Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

1000 tråden!!!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 01-11-04, 22:10   #826
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg synes igrunnen du bare har godt av å rydde litt jeg da...
Men siden jeg er så utrolig lydig, så gjør jeg som jeg får beskejd om jeg...
Noen som la merke til at det var JEG som var den som svarte på nalanas journalrunde?
Og nå er det jammen meg igjen!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 01-11-04, 22:20   #827
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jasså - du er ute etter skryt nå?

OK

DU er jammen pliktoppfyllende som adlyder hvert minste lille vink DU får her i denne tråden. Og jammen er DU oppmuntrende og flink også hver gang DU gir tilbakemeldinger i våre journaler og skriblerier. DU er jammen flink og snill og grei og søt og god DU, Lise.

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 02-11-04, 01:43   #828
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Nå må jeg bare sjekke om min ticker også virker. Den ble synlig når jeg var inne og endret signaturen min, men nå kan jeg ikke se den i tidligere innlegg. Derfor prøver jeg å skrive et nytt et, og håper min vekt-ticker kommer frem.....

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 03-11-04, 21:28   #829
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

----------

Nå sitter jeg her og kjenner på makten jeg har...
Makten til å sitte hvilke tråder jeg vil på dagsordenen på fremsiden....
Jeg skriver masse innlegg, og de jeg ikke skriver i, de flyttes nedover og ut av listen... og de nederste på "de siste hundre" dyttes også ut av listen....

Duverden så gøy jeg har det....

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 03-11-04, 22:58   #830
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Her var Lise og boltret seg over hele forsiden, ja... Men poff - så forsvant hun igjen...

Merker godt at folk har kuttet ned på tiden på forumet ja. Så mange har blitt borte på en gang...

Jeg savner dere alle sammen... kom tilbake... Lise, HP, MHM, Fedonisten, Carbokiller, Magdalena, Guro, Nille, Nalana, Marianne, Musti, Donjuanwannabe og alle andre...

Anne? Er DU her ennå?

Halloooooooooooo....

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 03-11-04, 23:07   #831
Musti
Seniormedlem

Musti sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Flyr litt til å fra her jeg Scilla ... i dag har jeg kost meg med å lese alle dine positive meldinger til alle rundt om her på forumet. Du har spredd lys og glede her inne i hele dag. Flink er du til å passe på alle sammen her inne

Skrivelysten min er ikke på topp for tiden, men det kommer nok.

Gleder meg i alle fall veldig til skravel og vin på treffet vi skal ha i januar !!!!

"Snille" jenter får ingenting....

Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-11-04, 23:14   #832
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Oida, nå er jeg her igjen altså!
*poff* nå er jeg her!
Jeg også gleder meg til jannuar nå!
Også tror jeg at jeg er begynnt å bli litt mer klar for å skrive mer igjen nå... Kjennes ut som om det har løsnet litt her.

Det ble vel 50 ord vel? Ja , tror det... Ikke tell da...

Gammel 03-11-04, 23:29   #833
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Halloooo Scilla, jeg er ikke så veldig borte. Jeg er stort sett bare borte fra min egen journal og MUP for tiden. Derfor er jeg nesten desto mer andre steder, for jeg har ikke klart å holde meg så mye borte fra forumet som jeg hadde tenkt.

Håper snart å være tilbake i min egen journal også, må få kommet inn i rutine med et spisemønster som tåler dagens lys igjen

En ting til Scilla, vi skal visst dele rom, vi og Musti. Hvis du ikke har andre planer da....
Tenkte i den forbindelse at vi kanskje skulle utveksle msn-adresser, for du har vel det du også? Send meg gjerne en pm med den (hvis du vil da, frivillig det også ; )

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 03-11-04, 23:37   #834
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Koselig å høre, Musti!

Gleder meg til å dele rom med dere, Musti og Nalana! Jeg har msn jeg! Står på profilen min. Men kan godt sende PM!

Men nå er jeg så trøtt at jeg ikke greier å skrive mer... greier ikke å telle om dette blir femti ord men det må det da minst være nå...

Neida, Nalana, har sett at du har vært her altså

Gammel 04-11-04, 00:04   #835
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Oida, nå er jeg her igjen altså!
*poff* nå er jeg her!

Åååå så kjekt "å se" deg Lisemor !!

Ååååja, så må jeg jo skrive flere ord, ellers komme HP og sletter meg !!
Jeg også gleder meg til januar. Jeg tror ikke jeg skal ta ski med... Lenge siden jeg sto på ski nå,- et par tre år tror jeg. Liker best nedover ski...bortoverski er jo bare strev. Nei, tor jeg satser på SPA opplevelse jeg... Riktig selvpleie. Hva sier du Lise ? Høres det ikke deilig ut med SPA ??

Sånn ja, NÅ ble det 50 ord !!

Gammel 04-11-04, 00:28   #836
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Var kjempekoselig å se deg, ja Lise! Takk for samtalen Må jo si noe her også, så folk ikke tror at jeg overser deg når jeg først har etterlyst deg...

Nille - du var jo her tidligere i kveld da, så jeg håper du ikke synes jeg etterlyser deg urettmessig... Det er bare at du pleier å være her så mye, så jeg lurte på hvor du var i kveld. Men nå vet jeg jo svaret... maltitol...

Gammel 04-11-04, 01:00   #837
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Trenger ikke pm da Scilla, hadde glemt at jeg kunne finne msn en din i profilen. Jeg går inn etterpå og finner adressen din, og så får du sikkert en henvendelse snart om du vil legge meg til. Da må du ikke avvise meg da, selv om jeg ikke heter nalana der. På msn er jeg registrert med noe så kjedelig som anma-nor

Gammel 04-11-04, 14:58   #838
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Tja...?

HVILKET KJØNN ER DATAMASKINEN?

En gruppe mennesker (alle menn) mente at datamaskinen måtte være et hunkjønn:

1. Ingen, unntatt Skaperen, forstår deres tankegang.
  2. Deres kommunikasjonsspråk er uforståelig for alle andre.
  3. Beskjeden «Ugyldig kommando eller filnavn» er like forståelig som «Hvis du ikke vet hvorfor jeg er sint på deg, så skal jeg i alle fall ikke si det».
  4. Selv dine minste feilsteg legges i langtidsminnet.
  5. Når du binder deg til en modell, finner du ut at du må bruke masse penger på ekstrautstyr.
En annen gruppe mennesker (alle kvinner) mente at datamaskinen måtte være et hankjønn:
  1. De har en mengde data, men er fremdeles ubrukelige.
  2. De er til for å løse problemer, men ofte er det de selv som er problemet.
  3. Så fort du har bundet deg til en, finner du ut at hvis du hadde ventet litt, kunne du fått en bedre modell.
  4. Du må skru dem på for å få deres oppmerksomhet.
  5. For stor aktivitet gjør dem ubrukelige for resten av natta.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-11-04, 00:07   #839
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Exclamation

Etter å ha jobba med data i noen år har jeg et punkt til som tilsier at de er hankjønn: De kan bare prossesere en ting om gangen. Hvis du gir den motstridene instrukser stopper den helt opp....

Anyway: Mens jeg sto og mikset cottage cheese'n min kom jeg på noe som hvertfall jeg syns er ganske morsomt. I danmark heter cottage cheese faktisk Hytteost!

Hvis noen lurer på hvorfor jeg mikset hytteosten min er det fordi jeg hater konsistensen, så jeg måtte prøve et tips jeg fikk om å kjøre den i stavmikser til den ble glatt. Det funket! Så nå kan jeg endelig spise den uten å brekke meg...

Gammel 05-11-04, 09:11   #840
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Det går i data her ser jeg. Her er forklaringen på noe forkortelser:

<LI>PCMCIA = People Can't Memorize Computer Industry Acronyms

<LI>ISDN = It Still Does Nothing

<LI>APPLE = Arrogance Produces Profit Losing Entity

<LI>SCSI = System Can't See It

<LI>DOS = Defective Operating System

<LI>BASIC = Bill's Attempt to Seize Industry Control

<LI>IBM = I Blame Microsoft (or conversely 'I Build Macs')

<LI>DEC = Do Expect Cuts

<LI>CD-ROM = Consumer Device-Rendered Obsolete in Months

<LI>OS/2 = Obsolete Soon Too

<LI>WWW = World Wide Wait

<LI>MACINTOSH = Most Applications Crash, If Not, The Operating System Hangs

<LI>PENTIUM = Produces Erroneous Numbers Through Incorrect Understanding of Mathmatics

<LI>COBOL = Completely Obsolete Buisiness Oriented Language

<LI>AMIGA = A Merely Insignificant Gamers Addiction

<LI>LISP = Lots of Infuriating & Silly Parenthesis

<LI>MIPS = Meaningless Indication of Processor Speed

<LI>WINDOWS = Will Install Needless Data On Whole System

MICROSOFT = Most Intelligent Customers Realize Our Software Only Fools Teenagers

Gammel 05-11-04, 10:15   #841
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Mer data ...elller...?

OPPGRADERING …..

For en tid tilbake gjorde en venn av meg følgende. Han oppgraderte fra programmet Girlfriend 1.0 til Wife 1.0 og oppdaget at det nye programmet krevde så mye ressurser at det ble nesten umulig å kjøre andre programmer. Han oppdaget at programmet Wife 1.0 også genererer en såkalt Child-prosess, som i tiden fremover vil kreve enda mer ressurser av systemet. Ingen av disse faktorene var nevnt i manualen eller produktinformasjonen, men andre brukere har erfart liknende problemer med programmet. Wife 1.0 installerer seg på en slik måte, at det alltid er ligge aktivt og kan overvåke andre systemaktiviteter.

Min venn har oppdaget at andre programmer som : * Pokernight 2.3 * Beerbash 4.0 * Pubnight 7.0 ikke lenger lar seg kjøre, systemet krasjer og gir feilmeldingen «Du har utført en ulovlig operasjon» , dette på tross av at nevnte programmer tidligere har kjørt perfekt. En annen ulempe med Wife 1.0 er at man ikke kan velge bort uønskede Plug-ins som f.eks MotherInLaw 55.8 eller BrotherInLaw Betaversjon. Dessuten kan det nevnes at Wife 1.0 er meget fattig på funksjoner. Forslag til utbedringer i Wife 2.0:

- «Vis ikke denne meldingen en gang til»-knapp.
- Minimeringsknapp.
- En brukermanual som forklarer hvordan man avinstallerer Wife 1.0 uten å fjerne ressurser fra systemet.

For a unngå problemer med Wife 1.0, er det bedre å oppgradere til Girlfriend 2.0 i stedet. Det er bare en hake. Du kan ikke installere Girlfriend 2.0 på toppen av Girlfriend 1.0. Du må først avinstallere Girlfriend 1.0. Dette er en «Bugg» som burde være kjent. Det oppstår konflikter dersom begge versjoner skal dele de samme hardware-ressurser. Dette burde helt klart vært gjort noe med.

For å gjøre det hele meget komplisert er programmet Girlfriend 1.0 laget slik at ved en evt. avinstallasjon, vil fremdeles små fragmenter av programmet ligge tilbake i systemet og påvirke Girlfriend 2.0. Et irriterende moment her, er meldingsboksene som forteller fordelene ved å holde seg til Wife 1.0. Wife 1.0 har også en udokumentert «Bugg». Om du prøver å installere Mistress 1.1 før du avinstallerer Wife 1.0, kommer Wife 1.0 til å slette alle MsMoney-filene og så avinstallere seg selv helt automatisk. Deretter vil det være umulig å kjøre Mistress 1.1 fordi systemet har for få ressurser.

For å unngå nevnte «Bugg», prøv a installere Mistress 1.1 på et helt annet system og kjør aldri filoverføringer eller nettverk-tilkoblinger. Unngå også Shareware som f.eks OneNightStand 2.0 som kan inneholde virus som påvirker Wife 1.0. En annen løsning er å kjøre Mistress 1.1 via en Internetprovider under falsk identitet. Men selv her bør du se opp for virus.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Gammel 05-11-04, 11:26   #842
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Skuffet over presidentvalget i USA? Det finnes lyspunkter! Her er et morsomt inspill fra VGs nett side.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=253193

50 ord (Går den eller?)

Tar ikke sjangsen. Ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord,ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord, ord!

Gammel 07-11-04, 18:38   #843
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Her Nille, her er tråden du kan bruke. Da gjør du jo litt ekstra nytte for deg når du racer på med innleggene dine. Kan du ikke skrive noen gode historier eller noe da. trenger litt humor i dag...Er så feed up av å ikke gå ned i vekt..mer enn 200 gr. Synes jeg er så "flink" , men det holder ikke...og nå har jeg snart lyst å kose meg litt ekstra....Kan jo ikke det, ikke nøtter ikke vin ikke litt kos på kafe. Vet det ikke er sånn, bare i dag

Gammel 07-11-04, 19:47   #844
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå skal jeg bare poste menyene mine i journalen. - og IKKE Fitday tallene. Hvorfor ? Jo, jeg skal være med i et forsøk på det Canadiske/Amerikanske forumet...... Det er en samling av folk som tar sakte av som skal teste virkningen av høyt fett/lav karbo kontra lav fett/lav karbo. På en måte er det tilbake til røttene .... Den første lavkarbo dietten ever:

Sitat:

Banting’s Letter of Corpulence 1863

William Banting, undertaker to the rich and famous (Duke of Wellington) was obese, had an umbilical rupture, other bodily ailments as well as failing eyesight and deafness.

He consulted many physicians about his weight and health to little avail until he met ear nose and throat specialist Dr William Harvey, who had recently returned from Paris where he had attended a symposium and heard Dr Claude Bernard a renowned physiologist talk about a new theory about the part the liver played in diabetes – this inspired Harvey to research the way in which fats, sugars and starches affect the body.

Harvey’s advice to Banting was to give up bread, milk, sugar, beer and potatoes. After 38 weeks of this regime, Banting felt better than he had in years – his weight was down his vitality was restored, the umbilical rupture had eased, his eyesight was restored and all bodily ailments gone.

Banting was so delighted that he wrote his famous Letter of Corpulence, published it at his own expense and gave away a thousand copies.

Denne har dukket opp igjen, - og er i grunnen Atkins ..... med litt mer fett....http://dietandbody.com/banta/index.htm
Jeg har ikke tenkt å følge denne, men jeg skal, i en periode, spise 5 % mer fett (GODT fett) enn jeg pleier.... og det ser ikke pent ut på statusen min !!

Gammel 08-11-04, 19:29   #845
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Det hender en har litt fingertrøbbel på tastaturet eller at en får send avgårde en mail en ikke ville skulle sendes . I verste fall har en kansje sendt mailen til feil person. Hva gjør man da. Puh ikke like lett å rette opp. Nå har jeg oppdaget at detv har kommet et nytt tastatur med en ny tast på. det gjenstår å se om den virker, men sånn ser det nye tastaturet ut:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1211.jpg (17,5 KB, 14 visninger)
Gammel 08-11-04, 19:54   #846
Musti
Seniormedlem

Musti sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Det tastaturet var jammen flott du!

Tror du det er mulighet for å få satt inn en sånn knapp i ryggen mìn?
Noen ganger så snakker jeg før jeg tenker
Og det er jeg vel helt sikkert ikke alene om heller
Da hadde det jammen vært ok med en så Oh Shit knapp
eller en delete-knapp hadde kansje vært tingen

"Snille" jenter får ingenting....

Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-11-04, 13:50   #847
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Viktig om tid!!!

En professor stod foran studentene sine med en del effekter foran seg. Da forelesningen begynte, tok han frem et stort tomt syltetøyglass. Han fylte glasset med steiner som var ca. 5 cm i diameter. Da det ikke var plass til flere steiner i glasset, spurte han studentene: "Er glasset fullt nå?"

Alle var enige om at det var det. Så tok professoren frem noen småsteiner og puttet dem forsiktig ned i glasset. Imens ristet han glasset slik at småsteinene falt ned mellom de store steinene. Da glasset var proppet til kanten, spurte han studentene igjen, "Er glasset fullt nå?"

Alle var enige om at nå var det fullt. Da professoren så tok en pose med sand frem, vred studentene på seg, for professoren kunne jo saktens helle sanden ned mellom sprekkene som var mellom de store og de små steinene. Han fylte glasset helt opp med sand. "Nå!" sa professoren "Vil jeg gjerne at dere forestiller dere at dette glasset er deres liv!" De store steinene, er de betydningsfulle ting i livet ; familien, kjæresten/ektefellen, barna, helsen - altså ting, som hvis dere mister alt annet enn nettopp disse tingene, så vil livene deres fortsatt være verd å leve. Småsteinene er ikke fullt så viktige ting, sånn som jobben, huset og bilen. Og sanden - den er alt annet.

"Se! Hvis dere først fyller glasset med sand, så er det jo ikke plass til småstein og store steiner. Det samme gjelder deres liv. Hvis dere bruker all tid og energi på små ubetydelige ting, så blir det ikke plass til de store og betydningsfulle tingene. Ha alltid fokus på de tingene som er viktige for nettopp deg, så blir livet ditt lykkelig. Lek med barna dine, avsett tid til legebesøk, så helsen alltid er i orden. Gå på byen med din partner, og fremdeles vil det fortsatt være tid til å arbeide, gjøre rent i huset, og alt det andre "sand og småstein" "Fyll livet ditt med store steiner - ting som virkelig betyr noe. Hold styr på hva som skal prioriteres som store steiner. Resten er jo bare sand!"

Professoren kikker nå på studentene, tar frem en øl, og heller ganske forsiktig en hel øl ned i de siste små mellomrommene mellom sanden, småsteinene og de store steinene. Han henvender seg så til klassen og sier: "Og moralen er; Hva som enn skjer i livet ditt, er det alltid plass til en øl!"

- eller rødvin, eller Pepsi max, eller Tab

Sist redigert av guro : 09-11-04 kl 14:17.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt
Gammel 09-11-04, 14:10   #848
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Guro...den er bare helt herlig. Og så sant så sant. Vi glemmer det hele tiden.

Jeg hadde helt glemt den, men jeg har faktisk brukt den en gang jeg var toastmaster eller ordstyrer (kaller visst vi det da) i et vennelag.
En gang i året så er jeg på "vennetreff". Vi er et sted mellom 18-26 som treffes en helg i desember. Da har vi med oss hver vår matrett og akevitt. I tillegg skal alle ha med en god vits eller historie eller et eller annet som kan sies frem...Får vi må jo ha noe å skåle for. De fleste har med en mange innslag...så det blir mange skåler...og innimellom så synger vi for skålen, også må vi skåle for sangen.

Det er 19. gangen i år

Gammel 14-11-04, 14:08   #849
Albertine
Gjest

Åh, det er så godt å være til! Nå begynner ting å ta form, vi har kommet i orden i huset, den nye jobben går greit, vi har fått en liten omgangskrets og vi har begge fritidsaktiviteter. Jeg har kommet i gang med det nye kostholdet og jeg har (ikke minst) funnet tilbake til lavkarbo.no! Det er så deilig!!!

Gammel 18-11-04, 12:49   #850
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Kan vi begynne juleforberedelsene i 1000-tråden nå, tror dere?

Sære alle kammen,

Dulen står for jøren, og i alle hjem vakes og baskes det. Hele hjemmet skal være vinnende skitt og virkelig sufte av dåpe. Og alle bakekoksene skal være rylt til fanden med bulejaksten. Men oppraktig tilt - trulejadisjonene - hva har dent med hjem? I våre vager virker det som de slett og rett lår i oppgøsing. Det er på tide at noen lår på trorslomma og oper ut en radvarsel. Den jode gamle trulegadisjonen kan lett bli en bagaslått.

Som lampanje kjeder for en jedelig glut, vil jeg på vegne av landets engasjerte nimoriteter få forklare om lampanjen vår. Frøst og femst, kulejakene må være bemmehjakt, løpekjaker blir aldri så gode som de bemmehjakte. Sisse dortene må være med; tortehjakk, mattigfann, snirupsipper, kramkuker, kirinasaker og ikke for å forglemme kandsaker. Hakes skal de, og det i beimen.

Og så maten da, nalkun er ikke korsk mulejat, nei tilbake til kushaldshosten; futelist, surkestek med sirkål, rulejibbe, kinnepøtt, ja slett og rett rasjonale netter med mulejat. Og så julegavene, ikke fly i morstagasiner, lemmehjagede gulejaver er mye bedre. Og ta barne med på bulejordborferedelsene. Lær dem å klippe kulejurver og små veller i bjatt. Det å jynte puletreet er hygge for hele mafilien. Og så alle bulejukkene, hvem har vel flemt hvor gestlig det var å gå bulejukk i labonaget. Å få polt fysen sin med gulejotter av salle lag, parsiman og nøsselhatter. Og mist men ikke sinst jungen rundt galetreet. I dåre vager husker folk napt knok dødelsfagssangene. Slanger og samer som engang var malleannseie, jå er det nul igjen, seg jynger kulevjad, jeilig er doren og alle de andre.

Vi ber dere, få den gade gomle stulejemningen tilbake. Med dammelgags nulejisse og grulemøt med jandler i. Da først kan vi alle komme i stulejemning og ønske hverandre JOD GUL.

Tande P.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.