Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Bacon/tørrfisk

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-11, 12:05   #76
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Jeg forstår ingenting av denne tråden jeg.

Jeg tror ikke du er alene om det, hehe. Trolleri fra ende til annen

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 12:54   #77
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Begynner å forstå det nå. Må ha meg noe fiber.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:10   #78
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Begynner å forstå det nå. Må ha meg noe fiber.


Værsågod! Husk å strø med sukker slik at du ikke går tom for energi

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:20   #79
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Fant hvetekli og linfrø til å inneholde mer fiber enn karbs(-23,5 og -34.5). Det gjør vel det kurant til å lage noe av? Fiber er også tellende som karbs sant?


pekannøtter
paranøtter
molter
bringerbær
pærer
granateple
sopp
oliven
stilkselleri
rosenkål
kruspersille
endivsalat
avocado
alt dette kan spises?

jeg trakk det bare ifra fordi fiber gir deg mer enn karbs.
doh linfrø gir deg veldig mye karbs til sammen om du spiser mye av det.

__________________





Sist redigert av avuna : 09-07-11 kl 13:39.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:42   #80
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:45   #81
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

karbohydrater er trukket fra på Norske matvaredeklerasjoner, så du skal ikke trekke ifra noe som helst

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:51   #82
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

satser på blomkålsuppe, oliven, klibrød/grøt og sopp-løk stuing som karb kost, evt bjørnebær,

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:52   #83
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ja, fiber er mer nyttig uansett da, men må ta inn det totalt næringsinnholdet også. Sorry jeg pleier å være litt lat når jeg tar til meg nye ting

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:14   #84
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Sorry jeg pleier å være litt lat når jeg tar til meg nye ting

Jasså, sier du det? Kan ikke si jeg har merket noe til det

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:20   #85
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Skulle ikke tatt så mye vann i Denne grøten tar nok en times tid å få i seg. 5g karbs heh. Jepp jeg har nok litt troll i meg, Jeg er så pratesjuk at det nesten ikke går an. Jeg glemte å introdusere meg sjølv også(vanlig for aspergere), men ikke at du ikke kan stoppe kjeften på meg Selfishness delux, dere får ta det med ro, jeg vil bare det beste for meg selv og resten av folkene, men jeg er en idiot noen ganger, strukturering i matlaging er et helvete, men så deilig at det finnes folk som gidder å si noe.

__________________





Sist redigert av avuna : 09-07-11 kl 14:36.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 23:36   #86
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Wow. Lite er mer inspirerende enn noen som sier at de virkelig vil noe, men ikke er villige til å gjøre noe særlig for å nå målet, noen som ber om informasjon, men ikke er villige til å ta det til seg...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 11:30   #87
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

blir ikke inspirert om jeg ikke finner noe godt å spise Man kan lese opp og i mente, men hjelper ikke om magen er vandt til noe annet. Vanskelig å venne seg til mat du aldri har spist Jeg tar til meg informasjonen men jeg orker ikke spise maten. Må bare finne noe jeg kan lage som er godt og ikke er carbs. En uke nå, jeg har så lyst på melk og frokostblanding eller et brød. Ellers må jeg finne meg en annen kur, om jeg venter og venter uten å få noe bra. Forstår at dere blir frustrerte, men jeg skjønner ikke åssen man kan leve på denne dietten. Til og med kjøtt og saus smaker feil uten poteter eller noe til. Hvordan klarer dere det? Har dere det samme problemet eller er det bare det at man blir vandt til det? Rømme til frokost? jeg må ha noe annet enn kjøtt og har lyst på melk men jeg tåler det bare med frokostblanding(60g karb er for mye). Jeg har prøvd i hvert måltid å finne noe godt, men lite jeg har lyst å spise som er protein/fett alene. Her handler det visst om feil gane og mage, ikke så mye om feil informasjon i hodet

__________________





Sist redigert av avuna : 11-07-11 kl 11:45.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 11:42   #88
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

blir dårlig inspirert om jeg ikke finner noe godt å spise Man kan lese opp og i mente, men hjelper ikke om magen er vandt til noe annet. Vanskelig å venne seg til mat du aldri har spist Jeg tar til meg informasjonen men jeg orker ikke spise maten. Må bare finne noe jeg kan lage som er godt og ikke er carbs. En uke nå, jeg har så lyst på melk og frokostblanding eller et brød. Ellers må jeg finne meg en annen kur, om jeg venter og venter uten å få noe bra. Forstår at dere blir frustrerte, men jeg skjønner ikke åssen man kan leve på denne dietten. Til og med kjøtt og saus smaker feil uten poteter eller noe til.

De fleste av oss satte oss inn i hva lavkarbo består av og hvilken mat man bør la være og hva man bør spise. Vi veide for og imot om dette var et kosthold som paset oss. Vi la kanskje ut noen tråder her for å få tips og hjelp til å tilpasse kostholdet oss og våre ganer.

Så legger de fleste av oss godviljen til, leter etter ting vi kan spise og som vi liker eller kan lære oss å like. Og sååå går vi ned i vekt, blide og fornøyde

Altså, start med å sette deg inn i hva kostholdet faktisk går ut på, lage en liste over hva du liker og få tips til hvordan du kan få det til å bli lavkarbo

Edit: du synes saus blir feil uten potet til? Har du forsøkt å bruke sellerirot som jeg tipset deg om lenger bak i tråden? Eller blomkålmos, noe som er veldig populært her.
Har du i det hele tatt forsøkt noen av tipsene og rådene du har fått her?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 11:47   #89
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Hadde sellerirot men glemte å teste det ja. Smaker sellerirot som selleri? Hva med resten av dagen da, det er det som er største problemet, jeg får ikke til å lage brød, stress å lage vafler hele tida. Alt smuldrer seg opp, og jeg har lyst på syltetøy på de. Jeg har liksom 5 ting jeg har lyst på å velge mellom, og ingen av de er godt alene. Suppe har jeg aldri spist, alltid spist ris til kjøttet. Jeg kan jo forsøke en litt mer karb kur så jeg kan spise brød til eggene og baconen, men det blir vel vanskelig å komme under 72 karbs med dette hele dagen og det er det jeg har lyst på. Så er jeg jo vandt til 200-300 karbs ellers. Skal jeg velge blir det vel baconcrisp hele dagen med noe salt på og jeg skulle funnet meg en melk jeg kan drikke. Yoghurt eller rømme hadde ikke vært så verst. Så kylling til middag, men da kommer jeg til å få problemer. Unnskyld latskap det skyldes heller at jeg heller vil prate. Ikke særlig inspirerende for folk som sliter det her, men vi får håpe det ordner seg.

__________________





Sist redigert av avuna : 11-07-11 kl 12:02.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 11:57   #90
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Hadde sellerirot men glemte å teste det ja. Smaker sellerirot som selleri? Hva med resten av dagen da, det er det som er største problemet, jeg får ikke til å lage brød, stress å lage vafler hele tida. Alt smuldrer seg opp, og jeg har lyst på syltetøy på de. Jeg har liksom 5 ting jeg har lyst på å velge mellom, og ingen av de er godt alene. Suppe har jeg aldri spist, alltid spist ris til kjøttet.

Om du river blomkål (eller kjører blomkålbiter i blenderen) vil du få finhakket blomkål. Den kan du steke i masse meierismør og kryddre godt. Fungerer utmerket som tilbehør! Sellerirot, om du steker det en stund (selvsagt i meierismør) og krydrer vil smaken minne om pommes frites. Fordlands peppersaus , ferdig i boks, er helt ok å bruke ved siden av.

Brød.... har du forsøkt noen av oppskriftene her? I såfall hvilke? Kanskje vi kan tipse deg om noen du ikke har forsøkt og som vi er fornøyde med?

Har en knall vaffeloppskrift! Den smaker som vanlige vafler, enkle å lage og fine å steke

Det er masse hjelp å få her -om du faktisk vil ha hjelp og ikke bare kjøre dit eget løp

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:07   #91
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Avuna,

Uavhengig av om du kjeder deg for tiden og tuller med oss eller om du er seriøs, her kommer et seriøst svar fra meg:

Det ser ikke ut som om du er motivert for dette i det hele tatt. Det eneste fokuset du har er å ta av flest mulig kilo på kortest mulig tid. Du syns lavkarbokostholdet er vanskelig, du liker ikke maten og det ser ikke ut som du er villig til å forsake potet, ris, iskrem, brød etc. Du er heller ikke villig til å sette deg inn i grunnprinsippene for dette kostholdet. Du kommer neppe til å lykkes i å oppnå et varig vekttap om du fortsetter på lavkarbo. Skal du lykkes kreves det en livsstilsendring. Du kan ikke forvente å kunne gå tilbake til ditt gamle høykarbokosthold når du har nådd målet ditt (hvis du i det hele tatt klarer å nå det med din innstilling) uten å gå opp igjen i vekt.

Jeg tror at en lavkaloridiett og trening passer deg bedre. Da kan du i teorien spise akkurat det du vil så lenge du holder deg under en viss kalorigrense, og så kan du trene bort enda flere kalorier. Her kreves det jo selvsagt også en livstilsendring, men du trenger i hvert fall ikke å utelukke alle disse tingene som du selv mener du ikke klarer å leve uten.

Lykke til, hvilket kosthold du nå enn velger.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:17   #92
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Begynner å forstå det, ville oppnå mer på kortere tid bare. har jo allerede tatt av en cm, og har noenlunde greid å holde meg under 30-40 karbs, det må jo være en mulighet der ute for å holde ut. Jeg tviler på at jeg går oppigjen om jeg må spise karbs igjen, for det tillater jeg ikke. Kuren er jo også bra for å holde seg unna diabetes.

Hva med sukkerfri yoghurt, rømme og bacon? Ta oppi litt bær eller grønnsaker.
sellerirotstuing om det smaker godt eller ertestuing/kålrotstuing. Salt kjøtt til middag. Så tror jeg at jeg er nødt å finne et lavkarbo brød og ha sild/rømme og makrell/laks til. skal se om jeg finner noe som jeg kan spise hele dagen. Når kuren er over kan jeg jo tillate meg opp til 150 karbs.

http://sunnfamilie.net/tag/r%C3%B8mme/

Kom på at man kan spise rømmedip, kanel og tørka kjøtt også. Så skal jeg lage fet kakao med sukrin.

Frokost: agurkrømme med tørka kjøtt
lunch: agurkrømme med tørka kjøtt
middag: biffkjøtt med grønnsaker og dip variasjon reker/makrell/laks og kylling
kvelds: egg/bacon og rømme og kjøtt
ostekjeks om jeg har lyst på.
kan jo bytte ut alt ettersom. evt creme fraiche i middagen.
mm chili.

__________________





Sist redigert av avuna : 11-07-11 kl 12:39.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:30   #93
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Her er en oppskrift på et brød som metter godt, og er enkelt å lage
Disse lappene er raske og veldig anvendelige!
Nannahs vafler er knallgode!

Legger også ved oppskrift på hamburgerbrød, en skikkelig burger med bacon og ost er vel ikke dumt?

Kanskje disse kan gjøre ting litt enklere?

Ertestuing og kålrotstuing er ikke veldig lave på karber, men det vet du sikkert

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:44   #94
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Jepp testa alt det igrunn men jeg hadde ikke fiberhusk så brukte jeg linfrø som ble en kaloribombe(leste feil). Jeg prøver å finne noe som er så lettvint som mulig. 3 timer på kjøkkenet for mislykka er kjipt. Kjøper spekekjøtt i dag om jeg finner. det skal bli nam, jeg kan nesten ikke vente på makrell/laks med rømme! Bare å bytte ut poteter med rømme som er bedre enn poteter, og det kjøler likegodt ned saltsmaken.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 18:57   #95
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Det høres jo ut som du har funnet deg noen få ting du liker, med lavt karboinnhold. Så det handler vel om å finne flere ting å ha på lista, så det ikke blir for ensidig?
Du trenger jo kanskje ikke prøve masse nytt hver dag, det må bli veldig slitsomt og overveldende?
Kan du ikke foreløpig holde deg til de få tingene du klarer å spise, og så prøve ut en ny ting f.eks. hver dag eller annenhver dag eller noe sånt?

Noen tips:

-Hva med stekt kjøttdeig? Bare stek i litt meierismør og krydre litt. Server med revet ost på. Etter hvert kan du kanskje legge til litt hakket løk, tomat, sopp, squash i biter, om du ønsker prøve deg på litt mere grønnsaker.

-Løvbiff er veldg enkelt og godt! Jeg bruker steke et par stykker, legge litt ost på den ene (norvegia eller kremost med urter) og legge den andre oppå. Lar det ligge på svakeste varmen panna til osten har smeltet.

-rugsprø inneholder visst 6 karb. pr skive. Om du ikke spiser mer enn en eller to til et måltid, men med masse smør og pålegg, så er disse kanskje ikke så ille? Om det ikke er et alternativ å bake selv.

-stekt egg og bacon? Husker ikke hva du har skrevet om dette? Jeg syntes det var rart å spise det uten brød i begynnelsen, men nå har jeg vennet meg til det og synes det er kjempegodt.

-pisket krem er godt om du skal kose deg med noe. Jeg bruker å søte med litt splenda og ha i litt vaniljepulver fra helsekosten.

Det var det jeg kom på nå, du må ha lykke til

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:19   #96
Penelenes butikk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Penelenes butikk er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

www.sanabona.no har masse fine oppskrifter

Penelenes butikk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten melk og gluten Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:21   #97
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av Penelenes butikk, her.

www.sanabona.no har masse fine oppskrifter

Hmmmm....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:22   #98
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av Penelenes butikk, her.

www.sanabona.no har masse fine oppskrifter

Dette kan fort oppfattes som snikreklame, pussig nok

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:34   #99
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Dette kan fort oppfattes som snikreklame, pussig nok

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 00:53   #100
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Digg med fenalår og rømme mm. Beste måltid så langt, fikset meg biff med grønnsaker og rømmesaus til middag. 1 boks rømme på en dag, går det an da? Så kjøpte jeg meg saker til å lage sjokoladelavkarbo. har en skål i kjøleskapet nå, jeg fulgte oppskrifta for diabetes jeg fikk fra sunkost, og la til 50g kokosmasse og mandeldråper og rømme, håper jeg ikke har gjort noe galt når jeg lagde det, koster flesk så håper det varer en stund. jeg kan ihvertfall ha god samvittighet. Takker for siden Godt med noe godt etter 3 timers fjelltur(turen var antagelig 20-30 % stigning, måtte krype noen plasser). trener alt fra 2 til 3 timer 5 dager uka i mange måneder nå så jeg håper virkelig jeg snart kommer i mål med 10 kg. Må bygge muskler så jeg slipper å bygge mer, så renner det av meg.
Ekstremt dårlig oksygenopptak når jeg nå er hjemme, finnes det noe mot sånt no? Håper lavkarbo ikke er en ufordel, jeg regner med at du behøver blåbær etc..? Tester monster-lavcarb nå.

__________________





Sist redigert av avuna : 12-07-11 kl 01:20.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Crisps/ Bacon Gull Mankell Spørsmål og svar 4 18-05-11 10:56
Tørrfisk bmf Kake/dessert og snacks 4 03-09-10 18:28
Grillet tørrfisk!? Kanutten Generell diskusjon 34 01-06-09 13:47
Tørrfisk Monna Ketolysekuren 12 05-05-08 22:51
God snacks- tørrfisk! Michelle Kake/dessert og snacks 9 05-05-08 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no