Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-02-11, 10:02   #1051
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Monica, jeg er ikke så høy vet du, så jeg tipper du er slankere enn meg selv om jeg veier mindre. OG 74-tallet så jeg bare på lørdag morgen altså, men det var der hvertfall....så får vi se når det dukker opp igjen.

Når tallet først har dukket opp, er det alltid på vei på ordentlig Merker selv om jeg har gått ned kan jeg godt jo-jo litt før jeg veier det både på morgen og kveld. Når jeg da veier det nye tallet på kvelden også, vet jeg at jeg er stabilisert!
Jeg spiser av og til litt kalkunpølser jeg også. Det er vel ikke karbene som er de mest farlige, men all farsen og annet "spennende" de putter i.....jeg syntes de er krydret mye bedre enn vanlige pølser. Vi spiser bare kylling/kalkun her i hus, når vi engang smaker de andre smaker de veldig vannete og "fettete"...

Jeg rekker akkurat ned til gulvet med 1,68 m. Hvor lang er du da?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

OK - jeg har en livlig fantasi, og nå har jeg en rekke morsomme bilder på netthinnen av både Streber og Monica
Skulle hatt en USB-utgang slik at jeg kunne printet bildene og postet dem her
Men ja - jeg hadde også blitt fast leser av den tegneserien

Elsker den humoren. Digg å møte likesinnete Gir du ut noe Streber, skal jeg løpe å kjøpe....sånn usb-utgang skulle vi hatt...billig morro og gratis kino!!!!

Gammel 01-02-11, 10:17   #1052
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Bra vi er flere som har et hodet fullt av gæærn fantasi

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:47   #1053
Mille89
Medlem

Mille89 sin avatar

Hvor: Bergen
Mille89 er ny på veien

God morgen og stooooor er så deilig å få kommentarer som dette. for en deilig morgen det er idag

og til deg monica. eg e med! men mitt neste delmål er jo å komme dit du er idag monica, under 80!!! hvor lenge er det til påske? det kan gå? er herlig å ha dere her altså. jeg føler jeg er på fote igjen. igår gikk ganske greit på de fleste plan. untatt att jeg mast internett hele kvelden!!

jeg glemte enn ting. typisk meg. i helgen møtte jeg en venninne som jeg ikke har sett på en stund, og når hun så meg stoppet hun opp og bare så helt rart på meg. og så sa hun "så fantastisk bra du ser ut!!!". vil tippe hun så meg for 5 kilo siden, men hun mente jeg hadde en helt ny "utstråling" (selvom hun påpekte at jeg aaaallltid hadde vært fin) Men ja jeg ble glad. Det virket så genuint.

Og idag morges ble jeg vekket av en febrilsk mann banke på døren og jeg spratt opp og der hadde han åpnet døren og jeg står der trøtt og naken!!! Han gikk ut igjen men helsiken da. Han lurte på om de lakk fra vinduet mitt, noe det ikke gjorde. Dette er ANDRE gang jeg vekkes av menn som ser meg nakne i dette rommet sist gang jobbet de på taket (bor i øverste med skråvindu) leeenge. turde knapt stå opp jo. vanligvis blir jeg vekket av måkene. kanskje jeg skal begynne å sove med pysj?

Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:52   #1054
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

mille-du er bra altså!! ha en god dag videre alle herlige damer! Jeg er 3,6 kilo mer enn da jeg giftet meg i 08, kom jeg plutselig på i dag(hadde akkurat fått betennelsene i kroppen og begynt å gå opp den gangen) DET er digg å tenke på-vil dere se bilde fra da jeg giftet meg stikk innom journalen min. (strebers journal) Æsj ble tull med skriften, men jeg må straks fly på jobben, så det får bare være!

Gammel 01-02-11, 21:25   #1055
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Når tallet først har dukket opp, er det alltid på vei på ordentlig. Merker selv om jeg har gått ned kan jeg godt jo-jo litt før jeg veier det både på morgen og kveld. Når jeg da veier det nye tallet på kvelden også, vet jeg at jeg er stabilisert!
Jeg spiser av og til litt kalkunpølser jeg også. Det er vel ikke karbene som er de mest farlige, men all farsen og annet "spennende" de putter i.....jeg syntes de er krydret mye bedre enn vanlige pølser. Vi spiser bare kylling/kalkun her i hus, når vi engang smaker de andre smaker de veldig vannete og "fettete"...

Jeg rekker akkurat ned til gulvet med 1,68 m. Hvor lang er du da?

Sant det, men først vil jeg notere meg 75-tallet Er 163 høy, så vi er nok ganske like på BMI nå da vil jeg tro.

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

jeg glemte enn ting. typisk meg. i helgen møtte jeg en venninne som jeg ikke har sett på en stund, og når hun så meg stoppet hun opp og bare så helt rart på meg. og så sa hun "så fantastisk bra du ser ut!!!". vil tippe hun så meg for 5 kilo siden, men hun mente jeg hadde en helt ny "utstråling" (selvom hun påpekte at jeg aaaallltid hadde vært fin) Men ja jeg ble glad. Det virket så genuint.

Så herlig å få slike kommentarer, Mille.

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

mille-du er bra altså!! ha en god dag videre alle herlige damer! Jeg er 3,6 kilo mer enn da jeg giftet meg i 08, kom jeg plutselig på i dag(hadde akkurat fått betennelsene i kroppen og begynt å gå opp den gangen) DET er digg å tenke på-vil dere se bilde fra da jeg giftet meg stikk innom journalen min. (strebers journal)

Jeg iler inn for å se, Streber.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 21:47   #1056
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Ååååh så fine dere er på bildet Streber
Og så må jeg jo hilse til Monica - kjempekjekt å møte deg live, du er bare herlig

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 22:32   #1057
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Å , så koselig har dere møttes? :misunnelig:

Gammel 01-02-11, 22:39   #1058
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Her er jentene-girls!!!! Etter to kopper te og kaffe og masse skravling, skulle det egentlig vart mye lenger. Kjempe koselig å treffe deg. Skulle tro vi hadde kjent hverandre i åresvis
...sånn er det når en har felles erfaring og interesser. Håper vi kan gjøre dette med "alle" en gang!
Takk for en kjempe koselig kveld GRO!!!! Fikk ikke sagt det, men digg'a dialekten din!
STOOOOOR klem fra meg

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Februar 2011 021.jpg (630,9 KB, 19 visninger)
Gammel 01-02-11, 22:52   #1059
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Så koselig.

Gammel 01-02-11, 23:58   #1060
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Så kjekt dere fikk møttest! Hadde vært så kjekt å fått samlet ED gjengen, kanskje vi får det til en gang!

Gammel 01-02-11, 23:59   #1061
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

OOOG bildet var veldig koselig, 2 flotte damer!

Gammel 02-02-11, 00:25   #1062
Ada/80
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Ada/80 er på en erverdig vei

Hei alle sammen!

Jeg har jo sagt tidligere at jeg skal bli mer aktiv her inne, noe som ikke har skjedd...tenkte jeg kunne dele litt tanker jeg har rundt dette
Jeg kjenner nemlig at jeg har et litt ambivalent forhold til dette forumet. På den ene siden synes jeg det er en super plass for å gi og motta motivasjon, råd, trøst osv. Det er jo ikke tvil om at det er en gjeng fantastiske damer (og menn) her inne For å forklare den andre siden bedre vil jeg gi et eksempel Sist jeg gikk på ED (i 2004) visste jeg ikke om noen andre som gjorde det. Jeg hadde lest meg opp på brosjyrene, og det var alt jeg hadde å forholde meg til. Dette gjorde at jeg ikke så på det å ha en sprekk som en mulighet. Jeg visste ikke hva konsekvensene ville være, og gikk derfor 3,5mnd uten en eneste liten glipp. Ikke fordi jeg var spesielt viljesterk, men rett og slett fordi jeg ikke visste at det gikk an...(dette hørtes meget teit ut)
Denne gangen har jeg vært en del inne her og lest, og en ny verden har åpnet seg på både godt og vondt Jeg merker jeg er mye mer fristet til små utskeielser når jeg leser om andre som gjør det. Ingen tvil om at dette er en fantastisk plass å komme hvis sprekken allerede har skjedd, men jeg har så lyst å klare meg uten! Gir dette noe mening eller...? Nå skal det sies at det er stor forskjell på de som skal holde på i mange måneder og kanskje år, og meg som er ferdig i april/mai. Jeg ville helt sikkert også lagt inn noen utskeielser hvis jeg skulle gått på det veldig lenge
Dette er bare et forslag ut i lufta, men kanskje det hadde gått an å ha en egen tråd for planlagte og uplanlagte sprekker? På den måten ville man fortsatt hatt et sted å blåse ut frustrasjon, gi trøst uten å risikere å "friste" andre?

En siste ting: Jeg synes ikke de som går utenfor dietten i ny og ne er noe dårligere enn de som ikke gjør det, nesten tvert imot, det krever nok en god del å hanke seg inn igjen ( noe jeg ikke er sikker på om jeg ville klart)
Dette ble langt og rotete så bær over med meg Jeg kan forresten skylde på nesten 39 i feber... God natt alle sammen!

Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 08:07   #1063
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

God morgen!
-700 gr. ned siden forrige onsdag!!!!! Kjempe deilig. Da funker "prosjektet" mitt om å spise når jeg er sulten og ikke ellers. Herlig!
Ser ut som om jeg har gått ned veldig mye altså, men klarte å gå ned 2,5 kilo selv fra maks vekt før jeg begynte på ED ifjor september. Så siden Juli ifjor har jeg gått ned det som står på tickeren. Jeg syntes det er viktig å ta med ALT JEG HAR KLART!!!!!

ADA: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.....skjønner på en måte poenget ditt med at man kan fristes til utskeielse hvis man vet hva andre gjør....MEN...jeg gikk tre måneder på ED uten å gjøre noe "galt". Jeg var bare så motivert og bestemt. Men utpå nyåret var det mer fristende med andre ting. Jeg skeiet ikke ut for det om andre gjorde det, kun fordi jeg ville selv. Men det er nå meg....
...for meg er forumet en støtte fordi det er her BÅDE på oppturer og nedturer. Mitt inntrykk er ihvertfall at det er mindretall som går gjennom en stor vektreduksjon uten å avspore en liten smule. For meg har det å avspore også lært meg nye verdifulle ting om mine svake og negative sider. Kanskje det er et poeng, at vi er alle forskjellige og vi har alle vår individuelle måte å tilnærme oss vårt eget mål på. Det som funker for meg, funker ikke for andre.

Jeg må bare være ærlig å si at jeg syntes vi skal fortsette med en tråd.....(siden temaet ble tatt opp)

GOD bedring Ada

Gammel 02-02-11, 10:16   #1064
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

God morgen!
-700 gr. ned siden forrige onsdag!!!!! Kjempe deilig. Da funker "prosjektet" mitt om å spise når jeg er sulten og ikke ellers. Herlig!
Ser ut som om jeg har gått ned veldig mye altså, men klarte å gå ned 2,5 kilo selv fra maks vekt før jeg begynte på ED ifjor september. Så siden Juli ifjor har jeg gått ned det som står på tickeren. Jeg syntes det er viktig å ta med ALT JEG HAR KLART!!!!!

ADA: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.....skjønner på en måte poenget ditt med at man kan fristes til utskeielse hvis man vet hva andre gjør....MEN...jeg gikk tre måneder på ED uten å gjøre noe "galt". Jeg var bare så motivert og bestemt. Men utpå nyåret var det mer fristende med andre ting. Jeg skeiet ikke ut for det om andre gjorde det, kun fordi jeg ville selv. Men det er nå meg....
...for meg er forumet en støtte fordi det er her BÅDE på oppturer og nedturer. Mitt inntrykk er ihvertfall at det er mindretall som går gjennom en stor vektreduksjon uten å avspore en liten smule. For meg har det å avspore også lært meg nye verdifulle ting om mine svake og negative sider. Kanskje det er et poeng, at vi er alle forskjellige og vi har alle vår individuelle måte å tilnærme oss vårt eget mål på. Det som funker for meg, funker ikke for andre.

Jeg må bare være ærlig å si at jeg syntes vi skal fortsette med en tråd.....(siden temaet ble tatt opp)

GOD bedring Ada

Signerer deg rett og slett Monica. Støtter å fortsette med denne tråden for ED. Det blir, etter MIN mening,unaturlig å sensurere seg selv, slik at når man har en innrømmelse angående utskeielse/planlegger en utskeielse/ har lyst på noe-må det ikke taes opp i denne tråden, men i en egen, for å ikke friste noen. Fristelser har man over alt, hver eneste dag i det "virkelige liv" også, så DE må man takle og for det meste greie å stå imot , uansett, skal man gå ned i vekt. Dette mener jeg.

God bedring Ada!

Gammel 02-02-11, 10:25   #1065
Catha72
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vestlandet
Catha72 er på en erverdig vei

Hei!

Jeg har funnet masse nytig info og ikke minst oppmuntring her på forumet, og nå har jeg også meldt meg inn. Jeg har gått på Ed siden 3.januar og begynner fase 2 i morgen. Gått ned 6 kilo så langt og har ca 15 igjen før jeg blir helt fornøyd. Det funker veldig fint for meg så langt selv om jeg skulle ønske det gikk litt fortere.

Catha72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 11:21   #1066
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Må bare signere Monica og Streber her, blir veldig unaturlig å legge bånd på seg i den ene tråden og ikke i den andre liksom...det som er så herlig med denne tråden synes jeg...vi hadde jo en periode en tråd for hver fase, men det ble til slutt litt mye tråder å holde styr på....

Og hipp hurra, Monica, så flott at det funker. 700 gram ned er helt fantastisk, det er så herlig å se vi rykker oss nedover alle sammen i rykk og napp. Og det som er hele meningen er jo at vi skal spise mer og mer naturlig mat som vi også skal leve med etter endt kur.

Gammel 02-02-11, 11:45   #1067
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Glemte å si gratulerer til Monicasorrysorry! Du er knallflink-gratulerer!

Gammel 02-02-11, 13:10   #1068
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Catha72, her.

Hei!

Jeg har funnet masse nytig info og ikke minst oppmuntring her på forumet, og nå har jeg også meldt meg inn. Jeg har gått på Ed siden 3.januar og begynner fase 2 i morgen. Gått ned 6 kilo så langt og har ca 15 igjen før jeg blir helt fornøyd. Det funker veldig fint for meg så langt selv om jeg skulle ønske det gikk litt fortere.

Velkommen!!! Så bra at det funker Blir spennende å følge deg fremover!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Og det som er hele meningen er jo at vi skal spise mer og mer naturlig mat som vi også skal leve med etter endt kur.

Super enig....og det er veldig oppmuntrende å se at vi alle er i riktig retning. Vi er virkelig en gjeng som gjør det vi sier.....nemlig!!!!!!!!!!!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Glemte å si gratulerer til Monicasorrysorry! Du er knallflink-gratulerer!

He,he,he...takk!! Da får jeg gyve løs på de neste!

Blir litt off-line i helgen, må nok ta meg en dag fri for å lese meg opp tenker jeg...

Gammel 02-02-11, 13:19   #1069
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Litt offline jeg også tror jeg, oppi hodet, glemte jo å ønske Catha72 hjertelig velkommen og si at 6 kilo på en måned ER raskt, det ER mye, vært stolt og vær tålmodig!

Gammel 02-02-11, 13:31   #1070
Monica31
Medlem

Monica31 sin avatar

STREBER:
Var inne på journalen din....kjempe fin og slank brud var du!!!!!!!!!!! Du er ikke langt unna nå!!! Knall bra!
Var Gortingeling som fortalte om journalene igår...er ikke den data-bab'en jeg skulle ønske at jeg var....

Gammel 02-02-11, 13:37   #1071
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

He he, hva skal man med en journal når man kan skrive i denne tråden, hehe. Jeg prøver å ikke være så privat her, men det sklir fort ut.
Har egen journal jeg også (Tittis lille verden).

Gammel 02-02-11, 13:38   #1072
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Takk skal du ha Monica! La ut bilde litt for å sjekke om jeg var helt på jordet når jeg mener jeg kler 70 kilo-stemmer jo ikke med bmi som doktordamen snakker om. Men når dere-og jeg synes jeg var bra nok som 73 kilo tung er jeg f...meg bra nok som 70 kilo. Trener jo mye, er ikke slapp denne kroppen-det tar bmi lite hensyn til.

Gammel 02-02-11, 13:45   #1073
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Helt enig i, Streber.
Har alltid fått beskjed om at jeg bærer kiloene mine godt. Og BMI er vi blitt for gamle til å bry oss om.

Gammel 02-02-11, 13:47   #1074
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

titti-det driter vi i! Give me cyberfive!

Gammel 02-02-11, 21:07   #1075
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Hei og velkommen i gjengen Catha72 - og hipp hurra for flott resultat i fase 1

Jeg er nå hjemme fra mitt 3-dagers opphold i Stavanger.
Alltid kjekt å være noe dager i Stavanger, bodde jo der i 6 år, men denne gangen ble det ekstra kjekt siden jeg fikk møte Monica
(Vaffel-oppskriften finner du forresten her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=993779)

Signerer forøvrig dere andre som stemmer for å beholde kun 1 tråd, er så kjekt å følge alle uansette fase - og det er jo myyyye enklere når vi er samlet

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.