Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Lavkarbo har ikke noe for seg

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 11:59   #101
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Jeg er så rik at jeg har 200 kr. Sånn er det å være trygdet. Og jeg har en film jeg liker godt. Og jeg liker å lese bøker. Men det veier ikke opp mot alt det jeg ikke har. jeg regner meg som fattig og en som aldri kommer ut av fattigdommen. Men jeg kever pr. dato.

Kom deg ut av ekteskapet, og ut av det stedet du lever på. Flytt til et annet land, start på nytt. Dette hørtes begredelig ut

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-08-10, 12:33   #102
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Hei Augustina.

Du kan også passe på å ikke få i deg for mye proteiner pr. dag. Overskudd av proteiner kan omdannes til "sukker" med ca. 30-50% effektivitet.

1 til 1,5 ganger kroppsvekt i gram er vel det som går rundt som anbefalt for proteiner pr. dag. Det er studier på rotter etc. som tilsier forlenget levetid ved å holde seg under slike grenser i protein-forbruk. Forlenget levetid som jeg har skjønt det, henger sammen med hvor lite skade som oppstår på cellene våre/hvor raskt de må fornyes bl.a.

Mvh
BiggieS

Hørt rykter om dette, får meg til å lure hvordan det er inni kroppen til fitnessbefolkningen, de som ofte kjører høyprotein/lavfett/lavkarbo-stilen. Det funker visst det også, men er jo mer diett enn livsstil i forbindelse med konkurranser.

Så da skal jeg ha mellom 59 - 88.5 proteiner per dag, høres så lite ut, hehe. Men det er vel bare en tilvenningssak. Takk for tips

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
Gammel 14-08-10, 12:39   #103
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Du bør nok gå enda høyere på fettet, men ta det i rolige steg, ikke gjør som jeg. Jeg tok i hardt, gikk fra ca 50 % til 85-90 % over natta, og da skal jeg si deg kroppen sa i fra Det kom opp igjen. Blir du kvalm, har du som regel fått i deg mer enn kroppen takler, og da KAN du iblant regulere det med ei skive brød, gjerne Lindberg. Kroppens evne til å ta til seg fett går langsomt, men det betyr ikke at du IKKE skal spise mer enn du gjør idag. De fleste ligger mellom 70 og 80% noen ekstreme ligger nærmere 90, mens andre ligger nærmere 60. Det er store variasjoner, men jeg har funnet min plass rett under 80 %. Jeg lå i mange måneder på 85 og mer, men var nesten konstant kvalm, og måtte gå ned igjen.
Fett kan du ikke legge på deg av, om du spiser lite kabohdrater slik at insulinet er lavt. Du vil måtte spise hele dagen om du skulle gå opp i vekt da. Jeg synes ikke du ligger så dårliig an, dra litt opp på fettet, og litt ned på karbo kanskje, så er du nok der du skal være. Photo har gitt deg råd som du bør følge, dama har skikkelig peiling
Er du "ullen" i hodet, så tren. Eller ikke tren. Noen presser seg gjennom denne tida (jeg gjorde det), mens andre trener lett. Jeg synes du bør trene, men ikke så hardt at det gjør noe. Du skader ikke kroppen, men du kjører en maskin uten særlig energi, så du starter egentlig der andre møter "veggen". Men om du trener, gir du kroppen signaler om at den må bytte mønster, for den MÅ gjøre som du sier. Krever du mer energi (trener), så må kroppen gi deg det, altså må den drive nydannning av enzymer som spalter fett, og gi deg nok L - Carnitin, en aminosyre som trekker fettsyren inn i mitokondriene i cellen, der de spaltes og danner ny energi til muskelen (ATP). Jeg oppdaget at jo mer jeg presset meg, selv helt i ørske, jo raskere gikk det. Men, alle er forskjellige, så jeg tror du skal følge din egen indre stemme, men det er altså IKKE farlig å trene som du er nå. Slett ikke

Terskelen for å trene har plutselig blitt veldig høy nå ja, nå som jeg går inn i en treningsøkt med veggen godt plassert foran meg, hehe. Tok en pause i går, det var bare ikke mulig å oppdrive nok motivasjon, men planlegger å trene som vanlig neste uke, men kanskje ta et par mer koseøkter (dansetimer på treningssenteret/gå i marka). Har også merket at jeg kan tvinge kroppen til å trene, det sitter mer i hodet - men det er ikke like gøy å sparke i gang en kropp som føles energiløs og som nevnt, det går på motivasjonen løs.

Fra og med i dag blir det fettinntak opp i hvertfall. Komme meg opp på 70-tallet i første omgang, så får vi se. Tar det gradvis som photobscura gav meg råd om, for hvis ikke går jeg nok også på en fettsmell og får et ublidt møte med herr. hvitt porselen

Tusen takk for råd, setter stor pris på det

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
Gammel 14-08-10, 13:01   #104
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

De som truet med utestengelse bør skamme seg. Det var idiotiske kommentarer.

Dette har jeg ikke fått med meg, hvem har truet om utestengelse? Er det tilfelle, så er det IKKE greit.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-08-10, 13:01   #105
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Photo har gitt deg råd som du bør følge, dama har skikkelig peiling

Jamen, takk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-08-10, 13:12   #106
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Og jeg skal følge dem også I dag - operasjon få-i-meg-mer-fett. Er helt surrealistisk for en tidligere GR-dame dette, og det går en liten faen i meg også merker jeg. Gir liksom finger'n til mitt tidligere lavkaloriliv, byebye.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag
Gammel 14-08-10, 18:16   #107
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Maten og festen i munnen betyr alt.

Det er det enkelt å gjøre noe med. Spis det du har lyst på og kos deg. Så blir alt så bra. Lykke til.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat
Gammel 15-08-10, 10:52   #108
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Det skal du ikke bry deg om. Det som ødela min psykiske helse var lavkarbo diett. Ingen tvil om det. Når man ikke kan unne seg noen ting, blir livet helsvart. Maten og festen i munnen betyr alt.

Ikke vær ufin - selvfølgelig skal Gerd bry seg! Du legger vel ikke ut meldinger her uten å forvente tilbakemeldinger?

Dessuten har du sagt i et tidligere innlegg at:

Sitat:

Jeg har slitt med depresjoner og overvekt så og si hele livet. Det har vært mange tøffe år, med langvarig alkoholmisbruk. Jeg bruker å si at jeg har slanket meg i 30 år, så man blir lei. Gå tt på medisiner så der ligger årsaken til litt av vektøkningen, så var det i perioder veldig mye øl. Jeg sluttet å drikke i 2004 og håpet på en vekt gevinst, men den uteble. Har trent godt i mange år nå uten vektnedgang, det er veldig frustrerende og demoraliserende. Er arbeidsledig og det gir mange lange dager. Prøver nå lavkarbo for å se om det hjelper, men det er en utrolig tøff diett. Men det er håp i hengan snøre.

Du sier at du har slitt med depresjoner hele livet. Samtidig sier du at lavkarbo har ødelagt din psykiske helse. Hadde du fulgt lavkarbo slik den skal følges så hadde dette kanskje vært et tema - men du sier jo selv at du har spist masse høykarb mat så og si hele tiden? Hvor er logikken?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-10, 10:53   #109
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Endelig et fornuftig svar. Maten er alt, når du ikke har noen andre ting " å trøste " deg med. Men det er fukllt mulig å gå ned i vekt selv om du spiser softis og Napoleonskake.

Da støtter jeg Borghild - spis så mye softis og napoleonskake du vil - også kan du jo gi beskjed om hvor mye du går ned i vekt etterhvert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-10, 11:23   #110
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Men det er fukllt mulig å gå ned i vekt selv om du spiser softis og Napoleonskake.

Tuller du bare med oss????

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-08-10, 11:54   #111
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.136
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Det skal du ikke bry deg om. Det som ødela min psykiske helse var lavkarbo diett. Ingen tvil om det. Når man ikke kan unne seg noen ting, blir livet helsvart. Maten og festen i munnen betyr alt.

Først og fremst syns jeg at du var litt uhøfelig nå mot Gerd.
Følte Gerd stilte et vanlig spørsmål som kunne være til hvem som helst her inne.

Men jeg skal være ærlig med deg jae-ols!
Jeg sliter også med deprasjoner
I det siste har jeg slitt med å spise, orker ikke å trene etc etc.
All mat smaker papp hos meg.
Vi kan gjerne skylde på lavkarbo og ja lavkarbo passer ikke for alle!
Tror mye handler om hvordan man forteller hva lavkarbo er for noe til nysgjerrige mennesker her ute i verden med å være nøytral.
Har fortalt hva lavkarbo er for noe til nysgjerrige mennesker, noen ganger har jeg vunnet over dem og andre ganger har jeg tapt.
Men du sier at lavkarbo har skylden på din psykiske helse.
Har du lyst til å forklare det nærmere?
Føler du har nevnt i alle dine innlegg at du ha: -Brød, corn flakes, kake, softis etc etc - høykarbomat.
"Klager" over at du ikke liker lavkarbomat for det smaker ikke godt. Men har du prøvd alle oppskriftene her inne? (det er mange syns hvertfall jeg, og det går ann å forandre på oppskrifter som passer mer til vår gane?)
Kan ikke si til dere at lavkarbo har gjort meg deprimert for jeg har aldri fulgt lavkarbo 100%.
Har prøvd gang på gang, men målstreken har jeg enda ikke sett....!

Du forteller til oss at du har ikke noe liv,lever i fattigdommen og har ikke hatt sex på 17år.
Tror det er mange som føler at de ikke har noe liv pga mange grunner, tror det er mange her inne som har lite penger og har akkurat nok til det pengene må gå til, snakker om husleie, regninger, mat etc etc.
For meg handler ikke sex bare med å ligge sammen, men for meg handler sex så mye annet.
Tror det er mange her inne som sliter med de samme tingene som du gjør.
Husk: Det er ikke alle som vil eller tørr å åpne seg.

Innleggene du har skrevet her inne har jeg på en følelse at du vil være i grøften, du vil være en negativ person.
Du har fått masse kommentarer av andre.
(Jeg har også hatt en følelse at enkelte vil "hjelpe" deg, men du vil ikke ha hjelp.
Tar kanskje feil?)
Du har sikkert lest dem, men har du gjort noe med dem?
Jeg kan og vil ikke besteme over livet ditt.
Men det går ann å snu det negative til det positive om man ønsker det.
Tror mye går på viljen.
Vil man synes synd på seg selv så værsegod, vil man skjule sykdommen sin så værsegod.
Man bestemmer selv hvordan man vil leve.
Mener det går ann skrive det anerledes for hvordan vi har det med oss selv eller forteller folk hvordan man har det.
Det er ikke alle som forstår hvordan det er å være deprimert.
Tror mye handler om oss også som sliter med deprasjon.
At vi må la andre gi dem en sjanse, stille dem med med åpne kort.
For mye handler om den enklete.....!

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting
Gammel 15-08-10, 14:10   #112
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

[color=#800080]

Innleggene du har skrevet her inne har jeg på en følelse at du vil være i grøften, du vil være en negativ person.
Du har fått masse kommentarer av andre.
(Jeg har også hatt en følelse at enkelte vil "hjelpe" deg, men du vil ikke ha hjelp.
Tar kanskje feil?)
Du har sikkert lest dem, men har du gjort noe med dem?
Jeg kan og vil ikke besteme over livet ditt.
Men det går ann å snu det negative til det positive om man ønsker det.
Tror mye går på viljen.
Vil man synes synd på seg selv så værsegod, vil man skjule sykdommen sin så værsegod.
Man bestemmer selv hvordan man vil leve.
Mener det går ann skrive det anerledes for hvordan vi har det med oss selv eller forteller folk hvordan man har det.
Det er ikke alle som forstår hvordan det er å være deprimert.
Tror mye handler om oss også som sliter med deprasjon.
At vi må la andre gi dem en sjanse, stille dem med med åpne kort.
For mye handler om den enklete.....!


What goes around, comes around er det noe som heter. Signerer Rufus.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad!
Gammel 15-08-10, 14:43   #113
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

jeg tar i mot hjelp og jeg lese alle innlegg. Men jeg ser at mine problemer ikke lar seg løse av en lavkarbo diett. Etter jeg begynte med den ble jeg mere deprimert. Når det gjelder mat, så er det et problem. Jeg eier ikke matlyst og jeg synes det meste smaker grusomt. Nå er jeg nede i 500 kcal pr. dag. Så jeg blir slapp og kvalm. Jeg vet at det er masse godt her inne , men det jeg savner mest er:knekkebrød og vanlig brød. Dr. Lindbergs brød er ikke spiselig og de knekkebrødene som er "godtatt" er ikke gode. Men jeg har kuttet ut poteter. Psykologen jeg går jevnlig til sier jeg må kutte ut lavkarbo med en gang. Man kan ikke slanke seg når man er deprimert. Men nå ryr kiloene av fordi jeg ikke eier matlyst. Men jeg har kuttet ut potetgull og sjokolade. Og det er softis bare annenhver dag.

Har du smakt på wasa fiber plus??


og Lettbrødet de selger på coopen??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-08-10, 17:34   #114
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

jeg tar i mot hjelp og jeg lese alle innlegg. Men jeg ser at mine problemer ikke lar seg løse av en lavkarbo diett. Etter jeg begynte med den ble jeg mere deprimert. Når det gjelder mat, så er det et problem. Jeg eier ikke matlyst og jeg synes det meste smaker grusomt. Nå er jeg nede i 500 kcal pr. dag. Så jeg blir slapp og kvalm. Jeg vet at det er masse godt her inne , men det jeg savner mest er:knekkebrød og vanlig brød. Dr. Lindbergs brød er ikke spiselig og de knekkebrødene som er "godtatt" er ikke gode. Men jeg har kuttet ut poteter. Psykologen jeg går jevnlig til sier jeg må kutte ut lavkarbo med en gang. Man kan ikke slanke seg når man er deprimert. Men nå ryr kiloene av fordi jeg ikke eier matlyst. Men jeg har kuttet ut potetgull og sjokolade. Og det er softis bare annenhver dag.

Jeg synes også du skal kutte lavkarbo-kostholdet, det fungerer tydeligvis ikke for deg på noen som helst måte, det virker som det gjør deg frustrert istedet - selv om jeg mener av meldingene dine at du aldri egentlig har spist lavkarbo i det hele tatt...

Du sier du tar i mot all hjelp - du har fått uttallige støttemeldinger og tips og forslag - men foreløpig ser det ut til at du har slaktet de fleste som strider mot det du har "bestemt" deg for...

Fokuser nå heller på å spis ordentlig mat minst 3 ganger om dagen i tillegg til softisen og napoleonskaken - spiser du bare høykarbo og lite kjøtt og grønnsaker blir du syk uansett (lavkarbo eller ikke) - både fysisk og psykisk. Bruk den energien du har på å spise ordentlig mat istedet for eller ihvertfall i tillegg til godisene dine - så vil du også orke mer trening. Da kan du heller redusere på godisene når du får mer overskudd både mentalt og psykisk. (Det er bevist at høykarbo-kosthold kan forverre depresjon, i tillegg til at pga blodsukker-svingninger blir man trett, humørsyk og slapp - noe som ikke vil hjelpe din depresjon).

Jeg klarer ikke se at lavkarbo.no på noe som helst vis kan hjelpe deg videre når det gjelder dette kostholdet ihvertfall... Kanskje vektklubb.no er bedre? Legg inn et vekttap på .25 kg pr uke - sett opp god tid - slik at du får spist masse mat. Der får du også forslag til menyer pr dag du kan ta utgangspunkt i. Det kan kanskje hjelpe deg til å få i gang et sunnere spisemønster. Lavkarbo vil alltid være der om du ønsker å prøve senere når du har mer overskudd og helse til å bruke tid til å sette deg inn i kostholds-filosofien

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-10, 17:35   #115
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Ellers så er delikatess sesam fra wasa 100% fullkorn. Enda bedre

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 15-08-10, 17:58   #116
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Dette er tullprat. Jeg går til psykolog og han bekrefter at å begynne på lavkarbo diett, var omtrent det dummeste jeg kunne gjøre. Så det er ikke min påstand. Hva jeg bruker av medisiner, har ingen her inne noen ting med. Nå må jeg for å bli friskere begynne å spise mere sjololade og kaker. Jeg må få opp energi inntaket.

Enig - du MÅ få opp energi-inntaket!

Uenig i at lavkarbo har skyld i de psykiske plagene dine - du har ikke fulgt lavkarbo-kostholdet nøye nok til å kalle det lavkarbo, og det er IKKE tullprat - det kan enhver som leser gjennom alle postene dine se.... I tillegg har du ikke holdt på lenge nok OM du hadde fulgt lavkarbo 100% til å se at det ville forverre dine plager. Du har derimot vært deprimert "så og si hele livet"... så hva er da årsaken til at du hadde depresjon FØR du begynte på lavkarbo?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-10, 17:59   #117
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

j Nå er jeg nede i 500 kcal pr. dag. Så jeg blir slapp og kvalm.


Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Dette er tullprat. Jeg går til psykolog og han bekrefter at å begynne på lavkarbo diett, var omtrent det dummeste jeg kunne gjøre. Så det er ikke min påstand. Hva jeg bruker av medisiner, har ingen her inne noen ting med. Nå må jeg for å bli friskere begynne å spise mere sjololade og kaker. Jeg må få opp energi inntaket.

For å komme høyere enn 500 kcal per dag er det selvsagt bare sjokolade og kaker som kan redde deg...tror vel du egentlig tuller her ....men vil nå uansett bare minne deg om feks stekt kylling, biff, grillet laks, squash lasagna, bacon, hjemmelaget fløteis med sukrin...masse gode oster.... alt dette er ting som fort får deg opp i energi litt salat, paprika, tomat broccoli osv ved siden og god stekeolje, dressing osv gjør fort måltidene varierte, kjempegode og bra for deg!!:-)


...500 kcal per dag er forøvrig er ren sulting - ingenting i hverken kropp eller psyke vil fungere på et så lavt energiinntak..)

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig
Gammel 15-08-10, 18:05   #118
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig - du MÅ få opp energi-inntaket!

Uenig i at lavkarbo har skyld i de psykiske plagene dine - du har ikke fulgt lavkarbo-kostholdet nøye nok til å kalle det lavkarbo, og det er IKKE tullprat - det kan enhver som leser gjennom alle postene dine se.... I tillegg har du ikke holdt på lenge nok OM du hadde fulgt lavkarbo 100% til å se at det ville forverre dine plager. Du har derimot vært deprimert "så og si hele livet"... så hva er da årsaken til at du hadde depresjon FØR du begynte på lavkarbo?

Dog kan jeg i ettertid se at du har nok rett i at du fikk forverret depresjon etter at du "begynte på lavkarbo-diett" - men det tror jeg faktisk skyldes at du ikke klarer å sette deg inn i filosofien, ei heller følge lavkarbodietten slik den skal følges - med dette kommer frustrasjon, følelsen av å mislykkes - og dermed anklager om at det er dietten - ikke det at du ikke klarer å følge den som er hovedproblemet...

Jeg har selv hvert på randen av å avslutte alt pga dyp depresjon - og det skal da lite til for å forverre tilstanden om man møter motstand eller utfordringer, eller om man ikke får til ting som man gjerne vil skal være en del av løsningen og veien til et bedre liv...

Du har faktisk min dypeste medfølelse - jeg håper du finner veien utav depresjonen - da den vil formørke alle sider ved livet ditt. Jeg har også egen erfaring med at det NYTTER å komme seg utav depresjon - men det krever i en allerede presset situasjon ekstremt mye av deg selv som person - det er du som må være hovedkilde til endring, til å finne ting som gjør livet ditt lysere - til å la være å henge deg opp i negative ting... Personlig ville jeg ikke klart det uten en utmerket terapeut som visste å stille meg de rette spørsmålene - som gjorde at jeg ble flinkere til å reflektere hvorfor jeg stadig vekk gjorde som jeg gjorde... og som lærte meg hvordan og når jeg kunne velge å handle annerledes, mer positivt istedet for å stadig forverre en mørk og negativ situasjon.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-10, 19:11   #119
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Dersom du virkelig spiser 500 kcal om dagen, så er det ikke så rart om du går ned i vekt. Om alt er fettvekt er en annen ting .
Jeg tror ikke psykologer har særlig peiling på ernæring, nei! Min har i hvert fall ikke det . For å få utbytte ut av en hver livsstil, så må man jo holde på resten av livet, ellers er man like langt ..

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-08-10, 19:21   #120
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ellers så er delikatess sesam fra wasa 100% fullkorn. Enda bedre

Ja... men de har flere karber hvis man absolutt skal telle... men ikke mye mer ser jeg! Bare 1 karb ekstra!! Må prøve!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-08-10, 20:20   #121
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Kroppen din ER maten du putter inn i den. Maten holder hele maskineriet ditt igang..
Forer du maskina di på softice og napoleonskaker vill den fuske...både fysisk og psykisk...
Tenk etter hva kroppen din trenger...hva du kan gi den for å gjøre den friskere..
lavkarbo eller ikke...psykiske lidelser har aldri blitt kurert av sukker!

Hilsen ei som og har hatt dype depresjoner og sliter med angst....som jeg synes blir dempet lavkarbo...men det er min erfaring

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 15-08-10, 21:19   #122
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Det har ingen her inne noe med. hvorfor ble jeg verre etter at jeg begynte med lavkarbo? Og hvorfor er lavkarbo maten så lite appetitlig? det er ikke mye som er godt her. Egg er ok, men 40 egg i uka er i overkant. Hvor lenge skal man gå på lavkarbo for å ha utbytte av det? Har du mere peiling enn en psykolog om hva som er best for meg. Hvorfor minker vekten min , når jeg unner meg fest i munnen hver dag? Har du svar på alt dette er du god. Kan det være lavkarbo som slår inn?

Jeg begynner å gi opp - det virker som du ønsker å misforstå med vilje. Vekten din minker fordi du sulter kroppen din. Tilslutt vil du ikke orke særlig i det hele tatt - og når du begynner å spise mer igjen vil du legge på deg igjen. Hvis du mener ingen har noe med noe som har med deg å gjøre - har jeg vanskelig for å forstå hvorfor du forteller så mye om deg selv, livet ditt og problemene dine. Dette er internett - et åpent forum - hvor alle står fritt til å kommentere hvilke poster de vil.
Jeg har ikke mer peiling enn en psykolog - eller kanskje har jeg det? Ikke nødvendigvis hva som vil hjelpe DEG - det tror jeg faktisk du selv har best peiling på - men med erfaring selv i å komme seg utav den depresjon som nesten tok livet av seg - mener jeg at jeg har en smule "peiling" på depresjon...
Det du sier om 40 egg i uka er en overdrivelse - jeg spiser knapt et par egg i uka - det finnes et stort utvalg andre matvarer på lavkarbo som du kan spise - og dette VET du - du har blitt informert av flere på forumet når du har etterspurt mat du kan spise. I tillegg er forumet fylt av informasjon - men som du sier i en tidligere post - du orker jo ikke lese alt...
Og igjen - du har aldri BEGYNT med lavkarbo!!! DU sier selv i et uttall av poster at du spiser is og kake og andre ting fylt av karbo! Tar jeg feil? Det er bare å lese igjennom postene dine så ser du jo selv?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-08-10, 22:16   #123
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Nå har ikke jeg lest alle svarene her, men ser jo at den har tatt en annnen vending enn å diskutere artikkelen på trening.no
Jeg ville bare si min reaksjon på artikkelen, og det er at forskningen som viser at lavkarbo fungerer blir kritisert med ganske så latterlige argumenter spør du meg. Han (hun?) kritiserer f eks at studien ikke er gyldig for man ikke vet om alle personene i forskningen spiste det samme hver dag til samme tid (som f eks shaker). Dette sier jo veldig lite om hvorvidt et kosthold fungerer eller ei! For alle mennesker er ulike,m forberenner ulikt etc.
Dssuten irriterer det meg at personlige erfaringer ikke skal ha noen gyldighet. Det er en foreldet oppfatning at gyldig forskning kun er det som kan telles og måles. Igrunnen holder det å lese om alle de positive erfaringene her inne, så vet man igrunnen at det funker.
Men det er en ting som jeg er enig med artikkelforfatteren i, og det er at om man oppfatter et kosthold som rigid og restriktivt, er det nærmest umulig å følge det over tid.
Godt at jeg ikke opplever kostholdet mitt som annet enn helt ordinært og fullt ut levelig etter fire år i bransjen

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 15-08-10, 22:30   #124
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Hva er galt med is og kake?

Ja, nei, si det. Bortsett fra at det for min del var viktige komponenter i at jeg var dødelig nær på å utvikle en arvelig form for autoimmun diabetes før jeg fylte tretti?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-08-10, 22:36   #125
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Det skal du ikke bry deg om. Det som ødela min psykiske helse var lavkarbo diett. Ingen tvil om det. Når man ikke kan unne seg noen ting, blir livet helsvart. Maten og festen i munnen betyr alt.

Når jeg leser tilbakemeldingene du gir her på forumet, så må jeg si at jeg gidder ikke bry meg lenger. Rett og slett.

Men du skriver totalt selvmotsigende, og er uhyre nedlatende, og negativ.

Jeg kunne sitert flere innlegg du har skrevet, men det gidder jeg rett å slett ikke bruke tid på.

Bruker heller tiden min på de som er interressert i lavkarbo, og ikke bare vil slenge dritt!

Hilsen Gerd, bruker av lavkarbo.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor passer ikke lavkarbo for de med BMI under 25? oloevold@online.no Spørsmål og svar 20 29-10-09 10:06
Når man ikke er på lavkarbo/ketolyse diett ... Ista Ketolysekuren 2 09-08-08 12:01
Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra? femalia Ketolysekuren 10 09-07-07 23:27
Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo moea Lavkarbo generelt 10 27-07-06 02:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no