Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 28-06-11, 22:35   #8526
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

haha, altså, det var forståelig, men nei, feriepengene blir ikke trukket fra aap-en. De pengene tjente du inn i fjor.

åh, lykke!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-06-11, 23:10   #8527
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er webcam på denne dataen, og jeg bruker det aldri, bortsett fra å ta ett bilde eller to på moro.. men er dette på hele tiden, eller ?
Jeg må vel velge å ha det på, og ellers er det av, ikke sant..?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 28-06-11, 23:27   #8528
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Det er webcam på denne dataen, og jeg bruker det aldri, bortsett fra å ta ett bilde eller to på moro.. men er dette på hele tiden, eller ?
Jeg må vel velge å ha det på, og ellers er det av, ikke sant..?

I utgangspunktet ja, men virus mm KAN i teorien slå det på når du ikke ønsker det. Er det et eksternkamera du plugger inn i pcn kan du jo bare dra ut pluggen når du ikke bruker det - jeg drar feks ned "gardinen" på min (schizo så det holder...). Ellers - har du brannmur og virusprogram oppdatert og jevnlig skanner pc'n din skal det ikke være noe problem

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 28-06-11, 23:29   #8529
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

I utgangspunktet ja, men virus mm KAN i teorien slå det på når du ikke ønsker det. Er det et eksternkamera du plugger inn i pcn kan du jo bare dra ut pluggen når du ikke bruker det - jeg drar feks ned "gardinen" på min (schizo så det holder...). Ellers - har du brannmur og virusprogram oppdatert og jevnlig skanner pc'n din skal det ikke være noe problem

Er oppdatert på beskyttelse og har ikke virus på maskinen, cam'et sitter i maskinen, og har pakketape over seg for å være sikker..

(leste om ham som stjal en pc og ble filmet hele tiden..)

Takk for svar!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 28-06-11, 23:39   #8530
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Det er webcam på denne dataen, og jeg bruker det aldri, bortsett fra å ta ett bilde eller to på moro.. men er dette på hele tiden, eller ?
Jeg må vel velge å ha det på, og ellers er det av, ikke sant..?

webcamen min er ikke på med mindre jeg slår den på. den er også integrert i skjermen. hos meg lyser det et bittelite lys rett ved når det står på for å varsle at det er påslått. kanskje det er et slik ved din og? jeg har et eksternt webcam fra the good old days, og det har også et slik signallys.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 28-06-11, 23:44   #8531
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

webcamen min er ikke på med mindre jeg slår den på. den er også integrert i skjermen. hos meg lyser det et bittelite lys rett ved når det står på for å varsle at det er påslått. kanskje det er et slik ved din og? jeg har et eksternt webcam fra the good old days, og det har også et slik signallys.

Aha, jeg har ikke tenkt på at det kan lyse! Skal jammen sjekke det ..

Edit: nope, ingen lys, ingenting.. valgte msn og bytte bilde via webcam, men det kom ikke noe lys eller annet varsel.. så da lar jeg tapen sitte på

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 29-06-11, 00:00   #8532
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har så innmari lyst til å lage meg iskaffe/frappe. Til det trenger jeg knuste isbiter. Jeg har ingen blender, bare en stavmikser med hakketilbehør. Noen som har erfaring med å knuse is i en slik? Jeg er redd for å ødelegge den hvis jeg prøver.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-06-11, 00:06   #8533
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg har så innmari lyst til å lage meg iskaffe/frappe. Til det trenger jeg knuste isbiter. Jeg har ingen blender, bare en stavmikser med hakketilbehør. Noen som har erfaring med å knuse is i en slik? Jeg er redd for å ødelegge den hvis jeg prøver.

Ikke alle stavmiksere (eller blender) er sterk nok til dette. Har du manualen eller boksen fra den fortsatt? kanskje det står på den, evt slå opp på nett. Mange stavmiksere kan det, så det er ikke usannsynlig

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:10   #8534
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo, jeg tror du er riktig person å spørre.. Jeg ser at du har drevet en del med henna hårfarge. Så jeg lurte litt på hva henna kan være godt for? Har veldig lyst å farge håret rødt på en sunnere måte og har også hørt at henna kan fungere som en kur. Men jeg er også redd for å ødelegge det siste jeg har igjen av dette rottereiret så jeg er litt redd for å prøve også For ikke lenge siden hadde jeg både rosa, blått, turkis og lilla hår, så det er bleket og farget ganske mye og er utrolig slitt. Nå er jeg blond uten noen ny farge, men er absolutt ikke friskmeldt. Så jeg lurte litt på om henna kanskje kunne hjelpe meg?
Fritt fram for dere andre å svare også altså!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:15   #8535
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ikke alle stavmiksere (eller blender) er sterk nok til dette. Har du manualen eller boksen fra den fortsatt? kanskje det står på den, evt slå opp på nett. Mange stavmiksere kan det, så det er ikke usannsynlig

Det finnes varianter av min type stavmikser (Braun Multiquick 5) som har isknusetilbehør. Min har ikke det, og i følge manualen kan den ikke knuse is. Men jeg tenkte mer på om noen har testa å bruke tilsvarende tilbehør, altså noe som i utgangspunktet ikke er ment til å brukes til isknusing.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-06-11, 00:16   #8536
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Photo, jeg tror du er riktig person å spørre.. Jeg ser at du har drevet en del med henna hårfarge. Så jeg lurte litt på hva henna kan være godt for? Har veldig lyst å farge håret rødt på en sunnere måte og har også hørt at henna kan fungere som en kur. Men jeg er også redd for å ødelegge det siste jeg har igjen av dette rottereiret så jeg er litt redd for å prøve også For ikke lenge siden hadde jeg både rosa, blått, turkis og lilla hår, så det er bleket og farget ganske mye og er utrolig slitt. Nå er jeg blond uten noen ny farge, men er absolutt ikke friskmeldt. Så jeg lurte litt på om henna kanskje kunne hjelpe meg?
Fritt fram for dere andre å svare også altså!

Eneste jeg har hørt er at henna sitter i veldig lenge..
Kanskje du bør kure og pleie håret før du gjør noe mer? Spør på en salong kanskje..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 29-06-11, 00:18   #8537
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Det finnes varianter av min type stavmikser (Braun Multiquick 5) som har isknusetilbehør. Min har ikke det, og i følge manualen kan den ikke knuse is. Men jeg tenkte mer på om noen har testa å bruke tilsvarende tilbehør, altså noe som i utgangspunktet ikke er ment til å brukes til isknusing.

Jeg hadde nok ikke tatt sjangsen. Men om du tør, så værsågod å prøv! (jeg står klar med nødnummer og telefon, samt plaster ) Neida, om du bruker sånn 'boks' med blar nedi så tror jeg at det skal gå bra. Bare ikke fyll opp boksen helt og ta litt etter litt heller.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:20   #8538
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Eneste jeg har hørt er at henna sitter i veldig lenge..
Kanskje du bør kure og pleie håret før du gjør noe mer? Spør på en salong kanskje..

Har holdt på i lang tid med kuring og alt det der, men håret er tapt egentlig. Nesten sånn at det bare er å klippe av alt. Jeg holder på å la det vokse ut nå, men med hår ned til midt på ryggen så tar det sin tid Tror jeg skal klippe meg halvkort (lang bob kanskje?) ved -5kg, da skal jeg til frisør som belønning uansett

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:21   #8539
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg hadde nok ikke tatt sjangsen. Men om du tør, så værsågod å prøv! (jeg står klar med nødnummer og telefon, samt plaster ) Neida, om du bruker sånn 'boks' med blar nedi så tror jeg at det skal gå bra. Bare ikke fyll opp boksen helt og ta litt etter litt heller.

Aaaw, det var jo snilt da. Men jeg tror ikke jeg tør for noen sier at de har prøvd og at det funka, hehe.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-06-11, 00:28   #8540
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg har så innmari lyst til å lage meg iskaffe/frappe. Til det trenger jeg knuste isbiter. Jeg har ingen blender, bare en stavmikser med hakketilbehør. Noen som har erfaring med å knuse is i en slik? Jeg er redd for å ødelegge den hvis jeg prøver.

Jeg tror ikke det er lurt, isbiter er harde! Om bladene ikke går i stykker der og da, så blir de sløve og mindre brukbare til andre ting. Ta heller isbitene i en pose og ta et håndkle utenpå og slå dem i stykker med siden av en hammer. Funker bra til mojito i alle fall Men bråker litt, så lurt å gjøre unna isknusinga tidlig på kvelden for naboenes skyld ...

Men når det er sagt, i år ønsker jeg meg en skikkelig blender! Er det noen som har noe å anbefale?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 29-06-11, 00:34   #8541
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Photo, jeg tror du er riktig person å spørre.. Jeg ser at du har drevet en del med henna hårfarge. Så jeg lurte litt på hva henna kan være godt for? Har veldig lyst å farge håret rødt på en sunnere måte og har også hørt at henna kan fungere som en kur. Men jeg er også redd for å ødelegge det siste jeg har igjen av dette rottereiret så jeg er litt redd for å prøve også For ikke lenge siden hadde jeg både rosa, blått, turkis og lilla hår, så det er bleket og farget ganske mye og er utrolig slitt. Nå er jeg blond uten noen ny farge, men er absolutt ikke friskmeldt. Så jeg lurte litt på om henna kanskje kunne hjelpe meg?
Fritt fram for dere andre å svare også altså!

Håret blir innmari blankt av henna, og det er definitivt bedre for håret enn vanlig hårfarge! Det kurer håret til en viss grad også, ikke minst beskytter det håret. Men først ville jeg tatt noen runder med en skikkelig proteinkur. Har du bleket håret ditt mye så er det antagelig blottet for proteiner, og da har du ingen forsikring om hvordan resultatet med ny farge blir. Redken Cat og L'oreál nature for sensitized hair er fantastiske hårkurer, og jeg har kjøpt dem billige på nettet (f.eks lookfantstic), Giovanni smooth as silk extreme er også helt super, og den finnes billig på iherb.
Kjør kur hver gang du vasker håret i noen uker, gjerne ha den i et par timer. Jeg tror det vil hjelpe på en del!

Henna er noe jeg fortsatt savner, men det blir for mye plunder og ettervekst, håret mitt er jo ikke så tykt.
Men det føles virkelig fantastisk når det er nyfarget! Jeg hadde det i over natta, gjerne, eller i fem seks timer på dagtid om jeg hadde anledning. Pakka inn i plast, og hadde en lue over. Blanda det med vann, sitron og olivenolje. Sitron for å få et bedre fargeresultat, olje for at fargen ikke skulle sette seg fast i panna etc.
Sørg ellers for at hennaen du kjøper er ren! At det kun inneholde lawsomnia inermis, og ikke noe annet! Noen hennaer inneholder sitronsyre, det er kurant. Men det skal ikke være annet enn dette i den! Mye dårlige blandingsprodukter ute og går.
Husk på at henna er mer eller mindre permanent. Du kan IKKE bleke det ut. Da må du i tilfelle vente i en evighet først.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-06-11, 00:36   #8542
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Eneste jeg har hørt er at henna sitter i veldig lenge..
Kanskje du bør kure og pleie håret før du gjør noe mer? Spør på en salong kanskje..

tuller du? den (ene) gangen jeg orka å styre med hennafarging av håret så varte det bare noen uker eller så Kanskje jeg hadde elendig henna?

...jeg brukte hennaen de selger på LUSH, når jeg tenker meg om... kanskje det hadde noe med saken å gjøre. makan til styr har jeg ikke vært borti før altså jeg måtte først raspe (!!!) hårfargen som kom i noe som ligna på enorme sjokoladeplater, for så å røre inn kokende vann, la det kjølne, og så kline det i håret. det siste var et kapittel for seg selv, fordi det ikke gled naturlig og lett inn i håret. det var som å kline sølekaker i håret! og sååå skulle fargen/leira sitte i håret i en evighet, og da stivna den... da jeg til slutt skulle skylle ut greia fra håret så sto jeg med huet inn i dusjen og vaska håret mitt FEM ganger, og enda var det ikke ute. så jeg stilte like gjerne hele meg i dusjen og dusja i nesten en time for å få ut greia. da jeg kom ut etterpå, så var de hvite silikontetningene GRØNNE som alger (hennaen hadde en grønngråbrun farge, men håret mitt ble mørkbrunt, forstå det den som kan)

om jeg skal farge håret igjen så skal jeg gjøre det med kjemikalier, det er i det minste enkelt

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 29-06-11, 00:36   #8543
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er jeg ikke på skikkelig lavkarbo lengere, så det kan bli feil av meg å anbefale, men når jeg får lyst på iskaffe så lager jeg meg uten knust is sånn:
1dl sterk kaffe lunken,
2ts sukker eller annet søtt (blandes inn i kaffen før alt det andre)
et par dråper vaniljeessens
og 2dl iskald melk. (har regnet skummet melk her)
Så har jeg isbiter i bare. Easy peasy, søtt og godt ca 97 kcal.

__________________

Regrets nye dagbok!

Sist redigert av Regret : 29-06-11 kl 00:55.
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:41   #8544
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for tips, Photo!
og det hørtes da veldig tungvidt ut, Vaskeklut! Er det sånn det skal gjøres? eller finnes det en lettere måte enn å måtte raspe opp fargen selv?
Det å vaske og vaske kjenner jeg igjen fra de sterke hårfargene mine også, men det lønner seg å ikke vaske for mye, da forsvinner mesteparten av fargen, men igjen slik farger er bare semipermanente, så de blir jo svakere naturlig nok jo mer du vasker håret.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:44   #8545
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Takk for tips, Photo!
og det hørtes da veldig tungvidt ut, Vaskeklut! Er det sånn det skal gjøres? eller finnes det en lettere måte enn å måtte raspe opp fargen selv?
Det å vaske og vaske kjenner jeg igjen fra de sterke hårfargene mine også, men det lønner seg å ikke vaske for mye, da forsvinner mesteparten av fargen, men igjen slik farger er bare semipermanente, så de blir jo svakere naturlig nok jo mer du vasker håret.

Henna er litt tungvint, men SÅ tungvint skal det ikke behøve å være! Jeg har aldri opplevd å måtte raspe min egen henna.
Det er et pulver, det blir grønbrunt, det er sant. Men med oljen i så blir det noe lettere å fordele, og du bestemmer selv hvor tykt det skal være, men gjør det gjerne LITT mer rennende, for det tykner litt etterhvert. Med plast på hodet unngår du at hennaen tørker, så da blir det lettere å skylle ut.
Du skal IKKE shamponere nyfarga hennahår! Da holder fargen mye dårligere. Så håret bør være vasket før du har i hennaen, og vent gjerne minst tre dager før du vasker det igjen. Ikke på alle henna sitter så bra, på meg ble det vidunderlig gulrotrødt!
Jada, her renner gammel årelang hennakunnskap på. Tenk at det er tre år siden jeg avsluttet et nesten femten år langt hårkapittel?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-06-11, 00:46   #8546
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

tuller du?

jeg har aldri prøvd så jeg vet ikke..sa bare noe jeg hadde hørt.
Tror Photo er den som har mest greie på dette her inne hvertfall

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 29-06-11, 00:48   #8547
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Har holdt på i lang tid med kuring og alt det der, men håret er tapt egentlig. Nesten sånn at det bare er å klippe av alt. Jeg holder på å la det vokse ut nå, men med hår ned til midt på ryggen så tar det sin tid Tror jeg skal klippe meg halvkort (lang bob kanskje?) ved -5kg, da skal jeg til frisør som belønning uansett

har du såå langt hår??? Da hadde jeg ikke gjort annet enn å besøke en frisørsalong for tips altså! Ta vare på håret du har, på best mulig måte.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 29-06-11, 00:51   #8548
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ok, men da trenger jeg bare å starte med en god protein hårkur da. Mulig det er proteinmangler ja, det knekker fort av og som vått så er det ren spaghetti (spretter tilbake) og vondt å ta i.. føles ut som jeg skal rive av meg alt håret bare fordi jeg drar fingrene igjennom når det er vått. Grusomt..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:52   #8549
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

har du såå langt hår??? Da hadde jeg ikke gjort annet enn å besøke en frisørsalong for tips altså! Ta vare på håret du har, på best mulig måte.

jupp har nok det, oppsøker ikke frisør så ofte som jeg skulle ønske. Eier ikke økonomi til sånt så her gjøres det mye hjemme. kanskje for mye enn hva jeg burde..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 29-06-11, 00:55   #8550
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

ok, men da trenger jeg bare å starte med en god protein hårkur da. Mulig det er proteinmangler ja, det knekker fort av og som vått så er det ren spaghetti (spretter tilbake) og vondt å ta i.. føles ut som jeg skal rive av meg alt håret bare fordi jeg drar fingrene igjennom når det er vått. Grusomt..

Ah, klassisk proteinmangel! Avfarga selv håret for snart to år siden. Hadde da latt ca halve håret med henna fått vokse ut og farget kun ettervekst hos frisør med semipermanent farge. Måtte klippe av en del, og spaghettifølelsen kjenner jeg igjen, eller, gummistrikk tenker jeg vi sier!
Etter en måned eller eller to med intens hårkuring begynte håret mitt å oppføre seg som normalt hår igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no