Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fedme kan ikke kureres

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 21:20   #101
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hvordan kan man drive med lavkarbo om man mener det er mengden og ikke innholdet man spiser som gjør at man går opp i vekt? En burde kanskje heller spise mindre og trene mer da, om man mener at det er det som er tingen.. en spiser jo faktisk mer kalorier på lavkarbo, enn feks dem som spiser lite og trener mye..?

Jeg spiser absolutt ikke mer kalorier på lavkarbo. Karbohydrater er kaloririk kost. Man kan spise MYE lavkarbo mat uten.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:20   #102
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

OG så har vi vel alle venner som hiver innpå med all mulig slags junkfood og snop og brus og som ikke veier mer enn 50 kg... Hvorfor blir ikke dem feite da? Om dem spiser sååå usunt og dytter på med 3000 kalorier om dagen?

Det tror jeg vi alle ved et eller annet tidspunkt har stussa på. Som eksen min som var like tynn uansett om han spiste så han omtrent måtte legge seg på sida og rulle ut av sofaen, og to tre ganger i uka kjørte "full pakke"-opplegget sitt, som da tilsvarte halvannen liter pepsi, en pose potetgull, gjerne med dip, og en 200-grams melkesjokolade, og fint kunne bøtte nedpå åtte ti halvlitere øl både fredag og lørdag, og trøkke i seg en giga-babb på vei hjem. Jeg hadde hakeslepp i fem år . Jeg derimot la på meg vel femten kg det første halvåret vi bodde sammen, da jeg prøvde meg på noe lignende . Kroppen må ha fått sjokk etter å ha spist i småspurvskala siden tidlig i tenåra ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:21   #103
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Jeg spiser absolutt ikke mer kalorier på lavkarbo. Karbohydrater kaloririk kost. Man kan spise MYE lavkarbo mat uten.


Lavkarbo går jo stort sett ut på å spise myye fett og lite karbo.. du spiser ikke noe særlig fett da? En bør jo helst spise en del fett for at kroppen skal få nok energi..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:23   #104
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Jeg spiser absolutt ikke mer kalorier på lavkarbo. Karbohydrater er kaloririk kost. Man kan spise MYE lavkarbo mat uten.

Er det lov til å spørre hvor mye kalorier du spiser i døgnet?

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:24   #105
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det tror jeg vi alle ved et eller annet tidspunkt har stussa på. Som eksen min som var like tynn uansett om han spiste så han omtrent måtte legge seg på sida og rulle ut av sofaen, og to tre ganger i uka kjørte "full pakke"-opplegget sitt, som da tilsvarte halvannen liter pepsi, en pose potetgull, gjerne med dip, og en 200-grams melkesjokolade, og fint kunne bøtte nedpå åtte ti halvlitere øl både fredag og lørdag, og trøkke i seg en giga-babb på vei hjem. Jeg hadde hakeslepp i fem år . Jeg derimot la på meg vel femten kg det første halvåret vi bodde sammen, da jeg prøvde meg på noe lignende . Kroppen må ha fått sjokk etter å ha spist i småspurvskala siden tidlig i tenåra ...

Sånn samboer har jeg nå.. gått opp 20 kg etter jeg ble sammen med han.. han veier det samme som for 5 år siden :| fair! hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:24   #106
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Så du mener ved fullt alvor at kommunikasjons-psykologi henvisningen din ikke var et forsøk på hersketeknikk?

Nei - jeg har ingen behov for å herske over deg. Derimot følte jeg et behov for å fortelle deg hvordan ordvalget ditt blir oppfattet om du var usikker på det.

Sannsynligvis - etter dine seneste tilbakemeldinger og forstå - vet du AKKURAT hvordan du blir oppfattet, og det tar jeg som om du gjør det bevisst for å oppnå en provokasjon. Dette synes jeg er ufint - og sier dermed ifra til deg om det. Ok?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:27   #107
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Lavkarbo går jo stort sett ut på å spise myye fett og lite karbo.. du spiser ikke noe særlig fett da? En bør jo helst spise en del fett for at kroppen skal få nok energi..

Eh jo. Ernæringsrådet anbefaler at kosten skal bestå av:

30 % fett (= 600 kcal)
15 % proteiner (= 300 kcal)
55 % karbohydrater ( = 1100 kcal)
Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene):

75 % fett ( = 1500 kcal)
20 % proteiner ( = 400 kcal)
5 % karbohydrater ( = 100 kcal)
Hele 1000 kcal blir “borte”.
Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:27   #108
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Jeg spiser absolutt ikke mer kalorier på lavkarbo. Karbohydrater er kaloririk kost. Man kan spise MYE lavkarbo mat uten.

Kan jeg da anta at du spiser mye mindre mat enn tidligere - altså i mengde gram? Jeg spør fordi fett har 9 kcal pr gram, mens karbohydrater har under halvparten. Dermed vil mengden måtte reduseres om du spiser like mye kcalorier nå som på høykarbo-kosthold.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:28   #109
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Er det lov til å spørre hvor mye kalorier du spiser i døgnet?

Et sted mellom 1300 og 1600 og jeg er alltid mett og aldri ekkelt sulten. På vanlig kost ligger jeg mellom 1700 og 2300 og kan fint være supersulten selvom jeg spiste 1000 på Mc Donalds for halvannen time siden.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:28   #110
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kan jeg da anta at du spiser mye mindre mat enn tidligere - altså i mengde gram? Jeg spør fordi fett har 9 kcal pr gram, mens karbohydrater har under halvparten. Dermed vil mengden måtte reduseres om du spiser like mye kcalorier nå som på høykarbo-kosthold.

Ja jeg gjør for jeg har ikke samme sult følelsen. Det jeg sier er at dette gjelder fler enn kun de som er overvektige.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:29   #111
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Eh jo. Ernæringsrådet anbefaler at kosten skal bestå av:

30 % fett (= 600 kcal)
15 % proteiner (= 300 kcal)
55 % karbohydrater ( = 1100 kcal)
Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene):

75 % fett ( = 1500 kcal)
20 % proteiner ( = 400 kcal)
5 % karbohydrater ( = 100 kcal)
Hele 1000 kcal blir “borte”.
Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag.

Skjønner ikke hva du mener med at 1000 kcal blir "borte" - kan du forklare?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:30   #112
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Leser du overhodet det jeg skriver? Jeg har aldri hevdet at noe overvekt ikke skyldes gener. Det jeg sier er at mesteparten av det skyldes livsstil. (google klarer vel de fleste selv eller). Og selv om man skulle være disponert for overvekt er det ikke selvsagt at man blir.

Jeg synes det er litt arrogant å komme med en så bastant påstand, og siden si at man får google det selv, det må jeg si. Har du virkelig kommet over forskning som beviser dette, ettersom du påstår det? Da burde du kunne vise til hvor også, og ikke bare avfeie med "gjør det selv" .
Det er forresten ikke lenge siden noen diabetesforskere fant et gen som ble kalt "fedme-genet". Angivelig er halve europas befolkning bærere av dette genet. Dette er ganske ny forskning: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.2223272
Jeg har ikke lest alt om det, men det virker veldig interessant!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Lavkarbo går jo stort sett ut på å spise myye fett og lite karbo.. du spiser ikke noe særlig fett da? En bør jo helst spise en del fett for at kroppen skal få nok energi..

Ja, nemlig. Fett inneholder over dobbelt så mye kalorier som karbohydrater.
Jeg spiser veldig mye mer mat på lavkarbo enn jeg gjørde før, både energi- og mengdemessig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:32   #113
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Et sted mellom 1300 og 1600 og jeg er alltid mett og aldri ekkelt sulten. På vanlig kost ligger jeg mellom 1700 og 2300 og kan fint være supersulten selvom jeg spiste 1000 på Mc Donalds for halvannen time siden.

Pussig. Jeg veier det dobbelte av deg, trener og går ikke ned ved å ligge mellom 1300 og 1600 kalorier.

Med din påstand om at det bare er å spise mindre og trene mer, hvordan forklarer du at jeg ikke blir slankere?!

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:33   #114
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Nei - jeg har ingen behov for å herske over deg. Derimot følte jeg et behov for å fortelle deg hvordan ordvalget ditt blir oppfattet om du var usikker på det.

Sannsynligvis - etter dine seneste tilbakemeldinger og forstå - vet du AKKURAT hvordan du blir oppfattet, og det tar jeg som om du gjør det bevisst for å oppnå en provokasjon. Dette synes jeg er ufint - og sier dermed ifra til deg om det. Ok?

Du må slutte å anta alt mulig. For det første så feiltolker du og overtolker du. Av en eller annen grunn mener du selv at du er i posisjon til å be andre holde kjeft. Kan jeg spørre hvorfor? Nei du har ikke noe behov for å herske, likevel bruker du hersketeknikk som ikke engang er skjult. Jeg kan ikke helt se at det kommunikasjonskurset ditt var så mye verdt?

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:34   #115
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Ja jeg gjør for jeg har ikke samme sult følelsen. Det jeg sier er at dette gjelder fler enn kun de som er overvektige.

Ok, jeg spurte på bakgrunn av det du sa - jeg forsto ikke helt hva du mente

Jeg synes det er knallbra at du trives på lavkarbo - og at det også gjør nytten for deg som er normalvektig. For meg beviser det bare at lavkarbo er bra for ALLE
Min vei for å finne fram til lavkarbokostholdet har tatt lang tid - det var først i fjor jeg satte meg ordentlig inn i det. Mange har tydeligvis god hjelp av lavkarbo - og jeg er litt frustrert over at jeg ikke fant lavkarbo for 20 år siden - da hadde jeg spart kroppen min mye jojo-slanking... I tillegg hadde jeg nok ikke fått utviklet Chrons. Heldigvis har et lavkarbo-kosthold også gjort at jeg er kvitt 95% av symptomene, noe som gjør hverdagen min til noe HELT annet enn det den var

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:35   #116
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Fedme kan ikke kureres

Utrolig hyggelig å bli belært av en person med BMI på 21, etter at man har slitt med helsefarlig overvekt i 15 år, og vært igjennom Grete Roede (x 2), Libra, Ingers rugbrøddiett, Helsestudiotrening med oppfølgning av ernæringsfysiologer, osv,osv....med det resultat å gå OPP i vekt Fortell ikke meg at jeg har sitti på rumpa i 15 år, har faktisk jobbet ganske hardt for å gjøre noe med min overvekt! Først med skikkelig lavkarbo(heller ikke Fedon Lindberg perioden min hjalp....) går jeg ned i vekt. Har meg frabedt å bli tråkka på av den ovenifra og ned holdningen jeg aner i visse innlegg her !

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:35   #117
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Skjønner ikke hva du mener med at 1000 kcal blir "borte" - kan du forklare?

5% karbohydrater på lavkarbo=100 kcal, 55% på statens anbefaling = 1100.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:38   #118
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Pussig. Jeg veier det dobbelte av deg, trener og går ikke ned ved å ligge mellom 1300 og 1600 kalorier.

Med din påstand om at det bare er å spise mindre og trene mer, hvordan forklarer du at jeg ikke blir slankere?!

Vet du jeg aner ingen verdens ting om deg personlig. Jeg har aldri benektet at noe overvekt skyldes genetikk(gjentar meg selv for n`te gang). Men at du ikke går ned på 1300-1600 kan vel muligens se i sammenheng med at jeg heller ikke går ned på under 1000? Det skal tross alt mer energi til for å drive en stor kropp og din vil vel antakeligvis gå i sparebluss på et høyere kcal-nivå enn mitt.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:39   #119
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Du må slutte å anta alt mulig. For det første så feiltolker du og overtolker du. Av en eller annen grunn mener du selv at du er i posisjon til å be andre holde kjeft. Kan jeg spørre hvorfor? Nei du har ikke noe behov for å herske, likevel bruker du hersketeknikk som ikke engang er skjult. Jeg kan ikke helt se at det kommunikasjonskurset ditt var så mye verdt?

Uffda... den kommentaren min om kommunikasjonspsykologi skulle tydeligvis koste meg dyrt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:39   #120
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Utrolig hyggelig å bli belært av en person med BMI på 21, etter at man har slitt med helsefarlig overvekt i 15 år, og vært igjennom Grete Roede (x 2), Libra, Ingers rugbrøddiett, Helsestudiotrening med oppfølgning av ernæringsfysiologer, osv,osv....med det resultat å gå OPP i vekt Fortell ikke meg at jeg har sitti på rumpa i 15 år, har faktisk jobbet ganske hardt for å gjøre noe med min overvekt! Først med skikkelig lavkarbo(heller ikke Fedon Lindberg perioden min hjalp....) går jeg ned i vekt. Har meg frabedt å bli tråkka på av den ovenifra og ned holdningen jeg aner i visse innlegg her !

Nja, den er faktisk 20.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:40   #121
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Uffda... den kommentaren min om kommunikasjonspsykologi skulle tydeligvis koste meg dyrt

Det var vel i grunnen den om å "holde kjeft" som slo kraftigst ut. Forøvrig har jeg vært på nett lenge nok til å vite at og også er hersketeknikk. Det må da være mulig å gjøre det bedre enn som så?

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:41   #122
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Nja, den er faktisk 20.

du får oppdatere tickern din da :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:46   #123
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

du får oppdatere tickern din da :P

Fnis.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:48   #124
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du fortsetter løpet her ser jeg... det er ikke hyggelig med en slik holdning. Jeg synes du kan prøve å holde deg noenlunde saklig i en slik debatt - SELV om du er uenig i det som blir sagt. Alternativet er å holde kjeft Hvis du da ikke er sånn bare for å provosere... DET er også en mulighet.

Sitat:

Det var vel i grunnen den om å "holde kjeft" som slo kraftigst ut. Forøvrig har jeg vært på nett lenge nok til å vite at og også er hersketeknikk. Det må da være mulig å gjøre det bedre enn som så?

Ah nå skjønner jeg. Jeg ba deg faktisk ikke holde kjeft - jeg sa at et alternativ om man ikke klarer å holde seg saklig er å holde kjeft. Dessuten - det er DU som bestemmer at og jeg bruker oppfattes som hersketeknikk. Jeg PRØVER faktisk å holde en noenlunde saklig og hyggelig tone her - så MIN bruk av og er IKKE bevisst hersketeknikk - det er et forsøk på å avvæpne deg litt da jeg oppfatter deg som ganske irritert på meg akkurat nå.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:51   #125
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ah nå skjønner jeg. Jeg ba deg faktisk ikke holde kjeft - jeg sa at et alternativ om man ikke klarer å holde seg saklig er å holde kjeft. Dessuten - det er DU som bestemmer at og jeg bruker oppfattes som hersketeknikk. Jeg PRØVER faktisk å holde en noenlunde saklig og hyggelig tone her - så MIN bruk av og er IKKE bevisst hersketeknikk - det er et forsøk på å avvæpne deg litt da jeg oppfatter deg som ganske irritert på meg akkurat nå.

Du oppfatter og antar utifra dine egne vrangforestillinger-- men at du bruker hersketeknikker vi brukte på nybaktmamma i 1999, ja det er ikke bevisst? Nei det er ikke jeg som bestemmer det, det er allment kjent at dette er hersketeknikk, lille venn.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit! Kanutten Nyheter / media 57 13-10-10 09:36
Masterstudium i fedme xtra Artikler 2 07-10-10 12:24
Fedme! :D fettnurket Livets lyse side 6 09-09-10 10:11
Fedme dreper Fjonken Nyheter / media 3 27-06-06 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no