Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-11, 13:54   #9876
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Først:
Hvis jeg skal lage presskanne kaffe i en slik: https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=56&id=22596
Hvor mye filterkaffe bruker jeg?

Jeg bruker 30 ml. Jeg liker kaffen ganske sterk, men ikke helt jordmorsterk.

__________________


vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag
Gammel 05-09-11, 14:03   #9877
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke situps i hvert fall!
Tror det er en egen tråd her inne om det, faktisk!
Fant den!

Takker og bukker!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 05-09-11, 17:51   #9878
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor har jeg fått en barnerumpe av en roomie som ikke skjønner at oppvaska må tas, kjøkkenet tørkes over og søpla hives??

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 05-09-11, 18:03   #9879
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Først:
Hvis jeg skal lage presskanne kaffe i en slik: https://www.kitchn.no/ProductList.asp?Cat=56&id=22596
Hvor mye filterkaffe bruker jeg?

Jeg bruker to måleskjeer med litt topp på (dvs. ca 20-25 gram) med presskannekaffe og da blir den midt på treet sterk.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 05-09-11, 18:18   #9880
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor har jeg fått en barnerumpe av en roomie som ikke skjønner at oppvaska må tas, kjøkkenet tørkes over og søpla hives??

Hvorfor vet jeg ikke, men prøv å heng opp et sånt: Rydd opp etter deg, mora di' bor ikke her- skilt i første omgang.
Da jeg bodde i kollektiv, måtte den som ikke overholdt sin kjøkkentjeneste- uke, betale neste strømregning alene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 05-09-11, 18:19   #9881
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor har jeg fått en barnerumpe av en roomie som ikke skjønner at oppvaska må tas, kjøkkenet tørkes over og søpla hives??

Nok av dem dessverre. Jeg bodde på studenthjem da jeg studerte og delte kjøkken med seks andre. Og dette var i Grimstad og der er 90% av studentene gutter...

Han ene hadde én stekepanne, én gryte, én sleiv, én stekespade og engangstallerkner, engangskopper og engangsbestikk. Han vasket ALDRI opp. Og han vasket heller ikke kjøkkenet da det var hans tur å vaske. Det endte med at jeg bombaderte døra hans med post-its. Man så knapt døra. Han tok hintet. Han gjorde ikke god jobb, men han gjorde det i alle fall.

Og så var det en som hadde eget bestikk og slikt, men han vasket det ikke og "lånte" bestikk av andre. Det var så ille at han "lånte" så mye av mitt at jeg måtte kjøpe nytt. Jeg spurte ham om han hadde lånt, men han sa neeeei og jeg så aldri noe mer til bestikket.

Og så var det en som spiste kun ferdigpizza et helt semester. Seriøst. Det var "lett, billig og godt". Neste semester begynte han å bli litt lei og utvidet menyen til fjordlands, nudler, pasta og slikt også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 05-09-11, 20:05   #9882
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ingen råd, men trekker et lettelsens sukk over å endelig bo alene ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-09-11, 21:04   #9883
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Usj, glad det ikke er meg!
Her i huset går jeg til streik om jeg kommer til et bomba kjøkken. Men siden alle vil ha maten jeg lager, så pleier kjøkkenet bli rimelig raskt blåst mens jeg sitter og koser meg med mat bare til meg (ekstra lekkert dandert selvsagt)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 06-09-11, 17:42   #9884
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg steke to pizzaer på en gang, nå som jeg har varmluftsovn?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-09-11, 17:50   #9885
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kan jeg steke to pizzaer på en gang, nå som jeg har varmluftsovn?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-09-11, 17:59   #9886
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oioioi, så stilig.
Hvordan var det med gradene i varmluftsovn kontra ikke-varmluftsovn igjen? lavere?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-09-11, 18:53   #9887
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Oioioi, så stilig.
Hvordan var det med gradene i varmluftsovn kontra ikke-varmluftsovn igjen? lavere?

Yep, 10-20 grader lavere.

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell
Gammel 06-09-11, 18:55   #9888
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Okei, thanks

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-09-11, 20:09   #9889
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lenge kan en katt egentlig gå uten å tisse?

Syns min katt bare ligger og sover.. hun har mulighet til å gå ut når hun vil, vinduet er alltid åpent, og hun har sandkasse inne om været er dårlig.
Hun har sovet siden i morges, bare avbrutt av litt spising og kosing

Og det må sies, at hun er som regel ute mye av kvelden/natta.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 06-09-11, 22:16   #9890
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvor lenge kan en katt egentlig gå uten å tisse?

Syns min katt bare ligger og sover.. hun har mulighet til å gå ut når hun vil, vinduet er alltid åpent, og hun har sandkasse inne om været er dårlig.
Hun har sovet siden i morges, bare avbrutt av litt spising og kosing

Og det må sies, at hun er som regel ute mye av kvelden/natta.

Pusen vår kan gå opptil et døgn uten å være ute. Katter sover omtrent 20 timer i døgnet

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell
Gammel 07-09-11, 01:05   #9891
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Noen som har erfaring med hair extensions? Er i Tyrkia nå og jeg har litt dårlig erfaring med syden-frisører. For noen år siden fikk jeg flettet hele håret med hair extensions. De sa at de hadde min farge. Det viste seg at de hadde platinablondt og svart. Og håret ble limt på med limpistol. Var noe herk å få ut... Og de varte i hele to uker før de begynte å gå opp så de måtte tas ut.

Lillesøster tok hair extensions i går. Det ser veldig veldig bra ut, og det virket som en veldig seriøs frisør. Vi fikk et kort og jeg googlet dem. De har 35 frisører fordelt på to salonger. De farget extensionen som skulle i håret hennes slik at den var helt lik hennes hårfarge. Og så brukte de noen ringer med silikon innerst og metall ytterst som de presset godt sammen for å holde hårstrimlen på plass i håret. Hun har ikke mistet noen enda, så det lover bra. De lovte at det skulle sitte i ca fire måneder. Det kostet 1200 kr for de 100-120 strimmlene som de tok i hennes hår. Virker det greit? Er det noe jeg eventuelt bør spørre dem om?

Jeg syns det virker bra. Det koster jo mye mer i Norge med extensions. Det virker jo som om de gjør en grundig jobb. Jeg har aldri tatt extensions annet enn 2 blå striper i håret når jeg var 13 :P Om de holder i 4 mnd så er jo det det som er vanlig om man har vært hos en flink frisør også. Hva du bør spørre om vet jeg nok ikke... Pushet litt på spm ditt ved å svare deg, så får se om andre har noe å legge til

Takk for svar. Jeg har nå tatt extensions i den salongen. De hadde også pick-up service, så jeg ble hentet på hotellet og kjørt tilbake etterpå. Uvant at jeg må være påpasselig med håret, men det er OK. Jeg sa egentlig max 80 hårtuster, men fikk visst 103. Han trodde flere var bedre. Jeg ville IKKE ha så mange siden jeg har veeeldig tynt hår. Og blondt hår var visst veldig vanskelig å matche 100%, så de farget noe lignende i tre nyanser og puttet i håret mitt. Mitt eget hår ble stripet først. Men jeg kommer nok til å fjerne noen av hårtustene fordi metallringene sees lett noen steder og så tror jeg at jeg kommer til å klippe extensionene til min egen hårlengde. De er nemlig litt lengre enn mitt hår nå. Dette er for tungt for mitt tynne hår, tror jeg. Det røsket i alle fall godt i hodebunnen da jeg dusjet håret.

Så nå kommer neste spørsmål. Noen som har noen tips til hårprodukter til extensions?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-09-11, 09:16   #9892
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg søker litt rundt for å prøve å finne ut når skattepengene blir utbetalt. Jeg fikk brev for to tre uker siden om at jeg ikke fikk innrømmet skattebegrensning, og at oppgjøret var klart i disse dager (eller hvordan det var formulert), og jeg ser det står i et par foraer nøyaktige datoer, 14. september, 17. oktober etc. Men jeg finner ingen informasjon om dette på skatteetaten sine sider ...!? (Eller så er jeg bare dårlig til å lete.) Noen som vet om dette kan stemme? Er bare en liten slant, men jeg trenger det inderlig og håper de kommer nå i september, og ikke i oktober ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-09-11, 15:53   #9893
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mye blodfortynnende er vin ev øl??

Sambo og jeg skal reise en langhelg til Dublin. Og hvis denne turen blir lik alle andre turer dit så blir det litt vin-/øldrikking til fabelaktig musikk.

Men rett etter hjemkomst skal jeg opereres og det står at man må unngå Marevan (veldig blodfortynnende) og Dispril/Albyl-E (passelig blodfortynnende) i minst 10 dager før inngrepet, men hvor mye blodfortynnende er hvitvin? Noen som vet, må jeg bare ringe litt rundt eller må jeg bare holde meg unna vin så lenge vi er der??

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 07-09-11 kl 17:17.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-09-11, 17:15   #9894
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Så nå kommer neste spørsmål. Noen som har noen tips til hårprodukter til extensions?

Husk å bruke børste beregnet på extentions hvis ikke river du unødvendig i dem.
Jeg satte på ext for lenge siden. Volumet på håret okte ca 25%. Men det slet så mye på håret at når jeg tok dem av, så mistet jeg også 25% av mitt hår.
Derfor klippet jeg meg kort etter en tid... Aldri mer i langt hår hvertfall

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 07-09-11, 17:58   #9895
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det bare meg som reagerer på at noen skriver banneord???

Ikke fordi at det er så ille at de skriver banneord, men mest fordi jeg alltid har tenkt på banneord som ei verbal greie, som er kjapp og heftig og der og da!! Å lese "helvete" har overhodet ikke den samme effekten som om noen SIER det. Det virker bare dumt... å skrive det.. spør du meg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-09-11, 18:02   #9896
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er vel forskjell på folk, tenker jeg. Jeg er fra en del av landet der banning er godt integrert i dagligtalen, forsåvidt. (Men jeg banner jo ikke i hytt og gæver av den grunn.)
Jeg for min del leer knapt på et øyebryn over et lite helvete eller tilsvarende i skriftlig form, så lenge det ikke er heeelt påtatt. Men leser jeg ordet "glufsa" så kaster jeg opp i munnen min.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-09-11, 18:04   #9897
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er vel forskjell på folk, tenker jeg. Jeg er fra en del av landet der banning er godt integrert i dagligtalen, forsåvidt. (Men jeg banner jo ikke i hytt og gæver av den grunn.)
Jeg for min del leer knapt på et øyebryn over et lite helvete eller tilsvarende i skriftlig form, så lenge det ikke er heeelt påtatt. Men leser jeg ordet "glufsa" så kaster jeg opp i munnen min.

Da kan jeg fortsette med "glufsa" mi og så overser jeg sånn skriftlig banning som jeg føler som meget lavmælt banning!!! Banning light.. Det er jo LYDEN og kraften bak som gjør en banning "flott" å høre på!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-09-11, 18:05   #9898
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du gjør da for helvete som du vil med det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-09-11, 18:05   #9899
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

(Ok, DER var det faktisk påtatt ... )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-09-11, 18:16   #9900
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

skvatt til litt her damer, selv om jeg er fra verste banne-området i midt-norge selv... slutta og banne så høylydt da jeg tok utdanninga mi i verste bibelbeltet hehe - ble så j... stille hver gang jeg lirte av meg en regle som ingen hjemme ville leet på øyelokket på engang...

Nå føler jeg meg veldig ordentlig - og får skikkelig bakoversveis hver gang jeg er hjemme og treffer jentegjengen for DER går det unna gitt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no