Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-10, 14:54   #851
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av susepusa, her.

Hei på dere!
Jeg er med i denne gjengen!
Startet å tenke annerledes i mai 09 og det har foreløpig gitt gode resultater...
Trengte litt drahjelp av et sykehusprosjekt og en god venninne som ble med på gåturer...
Har kuttet ut brus og søtsaker, spiser sunnere og faktisk starta å trene på spenst! (det trodde jeg aldri jeg hadde guts til!)
Har kommet langt på vei, men det er enda et stykke igjen!

Velkommen! Du er jo kjempegodt igang! Det tar tid å endre holdninger og vaner , men jeg har også oppdaget at det faktisk ER mulig! Før tenkte jeg at det bare var andre som kunne greie det, men jeg har kommet dit nå at jeg synes det er DEILIG å trene! Og at jeg faktisk er i stand til å gå ned i vekt jeg også... Har man kommet så langt er egentlig det største hinderet passert, og vi må bare jobbe oss jevnt og trutt fram mot målet

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:06   #852
moochie
Medlem
 
moochie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Haugesund
Alder: 41
Innlegg: 54
moochie er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann

Jeg vil gjerne være med i denne gjengen! Er helt fersk her inne, men har ikke tenkt å være en fremmed, nå som jeg "endelig" har funnet dette forumet

Jeg er ei jente på 27 år med alt for mange kilo. Har et laangtidsmål i fremtiden, men tar 5kg om gangen. Begynte på ketolysenkuren for ca 2 uker siden, og har gått ned 4,5kg.

Er "heldig" som ikke har noen sykdommer, lidelser, osv, min lege sa til meg før jul at jeg var en av de friskeste, overvektige pasientene han har møtt på, for jeg har "heldigvis" ingenting som feiler meg, og slik håper jeg det holder seg.

Håper å bli bedre kjent med dere etterhvert

moochie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:11   #853
Frk.Sofie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 63
Frk.Sofie er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann..Jeg har vært overvektig siden min førstefødte (han er 15), har fibromyalgi og vil gå ned 30 kilo..

__________________


Frk.Sofie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:07   #854
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Frk.Sofie, her.

Heisann..Jeg har vært overvektig siden min førstefødte (han er 15), har fibromyalgi og vil gå ned 30 kilo..

Hihi, det er akkurat som jeg ville sagt det selv, bare at min sønn nettopp fylte 16 år!
Og så har jeg dia2 i tillegg.

Har vært medlem her i 2 år og hadde nok vært enda større om jeg ikke hadde funnet veien hit.
Begynte på ketolyse, skadet leggen og satt i rullestol i 6 uker. Ikke lett å få noen til å bare lage lavkarbo- mat, så jeg falt helt av.
Og sånn har det gått liksom, en god periode og så en smell, en god periode og så en smell!

Nå har jeg sluttet å røyke! Etter 27 år har jeg vært uten røyk i en måned og lagt på meg xx antall kilo! Så mange at jeg brått hører til her inn, men jeg er RØYKFRI!
Derfor skal jeg tilbake på ketolyse fra torsdag!
Og denne gangen skal ingen ting gå galt!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:54   #855
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Får henge meg på her jeg også Ideelt sett skulle jeg gjerne gått ned 30 kg, men vet ikke helt om jeg tørr og tro på det :/ Gikk ned 2 kg første uka, nå står det ny veiing for tur i mårra... Spent på hvordan det ser ut!
Er jo like mye spenning i det her, som det er i lotto

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:31   #856
SkullCandy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Notodden
Alder: 32
Innlegg: 1
SkullCandy er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen
Jeg er helt ny her, oppdaget faktisk (desverre) ikke dette forumet før i går kveld:P Utrolig bra at det finnes et slikt forum, greit nok, det finnes bøker med lavkarbo oppskrifter, men få er så oppfinnsomme som brukerne av dette forumet utrolig bra!
Så ja, jeg har som mål å ta av meg 65kg, det vil gå meg ned på sånn ca den vekta BMI mener jeg bør ha;P det blir hardt, men jeg er villig til å kjempe for det.
Jeg har opp gjennom livet alltid vært lubben, og senere overvektig. Jeg har forsøkt en del "slankekurer", men de har bare resultert til at kiloene har kravlet på igjen. Med ekstra...
Jeg er selv glad i kroppen min, men jeg har kommet fram til at hvis jeg vil at den skal vare er det på tide å "pusse opp" Ikke minst ser jeg frem til nye klær!! ååh, som jeg misunner klærne til de slankere når jeg står der på Kapahl med klær som farmor kunne gått i-.- ikke misforstå, det er noen fine plagg der, helt klart, men ikke på langt nær så fine som "normales" klær så ja, der har dere min motivasjon: K.L.Æ.R. hehe:P
Så ja, i desember i fjor tok jeg mot til meg. Jeg meldte meg inn på Spenst og punget ut for en personlig trener, så jeg kom inn i det angrer ikke!
Nå er jeg også med på et EasyLife kurs.
Det jeg virkelig hater med EasyLife er starten, da "spiser" vi bare pulver.. EasyLife pulveret er ufyselig, så nå har jeg byttet til Cambridge, det smaker hvertfall akseptabelt. Jeg vet selv at dette ikke er bra for kroppen, overhodet ikke. Men det gir meg en pang-start og jeg får tankene bort fra å spise riktig og sånt, hvertfall i starten. Nå kan jeg vie min tid til å komme inn i trening.
Det er det positive med EasyLife, gruppetrening. Det gir meg virkelig kicket og presset jeg trenger for å gi 110%!! Så nå trener jeg 3-4 ganger i uka, og stortrives! MASSE energi!

Så ja, jeg ser frem til å dele mine framskritt og erfaringer med dere, og gleder meg til å høre om deres!
Dette kommer vi til å klare!!
Stå på alle sammen!

__________________
Hovedmål:
Startet 18.01.10


"If nothing ever changed, there'd be no butterflies."
SkullCandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert:D Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:32   #857
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå har jeg sluttet å røyke!

Jeg må begynne å bruke brillene mine oftere, for jeg var overbevist om at det stod sluttet å RØYTE!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:35   #858
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av SkullCandy, her.

nå har jeg byttet til Cambridge, det smaker hvertfall akseptabelt. Jeg vet selv at dette ikke er bra for kroppen, overhodet ikke. Men det gir meg en pang-start og jeg får tankene bort fra å spise riktig og sånt, hvertfall i starten.

Cambridge er IKKE lavkarbo! Kast det så langt du får det! Jeg kan skylde hvertfall 15-20 av mine pluss-kg på cambridge... Jeg var også 18 da jeg gikk på det, og jeg merker fortsatt ettervirkningene på forbrenninga! Det ødelegger den fullstendig, og er en bjørnetjeneste av dimensjoner for kroppen.
Og er ikke poenget nettop å LÆRE å spise riktig?...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 12:49   #859
elblobbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
elblobbo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei. Er ny her. Har vært på ketolyse i halvannen uke. Målet er å holde den i seks måneder og total vektnedgangen skal være 50 kg. Men tar det som det kommer. Gleder meg til å sjekke ut forumet mer her. Mange bra tips her!

elblobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:46   #860
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av elblobbo, her.

Hei. Er ny her. Har vært på ketolyse i halvannen uke. Målet er å holde den i seks måneder og total vektnedgangen skal være 50 kg. Men tar det som det kommer. Gleder meg til å sjekke ut forumet mer her. Mange bra tips her!

Velkommen velkommen, sjekk ut denne linken - her står det mange gode tips

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 14:46   #861
ramonica
Juniormedlem
 
ramonica sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Troms
Innlegg: 14
ramonica er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Vil ned minst 30 kilo ja...kanskje trenger jeg mer! så det er håp for meg oxo å gå ned i vekt? Kiloene raste på etter jeg fikk min datter, den har stått på 116 kg. lenge, men nå er den gått opp.....så nå ønsker jeg å ta meg selv i nakken og komme meg nedover i stede for oppover!!! Er frisk og vet jeg kan gå ned i vekt....men hvor er motivasjonen og viljen blitt av? Jeg trenger støtte og erfaringer fra andre....jo flere man er jo bedre blir d!?

ramonica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse: leve livet for min datter.... Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 18:43   #862
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av SkullCandy, her.

Så ja, i desember i fjor tok jeg mot til meg. Jeg meldte meg inn på Spenst og punget ut for en personlig trener, så jeg kom inn i det angrer ikke!
Nå er jeg også med på et EasyLife kurs.
Det jeg virkelig hater med EasyLife er starten, da "spiser" vi bare pulver.. EasyLife pulveret er ufyselig, så nå har jeg byttet til Cambridge, det smaker hvertfall akseptabelt. Jeg vet selv at dette ikke er bra for kroppen, overhodet ikke. Men det gir meg en pang-start og jeg får tankene bort fra å spise riktig og sånt, hvertfall i starten. Nå kan jeg vie min tid til å komme inn i trening.
Det er det positive med EasyLife, gruppetrening. Det gir meg virkelig kicket og presset jeg trenger for å gi 110%!! Så nå trener jeg 3-4 ganger i uka, og stortrives! MASSE energi!

Så ja, jeg ser frem til å dele mine framskritt og erfaringer med dere, og gleder meg til å høre om deres!
Dette kommer vi til å klare!!
Stå på alle sammen!

Du har kommet i gang med vektredusksjonen og det er flott! Men som de sier over, cambridge er IKKE lavakrbo og det ødelegger forbrenningen din.
Du er GARANTERT insulinresistent og trenger mat som ikke påvirker blodsukkeret og som holder det stabilt og IKKE setter forbrenningen på sparebluss.

Jeg startet med ca samme utgangspunkt og har siden slutten av mars gått ned 20kg og det går av sakte men sikkert. Jeg er ALDRI sulten og blir jeg snopesjuk er det kun pga jeg er så sliten at jeg er på randen eller frodi jeg ikke har spist nok fett. For med fett skal fett fordrives

Spis skikkelig mat, jeg ber deg, for din del, finn deg en lavkarbodiett med skikkelig mat og lær deg å spise riktig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:25   #863
elblobbo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
elblobbo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Velkommen velkommen, sjekk ut denne linken - her står det mange gode tips

Takk for linken

elblobbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 20:56   #864
ch23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 11
ch23 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann!
Jente på 24 her..
Vil ned 40 kg før høsten setter inn.. Har vært litt tilogfra lavkarbo siden ifjor, men startet opp på nytt nå etter nyttår. Prøver å trene 3-4 ganger i uka.
Følger ingen spesiell filosofi, men prøver å holde meg under 25kh pr dag. Jeg er en utålmodig sjel, som vil ha resultater raskt, ellers mister jeg motivasjonen . Så vi får se hvordan dette går
Ha en fin kveld alle sammen

ch23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert.. tror jeg.. Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:07   #865
Yupyup
Nytt Medlem
 
Yupyup sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sogn & Fjordane
Alder: 33
Innlegg: 1
Yupyup er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Er ei jente på 19 år, sliter veldig med depresjon, mye på grunn av vekta.

Er 105 kg nå, begynte vel og legge veldig på meg etter at jeg begynte på p-pillen i en alder av 16 år. 3 år og 25 kg! Uæh!
Nå er det nok, jeg hater det jeg ser i speilet.
Jeg har prøvd litt av hvert, men vekta har ikke rikka seg.
Måtte gi meg allerede dag 1 med Go123, kasta opp mer enn det lille jeg fikk i meg. Tragisk!

Jeg vil ned iallefall 30 kg!
Klarer jeg det har jeg nådd den BMIen som må til for å få brystreduksjonen jeg har så inderlig lyst å få unnagjort.

Et av mine største problem: Jeg er en trøste/kjedespiser!


Yupyup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IKKE GO123! Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 14:57   #866
Tyren
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
Tyren er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Kan jeg slenge med med her - er på tredje uka med easylife - pulverkur. Har så langt gått med 6,5 kilo Synes det er veldig bra.
Skulle nok hvertfall ha gått ned 30, så jeg får se hvordan det går.

Tyren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 19:19   #867
NOLUNA
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 12
NOLUNA er på en erverdig vei
Post

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei jeg slenger meg på. Er akkurat ferdig med 2 uker på easylife og har mistet 5 kilo, "bare" 40 igjen

NOLUNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easylife Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 22:19   #868
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei sann, her var det mange nye medlemmer - velkommen velkommen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 19:26   #869
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann.

Skal ned 101 kilo noen som slår den?

Begynte i november/desember 2009 og går ned ca. 1 kilo i uken (-15 sålangt).

Har fått 1 år hjemmekontor fra firmaet som del av inkluderende arbeidsliv og det har gitt meg et stabil og rolig rutineliv som helt klart hjelper.

Takk for dette forumet som gir inspirasjon, oppskrifter og mange fornuftige innlegg om kosthold og det å ikke tenke "kur" eller "diett" men heller en Retur tilbake til kostholdet som kroppen er bygd på og for.

Mvh
Biggie Small

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:40   #870
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Heisann.

Skal ned 101 kilo noen som slår den?

Begynte i november/desember 2009 og går ned ca. 1 kilo i uken (-15 sålangt).

Har fått 1 år hjemmekontor fra firmaet som del av inkluderende arbeidsliv og det har gitt meg et stabil og rolig rutineliv som helt klart hjelper.

Takk for dette forumet som gir inspirasjon, oppskrifter og mange fornuftige innlegg om kosthold og det å ikke tenke "kur" eller "diett" men heller en Retur tilbake til kostholdet som kroppen er bygd på og for.

Mvh
Biggie Small

Hei Biggie Small, og velkommen i gjengen
Tror nok du ligger i det øvre sjiktet selv i denne gruppen, men her er du hjertelig velkommen
Ser at du allerede har kommet godt i gang, og jeg må si jeg liker innstillingen din med å ikke tenke kur eller diett - her har du funnet nøkkelen til en varig vektendring slik jeg ser det

Lykke til videre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:59   #871
aitha
Nytt Medlem
 
aitha sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 1
aitha er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei! Jeg er helt ny naar det kommer til lavkarbo, men har naa proevd det i 4 dager, og har gaatt ned 3 kilo allerede, saa jeg satser paa at dette er veien aa gaa! Jeg er 22 aar, har vaert overvektig saa og si hele livet, og sliter med PCOS. Naa har jeg bestemt meg for at nok er nok og jeg skal paa en eller maate klare aa ta av 73 kg for aa naa min idealvekt(?) paa 65 kg. Saa spoers det da, hvordan dette kommer til aa gaa. Jeg har vurdert aa soeke om operasjon (mest fordi jeg er ekstremt utolmodig) men har mest lyst aa klare det selv! Jeg er ogsaa relativt sta, saa satser paa at staheten vinner over tolmodigheten, eller mangelen derav.
Saa jeg haaper at dette forumet kan vaere en maate aa motivere megselv paa




aitha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse/eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 16:38   #872
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Tilbake etter 2 1/2 halvt år.. Da var det masse trykk fra legen og jeg jeg lyktes ikke.
Nå er jeg på gang 2 uker med atkins induction igjen.
Jeg må gå ned mer enn 40 kg.

I 2004/2005 gikk jeg ned 30 kg på Atkins. Deretter flyttet vi land, følgte nye matvaner, depressioner, urolige tider, forskjellige jobber, slanke tabletter via legen, og nå er vi tilbake hvor vi var før.

Jeg setter meg på tråden her igjen, fordi jeg vil prøve å komme inn i forummet, for å motivere meg selv litt mer.
Har gått ned 4 kg, så begynnelsen er her, men nå blir det vanskeliger, og da trenger jeg forummet for å lese, of kanskje skrive litt.

Prøver å holde meg til Atkins reglene, og prøver å bevege >45 minuter hver dag. Om det er med Wii, snø-måking eller tur, det veksler jeg litt med.

Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 22:30   #873
TinyToon
Nytt Medlem
 
TinyToon sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 3
TinyToon er på en erverdig vei
Wink

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg skal ned til sammen 41 kilo. Har lagt på meg alle mine kilo rundt 4 graviditeter og etter fødsler (ikke alltid amming hjelper!), men nå har jeg kommet så langt at kiloene siger på fortere og fortere. Må bare gjøre noe med det. Har til nå gått ned nesten 7 kilo på ketolyse. Sliter litt med motivasjon men har bestemt meg for å prøve dette i 6 mnd så får vi se om det blir resten av livet.

__________________


TinyToon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 08:23   #874
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av TinyToon, her.

Jeg skal ned til sammen 41 kilo. Har lagt på meg alle mine kilo rundt 4 graviditeter og etter fødsler (ikke alltid amming hjelper!), men nå har jeg kommet så langt at kiloene siger på fortere og fortere. Må bare gjøre noe med det. Har til nå gått ned nesten 7 kilo på ketolyse. Sliter litt med motivasjon men har bestemt meg for å prøve dette i 6 mnd så får vi se om det blir resten av livet.


Heisann du

Velkommen.. Ser at du allerede er godt på veg.. 7kg er jo en svært god start.. Lykketil med resten

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 16:38   #875
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei på dere..

Hiver meg på her jeg også. Er bare så deilig å se at jeg ikke er alene om denne slankingen, hehe.
Jeg kunne tenke meg å gå ned 30 kg til, har allerede gått ned 13, men der stoppet motivasjonen. Har hatt et litt for langt opphold nå, men kjenner at jeg er klar for å begynne igjen

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no