Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sukk. Kjøkkendilemma

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-10, 18:50   #76
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

En og en kan kanskje ta litt tid? Jeg har pipa på baksiden av kjøkkenveggen (der vasken er) så de har bare fullført veggen rundt bak ovnen på ene siden og hele kjøkkenet på andre siden.
Vurderer å smøre inn med litt vannavstøtende beskyttelse - ser at selv om det er glassplate bak kokeplata så blir det litt mørkere fettflekker på veggen. (Griser sånn når jeg lager mat vettu )

Men når de stikker ut i forskjellige dybder, er de ikke støvsamlere?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 19:05   #77
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Men når de stikker ut i forskjellige dybder, er de ikke støvsamlere?

Hm? Støv? Hvor? *går og sjekker om det er mye støv i skiferveggen sin*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 19:45   #78
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det ER så lekkert med sånn småflis i fargevariasjoner over kjøkkenbenken!

*hehe* Jeg liker ikke sånne småfliser. Kommer kanskje av at jeg en gang leide i et gammelt hus med små, brune fliser (ca. 3,5x3,5 cm) over både kjøkkenbenken og på badet og de på badet haglet ned etterhvert, de begynte å bli noen år gamle. Usj.
Synes det blir for oppstykket og rotete med små fliser jeg, men som jeg påpekte i tråden til Aeryht (?) - det er jo du som skal like ditt kjøkken, ikke jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 19:53   #79
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Jeg hørte at feiervesenet ikke liker at en dekker pipen. Må ta en tlf og sjekke at det virkelig stemmer. Tilbake til tegnebrettet...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:15   #80
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

*hehe* Jeg liker ikke sånne småfliser. Kommer kanskje av at jeg en gang leide i et gammelt hus med små, brune fliser (ca. 3,5x3,5 cm) over både kjøkkenbenken og på badet og de på badet haglet ned etterhvert, de begynte å bli noen år gamle. Usj.
Synes det blir for oppstykket og rotete med små fliser jeg, men som jeg påpekte i tråden til Aeryht (?) - det er jo du som skal like ditt kjøkken, ikke jeg.

De henger heldigvis sammen på et nett på baksiden - så de detter ikke en og en lengre Det er så mye lekre mønster og farger nå at man kan bare gå og se i timesvis

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:17   #81
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

De henger heldigvis sammen på et nett på baksiden - så de detter ikke en og en lengre Det er så mye lekre mønster og farger nå at man kan bare gå og se i timesvis

Joda, de hang sammen på nett, men ramlet ned, en og en flis, allikevel. De hadde sikkert hengt på veggen i 30 år da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:26   #82
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Jeg har sansen for herdet pleksiglass som man skrur opp over benken. Man tapetserer først, klistrer på veggen det man måtte ønske av bilder etc, skur deretter opp pleksiglasset. Det er kjapt gjort å endre det som er bak glasset, det er bare å skru det ned igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:28   #83
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg hørte at feiervesenet ikke liker at en dekker pipen. Må ta en tlf og sjekke at det virkelig stemmer. Tilbake til tegnebrettet...

Hva med hvis den ikke dekkes på alle sider? Eller er det fyfy å ha noe på pipa i det hele tatt? Det stod komfyr og et underskap (men ingen overskap) foran pipa i huset mitt før...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:29   #84
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har sansen for herdet pleksiglass som man skrur opp over benken. Man tapetserer først, klistrer på veggen det man måtte ønske av bilder etc, skur deretter opp pleksiglasset. Det er kjapt gjort å endre det som er bak glasset, det er bare å skru det ned igjen.

Slik som HER feks..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:29   #85
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Min feil - manglet litt info - det første jeg postet er fra min første eide leilighet 2004-2006, det andre er fra der jeg bor nå - i huset jeg kjøpte med min kjære i fjor Skiferen er knallfin -du får kjøpt den i "blokker" så slipper heldigvis å legge en og en hehe.

Det er jo genialt Det ser jo ut som hele veggen er skifer!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:08   #86
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har sansen for herdet pleksiglass som man skrur opp over benken.

Er det ikke enten herdet eller plexiglass? (Plexiglass er vel egentlig plast...) Jeg hadde lyst på det, men snakket med noen som hadde det, og de angret etter få måneder pga at det blir så ripete.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:25   #87
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det ikke enten herdet eller plexiglass? (Plexiglass er vel egentlig plast...) Jeg hadde lyst på det, men snakket med noen som hadde det, og de angret etter få måneder pga at det blir så ripete.

Det er enten/eller, ja. Står om det i artikkelen Kanutten linker til også. Plexiglass (plast) er mykt og riper lett , så det ville jeg ikke valgt. Men herdet glass er anbefalt.

Jeg synes trådglass er så fint, men det egner seg ikke til å bruke over komfyren. Ikea hadde tidligere noen skapdører med bøkeramme med trådglass i. Håper det kommer tilbake igjen, for det har jeg ønsket meg siden jeg var tolv år! Bøk er en fin tresort også, synes jeg - hverken for mørk eller for lys.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:27   #88
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er enten/eller, ja Står om det i artikkelen Kanutten linker til også. Plexiglass er mykt og riper lett, så det ville jeg ikke valgt.

Jeg synes trådglass er så fint, men det egner seg visst ikke til å bruke over komfyren. Ikea hadde tidligere noen skapdører med bøkeramme med trådglass i. Håper det kommer tilbake igjen, for det har jeg ønsket meg siden jeg var tolv år! Bøk er en fin tresort også, synes jeg - hverken for mørk eller for lys.

Jeg var litt kjapp! Seff er det herdet glass ELLER plexiglass! Men det jeg så for meg i hodet hele tiden var slike glass vinduene i cocpit er laget av..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:46   #89
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg hørte at feiervesenet ikke liker at en dekker pipen. Må ta en tlf og sjekke at det virkelig stemmer. Tilbake til tegnebrettet...

Pipen kan jo males i en stilig farge da?

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 08:03   #90
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg hørte at feiervesenet ikke liker at en dekker pipen. Må ta en tlf og sjekke at det virkelig stemmer. Tilbake til tegnebrettet...

Jeg vet ikke om du har sjekket eller ei, men jeg spurte snekkeren min. Han sa at det spørs på pipa. Hvis den bare er murt, så har du ikke lov til å dekke pipa HVIS den er i bruk. Hvis det er rør i pipa, så har du lov til å dekke pipa. Jeg har gammelt hus uten rør i pipe, så for at jeg skal få lov til å ha kjøkkenet slik jeg vil ha det og fortsatt bruke pipa, så må jeg få rør i pipa. Det koster visst sånn 20-25.000. Men du har det kanskje fra før og slipper det?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:16   #91
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Neida, murt uten rør! Men vi kan dekke den delen som er en kald luftekanal, men den vender mot andre siden.

En liten oppdatering, vi hadde elektriker her i går. Oioi. Dette blir dyrt, ifølge han kan vi være takknemlige for at vi ikke har hatt brann... jordfeil, overbelastete kretser, gjør-det-selv løsninger som ikke er heldig, og gammelt sikringsskap fra 1956. De sikringene tåler mye overbelastning før de ryker. En 10A av de gamle "skru inn" sikringene tåler nesten 20A før den går. Og ja, de går ofte her.

Kjøkkenet er satt på vent. Vi begynner med det elektriske, og arbeider oss videre. Safety first! Dette gjør meg svært skeptisk til at vi flytter soverommet til 1 etg. Hva hvis det blir brann i den enden trappa er, og vi har barna i 2 etg? Jeg skjelver bare ved tanken. Brann kan jo skje i helt nye boliger også. Noe å tenke over...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 13:59   #92
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Oi, skummelt. Safety first, ja! Men se positivt på det: da har du ekstra god tid til å planlegge kjøkkenet.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:42   #93
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Sukk. Kjøkkendilemma

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg vet ikke om du har sjekket eller ei, men jeg spurte snekkeren min. Han sa at det spørs på pipa. Hvis den bare er murt, så har du ikke lov til å dekke pipa HVIS den er i bruk. Hvis det er rør i pipa, så har du lov til å dekke pipa. Jeg har gammelt hus uten rør i pipe, så for at jeg skal få lov til å ha kjøkkenet slik jeg vil ha det og fortsatt bruke pipa, så må jeg få rør i pipa. Det koster visst sånn 20-25.000. Men du har det kanskje fra før og slipper det?

Oppdatering: vi spurte en vi kjenner som er pipekontrollør. Man skulle bare kunne se etter sprekker på de fire sidene av pipa. Ett triks var å kutte ut bakplaten på skapene. Ett annet triks var å fore ut med ei 10 cm list slik at man kunne se inn på veggen hvis man trengte. Og han her var kontrollør, så jeg stoler på ham. Han sa at pipa mi var en av de bedre han hadde sett, så den trengte jeg ikke å påkoste noe.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
*sukk* MorStine Ketolysekuren 4 23-05-07 23:57
Sukk! TinaF Atkins kosthold 9 12-06-05 23:39
*Sukk* *Tussi* Ketolysekuren 6 24-05-05 14:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no