Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 16:39   #76
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Merkelig at det er så mange som oppfatter det som en anbefaling da Kanskje det er på tide å se litt på hvordan man formulerer seg i stedet for å legge skylda på at andre misforstår en hele tiden?

Men greit, dette trenger ikke å bli en lang krangletråd igjen, så da har jeg sagt mitt.

Da sier vi at jeg har skyld i alt på denne tråden som ikke er bra, så er vel alle glade og fornøyde.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:44   #77
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

jeg kverulerer ikke. jeg sier ifra for jeg er edd for hva dine anbefalinger og erfaringer kan føre til. Synes ikke du har din fulle rett til å fortelle om en usunn kur og diett. Så jeg håper virkelig ikke vi er ferdig med dette!
Eller, kanskje du er ferdig med å spre erfaringer og dele kunnskap som kan være til skade for andre?

Det er en ting jeg lurer på? Er det bare det som er sunt som får diskuteres på dette forumet? Jeg har ikke anbefalt noe som er usundt, jeg svarte på min erfaring om psmf kuren, som trådstarter lurte på. Å jeg sier igjen, jeg anbefaler ikke psmf kuren til noen!!

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:47   #78
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg har ikke annbefalt noen å gå på psmf kuren en mnd,jeg gjorde det og syns ikke det var ubehagelig i det hele tatt,men enig i at sunt er det ikke.Lavkarbo/lavfett er ikke usundt når en får i seg variert med karber 30-70 g,fett ca 30-40 og protein ca 165, og et bra kaloriinntak på ca 1300-2000.Det er et kosthold en fint kan leve med.

165 gram proteiner vil jeg si er ganske mye for en høvelig lett kropp. Det anbefales jo ca 1.5 ganger kroppsvekten?? Dvs hvis en person veier 65 kilo så er anbefalt proteininntak på ca 97 gram og du anbefaler ikke langt unna det dobbelte??

HER står litt om det..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:55   #79
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Jeg blir helt matt av den aggressiviteten til flere av de "gamle" medlemmene her på forumet. Nå har jeg lest hele tråden, og INGEN her har faktisk anbefalt PSMF. Erfaringer ble delt, noe et forum er til for. Om noen mener erfaringer med denne ekstremdietten ikke bør deles fordi det kan føre til at flere prøver den, kan dette sies uten å steine personene som er med på diskusjonen som tråden faktisk startet med å dreie seg om!

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:57   #80
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Jeg blir helt matt av den aggressiviteten til flere av de "gamle" medlemmene her på forumet. Nå har jeg lest hele tråden, og INGEN her har faktisk anbefalt PSMF. Erfaringer ble delt, noe et forum er til for. Om noen mener erfaringer med denne ekstremdietten ikke bør deles fordi det kan føre til at flere prøver den, kan dette sies uten å steine personene som er med på diskusjonen som tråden faktisk startet med å dreie seg om!

Takk

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:23   #81
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg respekterer det dere sier,men mener ikke det samme som deg/dere. Det var ikke jeg som begynte å kverulere denne gangen,men da slutter vi alle å kverulere da. Men ferdig med denne saken jeg nå.

Igjen dette med mener . Det er ikke snakk om meninger her, jeg skjønner ikke hvor mange ganger jeg må presisere dette!
Jeg skulle ønske du hadde brukt halvparten så mye tid på å lese deg opp om viktigheten av en viss andel fett i et lavkarbokosthold som du bruker på å diskutere det samme opp og opp igjen.

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Eller, kanskje du er ferdig med å spre erfaringer og dele kunnskap som kan være til skade for andre?

Det håper virkelig jeg også! Det er ingen her som kan bestemme hva noen spiser og gjør med kroppen sin, men det er alles ansvar å ivarta en viss standard her inne!

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Jeg blir helt matt av den aggressiviteten til flere av de "gamle" medlemmene her på forumet. Nå har jeg lest hele tråden, og INGEN her har faktisk anbefalt PSMF. Erfaringer ble delt, noe et forum er til for. Om noen mener erfaringer med denne ekstremdietten ikke bør deles fordi det kan føre til at flere prøver den, kan dette sies uten å steine personene som er med på diskusjonen som tråden faktisk startet med å dreie seg om!

Dette får du ta for egen regning. Jeg vil tro du leser tråden med litt andre øyer enn meg dersom det er sånn du oppfatter det. Det er ingen som har steinet noe her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:47   #82
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Nå har jeg gått opp og ned den samme kiloen lenge lenge.. Var nede på 55 før jul, la på meg et par kilo, og nå kommer jeg ikke lenger ned enn 56, 5 uansett hvor hardt jeg prøver. Er det noen som har erfaringer med 80/80/20 eller Proteinsparende Modifisert Faste? Kan det anbefales å følge PSMF i 10 dager for så å legge om tilbake til generell lavkarbo der jeg holder meg under 50 g kh? Eller bør jeg prøve 80/80/20 alla AnnikaDahlqvist? Noen som har noen tips? Tror kanskje jeg trenger en mer "ekstrem" diett da lavkarbo er vektregulerende og super for de som er overvektige. Nå sikter jeg meg inn på drømmekroppen, og trener masse =)

Du nevner noe om dissearmer, kulemage og gnisselår.

Du kan enten
1.a) øve armhevinger, dips fra stol
eller
1.b) koste på deg en overarm-oppstramming med termolift og termage. (Rådyrt men virksomt)

For magen må du gjøre
2.a) crunch og ligge unna ordinære situps som har en tendens til å gi hengemage.
2.b) Eller du kan ta en termolift og avslutte med termage...... Ja, alt koster penger eller innsats

Innside lår er et vanskelig sted på kroppen å få has på, men du kan prøve
3.a) sumoknebøy i tillegg til vanlig knebøy.
3.b) Eller du kan ta termolift og termage......

Det er bare å google i vei om det er noe her du ikke kjenner til
Lykke til med kroppsformingen din

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:50   #83
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

hva er termolift og termage?Noe som virkelig hjelper eller en overpriset maskin? :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:51   #84
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

eller operasjon.. hm :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:54   #85
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hva er termolift og termage?Noe som virkelig hjelper eller en overpriset maskin? :P

Det ser ut som om det hjelper ifølge de referansene de har. Om det ikke hjelper kan en jo alltids saksøke Det er forresten snakk om to forskjellige maskiner... Google dette selv. Jeg kan ikke forklare det så godt som det du finner, beklager

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:05   #86
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Selv har jeg ingen erfaringer med PSMF eller lignende dietter (og ønsker heller ikke å stifte bekjentskap med disse), men hvis du er nysjerrig på slike "kurer", finnes det nok av bloggere der ute som skriver om emnet. Personlig synes jeg kombinert lavkarbo og lavfett høres uhorverlig slitsomt og lite sunt ut, men hvis du på liv og død vil gjennomføre en slik diett, finner du nok av meningsfeller der ute.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:22   #87
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst, her.

Personlig synes jeg kombinert lavkarbo og lavfett høres uhorverlig slitsomt og lite sunt ut,

Enig

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:27   #88
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Jeg blir helt matt av den aggressiviteten til flere av de "gamle" medlemmene her på forumet. Nå har jeg lest hele tråden, og INGEN her har faktisk anbefalt PSMF. Erfaringer ble delt, noe et forum er til for

Faktisk litt enig der jeg også,nå har jeg lest gjennom tråden kan det være at man misforstår hverandre litt eller??
Jaja jeg skal ikke blande meg..

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:27   #89
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Igjen dette med mener . Det er ikke snakk om meninger her, jeg skjønner ikke hvor mange ganger jeg må presisere dette!
Jeg skulle ønske du hadde brukt halvparten så mye tid på å lese deg opp om viktigheten av en viss andel fett i et lavkarbokosthold som du bruker på å diskutere det samme opp og opp igjen.

Det håper virkelig jeg også! Det er ingen her som kan bestemme hva noen spiser og gjør med kroppen sin, men det er alles ansvar å ivarta en viss standard her inne!

Dette får du ta for egen regning. Jeg vil tro du leser tråden med litt andre øyer enn meg dersom det er sånn du oppfatter det. Det er ingen som har steinet noe her!

Jeg mener faktisk hva jeg vil,og det gjør du også.Jeg har lest mye om lavkarbo, og det du mener er ikke mere riktig enn det jeg mener. Vi er to personer med to forskjellige meninger, kan vi ikke la det være med det. Ja og jeg syns faktisk jeg ivaretar en bra standar her inne. Les hva jeg skriver så ser du at det ikke er usundt. Men, det du ser er at det er lite fett, og da mener du det er usundt. Ikke alle er enig med deg der, noen har samme oppfatning som meg også. Det er lov og mene ting også, og være selvstendig. Ikke alt trenger å være fakta for å ha en mening om ting. Nå syns jeg faktisk det er du som hele tiden skal irettesette meg, jeg respekterer dine meninger fullt ut. Må også si at det du sier er fakta ,og virker sikkert for mange. Derfor syns jeg at du kan respektere mine også,selv om du syns jeg tar fullstendig feil.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:33   #90
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg mener faktisk hva jeg vil,og det gjør du også.Jeg har lest mye om lavkarbo, og det du mener er ikke mere riktig enn det jeg mener. Vi er to personer med to forskjellige meninger, kan vi ikke la det være med det. Ja og jeg syns faktisk jeg ivaretar en bra standar her inne. Les hva jeg skriver så ser du at det ikke er usundt. Men, det du ser er at det er lite fett, og da mener du det er usundt. Ikke alle er enig med deg der, noen har samme oppfatning som meg også. Det er lov og mene ting også, og være selvstendig. Ikke alt trenger å være fakta for å ha en mening om ting. Nå syns jeg faktisk det er du som hele tiden skal irettesette meg, jeg respekterer dine meninger fullt ut. Må også si at det du sier er fakta ,og virker sikkert for mange. Derfor syns jeg at du kan respektere mine også,selv om du syns jeg tar fullstendig feil.

Nei, jeg synes ikke at du tar fullstendig feil. Les det jeg skrev en gang til.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:35   #91
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, jeg synes ikke at du tar fullstendig feil. Les det jeg skrev en gang til.

Det er greit, men helt enig er vi jo ikke.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:44   #92
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er greit, men helt enig er vi jo ikke.

Enig ... .
Jeg synes ikke at røyking er skadelig. Faktisk er det veldig helsefremmende, synes jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:48   #93
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Fnis

Kari M: Meninger er ikke det samme som fakta

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:06   #94
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

nå begynner dette å minne om en annen lignende tråd.. sukk :P kverulere er dere i alle fall gode på

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:14   #95
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

nå begynner dette å minne om en annen lignende tråd.. sukk :P kverulere er dere i alle fall gode på

Joda. Den siste der var litt barnslig. Men jeg kunne ikke dy meg for å sette ting litt på spissen. Det er snakk om å forstå forskjellen på en subjektiv mening og fakta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:25   #96
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det har alltid blitt slått ned på ekstremkurer her inne.

Det er nok ganske mange rundt omkring som vil oppfatte Skaldeman som en ekstremdiett også, selv om det er helt kosher her inne?

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:35   #97
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det er nok ganske mange rundt omkring som vil oppfatte Skaldeman som en ekstremdiett også, selv om det er helt kosher her inne?

Vel, spørsmålet blir vel da om man kan vise til like gode blodverdier og lite tap av muskelmasse etc som for en som har gått på Skaldemann, da.
Hele grunnen til at vi advarer mot akkurat sånne type dietter er at de er blottet for næring som kroppen kan bruke til energiomsetning. Det kan man faktisk ikke med proteiner alene! Kroppen må ha enten karbohydrater eller fett for å kunne fungere.

Vi hadde en liten bølge med Kimkins-ere (som er noe av det samme) her inne for et par år siden. Problemet ble jo etterhvert at folk som hadde gått hennes kurs saksøkte i hue og r*va da de ble alvorlig syke, håret falt av, tennene løsnet og så videre. Det er IKKE uten grunn til at vi slår ned på sånne dietter!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:39   #98
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det er nok ganske mange rundt omkring som vil oppfatte Skaldeman som en ekstremdiett også, selv om det er helt kosher her inne?

Det er det nok. Men det var ikke poenget.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:50   #99
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Det som forundrer meg er at KM (og kanskje andre) tar motstanden så utrolig personlig! Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet noe om kosthold, og det kostholdet du snakker om her i tråden, er usundt. På dette forumet ønsker vi faktisk ikke at folk kommer med slike råd. Ikke du Karen-Marita og ingen andre. Det handler ikke om deg som person, men de rådene du gir her inne.
Det handler ikke om en diskusjon om politikk, det handler om helse og folks liv. Og på dette forumet må vi være ekstra varsomme. Folk søker seg hit pga overvekt og helseproblemer blant annet, andre har kanskje en spiseforstyrrelse. For noen vil det være rene halleluja å lese om dine erfaringer. Og derfor prøver vi som har vært igjennom endel i noen år, lavkalorikurer og lavkarbo, som vet at dette kan føre galt avsted. Derfor sier vi ifra.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:53   #100
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Så veldig farlig kan den vel ikke være når den ikke skal vare mer enn ti dager?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 21:03
Psmf Kari Marita Lavkarbo generelt 14 02-03-11 17:22
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 16:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 17:30
Noen med erfaringer fra Bailine eller lign. EMS? Carbokiller Generell diskusjon 3 28-04-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no