Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Augustskravletråd for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-08-10, 15:10   #76
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Augustskravletråd for 30+

Jeg har jogget i dag, ute! Stolt over meg selv

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 16:37   #77
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Jeg har jogget i dag, ute! Stolt over meg selv

Kjempebra!!! Gratulerer

Jeg spør av ren uvitenhet... Hva slags pulver har du gått på, og hvorfor??

Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 16:38   #78
Catalina79
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 45
Catalina79 er på en erverdig vei

Christine76: Så flink du er!!! Stå på.

Anarko: Ja send gjerne linker til oppskrifter med kokosmel. Skal se om jeg finner dette på helsekosten iløpet av uka. Spennende.

Fikk kjøpt fiberhusk på coop mega, en pakke på 300 g til litt over 70 kr. Syns det var en smule dyrt, men har den vel ei god stund fremover.

Har dere hatt en fin søndag? Jeg tok med lillegutt ned til sjøen, og han fikk stikke føttene nedi en snartur. Det var stor stas. Trakka litt på tang, og smakte på steiner.. Ellers har det vært temmelig rolig her, trilletur og husarbeid.

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 16:40   #79
MiniMe!
Juniormedlem

MiniMe! sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 41
MiniMe! er på en erverdig vei

Zumba er kjempeartig! Hvis du liker å danse er det den perfekte treningsformen- synes jeg da! Det ser litt vanskelig ut men du kommer fort inn i det, og det finnes forskjellig vanskelighetsgrad

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 16:42   #80
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

300 grams pakken coster 50 svenske på grensa. 100 grams posen koster 47.50 på meny her.. 300gr pakkene har de akkurat begynt å selge, så aner ikke prisen. men det er ganske drøyt ja, avhengig av hvor mye du baker

ellers skeia jeg ut litt igår.. tok vel en liten neve tilsammen av noe av potet/maisgodteriet som var satt fram. men jeg holdt meg unna browniesene og sprite'n med sukker i skal jobbe i akvariene idag, så da blir de litt svetting og forbrenning

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 17:07   #81
Catalina79
Medlem

Hvor: Sunnmøre.
Alder: 45
Catalina79 er på en erverdig vei

Jøss, det var litt av en forskjell... Får tro vi kommer oss til Sverige en gang snart. Begynner å få ei rar liste over ting som skal handles. Heldige dere som bor nært grensa!!

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:12   #82
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Jeg har belønna meg sjøl med mini PC, fordi jeg har runda -30 kg.. Om 20 kg til skal jeg kjøpe meg en iPod touch. Har ikke bestemt meg hva jeg skal gjøre 15 kg etter det. Jeg trenger litt belønning å tenke på de gangene jeg har lyst til å spise noe ulovlig.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:32   #83
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Kjempebra!!! Gratulerer

Jeg spør av ren uvitenhet... Hva slags pulver har du gått på, og hvorfor??

Jeg har gått på Xtravaganza sitt pulver. Gikk på det først i tolv uker, hadde 3 uker pause og holdt på i 5 uker til.
Hvorfor? Fordi jeg var veldig tjukk og noe måtte gjøres. Var på treningsstudio og fikk presentert opplegget og signet opp. Det er et fult års kurs, men med pulver i starten og mat etter hvert. Det var der jeg ble introdusert for lavkarbo. Synes det er et supert opplegg, selv om jeg nå legger meg på litt mindre karbo og litt mer fett enn det som er anbefalt i kurset. Maten som er anbefalt er veldig likt Lindberg.

Jeg er veldig fornøyd med å ha gått på pulveret. Jeg har gått masse ned i vekt fort, uten at det har klusset til forbrenningen eller noe. Jeg har fått oppfølging og blitt introdusert til lavkarbo. Mange går ned bra på lavkarbo alene, og det er flott. Men jeg visste ikke om det alternativet for et halvt år siden og jeg ville nok uansett ikke hatt bedre resultater enn det jeg har nå.

christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:46   #84
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg har gått på Xtravaganza sitt pulver. Gikk på det først i tolv uker, hadde 3 uker pause og holdt på i 5 uker til.
Hvorfor? Fordi jeg var veldig tjukk og noe måtte gjøres. Var på treningsstudio og fikk presentert opplegget og signet opp. Det er et fult års kurs, men med pulver i starten og mat etter hvert.

Hva koster et kurs?

Gammel 08-08-10, 22:06   #85
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva koster et kurs?

Det koster litt over 900 kr i måneden i ett år. Da er medlemsskap på treningssenteret inkludert, men pulveret for den perioden man bruker det er utenom. Det er ikke akkurat billig, men jeg er helt uten tvil om at for meg har det vært verd det. Ikke bare har jeg slanket vekk nesten en tredjedel av kroppsvekten min på noen måneder, men jeg har også blitt mye sprekere og funnet ekte treningsglede.

Gammel 08-08-10, 22:41   #86
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det koster litt over 900 kr i måneden i ett år. Da er medlemsskap på treningssenteret inkludert, men pulveret for den perioden man bruker det er utenom.

Ok... Men hva ligger pulveret på i mnd sånn ca+ For meg er det uaktuellt å bytte treningssenter, så det blir i tillegg til mitt vanlige senter.

Gammel 08-08-10, 23:27   #87
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Er ikke sikker men tror pulveret kom på mellom seks og syv hundre i uken. Blir bok ganske dyrt om du skal betale annet treningssenter også. Men for all del, før bedre helse kan det fint være verd det.

Gammel 08-08-10, 23:33   #88
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg har fått meg mitt første delmål!
Jeg har to rimelig nyinnkjøpte t-skjorter. Mitt første delmål er at de skal bli litt mer passelige. De går på nå også, men er rimelig stramme.
Hatt en fin helg folkens?
Jeg har to uker som røykfri i dag!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 10:06   #89
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har fått meg mitt første delmål!
Jeg har to rimelig nyinnkjøpte t-skjorter. Mitt første delmål er at de skal bli litt mer passelige. De går på nå også, men er rimelig stramme.
Hatt en fin helg folkens?

Tøff du som både legger om kosthold og slutter å røyke samtidig. Lykke til videre.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 10:21   #90
MiniMe!
Juniormedlem

MiniMe! sin avatar

Alder: 41
MiniMe! er på en erverdig vei

Mekka forresten sammen en god wok-saus i går:
Til 1 porsjon:
1 stor ss sambal oelek (må smake seg fram her for det er litt sterkt)
ca 2-3 ss olivenolje
1 ts Mushroom sauce
MYE finhakket hvitløk
litt sukrin eller annet søtstoff
1 grønnsaks buljongterning (kan og bruke kjøtt, kylling eller fisk) oppløst i litt vann (NB! ikke ha for mye vann for da blir sausen så tynn og utvannet!

Den ble litt salt, så hvis man er litt var for salt kan man bare halvere buljongen, eller ev kutte den helt ut og krydre selv.

Ble snadder sammen med kyllingwok!

MiniMe! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 13:17   #91
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Gratulere med 2 røyfrie uker - keep up the good work

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:07   #92
Dollsine
Gjest

Grattis til alle med nedgang! Jeg har gått opp 800 gram; mest sannsynlig pga at jeg har spist for mye (blitt for stappmett) og drukket for lite. Tar sikte på å spise 4 ganger pr dag denne uka og ikke tre som jeg har gjort til nå. Hvor mye vann drikker dere i løpet av en dag? Jeg har veldig lyst på iskaldt vann og drikker 1,5 - 2 liter i tillegg til te/kaffe. Er det nok??

Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:16   #93
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Takk Det med kostholdet føles egentlig lett, for jeg er så ufattelig motivert. Og jeg har endelig fått kjæresten min med på det. Han spiser nok litt mer karber enn meg (glad i ting som er panert), men jeg vil tro han holder seg under 50 karber om dagen. Og når han kun spiser det jeg lager så er det enda mindre, og han er kjempeimponert! Men vi lager jo kun god mat da

Røykeslutten var litt spontant, men en god avgjørelse siden jeg var syk. Nå er jeg frisk, men har ikke lyst på røyk og mer hoste. Belønner meg selv litt hver uke for de pengene jeg sparer.

Det pulveropplegget høres ut som noe for min mor, som er veldig opptatt av at resultatene skal komme raskt. Selv om hun ikke er så overvektig som hun vil ha det til, siden hun holder seg mellom 70 og 80 kg og er 172 cm.
Men fy så dyrt det var? Jeg syns at personer som er overvektige burde fått sponset en slik kur, i alle fall til en viss grad.

Syns sistegang har et supert belønningssystem! Kanskje en idè for flere av oss? Og gratulerer med å ha gått ned 30kg!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:23   #94
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Men fy så dyrt det var?

Jeg syns ikke det var så dyrt, man trenger jo ikke annen mat i tillegg.

Gammel 09-08-10, 21:26   #95
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Åh, da så. Da var det jo ikke så gale.

Gammel 09-08-10, 21:27   #96
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Eurodiet er vel et sponset diettsystem som ligner på det jeg har gått på, bare med en ekstra mellomfase mellom pulver og vanlig mat er det ikke?
Ellers så tenker jeg at om man veier 70-80 kg og er 172 høy så er det ikke god nok grunn til en så drastisk slankekur. Men det er bare min mening da..

Jeg er på reise til Stavanger med jobben, og i dag har jeg vært på Dropsen og kjøpt sukkerfritt sjokoladepålegg, ikke mindre enn 6 forskjellige sjokoladeplater og en eske med konfekt (alt sukkerfritt selvfølgelig). Kjekt med et bedre utvalg enn det de har på Rema. Så nå har vi sjokolade i lange tider fremover. Deretter har jeg spist en utrolig god kebab uten brød på hotellrommet. Nå skal jeg slappe av og nyte barnefri.

Gammel 09-08-10, 21:27   #97
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Kokosmeloppskrifter på en fantastisk blogg jeg fant!

http://lav-karbo.blogspot.com/search/label/Kokosmel

Gammel 09-08-10, 21:36   #98
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Grattis til alle med nedgang! Jeg har gått opp 800 gram; mest sannsynlig pga at jeg har spist for mye (blitt for stappmett) og drukket for lite. Tar sikte på å spise 4 ganger pr dag denne uka og ikke tre som jeg har gjort til nå. Hvor mye vann drikker dere i løpet av en dag? Jeg har veldig lyst på iskaldt vann og drikker 1,5 - 2 liter i tillegg til te/kaffe. Er det nok??

Drikk så mye vann du har lyst på og eller føler at kroppen din trenger du

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 22:07   #99
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Eurodiet er vel et sponset diettsystem som ligner på det jeg har gått på, bare med en ekstra mellomfase mellom pulver og vanlig mat er det ikke?
Ellers så tenker jeg at om man veier 70-80 kg og er 172 høy så er det ikke god nok grunn til en så drastisk slankekur. Men det er bare min mening da..

Jeg er på reise til Stavanger med jobben, og i dag har jeg vært på Dropsen og kjøpt sukkerfritt sjokoladepålegg, ikke mindre enn 6 forskjellige sjokoladeplater og en eske med konfekt (alt sukkerfritt selvfølgelig). Kjekt med et bedre utvalg enn det de har på Rema. Så nå har vi sjokolade i lange tider fremover. Deretter har jeg spist en utrolig god kebab uten brød på hotellrommet. Nå skal jeg slappe av og nyte barnefri.

Nå vet ikke jeg hva du legger i sponset diettsystem, men ED har 4 faser hvor 4de fase er Fedons lavkarbo. Fase 1 er kun ED produkter, Fase 2 bytter du ett ED måltid med fugl, fisk, kjøtt etc. og Fase 3 bytter du ut 2 ED måltider + frukt + nøtter + melkeprodukt.

Ellers vil jeg tipse dere om at dere kan be om fradrag på neste års selvangivelse om dere kan viser til at dere har gått ned i kilo til et helsemessig bra tilstand og har holdt denne vekten over lengre tid. Dette ble hvertfall jeg opplyst om av min lege på Fedonklinikken. Så jeg har spart på kursavgift og matkvitteringer.

Kos deg ellers med barnefri

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 22:15   #100
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Og jeg har endelig fått kjæresten min med på det. Han spiser nok litt mer karber enn meg (glad i ting som er panert), men jeg vil tro han holder seg under 50 karber om dagen.

Paner i knust bacongull! Dypp det som skal paneres i egg med krydder og vend det i knust bacongull (pass på at du kjøper det som virkelig er laget av svinesvor og ikke det juksebaconcrispet som er laget av mel! heter vel "snacks med baconsmak" eller noe sånt) og stek i panne eller stekeovn. Godt!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.