Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 08-09-11, 12:03   #9926
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Går ikke an å lage ny heller ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-09-11, 18:41   #9927
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Er det noen som vet pinnenummer og strikkefastheten på Baby Merino garnet som man får kjøpt på Nille?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 08-09-11, 22:18   #9928
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Kvifor er alltid reklamene så mykje meir høglytte enn sjølve tv-programma?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-09-11, 22:22   #9929
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

for å bli hørt sikkert? sitter hardere fast i skallen vår når den bankes inn med høy lyd..

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 08-09-11, 22:23   #9930
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Så det er ikke bare meg altså? Tenkte jeg hørte feil...
Det er sikkert fordi vi ikke skal gå glipp av noe

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 08-09-11, 22:30   #9931
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Ja, det er skikkelig irriterende

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 08-09-11, 22:41   #9932
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Det har jeg hørt er at fordi vi skal høre reklamen selv om vi går unna.. f.eks på kjøkkenet

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 08-09-11, 22:44   #9933
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Dei skulle hatt bank! Må alltid skru ned i reklamepausene...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-09-11, 00:02   #9934
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

TV har et maxvolum som de kan spille. Filmene/programmene velger å ha det noe lavere enn dette (for å kunne smelle til ved f.eks skyting eller annet), mens reklamene spiller inn på max fordi de ikke trenger det store spekteret av volum Klumsete fortalt, men tror det skal være rett iallefall

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-09-11, 00:18   #9935
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er det noen som vet pinnenummer og strikkefastheten på Baby Merino garnet som man får kjøpt på Nille?

Jeg har ikke fra Nille, men den baby ull jeg har her har:
pinne 2,5 og 28m = 10cm
50g = ca 175 meter
dette er 100% merino ull. Håper det kan hjelpe deg.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 09-09-11, 08:32   #9936
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har ikke fra Nille, men den baby ull jeg har her har:
pinne 2,5 og 28m = 10cm
50g = ca 175 meter
dette er 100% merino ull. Håper det kan hjelpe deg.

Hjertelig De er sikkert tilnærmet like.

Gammel 09-09-11, 10:26   #9937
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Prøver meg her å jeg.... Jeg fryser, dette er min 3 uke på lavkarbo denne gangen. Er dette normalt? Hvorfor er det sånn at noen fryser og andre svetter?

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-09-11, 10:44   #9938
langaard
Seniormedlem

langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Prøver meg her å jeg.... Jeg fryser, dette er min 3 uke på lavkarbo denne gangen. Er dette normalt? Hvorfor er det sånn at noen fryser og andre svetter?

Det lurer jeg også på, for jeg svetter og er varm hele tiden!!

Gammel 09-09-11, 10:47   #9939
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Jeg aner ikke, men ingefær er ekstremt varmende. To skiver ingefær i en kopp kokende vann for eks, eller i wok

Gammel 09-09-11, 11:12   #9940
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Dårlig blodsirkulajon pga røyking? Lav forbrenning fordi du spiser alt for lite? Tar du kost-tilskudd og spiser du variert? E vitamin og magnesium kan kanskje hjelpe deg.Magnesium avspenner blodårene og e vit får blodet ut i de små kapillærene i huden.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 09-09-11, 11:58   #9941
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Er det noen som har erfaring med svartfarging av klær? Jeg har en bukse som er begynt å bli grønn i stedet for svart som skulle blitt farga, og en grå t-skjorte som jeg vil ha svart i stedet. Noen tips og triks? Erfaringer med selve fargepulveret? Halp! (Photo?)

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-09-11, 12:12   #9942
langaard
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det noen som har erfaring med svartfarging av klær? Jeg har en bukse som er begynt å bli grønn i stedet for svart som skulle blitt farga, og en grå t-skjorte som jeg vil ha svart i stedet. Noen tips og triks? Erfaringer med selve fargepulveret? Halp! (Photo?)

Legg klærne i edikkvann etter farging, så holder fargen bedre

Gammel 09-09-11, 12:24   #9943
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hehe, jada, jeg farger mye klær svart, så jeg vil i alle fall anbefale deg Nitor framfor noen annen tekstilfarge. Det med edikk kjenne jeg ikke til, men jeg vet at edikk er fikserende, men det følger også med fikseringsvæske i fargepakken.
Bare vær NØYE med å følge anvisningen i pakningsvedlegget, ikke farg for mye klær på én gang, så går det bra.
Nitor har forresten også en type farge som heter "back to black", som er genial for svart tøy som er falma/misfarga. Da trenger man ikke å kjøpe salt ved siden av heller. Easy peasy! Klesfarging er en av mine store gleder i livet. Hehe.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-09-11, 12:43   #9944
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hehe, jada, jeg farger mye klær svart, så jeg vil i alle fall anbefale deg Nitor framfor noen annen tekstilfarge. Det med edikk kjenne jeg ikke til, men jeg vet at edikk er fikserende, men det følger også med fikseringsvæske i fargepakken.
Bare vær NØYE med å følge anvisningen i pakningsvedlegget, ikke farg for mye klær på én gang, så går det bra.
Nitor har forresten også en type farge som heter "back to black", som er genial for svart tøy som er falma/misfarga. Da trenger man ikke å kjøpe salt ved siden av heller. Easy peasy! Klesfarging er en av mine store gleder i livet. Hehe.

Huh? Salt? Og, takk! I'll obey you!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-09-11, 12:45   #9945
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Huh? Salt? Og, takk! I'll obey you!

Jepp! Du må ha salt når du farger klær. Du kan bruke vanlig jodfri husholdningssalt, men Nitorsaltet koster typ 17 kroner, så det er ikke så mye å spare på det.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-09-11, 13:02   #9946
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Finnes det noe som heter "back to white" også? Kunne trengt det...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 09-09-11, 13:03   #9947
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Klorin (så lenge tøyet tåler det)

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-09-11, 13:04   #9948
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det heter klorin

Gammel 09-09-11, 13:06   #9949
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Hoho, simultanskriving

Gammel 09-09-11, 14:27   #9950
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Klorin (så lenge tøyet tåler det)

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det heter klorin

Haha, great minds think alike

Veldig usikker på å bruke klorin. Selv om jeg in the 80s hadde ekstremt stor suksess med å klore jeansene mine (ødela bare ei, eh, glemte den i bøtta...) - så ser jeg for meg at dette kan bli flekkete? Jeg har håndduker som er blitt gråe, og t-skjorter og sånt som også er gråe, jeg HAR forsøkt de såkalt fantastiske whitening-tingene de har i butikken (vanish my ass) men de fungerer faktisk ikke... må være noe jeg kan pøse inn i vaskemaskinen også blir det så hvitt at jeg må bruke solbriller? Det gjør jo det på REKLAMEN på TV? Blenda vasker her i huset blenda-grått, så det er bare oppskrytt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.