å ha med nok mat til reisen!! (selv om jeg har pakket med meg mer enn jeg trenger) Håper også det blir greit å få i seg riktig mat nå som jeg skal på kurs.

Gammel 06-10-10, 22:44   #764
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Jeg synes som regel hotellfrokostene er greie å få til på ED vis. Kos deg masse.

Gammel 06-10-10, 23:06   #765
tuddelu
Medlem

Takk Pearl, det var kjekt å høre

Gammel 09-10-10, 19:22   #766
Troll-I-Ord
Juniormedlem

Troll-I-Ord sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 46
Troll-I-Ord er på en erverdig vei

Følger med her inne hver dag, selv om jeg ikke er så aktiv på skrivinga, men må si jeg syns dere er FLINKE!

I dag kom endelig ny forsyning med ED-produkter, og det føles GODT! Hjelper veldig på motivasjonen når man har noen av produktene man faktisk liker, i hus!

Ønsker dere alle en fortsatt GOD HELG!

Troll-I-Ord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fra 01.01.12! Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 01:32   #767
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Samme her, ny forsyning her også.

Gammel 10-10-10, 15:18   #768
mamsa
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mamsa er på en erverdig vei

Ett spørsmål fra en som lurer: De siste 3 ukene har jeg nesten ikke gått ned noe, men har hatt til meg å være en super nedgang i fase 1 og begynnelsen av fase 2. Ca 10 kg på 2 måneder Er det vanlig at det stopper opp? Og hvor lenge varer i såfall denne stoppen? Skal på klinikken hos Fedon i morgen og gleder meg til å snakke med damen "min" derSånn for ordens skyld er jeg en godt voksen dame på 55

mamsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 15:22   #769
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

gratulerer med flott vekttap,,jo da helt vanlig at kroppen stopper opp litt
akurat hvor lenge vet jeg ikke , det varierer fra person til person,

også spørs det hvor mye du skal ned i vekt

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 06:24   #770
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Derrrrrr var jeg over i fase 2
Etter en noe turbulent fase 1, er tiden inne for en runde med fase 2.
Skulle gjerne hatt bedre resultat etter fase 1, men 3,2 kg er i og for seg ok alt tatt i betraktning.
Nå skal det bli deilig med litt "fast føde" de neste 8 ukene, så får jeg se om det da kanskje blir en runde med fase 1 igjen rett rundt jul.
Time will show - men nå, frokost

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:30   #771
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

syns du har vært kjempeflink ,, du går nå i alle fall ned ,
her er det to skritt frem og ett tilbake , stadig vekk

får bare bli asosial en lang periode,jeg takler ikke noe som helst sammen med andre , for da skal det spises har jeg skjønt, å jeg har problemer med å stå i mot presset ,, som herregud du kan da vel spise denne ene gangen ,,ikke vær så kjedelig ,,ja dere har sikkert hørt alt sammen selv fra vellmenede folk
å jeg er nå sånn , spiser jeg denne ene gangen er resten av dagen ødelagt og jeg fortsetter å spise alt jeg ikke skal ha,

skjønner det er noe galt oppe i hodet mitt,
men jeg har ikke gitt opp , jeg går på med krumrygg og og fortsetter med ED
for jeg vil inn i min pene festdrakt igjen ,og jeg vil føle meg vel,og jeg vil føle meg slank,og vil være slank
hjelper det å be til høyere makter tro,,hehe ,nei har nok bare meg selv og stole på

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 11:59   #772
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Hei.

Hvor lenge var dere i fase 1 og hvor mye gikk dere ned?

Jeg er nå ferdig med tre uker og på min fjerde uke, men vekta har nå stått stille siden forrige uke. Er det vanlig at det allerede stopper opp på tredje uka?
Jeg er vant til det med meg selv, men håpet kanskje ED ville gjøre susen og ikke stagnere så tidlig...

Gammel 12-10-10, 22:53   #773
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Derrrrrr var jeg over i fase 2
Etter en noe turbulent fase 1, er tiden inne for en runde med fase 2.
Skulle gjerne hatt bedre resultat etter fase 1, men 3,2 kg er i og for seg ok alt tatt i betraktning.
Nå skal det bli deilig med litt "fast føde" de neste 8 ukene, så får jeg se om det da kanskje blir en runde med fase 1 igjen rett rundt jul.
Time will show - men nå, frokost

Velkommen

Gammel 12-10-10, 23:08   #774
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

syns du har vært kjempeflink ,, du går nå i alle fall ned ,
her er det to skritt frem og ett tilbake , stadig vekk

får bare bli asosial en lang periode,jeg takler ikke noe som helst sammen med andre , for da skal det spises har jeg skjønt, å jeg har problemer med å stå i mot presset ,, som herregud du kan da vel spise denne ene gangen ,,ikke vær så kjedelig ,,ja dere har sikkert hørt alt sammen selv fra vellmenede folk
å jeg er nå sånn , spiser jeg denne ene gangen er resten av dagen ødelagt og jeg fortsetter å spise alt jeg ikke skal ha,

skjønner det er noe galt oppe i hodet mitt,
men jeg har ikke gitt opp , jeg går på med krumrygg og og fortsetter med ED
for jeg vil inn i min pene festdrakt igjen ,og jeg vil føle meg vel,og jeg vil føle meg slank,og vil være slank
hjelper det å be til høyere makter tro,,hehe ,nei har nok bare meg selv og stole på

Føler med deg arkine, jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver. Derfor har jeg gang på gang stanget hodet i veggen og blitt irritert over at jeg ikke klarer å stå imot "gruppepresset". Jeg har valgt feil i mangemaaange slike episoder og alltid følt meg ille etterpå. Nå innser jeg endelig at denne kostholdsednringen er noe bra jeg gjør for meg selv - og dermed klarer jeg nå å takke nei. (Og jeg har alltid takket ja tidligere, om så bare for å være høflig!)
For nå vet jeg at det er JEG som må takle problemene etter det kakestykket, den kaffelatten osv. De "andre" merker ikke dette, og kan derfor si at det er helt greit med en liten smakeprøve. Men hva vet vel de?
Jeg er blitt mer tilfreds etter at jeg begynte å definere mine egne grenser.

DU kjenner deg selv best, lytt til kroppen din og deg selv, så kan andre si hva de vil Det er helt mennesklig å ønske sosial kontakt med andre, ikke bur deg inne fordi du trenger et annet kosthold enn de du omgåes med. Spis gjerne før dere treffes og ha en bar / kjeks / soyanøtter i vesken, så har du noe snacks å tygge på sammen med de andre

Gammel 12-10-10, 23:11   #775
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hei.

Hvor lenge var dere i fase 1 og hvor mye gikk dere ned?

Jeg er nå ferdig med tre uker og på min fjerde uke, men vekta har nå stått stille siden forrige uke. Er det vanlig at det allerede stopper opp på tredje uka?
Jeg er vant til det med meg selv, men håpet kanskje ED ville gjøre susen og ikke stagnere så tidlig...

Du er ikke alene. Kroppen kan stoppe opp litt innimellom, men bare hold ut! Plutselig løsner det igjen og kiloene fortsetter å renne av ..
Av og til trenger kroppen litt tid på å tilpasse seg ny diett / kosthold, og når den er klar igjen fortsetter vekttapet. Bare fortsett dietten som vanlig, så skal du se det ordner seg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.