Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstartere! Foren eder!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-11-10, 12:58   #76
marlen 100
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2010
marlen 100 er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

hei hei, jeg er og ny her, og har ingen erfaring med ketolyse eller lavkarbo fra før av. spennende dette, å se om det virker på meg. kan jeg og være med i november"klubben"?

marlen 100 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:06   #77
Veslemor
Juniormedlem

Veslemor er på en erverdig vei

Velkommen skal du være Marlene 100 !

Og en ting jeg lurer fælt på, når en drikker vann gjør dette at en går raskere ned i vekt eller har det egentlig ikke så mye å si ??? Selv prøver jeg å drikke så mye vann jeg kan men må si jeg begynner allerede å bli lei av å drikke på noe som ikke smaker noe men det blir nok en vane kan jeg tenke meg !

Er litt redd for at fun light saft og pepsi og slike ting skal stoppe forbrenningen min så prøver no å holde meg kun på vann !

Gammel 05-11-10, 14:04   #78
Stina984
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Manchester
Alder: 40
Stina984 er på en erverdig vei
Talking

Sv: Hei alle

Opprinnelig lagt inn av brunhilde, her.

...Fønni fact: I Frankrike har de ikke engang hørt om lavkarbo. INGEN steder kan man få kjøpt produkter (annet enn å bestille fra utlandet), man får praktisk talt null treff på google når man søker på temaet på fransk...her nede lever de rett og slett i sin egen verden, uavhengig av alt engelsk-språklig (fenomenet oppstod vel først i USA). Så jeg sliter litt med å få tak på det jeg trenger. Men på den positive siden er høykvalitets kjøtt, egg og osteprodukter mye billigere og bedre enn i Norge, da, det er jo fint

Samme problemet her! Jeg bor i England og det er vanskelig aa faa tak i slikt man trenger til oppskrifter (feks. kruskakli osv). I tilegg saa er det saa opptatt av aa slanke seg uten fett at man sliter med aa finne "full fat" produkter i mindre butikker.

Men, jeg var inne aa kikket litt paa en annen traad og fant en herlig oppskrift paa lapper som funker kjempe bra med paalegg :
4 egg
Smoereost (den med mest fett og minst karbs..)
Bakepulver
Kjempe enkelt aa saa godt aa ha noe aa ha paalegget paa! mmm

Var ute med jobben i gaar og drakk nok litt for mye vodka/cola light, saa i dag vil kroppen bare ha karbohydrater (gammel vane). Vi faar haape kyllinglaarene til lunsj vil hjelpe!

Forresten kjekt aa se at saa mange ser resultater allerede! Jeg var 78.2 kg paa vekten i dag, saa har gaatt ned nesten to kg...og jeg driter i om det er bare vann

Lykke til i helgen alle sammen!

Stina984 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 14:23   #79
Hillemoi
Juniormedlem

Hillemoi sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 39
Hillemoi er på en erverdig vei

Velkommen marlen100 Lykke til

Hillemoi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon,ny lavkarbo"kanin" Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 15:38   #80
Tøsa!
Medlem

Tøsa! er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Det er også viktig å huske på at en ikke skal drive med hard fysisk trening når man er i ketose. En rask tur der en svetter litt og holder en puls på rundt 100 er tilstrekkelig.

Kjenner jeg liker denne kuren bedre og bedre
Ikke at jeg HATER å trene, men det er denne dørstokkmila da.
Så studerer jeg, og har to små barn, så blir liksom ikke sååå mye tid til overs.

Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 15:40   #81
Tøsa!
Medlem

Tøsa! er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Å ja, det gjør jeg mer eller mindre umiddelbart når jeg går over på lavkarbo igjen! Mindre oppblåst, mindre luft i magen og mindre mageknip og halsbrann. Bare vinn - vinn dette

Jeg begynte på tirsdag, har allerede mistet 3,4 kilo. Vet at det bare er vann, men ned er ned!
Eneste som er dumt nå, er at jeg ikke får trimmet. Har fått bihulebetennelse og ligger mest under pleddet på sofa`n. Men når jeg blir frisk skal det mosjoneres

Jeg har aldri halsbrann ellers (bare hatt det da jeg var gravid) men nå som jeg spiser mye fett kjenner jeg det er litt action der nede.
Har ofte sur oppstøt, og det har jeg ikke hatt på mange år.

Gammel 05-11-10, 15:44   #82
Tøsa!
Medlem

Tøsa! er ny på veien

Flere som er mer opplagt da?
Jeg trodde ærlig talt det hadde motsatt effekt å spise på denne måten, men jeg er jo ikke trøtt om dagene lenger. Før sovna jeg nesten på skolen HVER dag, og sleit skikkelig med å holde meg våken. Nå har det ikke skjedd siden før jeg starta!

Gammel 05-11-10, 19:58   #83
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Tøsa!, her.

Jeg har aldri halsbrann ellers (bare hatt det da jeg var gravid) men nå som jeg spiser mye fett kjenner jeg det er litt action der nede.
Har ofte sur oppstøt, og det har jeg ikke hatt på mange år.

Da er vi motsatt. Merker at jeg får mye mer halsbrann når jeg spiser mye søtt og gjærprodukter. Spesielt et brød på jobb fikk jeg så halsbrann av at jeg nesten spydde.

Og som svar på den neste posten din: jeg blir også mye mer opplagt og får mer energi på ketolyse enn jeg har ellers

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 20:04   #84
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Tropika er ny på veien

Jeg begynner å merke at energien tar seg litt opp.. Hadde trodd jeg skulle føle meg dårlig i noen uker, men ser ut til *bank i bordet* at det tok et par dager for kroppen å omstille seg..

Nå skal vi kose oss med taco. Skal prøve å lage tacokrydder. Blir spennende.

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:23   #85
gloria82
Nytt Medlem

Hvor: Spania
gloria82 er på en erverdig vei

Hallo, kan jeg også slenge meg med? Jeg har slitt med overvekt etter tre fødseler og var hos en ny lege igår. Han anbefalte på det sterkese Ekstrem-hypoglykemisk diett, jeg har forstått det slik at dettte er ketolyse dietten, stemmer det? I så fall vil jeg gjerne slenge meg med her.

Jeg fikk et ark fra legen der det står kort info om mat jeg skal spise og ikke spise.

Skal spise små men hyppige måltider, bruke anbefalte måltider og unngå insulinproduserende matvarer som gir vektøkning.

Jeg er helt grønn på dette, men er virkelig villig til å prøve dette da min vewkt er 110 kg og mine 168 cm.

Håper å kunne gå ned dette året som kommer

gloria82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ekstrem-hypoglymeisk diett Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:32   #86
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Velkommen inn til oss Gloria82.

Jeg vil anbefale deg å lese godt her på forumet. Kanskje ketolysekuren er noe for deg?

Ta en titt på www.ketolyse.no også. Anbefaler deg å kjøpe en bok om emnet.

Gammel 05-11-10, 22:41   #87
gloria82
Nytt Medlem

Her er maten jeg har blitt anbefalt av legen:

Blir ikke klokere, stemmer dette med ketolyse?

Ja mat er :
fisk, kjøtt, kylling, fiskerogn, skalldyr, egg, omelett.
Følgende grønnsaker som vokser over bakken:
brokkoli, løk, paprika, salat, blomkål, avocado, tomater, agurk, squash, asparges, spinat, kål, sopp, cottage chees, quark-ost, mager fettfri youghurt uten sukker.

Drikke: vann, sukkerfri brus, te og kaffe uten sukker.

Insulin produserende produkter som bør unngås:
Alle brød og bakevarer, poteter, kokte gulerøtter/kålrot, all pasta og ris, potetmos, all frukt og bær, sjokolade, kaker, knekkebrød, kjeks, popcorn, potetgull, honning og iskrem, øl, vin, drinker, fruktjuiser, melk og brus.

Spasere minst 30 min så tidlig som mulig på morgnen.

Dette er det som står på arket jeg fikk av legen, håper at dere kloke hoder kan hjelpe meg

gloria82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ekstrem-hypoglymeisk diett Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:50   #88
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Etter det legen anbefaler, så kan kanskje ketolysekuren være noe for deg?

Gammel 05-11-10, 23:39   #89
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Høres helt riktig ut. Det eneste som er forskjellen er at man kan få lov til å drikke litt tørr vin på ketolysekuren (og det anbefales å kutte ut den "sukkerfrie" brusen). Høres ut som om du er akkurat der du skal være. Velkommen til en verden hvor du kommer til å føle deg bedre (etter at kroppen omstiller seg), og hvor vekttapet blir en velkomen bonus

Tilleggsinfoen om ketolyse er at du skal holde deg under 15 gram karbo om dagen som kvinne, men det blir stort sett lett hvis du holder deg til de matvarene som legen din anbefalte.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 07:57   #90
laura83
Nytt Medlem

Alder: 41
laura83 er på en erverdig vei

Tenkte kanskje å prøve meg på ketolyse jeg da:-) noen som vet om man får kjøpt tablettene og bakemiksen noe annet sted en nett også?

Jeg er helt ny, og aner i grunnen ikke hva jeg har gitt meg ut på....

laura83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 08:07   #91
laura83
Nytt Medlem

Alder: 41
laura83 er på en erverdig vei

Jeg er da helt ny her... og aner egentlig ikke hva jeg har gitt meg ut på!

Lukter litt på ketolyse, men lurer litt på maten... må man spise alt i salatene? Jeg tåler ikke tomat og paprika, og liker ikke fetaost. Må jeg erstatte dette med noe annet i salaten?

Jeg har for høyt kolestrol, kan jeg fortsatt bruke denne dieten?

laura83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 09:27   #92
gloria82
Nytt Medlem

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Høres helt riktig ut. Det eneste som er forskjellen er at man kan få lov til å drikke litt tørr vin på ketolysekuren (og det anbefales å kutte ut den "sukkerfrie" brusen). Høres ut som om du er akkurat der du skal være. Velkommen til en verden hvor du kommer til å føle deg bedre (etter at kroppen omstiller seg), og hvor vekttapet blir en velkomen bonus

Tilleggsinfoen om ketolyse er at du skal holde deg under 15 gram karbo om dagen som kvinne, men det blir stort sett lett hvis du holder deg til de matvarene som legen din anbefalte.

Tusen takk for var Godt å vite hvor "jeg hører hjemme"
Da er det bare å sette seg inn i maten og oppskrifter

Gammel 06-11-10, 11:19   #93
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av laura83, her.

Lukter litt på ketolyse, men lurer litt på maten... må man spise alt i salatene? Jeg tåler ikke tomat og paprika, og liker ikke fetaost. Må jeg erstatte dette med noe annet i salaten?

Det første du gjør er å skaffe deg en bok om ketolyse.. Enten Hexeberg sin "Frisk med Lavkarbo" Eller Torkil sin "Slank med ketolysekuren".

Ettersom jeg har skjønt her inne, så har ketogent kost en positiv effekt på dem med høyt kolesterol. Det kan stige i begynnelsen, før det synker til normalt nivå.

Du trenger ikke spise noe du ikke liker eller tåler. Du kan jo f.eks ha i revet ost og seterrømme for å få i deg fettet. Litt kaldpresset oliveojle kan også funke bra.

Gammel 06-11-10, 11:20   #94
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Tenkte kanskje å prøve meg på ketolyse jeg da:-) noen som vet om man får kjøpt tablettene og bakemiksen noe annet sted en nett også?

Jeg er helt ny, og aner i grunnen ikke hva jeg har gitt meg ut på....

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13407 her er en oversikt over butikker som tar inn ketolyseprodukter.

Gammel 06-11-10, 18:43   #95
Stina984
Nytt Medlem

Hvor: Manchester
Alder: 40
Stina984 er på en erverdig vei

Lager sukkerfri sjokoladepudding i kveld.. Litt lørdagskos må man ha! Nå vet jeg enda ikke om søtningsmiddler er en partystopper for meg, men tenker det er verdt et forsøk!

Stina984 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:21   #96
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Hexeberg er ikke ketogen, hun anbefaler vel rundt 60 kh pr dag, men kan alikevel anbefale boka – mye nyttig lesning. Skal man lese seg opp på ketogene dietter så er det Ketolyse, Skaldeman og Atkins indusjon. Alle retninger har en positiv innvirkning på helsa, også kolestrol, noen får en forhøyning i verdiene i en overgang men på sikt vil det bedre seg.
Minikurs om kolesterol
Fra Gerds journal finner du linker til ketogene oppskrifter og forslag på ukesmenyer

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:26   #97
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Stina984, her.

Lager sukkerfri sjokoladepudding i kveld.. Litt lørdagskos må man ha! Nå vet jeg enda ikke om søtningsmiddler er en partystopper for meg, men tenker det er verdt et forsøk!

Oi! Det hørtes godt ut. Vil du dele oppskrift??

Gammel 06-11-10, 19:33   #98
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Ah! Dufter deilig.. Mannen lager biff med stekte grønnsaker til lørdagskos..

Litt vemodig dag..Lørdager bruker å være kosedag med godteri og slikt.. Prøvde å finne en sjokolade som var tillatt uten hell..

Gammel 06-11-10, 20:49   #99
Tøsa!
Medlem

Tøsa! er ny på veien

Igårkveld hadde jeg skikkelig hjertebank, aldri hatt det før.
Ubehagelig. Kan det være fordi kroppen reagerer annerledes på alkohol?
Drakk et par tuborg lite i går.

På mandag hadde jeg gått ned 4 kg, men i går hadde jeg gått opp 2 igjen
Sikkert pga mensen, men så irriterende likevel.
Mister HELT motivasjonen jeg da
Greier ikke å holde meg vekk fra vekta, skal liksom veie meg en gang i uka, men jeg bare måååå snikveie meg...

Gammel 06-11-10, 20:50   #100
Tøsa!
Medlem

Tøsa! er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Ah! Dufter deilig.. Mannen lager biff med stekte grønnsaker til lørdagskos..

Litt vemodig dag..Lørdager bruker å være kosedag med godteri og slikt.. Prøvde å finne en sjokolade som var tillatt uten hell..

Jeg spiser atkinsbar hvis det er krise.
De har bare ca 2 karber per bar.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsestanden, foren eder og kommuniser! Cherry Generell diskusjon 2 28-10-10 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.