Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-12-06, 15:51   #876
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Har nettopp hentet nykastrert katt fra veterinær - driver og sjangler rundt stakkar , ikke så greit når han nettopp har våknet av narkosen. Tisset på seg har han også gjort, så her har det vært vasking av katt.. Var nok på tide med kastrering, for nå lukter urinen nokså stramt av hannkatt

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:12   #877
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Stakkar puse da Nena... husker godt da vår katt ble kastrert... Han forogså rundt som en full gammel alkis en stund før alt var tilbake til normalen. Men han ble kastrert i litt for ung alder, så han ble aldri stor og lat. Han var som en stor kattunge helt til han døde. Leken og liten til å være voksen hannkatt.

Jeg har en kompis som fortalte at bestefaren hans kastrerte kattene selv, ved å stikke katta nedi en stor gummistøvvel (med hodet først) og så skjære av det som skulle bort... stakkar katt sier nå jeg da...

Gammel 19-12-06, 16:34   #878
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det er jammen ikke lenge igjen til jul nå gikk det plutselig opp for meg. Vi er jo kommet helt på slutten av julekalenderen.

Vi var på butikken i dag, og var innom reflex for å se på farger på bilsete, og så plutselig hadde vi kjøpt det. Sånn kan det gå. Julegavene vi skulle kjøpe for å sende ble utsatt til i morgen, for vi måtte plutselig hente poden i bhg. (Heeelt plutselig. TTT om dagene.)

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:40   #879
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

kommer de fram om du sender de i morgen da Lise? Her i Trondheim har posten sagt at i dag er siste dagen for å sende om du skal være sikret at de kommer fram til julaften... men jeg vet ikke om det er det samme over hele landet da.

Og gratulerer med ny bilstol veldig bra å få tak i, så man er sikker på å få sikret barn i bil. Ikke noe som er viktigere...

Gammel 19-12-06, 16:54   #880
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Åh, ikke si det da, posten ble sendt herfra klokken fire.

Ja, ja. Jeg er vel litt unnskyldt i år håper jeg.
Også kan vi jo være heldige også da. :håpefull: Tre dager skulle jo være overkommelig. Sånn egentlig. I fjor tror jeg at julekortet bare brukte to dager til Finnmark, men brukte fire dager til Hedmark, så det er vel litt forskjell på vhor en skal sende også ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:06   #881
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Nå er jeg tilbake fra legen.. en fantastisk opplevelse.. en liten baby som hoppet og sprellet og et lite hjerte som banket med 140 slag. Forstervannet var klart og fint og babyen mye større enn forventet.. ble målt til 15+2 som er en uke lenger på vei enn tidligere beregninger.

Nå er jeg lettet og kommer nok til å sove godt i natt. Gleder meg til ordinær UL om en måned..

Hvilke bilsete har du kjøpt da lise?

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:11   #882
Mila
:)

Mila sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Kom fra jobb for ikke så lenge siden, er sliten.
Kom ett par kollegaer som har permisjon innom i dag med babyene sine *vil å haaa* Øhhm.. *kremt*

Så kos da Helene Håper alt går bra!! Baby.. *drømme seg bort igjen*

Jeg fryser, sånn veldig... jah.. så må jeg snart i dusjen, og jeg kjenner att det ikke blir sent før jeg legger meg i dag altså, skal på jobb ett par timer tildigere enn normalt i dag, pga alt julestresset.. Glad når det er over tror jeg..

Gammel 19-12-06, 17:43   #883
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Å, så godt å lese Helene. Deilig å ha kommet lengre og ikke kortere.
Vi har kjøpt Acta Graco sin siste modell, for den kan man justere slik at ryggen ikke blir så bratt, også var den mye lettere enn Izi sleep som jeg i utgangspunktet hadde lyst på (mend et var jo så blytungt og vanskelig å feste). Dette var lett å feste, samt at det har base som vi bare kan løfte setet utav og vi kan feste det i en annen bil uten basen også.

Gammel 19-12-06, 17:57   #884
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Ja izi sleepen er fin men alt for tung. Har lyst på det jeg og men så lenge det er så tungt og ikke har base blir det ikke det på oss heller.

acta sitt nye har jeg hørt skal være ganske bra.. men vurderer maxi cosi på grunn av muligheten til å ha det på vogn.. vet ikke hvor mye det kommer til å bli brukt..

Thomas kom i går og hadde lyst på Bebe high trek, og da blir det bebe sete. men vi har heldigvis mange mange månder igjen på oss..

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:59   #885
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Så glad for at alt gikk bra med deg Helene. Var litt bekymret og har tenkt littpå deg siden du skrev det forrige innlegget ditt.
Jeg er fortsatt på jobb. Har vært litt å jøre en liten stund nå, men ser ut til å bli en rolig kveld... i allefall for meg. Har hatt en lang god pause, og fått pratet litt med noen av de som er på jobb

Gammel 19-12-06, 18:42   #886
kristih
Seniormedlem

kristih sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
kristih er ny på veien

Nå skal jeg bare jobbe halv dag i morgen og hele dagen torsdag såååå er det juleferie.. Skal bli deilig. Jeg skal innlede juleferien med en lang og god ridetur. Håper det kommer snö för fredag. Er så deilig å ri i nesten fullstendig stillhet og bare höre prustingen fra hestene..

Har jeg nok nå??? Tror det:-)

Gammel 19-12-06, 18:56   #887
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg har juleferie torsdag og fredag jeg... Jeg jobbet i går, i dag jobber i morgen, lørdag, søndag, mandag, tirsdag onsdag og torsdag... og så er det litt fri igjen og da skal jeg ha fri. Da får penger være penger. jeg vil ha litt fri sammen familien også. være litt søster og tante og så kommer den grusomme nyttårsaften da...liker ikke

Gammel 19-12-06, 19:04   #888
Mila

Mila sin avatar

Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Skal jobbe i mårra å fredag jeg, så har jeg fri helt til neste fredag! *like* Har jobba så mye de siste romjulene nå så blir godt med fri! Skal være hos kjæresten for det meste. Bare hjem å jobbe fredag å lørdag før nyttår, så blir det vel fest på nyttårsafta... Kan ikke heeeelt si att jeg har veldig lyst da siden jeg ikke kjenner NOEN der.. Bare kjæresten... Liker ikke sånnt jeg.. men jeg overlever vel det og !

Jeg gleeeder meg til fri nå, noe så innmari også.. Skal bli deilig!

Gammel 19-12-06, 19:24   #889
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Jeg vil ha ny telefooon Materialistisk??
Men jeg skal være flink pike og donere min til noen som vil ha den

Så blir den iallefall ikke kastet Oi, nå tror jeg kanskje at jeg kom på en som kunne tenke seg den Weee! Det blir jo nesten som en god gjerning å kjøpe telefon, dette

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:35   #890
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Åååå ny telefon ?? Det ønsker jeg meg også. Den jeg har synger på siste verset nå tror jeg. Gammel samsung uten noen dikkedarier. jeg har forelska meg i Samsung D830 Ultra Edition RØD - men den koster nesten 3000 og det er litt drøy for en som bare bruker telefonen til å ringe av og til og sende en og annen SMS. Er neppe storforbruker med mine 70 kr mnd i telefonregning ! Det er bare "kjekt å ha" liksom....... Også sparer jeg til SPA-reise..... for det har kroppen min mye bedre av...

Gammel 19-12-06, 19:54   #891
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Oppdaget litt sent at dette var Tusen-tråden, men det går. Kjempelurt å spare til SPA-tur, Nille, og med 3000 er du langt på vei Synd jeg ikke trenger ny mobil, for da kunne jeg og ha spart ved å la vær å kjøpe

Kanskje det er noe annet jeg ikke trenger? Noe jeg kan selge på Finn.no feks

Veldig synd jeg ikke tenkte på det før jeg kjøpte og spiste noe jeg ikke skulle i stad Noe som begnner på sjoko...og ender på ...lade

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:00   #892
Mila

Mila sin avatar

Sjokolade

Hehe.

Kjøpte ny mobil for ikke så lenge siden jeg. Har til å med bytta til knall rosa deksel peeeent! Liker denne nye mobilen jeg Grei å skrive med, og så var den ikke så alt for dyr heller.

Nå ligger pusen min på sida meg å koser seg søt er hun, gikk å vima i beina på meg i stad da jeg var nede for å finne mat, så ente med att hun fikk bli med opp på rommet mitt igjen

Gammel 19-12-06, 20:03   #893
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Anne alt dette kan du la være å kjøpe i år slik at du slipper å bruke pengene: Krumkakejern, vaffeljern, smørbrødjern, miksmaster, strykejern, bordgrill, popcornmaskin, kaffetrakter, kakeformer. Noe har du, og noe har du ikke bruk for. Gode grunner til å la være å kjøpe, og gode penger sprt. Smart hva?

Jeg er på jakt etter krumkakejern, og det kan jeg jo kjøpe for jeg skal ikke spare til tur. Men jeg får vel se om det kommer på tilbud i romjulen eller januar tenker jeg.

Gammel 19-12-06, 20:22   #894
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Mye av det du nevner har jeg, Lise, men ikke bordgrill og popcornmaskin. Er det dyrt? Sparer jeg masse hvis jeg ikke kjøper det?
Ikke har jeg cabriolet heller, noe sambo syns jeg burde kjøpe meg Har selvfølgelig ikke råd, men tenk så mye jeg kunne spart hvis jeg hadde hatt råd, men latt være å kjøpe det da.....
Nå angrer jeg på at jeg kjøpte julegave til sambo....

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Gammel 19-12-06, 20:37   #895
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Var det noen som sa det stygge S ordet her inne ???
Jeg laget marsipan i går, MASSE marsipan. Også fulgte jeg feil oppskrift, så den ble ikke slik jeg trodde den skulle bli, men den ble god. Også måtte jeg jo dyppe i sjokolade da..... Smeltet 300 gram 85% (Valrhona Grand Cru + Lindt Excellence Chili) sammen med 3 ss cocosa - i vannbad.... tålmooooooooodig. Avkjølte sjokoladen og dippet og duppet så sjokoladen skvatt. Også hadde jeg så mye smelta sjokolade til overs at jeg snekra noen Sarah Berharder også - og fikk dyppet dem og før sjokoladen stivna igjen.....

men det jeg skulle si - det var at jeg smakte litt underveis. Ikke bare litt heller kanksje litt mye. Iallefall har fjeset mitt tegn til at det ble litt mer enn kroppen likte. Kviser - masse små ekle kviser.... og det er sjokoladen sin skyld

Gammel 19-12-06, 20:53   #896
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Jeg nevnte det stygge "S-ordet"....og ikke var det 70% heller. Tror det var en trasse-"S" eller en diger trøste- "S" det var snakk om denne gangen. Svært kvalmende og det blir sikkert tre år til neste gang igjen Håper jeg....

Neste gang skal jeg heller gå på badet og legge en god fuktighetsmaske med engang og ikke vente til etter "S-en". Kanksje lysta blir borte igjen

Gammel 19-12-06, 21:07   #897
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

og for oss som ikke sparer da jeg har kjøpt meg ny mobil, men bare sånn at søsteren min skal få min gamle <så snill er jeg
http://www.nokia.no/phones/n72/
og den er roooooooooosa

men jeg spiser ikke sjokolade da... nesten
brukte litt å ha på de sara bernhardene, og pappa'n min likte i allefall de Jeg må prøve å få han over på en litt mer lavkarbo-stil etterhvert tror jeg... må bare få fikset opp i mitt eget hode først

Gammel 19-12-06, 21:25   #898
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Jeg spiser sjokolade.. og den er veldig god.. men jeg prøver å slutte med sån.. må nok det ja.. men det er ikke så lett.. for den er veldig god

nå begynner jeg å glede meg til jul. Glede meg til pinnekjøtt og hjemmelaget riskrem. masse gaver og mye familie. det er kos. for første gang på 20 år skal ikke mamma være her i julen. men vi skal ut til henne i morgen og så kommer hun hjem til nyttårshelgen igjen.. Det er svigersjul uansett i år så jeg kommer nok ikke til å merke det så mye like vel.

Blir litt merkelig med første jul uten bestemor, julen hos bestemor er der jeg har de beste barndomsminnene fra.

Gammel 19-12-06, 21:39   #899
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Da har jeg gjort noe positivt for kroppen i dag også, ikke bare nedbrytende ting som S-ting.....
Jeg har tatt ansiktspleie. Hjemme. Renset, peelet, dampet og lagt en god fuktighetsmaske...også har jeg tatt fotpleie. 15 min fotbad med salter og olje, før jeg brukte pimpesten (heter det det? Hm...)og klippet negler og smurte inn med en god fotkrem....Nå er undersåttene også fine til jul

Også så godt som det er....

Gammel 19-12-06, 21:42   #900
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Jul og julemat ja. Vi skal til min bror på julaften og spise pinnekjøtt og kålrabistappe. Det skal bli godt. Meg og HP hadde for noen uker siden en tjuvsmak på pinnekjøtt, og jeg håper virkelig det går bedre med meg på julaften enn da. For da fikk jeg kun i meg to små pinner, såvidt det også, og litt kålrotstappe og så var jeg bare totalt mettet. Klarte nesten ikke å spise det.
Men jeg gleder meg. Gleder meg til å åpne gaver med ungene, og til å kjenne lukten av pinnekjøtt og høre stemningsfulle julesanger og og og ...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 19:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 02:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.