Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fedme kan ikke kureres

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 18:49   #76
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Nei dette er jo kjempegøy.. Så får folk bare gumle snop og junk til de blir blå.. Jeg har ikke noe sug etter det, så det klarer jeg fint å la være

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:14   #77
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Nei dette er jo kjempegøy.. Så får folk bare gumle snop og junk til de blir blå.. Jeg har ikke noe sug etter det, så det klarer jeg fint å la være

Er det ikke deilig ?

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:22   #78
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Jo veldig.. Får nesten et lite kick av det.. hihi Lykkerus? :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 19:43   #79
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jo veldig.. Får nesten et lite kick av det.. hihi Lykkerus? :P

Samme her

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:18   #80
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

"Seriøst?" "Hallo liksom"? Hva slags uttrykk er det? I kommunikasjonspsykologien ville disse ordene tydelig vist brukt i en noe nedlatende sammenheng... og jeg opplever også at de er nedlatende. Du har kanskje aldri vært tjukk? Uansett hvor mye eller lite du har spist legger du på deg? Du har kanskje aldri prøvd alle de fancy diettene som finnes på markedet for å tape noen kg? Siden du sier "jeg lurer på om det er annerledes for de som HAR fedme" - antar jeg at du alltid har vært slank. Da synes jeg at du skal være VELDIG forsiktig med å være nedlatende overfor de som har slitt med overvekt i lang tid. For det første fordi du ikke aner hva det innebærer - og for det andre fordi her på forumet møter du nå et større antall som har lett med lys og lykte etter et kosthold som kan hjelpe de - og som har lykkes

Du er normalvektig - og jeg tør vedde på at hvis du satte opp din dagsmeny FØR du begynte på lavkarbo ville ikke den bestå i store mengder ris/pasta og brød hver dag, ei heller masse brus, sjokolade eller potetgull. Jeg vedder også på at du ikke stadig vekk fyser på hamburger og chips - ei heller at du etter hvert måltid er nesten like sulten som før du begynte. Du har ikke hatt problemer med kraftige humørsvingninger (med unntak av pms) - eller nesten konstant oppblåst følelse etter inntak av mat. Eller tar jeg feil?

Jeg er ikke nedlatende. Jeg bare konstaterer at overvekt stort sett er selvforskyldt og ikke genetisk. Nei jeg har aldri vært kraftig overvektig, men jeg vet at jeg legger på meg av å sitte i ro og spise mer enn kroppen forbruker. Ja til og med de slanke må passe på hva de putter i seg i forhold til aktivitetsnivået sitt.

Forøvrig tar du feil. Spiser jeg sjokolade to-tre dager på rad skal det MYE til å unngå å spise dag 4 og 5. Drikker jeg masse brus i helgene er mandagene harde. Mulig dette kommer som et sjokk på deg, men dette er gjengs for de fleste mennesker.

Tror du virkelig at slanke mennesker aldri må ta seg sammen for å ikke putte i seg for mye?

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:19   #81
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Tilila, her.

Kjempe flotte innlegg Nerthus!
Bare et spm til dere som tror dere oversiser bare fordi dere er for glade i god mat. Hva slags mat er det dere overspiser? Er det godteri, sjokolade, potetgull, boller, brød, potetsalat, vafler, pasta, pizza o.l eller er det egg, bacon, koteletter og grønnsaker? Er det ikke karbohydratrik mat som trigger overspisinga? Overspiser dere også når dere spiser lavkarbo kosthold, eller stopper dere da når dere er mette? Personlig kan jeg glatt hive i meg en hel pose med boller, men ikke snakk om at jeg kunne spist en hel pose med egg feks.

Jeg overspiser karborik mat. Det har nada med gener og arv å gjøre.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:29   #82
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedme kan ikke kureres

Så hvis vi som vet vi har lav toleranse for karbohydrater og de såkalt normale alle overspiser når det kommer til nettopp karbohydratrik mat, er ikke det et tegn på at vi mennesker generelt bør spise nettopp lavkarbo???

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:34   #83
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Jeg er ikke nedlatende. Jeg bare konstaterer at overvekt stort sett er selvforskyldt og ikke genetisk. Nei jeg har aldri vært kraftig overvektig, men jeg vet at jeg legger på meg av å sitte i ro og spise mer enn kroppen forbruker. Ja til og med de slanke må passe på hva de putter i seg i forhold til aktivitetsnivået sitt.

Forøvrig tar du feil. Spiser jeg sjokolade to-tre dager på rad skal det MYE til å unngå å spise dag 4 og 5. Drikker jeg masse brus i helgene er mandagene harde. Mulig dette kommer som et sjokk på deg, men dette er gjengs for de fleste mennesker.

Tror du virkelig at slanke mennesker aldri må ta seg sammen for å ikke putte i seg for mye?

Du OPPFATTES i hvert fall som nedlatende, om du er klar over det eller ikke!
Du kan ikke konstantere noe som er feil! Hvordan vet du at det ikke er genene som styrer mye av dette?
Jeg er adoptert inn i en supersporty og sunn familie med fysisk fostring høyt på timeplanen!
Hvorfor hater jeg da trening, elsker mat og veier akkurat like mye som min biologiske mor gjorde?

Du vet ikke hva hardt er i forhold til mat, tro meg! Da ville du så absolutt ikke uttalt deg sånn!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:34   #84
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Altfor logisk, grotingeling!!!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:38   #85
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

"Jeg bare konstaterer"
"Mulig dette kommer som et sjokk på deg"
"aldri må ta seg sammen " ?

Ikke nedlatende ???

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:48   #86
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du OPPFATTES i hvert fall som nedlatende, om du er klar over det eller ikke!
Du kan ikke konstantere noe som er feil! Hvordan vet du at det ikke er genene som styrer mye av dette?
Jeg er adoptert inn i en supersporty og sunn familie med fysisk fostring høyt på timeplanen!
Hvorfor hater jeg da trening, elsker mat og veier akkurat like mye som min biologiske mor gjorde?

Du vet ikke hva hardt er i forhold til mat, tro meg! Da ville du så absolutt ikke uttalt deg sånn!!!

For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener. Jeg fatter ikke hvordan overvektige er i stand til å fortrenge dette. Ikke forstår jeg hva som er så problematisk må å tørre å si at ja jeg har spist for mye mat, derfor ble jeg feit heller. Jeg har aldri nektet for at en liten prosentandel av overvekt skyldes gener.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:50   #87
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Så hvis vi som vet vi har lav toleranse for karbohydrater og de såkalt normale alle overspiser når det kommer til nettopp karbohydratrik mat, er ikke det et tegn på at vi mennesker generelt bør spise nettopp lavkarbo???

Noen som har hevdet noe annet?

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:52   #88
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

Ikke nedlatende ???

Jeg innrømmer gladelig at jeg var nedlatende mot hun jeg siterte som dro frem kommunikasjonspsykologi-kurset sitt.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:53   #89
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Jeg innrømmer gladelig at jeg var nedlatende mot hun jeg siterte som dro frem kommunikasjonspsykologi-kurset sitt.

Her var jeg forøvrig bevisst nedlatende igjen.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:55   #90
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Her var jeg forøvrig bevisst nedlatende igjen.

Sånn tone og nedlatende holdninger bes om å unngås.

Gerd
Moderator.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 20:59   #91
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Jeg innrømmer gladelig at jeg var nedlatende mot hun jeg siterte som dro frem kommunikasjonspsykologi-kurset sitt.

Du fortsetter løpet her ser jeg... det er ikke hyggelig med en slik holdning. Jeg synes du kan prøve å holde deg noenlunde saklig i en slik debatt - SELV om du er uenig i det som blir sagt. Alternativet er å holde kjeft Hvis du da ikke er sånn bare for å provosere... DET er også en mulighet.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:01   #92
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener.

Fint om du kan gi oss lenker til kilden til beviset ditt - JEG vil ihvertfall veldig gjerne lese det

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:06   #93
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Jeg kjenner flere som trener og trener og spiser "sunt" etter hva som liksom skal være sunt.. Dem går IKKE ned i vekt.. Hvorfor ikke det? En skulle nå tro at dem faktisk burde gå ned i vekt når dem spiser lite,kalorifattig og faktisk trener MASSE??

Hvis det er så enkelt som å spise mindre enn man forbrenner så hadde nok det vært færre feite.. Dessuten er det vel ikke lett å vite hva en selv forbrenner? Alle forbrenner jo ikke likt.. Tar man to jenter på 25 år på 75 og og 170 cm over bakken så forbrenner da ikke de her to akkurat like mye og trenger sikkert forskjellig kaloriinntak også.. Ingen mennesker er like..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:06   #94
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du fortsetter løpet her ser jeg... det er ikke hyggelig med en slik holdning. Jeg synes du kan prøve å holde deg noenlunde saklig i en slik debatt - SELV om du er uenig i det som blir sagt. Alternativet er å holde kjeft Hvis du da ikke er sånn bare for å provosere... DET er også en mulighet.

Så du mener ved fullt alvor at kommunikasjons-psykologi henvisningen din ikke var et forsøk på hersketeknikk?

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:07   #95
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Jeg tror heller det er FEIL mat og ikke for mye mat, med mange..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:09   #96
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener.

Er det? Så rart at det motsatte visstnok skal være bevist også, da. Jeg har alltid lurt litt på sånne bevispåstander, når man kan gå seksti år tibake i tid og arrestere Ancel Keys på så godt som alle punkter i hans lipid-hypothese som fortsatt i dag legger grunnlaget for stort sett alle offentlige anbefalninger når det kommer til kosthold. Jeg har ikke vært overvektig hele livet fordi jeg har spist for mye, ettersom jeg aldri HAR spist for mye, ikke før jeg fikk samboer og fikk et mer "normalisert" forhold til mat, men jeg var overvektig før det også.
Igjen anektodisk, men av full betydning for meg. Ikke minst har faren min en så godt som identisk historie som jeg har, det sier meg også en del. Ingen av oss har overspist eller trøstespist.

Når man kommer med sånne påstander, så må man også vise til noe som understøtter det. Jeg har aldri hørt at det er bevist at fedme ikke har noe med genetikk å gjøre, og jeg har lest en god del forskning på den typer temaer opp igjennom. Men kom gjerne med en link til seriøs uavhengig forskning som beviser dette .

Jeg vil forøvrig rose Nerthus for å belyse et utrolig viktig tema, og stille en del veldig tankevekkende og viktige spørsmål!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:10   #97
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

For det er bevist for lengst at overvekt stort sett skyldes livsstil og ikke gener. Jeg fatter ikke hvordan overvektige er i stand til å fortrenge dette. Ikke forstår jeg hva som er så problematisk må å tørre å si at ja jeg har spist for mye mat, derfor ble jeg feit heller. Jeg har aldri nektet for at en liten prosentandel av overvekt skyldes gener.

Som andre vil jeg ha link til hvor det står at dette er bevist!
Så lenge jeg er et glimrende eksempel på det motsatte, skal det litt til å overbevise meg om annet, skjønner du!

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg er feit fordi jeg spiser for mye! Over hodet ikke!
Det jeg setter spørsmålstegn ved, er hvorfor mennesker, og dyr, har så forkjellig tilnærming til mat helt fra de er små!
Første gangen jeg ble slanket, var jeg spebarn! Min adoptivmor fikk beskjed av helsesøster om å vanne ut morsmelkerstatningen fordi jeg var for feit!!!
Var ikke akkurat noe bevisst valg om "spis mindre, tren mer" der, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:13   #98
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

OG så har vi vel alle venner som hiver innpå med all mulig slags junkfood og snop og brus og som ikke veier mer enn 50 kg... Hvorfor blir ikke dem feite da? Om dem spiser sååå usunt og dytter på med 3000 kalorier om dagen?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:15   #99
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

hvordan kan man drive med lavkarbo om man mener det er mengden og ikke innholdet man spiser som gjør at man går opp i vekt? En burde kanskje heller spise mindre og trene mer da, om man mener at det er det som er tingen.. en spiser jo faktisk mer kalorier på lavkarbo, enn feks dem som spiser lite og trener mye..?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:19   #100
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det? Så rart at det motsatte visstnok skal være bevist også, da. Jeg har alltid lurt litt på sånne bevispåstander, når man kan gå seksti år tibake i tid og arrestere Ancel Keys på så godt som alle punkter i hans lipid-hypothese som fortsatt i dag legger grunnlaget for stort sett alle offentlige anbefalninger når det kommer til kosthold. Jeg har ikke vært overvektig hele livet fordi jeg har spist for mye, ettersom jeg aldri HAR spist for mye, ikke før jeg fikk samboer og fikk et mer "normalisert" forhold til mat, men jeg var overvektig før det også.
Igjen anektodisk, men av full betydning for meg. Ikke minst har faren min en så godt som identisk historie som jeg har, det sier meg også en del. Ingen av oss har overspist eller trøstespist.

Når man kommer med sånne påstander, så må man også vise til noe som understøtter det. Jeg har aldri hørt at det er bevist at fedme ikke har noe med genetikk å gjøre, og jeg har lest en god del forskning på den typer temaer opp igjennom. Men kom gjerne med en link til seriøs uavhengig forskning som beviser dette .

Jeg vil forøvrig rose Nerthus for å belyse et utrolig viktig tema, og stille en del veldig tankevekkende og viktige spørsmål!

Leser du overhodet det jeg skriver? Jeg har aldri hevdet at noe overvekt ikke skyldes gener. Det jeg sier er at mesteparten av det skyldes livsstil. (google klarer vel de fleste selv eller). Og selv om man skulle være disponert for overvekt er det ikke selvsagt at man blir.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit! Kanutten Nyheter / media 57 13-10-10 09:36
Masterstudium i fedme xtra Artikler 2 07-10-10 12:24
Fedme! :D fettnurket Livets lyse side 6 09-09-10 10:11
Fedme dreper Fjonken Nyheter / media 3 27-06-06 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no