Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-11, 17:08   #101
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Du bruker ord du ikke forstår. At en fettsyre er essensiell betyr enkelt og greit både at kroppen behøver den OG at kroppen ikke kan produsere den selv via andre næringsstoffer. Dersom det du mener er at man kan få i seg essensielle fettsyrer gjennom mat og ikke bare piller, så har du naturligvis rett. Men det er ikke det du skriver, du prøver å omdefinere et begrep med en helt spesifikk betydning.

Joda jeg forstår ordet, men jeg prøver å gå bakom det som alle tror de forstår...det finnes nemlig noe mer der enn det en skulle tro.......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:12   #102
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tror ikke vi har samme oppfatning av essensiell jeg... at noe mat er uunngåelig og innta, er ikke det samme som at mye av denne maten MÅ vi innta, fordi den inneholder essensielle stoffer som kroppen er avhengig av OG som den ikke kan produsere selv. Dette IKKE i sammenheng med kosttilskudd som jeg ser du nå sier.
Dermed MÅ man spise protein som inneholder de essensielle aminosyrene og man MÅ spise de fettsyrene som er essensielle, ellers blir man syk og dør... litt sånn som luft og vann...
Jeg føler slett ikke som du at det at det finnes essensielle stoffer i en del mat gjør at jeg "dtetaljstyres av myndighetene"... jeg spiser disse fordi jeg VET at de er nødvendige for en god helse og for å unngå og bli alvorlig syk

Det vi VET i dag var ikke det vi visste i går, heller ikke det vi kommer til å VITE i morgen.... Når vi sitter der med chippen planta i kroppen har vi intet annet valg enn å gjøre som de sier....

Jeg liker godt og bli provosert til å tenke nytt, men provokasjon uten særlig basis i virkeligheten er bare bortkastet tid både for meg og for deg.

Virkeligheten er det enhver oppfatter...din er ulik min.........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:20   #103
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Bestemamma: Den eneste her som tolker essensiell til "må tilføres som kosttilskudd", er deg. Resten av oss har vært ganske tydelige på at dette er stoffer som må tilføres kroppen via kostholdet, da vi ikke kan produsere de selv.

Vi kan jo ikke godt la være å spise da.......Derfor uunngåelig....

Essensielle næringsstoffer = næringsstoffer vi er avhengige av å få i oss gjennom noe vi putter i munnen, siden vi ikke kan lage de selv.

"Uunngåelig" er et ord som betyr noe helt annet. Det betyr at vi ikke klarer å unngå å få de i oss, uavhengig av om vi er avhengige av det eller ikke. Det er for eksempel uunngåelig å få i seg giftstoffer som finnes i luften, uten at de er noe bra for oss fordet.

Nei, der sa du det, mange fettsyrer som ikke er bra for oss - med hensyn til kreft f.eks........
Ser du at de sier at kjøtt kan føre til endetarmskreft? Er du enig i det? Som lavkarber er det kanskje litt vanskelig å sluke slike utsagn....

Er du lavkarber eller veggis har du ikke same meninger, holdninger eller tror på de samme forskningsresultater...fordi det ikke passer inn i ditt syn......

Kan en få lov til å bruke hvilke ord en vil, eller er det restriksjoner på ordbruken ?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:20   #104
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

"Fakta" basert på observasjonsstudier kan fint endres over tid, ettersom nye studier gjennomføres og ny informasjon oppdages. Dette er tilfelle med linken mellom mettet fett og hjertesykdom.

Fakta som er vitenskapelig bevist gjennom kontrollerte kliniske studier, vil ikke endres. Et eksempel på dette er tyngdekraften, eller at vi er avhengig av å få i oss essensielle næringsstoffer gjennom kosten.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:23   #105
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nei, der sa du det, mange fettsyrer som ikke er bra for oss - med hensyn til kreft f.eks........
Ser du at de sier at kjøtt kan føre til endetarmskreft? Er du enig i det? Som lavkarber er det kanskje litt vanskelig å sluke slike utsagn....

Er du lavkarber eller veggis har du ikke same meninger, holdninger eller tror på de samme forskningsresultater...fordi det ikke passer inn i ditt syn......

Kan en få lov til å bruke hvilke ord en vil, eller er det restriksjoner på ordbruken ?

Det med kjøtt og kreft faller inn under kategorien "fakta basert på observasjoner". Dette er ting vi tror, ikke noe vi vet sikkert.

Du kan få bruke akkurat de ordene du vil, men når du er så bastant og bruker ord du åpenbart ikke forstår betydningen av, så vil det oppstå misforståelser.

Du må skille mellom dokumenterte fakta og meninger/observasjoner. At kjøtt gir økt risiko for utvikling av kreft, er noe vi tror, ikke vet.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:25   #106
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Det hadde vært greit om man var enig om hva man diskuterer i hvert fall.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:27   #107
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Det med kjøtt og kreft faller inn under kategorien "fakta basert på observasjoner". Dette er ting vi tror, ikke noe vi vet sikkert.

Våre myndigheter ser ut til å tro på det...

Du kan få bruke akkurat de ordene du vil, men når du er så bastant og bruker ord du åpenbart ikke forstår betydningen av, så vil det oppstå misforståelser.

Du må skille mellom dokumenterte fakta og meninger/observasjoner. At kjøtt gir økt risiko for utvikling av kreft, er noe vi tror, ikke vet.

Nye studier blir gjort hele tiden...Alle fakta står for fall før eller siden, tyngdekraften innkludert........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:29   #108
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Vi kan jo ikke godt la være å spise da.......Derfor uunngåelig....

Nei, men vi kan heller ikke bare spise mat som ikke inneholder tilstrekkelige mengder av de essensielle næringsstoffene heller.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:32   #109
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nye studier blir gjort hele tiden...Alle fakta står for fall før eller siden, tyngdekraften innkludert........

Feil, alle fakta står ikke for fall, og du er passe naiv om du faktisk tror på det du selv skriver.

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Våre myndigheter ser ut til å tro på det...

Våre myndigheter forholder seg til resultatene av de studiene som er gjort i dag. De sier ikke at kjøtt gir kreft, men at de studiene vi har i dag gir en overbevisende grunn til å tro at det er en sammenheng.

Det hadde hjulpet diskusjonen om du satte deg inn i hva som faktisk står i anbefalingene, og ikke vrir på ord og uttrykk slik at meningen blir en annen.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:33   #110
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nye studier blir gjort hele tiden...Alle fakta står for fall før eller siden, tyngdekraften innkludert........

Hvis vi skal diskutere ut i fra at alle fakta står for fall, så er det ikke vits i å diskutere i det hele tatt. Da må vi bare gå ut i fra at ingen av oss vet noe som helst, og derfor har vi ikke noe grunnlag for å uttale oss. Vi kan selvfølgelig gjette, men da blir alles gjetninger like gode.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 17:58   #111
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nye studier blir gjort hele tiden...Alle fakta står for fall før eller siden, tyngdekraften innkludert........

Tyngdekraften? Så du mener DEN ikke er bevist heller? Har du noen som helst bakgrunn innen fysikk?

Jeg er enig i at du får bruke de ordene du vil, men velger du og "forstå" ordene på en annen måte enn den gemene hop, gjør du det ikke akkurat enkelt for deg selv når du ønsker og provosere til å tenke nytt eller forklare hva du mener... det vanskeliggjør diskusjonen ganske mye.

Nå tror jeg faktisk du bare tuller for å terge på deg andre - du om det, men vær nå heller ærlig om at det er det som er målet ditt så vi lettere kan velge og ignorere utsagnene dine...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 18:00   #112
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tyngdekraften? Så du mener DEN ikke er bevist heller? Har du noen som helst bakgrunn innen fysikk?

Jeg er enig i at du får bruke de ordene du vil, men velger du og "forstå" ordene på en annen måte enn den gemene hop, gjør du det ikke akkurat enkelt for deg selv når du ønsker og provosere til å tenke nytt eller forklare hva du mener... det vanskeliggjør diskusjonen ganske mye.

Nå tror jeg faktisk du bare tuller for å terge på deg andre - du om det, men vær nå heller ærlig om at det er det som er målet ditt så vi lettere kan velge og ignorere utsagnene dine...

Jeg tror kanskje Bestemamma mener relativitetsteorien grunnet greia i Cern her om dagen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 18:02   #113
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror bestemamma mener relativitetsteorien grunnet denne greia i Cern her om dagen.

Ah... før de finner ut om de har gjort en feil eller ikke velger jeg og forholde meg til at tyngdekraften er reell og basert på grundige fysiske forsøk... som at det meste man slipper over gulvet faktisk faller nedover

Uansett om man finner ut at ting kan bevege seg raskere enn lysets hastighet, vil ting falle nedover når man slipper de fra en viss høyde til ytre påvirkning bestemmer otherwise

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 18:11   #114
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ah... før de finner ut om de har gjort en feil eller ikke velger jeg og forholde meg til at tyngdekraften er reell og basert på grundige fysiske forsøk... som at det meste man slipper over gulvet faktisk faller nedover

Uansett om man finner ut at ting kan bevege seg raskere enn lysets hastighet, vil ting falle nedover når man slipper de fra en viss høyde til ytre påvirkning bestemmer otherwise

Tyngdekraften virker på meg i allefall.. Magen henger nedover..
Og ikke mye struttepupp her i gården...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 19:17   #115
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Når vi sitter der med chippen planta i kroppen har vi intet annet valg enn å gjøre som de sier....

Og der røyk den siste sikringen?...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 19:30   #116
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og der røyk den siste sikringen?...

Hmm, jeg sitter og ser på xfiles sesong 5 nå. Og jeg lurer på hvem DEM er som har plata chipen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:14   #117
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Jeg foreslår at de som ikke tror på essensielle næringsstoffer snarest avstår fra c-vitamin (noe som ikke er vanskelig, bare å spise kun kjøtt og kornvarer), man kan også avstå fra alle omega 3 kilder ved å spise kjøtt, kornprodukter, maisolje, solsikkeolje, peanøtter, cashewnøtter etc. Se hvordan helsa blir da de nevnte næringsstoffene inneholder nær sagt alt annet du trenger. Det er vell bare en myte at tusenvis av sjøfolk døde av sjørbuk noen hundre år tilbake I dare you Ray Peat!

La evolusjonen gå sin gang! Gjør det man tror\vet inni seg selv er riktig!

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:18   #118
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

... man kan også avstå fra alle omega 3 kilder ved å spise kjøtt, kornprodukter, maisolje, solsikkeolje, peanøtter, cashewnøtter etc.

Da må man vel spise kjøtt som ikke er gressforet ... ?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:27   #119
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Jepp, helst GMO med hveteforet NRF

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:44   #120
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ah... før de finner ut om de har gjort en feil eller ikke velger jeg og forholde meg til at tyngdekraften er reell og basert på grundige fysiske forsøk... som at det meste man slipper over gulvet faktisk faller nedover

Uansett om man finner ut at ting kan bevege seg raskere enn lysets hastighet, vil ting falle nedover når man slipper de fra en viss høyde til ytre påvirkning bestemmer otherwise

Der tar du helt feil Nerthus.. det er faktisk slik at ting faller ikke nedover...de blir trukket nedover av den større massen....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:46   #121
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og der røyk den siste sikringen?...

Si meg en ting...bare fordi jeg tør stikke nesa frem er jeg fritt vilt for å jaktes på?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:50   #122
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Si meg en ting...bare fordi jeg tør stikke nesa frem er jeg fritt vilt for å jaktes på?

Nei, men med en så ute kommentar som at de kommer og planter chip'er i oss må man jo regne med å få en ute kommentar tilbake. Jeg regner jo med (eller håper hvertfall) at den kommentaren ikke var særlig seriøs.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:54   #123
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, men med en så ute kommentar som at de kommer og planter chip'er i oss må man jo regne med å få en ute kommentar tilbake. Jeg regner jo med (eller håper hvertfall) at den kommentaren ikke var særlig seriøs.


Joda, den var helt seriøs....det er bare å vente lenge nok det så ser du selv at chipen kommer den.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 20:56   #124
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Jeg har falt av denne diskusjonen for lenge siden. Hva diskuteres her egentlig? Om vi har behov for mat eller ei? Og hva har tyngdekraften med alt dette å gjøre?

Jeg skjønner egentlig ikke helt poenget ditt Bestemamma, stille spørsmål ved endel fakta er vel og bra, men jeg synes du gjør det hele på en vanskelig måte. Jeg er enda mer forvirret nå enn før jeg. Hva er essensielt å få i seg, via mat og kosttilskudd, og hva er ikke?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 21:05   #125
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg har falt av denne diskusjonen for lenge siden. Hva diskuteres her egentlig? Om vi har behov for mat eller ei? Og hva har tyngdekraften med alt dette å gjøre?

Jeg skjønner egentlig ikke helt poenget ditt Bestemamma, stille spørsmål ved endel fakta er vel og bra, men jeg synes du gjør det hele på en vanskelig måte. Jeg er enda mer forvirret nå enn før jeg. Hva er essensielt å få i seg, via mat og kosttilskudd, og hva er ikke?

Bare ikke tenk på det du.......Jeg gjør alt på den vanskeligst mulige måten...bare for å utfordre verden liksom....

Det er essensielt å få i seg ren og frisk mat.....Sånn er det bare

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lei av kommentarer fra andre! SnellaB Generell diskusjon 14 13-08-11 04:31
Positive kommentarer Etherena Ketolysekuren 10 12-10-10 17:10
Negative kommentarer Janevel Lavkarbo generelt 19 14-04-10 20:35
Ønsker kommentarer... ajn Lavkarbo generelt 3 16-07-05 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no