Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-07, 19:25   #101
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Nei, ikke når det gjelder enkelte ting som jeg hele tiden også har holdt unna journalen min. Forbeholder meg retten til å være veldig åpen med de jeg kjenner litt til, og som har vist interesse for å bli kjent med meg, og latt meg bli kjent med dem.


Ja ja, jeg må si at jeg lurer litt på hva slags avsløringer dere egentlig har i disse hemmelige bloggene deres. Jobber dere på slottet, eller sitter i regjeringa, eller er det industrispionasje? Eller driver dere med dyneløfting ala Se & Hør? Og hvorfor skal dette nettstedet stille plass til disposisjon for den slags aktiviteter? Det lurer jeg litt på. Ar naboen eller mora deres logger på, den er for teit. Trenger dere å identifisere dere da? Da er jo neste steg å pleie kontaktene utenfor nettstedet. Til slikt bruker man mail, messenger, telefon, buss..

Jeg har ingenting imot noen av dere her, det finnes ikke noe personlig i det jeg sier. Men jeg liker ikke det dere gjør med dette stedet. Ja, det er dere som skader stedet, ikke oss som er for å beholde åpenheten.

Jeg forstår litt av begge sider, men reagerer vanvittig sterkt på mobbing, eller kall det utestengelse eller hva som helst.

Dette er noe så uvesentlig som et nettsted, kun ett blandt mange. Det er vel bare et tegn på at jeg har vært her for mye, siden jeg sitter her og bekymrer meg for forskjellige ukjente nicks ve og vel. Selv gir jeg en viss F... i det hele

Takk, det var alt fra meg

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 11-10-07, 19:28   #102
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

meg syns heller ikke det er så rart at når en får tilbakemeldinger i bloggen sin så har den personen lyst til å skrive tilbake i bloggen til den som har skrevet.

Så det er et poeng at personen må skrive tilbake i en blogg? Og ikke journal? Jeg spør ikke for å være frekk, men rett og slett fordi jeg lurer.

::

Jeg synes det er å dra det for langt når man begynner å sammenligne dette med å bli holdt utenfor. Folk blir ikke stengt ute på grunn av at de er de personene de er, men fordi at man ikke har blitt kjent med dem (ennå?). Derfor er det heller ikke personlig.

De aller, aller fleste er veldig personlige i journalen sine også. Det ganske naturlig, siden det er der grunnlaget for vennelistene er blitt lagt.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg
Gammel 11-10-07, 19:30   #103
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Ja ja, jeg må si at jeg lurer litt på hva slags avsløringer dere egentlig har i disse hemmelige bloggene deres. Jobber dere på slottet, eller sitter i regjeringa, eller er det industrispionasje? Eller driver dere med dyneløfting ala Se & Hør? Og hvorfor skal dette nettstedet stille plass til disposisjon for den slags aktiviteter? Det lurer jeg litt på. Ar naboen eller mora deres logger på, den er for teit. Trenger dere å identifisere dere da? Da er jo neste steg å pleie kontaktene utenfor nettstedet. Til slikt bruker man mail, messenger, telefon, buss..

Jeg har ingenting imot noen av dere her, det finnes ikke noe personlig i det jeg sier. Men jeg liker ikke det dere gjør med dette stedet. Ja, det er dere som skader stedet, ikke oss som er for å beholde åpenheten.

Jeg forstår litt av begge sider, men reagerer vanvittig sterkt på mobbing, eller kall det utestengelse eller hva som helst.

Dette er noe så uvesentlig som et nettsted, kun ett blandt mange. Det er vel bare et tegn på at jeg har vært her for mye, siden jeg sitter her og bekymrer meg for forskjellige ukjente nicks ve og vel. Selv gir jeg en viss F... i det hele

Takk, det var alt fra meg

Eh. Noen ganger kan det kanskje være greit med en pause, ja.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg
Gammel 11-10-07, 19:47   #104
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Tussa: Jeg ser den biten... og du gjør det ikke. Er ikke så mye mer å si om den saken. Er ikke noe å FORKLARE det
Syns egentlig du vrir og vender veldig her jeg..

og som jeg også sier... JEG bryr meg ikke... ville bare prøve å hjelpe til å se flere sider.

Jeg ønsker ikke diskutere her... ville som sagt bare prøve å oppklare litt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose
Gammel 11-10-07, 19:51   #105
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Tussa: Jeg ser den biten... og du gjør det ikke. Er ikke så mye mer å si om den saken. Er ikke noe å FORKLARE det
Syns egentlig du vrir og vender veldig her jeg..

og som jeg også sier... JEG bryr meg ikke... ville bare prøve å hjelpe til å se flere sider.

Jeg ønsker ikke diskutere her... ville som sagt bare prøve å oppklare litt

Jeg vrir og vender, mens dere prøver å få frem det dere mener?

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg
Gammel 11-10-07, 19:53   #106
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

....Det som umiddelbart slo meg etter bare noen dager her inne, var at jeg hadde endelig funnet folk som jeg kunne relatere til, for jeg kjente meg igjen i det de skrev, og jeg ble veldig oppmuntret og full av mot og inspirasjon til å starte på en omlegging av kostholdet mitt...nok en gang...

Dette at noen her spesielt var så åpne rett fra hjertet,(f.eks noe av det jeg har lest av BiB og Albertine) fikk meg til å føle at "endelig trenger jeg ikke å skjule meg selv lenger", for her treffer jeg folk jeg kan tørre å fortelle sannheten om meg selv uten å bli fordømt...Det gjorde godt...

Hei, så fint at jeg har kunnet bidra litt! Jeg er fortsatt åpen om de samme tingene i journalen min og alle er som sagt hjertelig velkommen.

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Ja ja, jeg må si at jeg lurer litt på hva slags avsløringer dere egentlig har i disse hemmelige bloggene deres. Jobber dere på slottet, eller sitter i regjeringa, eller er det industrispionasje? Eller driver dere med dyneløfting ala Se & Hør? Og hvorfor skal dette nettstedet stille plass til disposisjon for den slags aktiviteter? Det lurer jeg litt på. Ar naboen eller mora deres logger på, den er for teit. Trenger dere å identifisere dere da? Da er jo neste steg å pleie kontaktene utenfor nettstedet. Til slikt bruker man mail, messenger, telefon, buss..

Jeg har ingenting imot noen av dere her, det finnes ikke noe personlig i det jeg sier. Men jeg liker ikke det dere gjør med dette stedet. Ja, det er dere som skader stedet, ikke oss som er for å beholde åpenheten.

Jeg forstår litt av begge sider, men reagerer vanvittig sterkt på mobbing, eller kall det utestengelse eller hva som helst.

Dette er noe så uvesentlig som et nettsted, kun ett blandt mange. Det er vel bare et tegn på at jeg har vært her for mye, siden jeg sitter her og bekymrer meg for forskjellige ukjente nicks ve og vel. Selv gir jeg en viss F... i det hele

Takk, det var alt fra meg

Kjære Dilly, det skal mye til før jeg blir provosert men nå ble jeg det. Jeg setter pris på ditt engasjement for forumet og inkluderende atferd her inne. Samtidig har jeg behov for å kjenne meg respektert for mitt behov, som ligger innenfor de mulighetene som forumet har (rent teknisk) til å avgrense noe av det jeg sysler med tankemessig som er dypt og uløselig knytta til temaet mat, kropp og følelser. Har du lest i journalen min vet du at jeg er svært åpen der. Så får det bare være at det blir spekulasjoner om hva som er så spesielt at jeg ikke kan dele det ("den slags aktiviteter") med alle. Jeg orker ikke svare på spekulasjonene dine, det blir for dumt. Jeg nøyer meg med å lime inn et sitat av meg selv:

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

....
Grunner til at folk vil ha kontroll på hvem som leser:
Spiseforstyrrelse, psykiske plager, samlivsproblematikk, egen eller familiemedlem sin funkjsonshemming, konflikter på arbeidsplassen, konflikter i familie eller vennekrets etc Som alle kan trigge et dårlig spisemønster dersom det var en av grunnene til at man utviklet overvekt....

Selv før jeg la inn avatrbilde var jeg gjenkjent av folk i Tromsø og Troms, som ikke kjenner meg veldig godt, og det på innlegg jeg hadde i delen som er åpen for alle. Det er en smal sak å registrere seg og få tilgang til også journalen min. Troms er et lite fylke, Tromsø en liten by.

Det er lett å bruke egne referanserammer når man skal definere hva som er rett eller galt. Jeg vil bare minne om at vi som har lukka bloggen benytter en mulighet som ligger i systemet. Å kalle det mobbing opplever jeg derfor veldig sårt og urettmessig. Hadde jeg istedet for venneliste brukt ignoreringsliste og bare hatt noen få på den lista var jeg mer enig i å kalle det utestengelse.

Lavkarbo.no er ikke et uvestentlig nettsted for meg. Hadde det ikke vært for forumet og den støtten jeg har fått her hadde jeg ikke vært den jeg er i dag: 35 kg lettere, mer reflektert, mer trygg, mer tydelig og flere venner rikere. Derfor kommer jeg til å fortsette å bruke journalen min, og forhåpentligvis kan jeg ogsåesupplere med bloggen min (om de tyngsete og mest personlige og private problemene)i kampen for å nå målvekta på 70 kg og sørge for å holde meg rundt den resten av livet.

Med all respekt, jeg synes det var vondt og urettferdig å bli beskyldt for mobbing og for å skade stedet.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-10-07, 19:58   #107
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hadde jeg istedet for venneliste brukt ignoreringsliste og bare hatt noen få på den lista var jeg mer enig i å kalle det utestengelse.

Nettopp.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg
Gammel 11-10-07, 20:11   #108
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Litt vanskelig å være konsekvent her, ha ha. Må bare kommentere dette også

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eh. Noen ganger kan det kanskje være greit med en pause, ja.


Var det noe spesielt du siktet til?

Dessuten:

Jeg føler for å forlare noe for dere som ikke forstår hva tråden handler om.


Hvis A har en journal og en blogg, og B har en journal og en blogg, så skriver A en kommentar i B's blogg.


B vil takke A for den flotte kommentaren og klikker på A's egen blogg. Der kommer hun ikke inn.


B står ikke på A's venneliste, så B har derfor bare lov å komme inn i A's journal.


Da får altså B lov til å komme inn i A's journal og takke for A's flotte kommentar i B's blogg.

A synes da at det er greit at A har adgang i B's blogg, men at B ikke får komme inn i A's blogg.

A begrunner dette med at hun ikke kjenner B godt nok til å slippe henne inn.

Men A følte at hun kjente B godt nok til å skrive i B's blogg.

Da synes jeg at A har tråkket på B's følelser.

B blir lei seg.

Konsekvensen av dette kan være at B stenger A ute fra sin blogg.

Eller at B logger ut og kommer ikke tilbake til lavkarbo.no

--
Jeg håper ingen følte seg angrepet av denne forklaringen, for det var ikke vondt ment.

Og så vil jeg opplyse at 95% av mine egne innlegg er lagt inn i forumet, ikke i journalene eller bloggene. Jeg pleier ikke å gå på besøk til noen uten å være invitert.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 11-10-07, 20:12   #109
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

JEG mener ikke noe jeg fortsatt...

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose
Gammel 11-10-07, 20:15   #110
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

....Og så vil jeg opplyse at 95% av mine egne innlegg er lagt inn i forumet, ikke i journalene eller bloggene. Jeg pleier ikke å gå på besøk til noen uten å være invitert.

Jeg har flere ganger understreket at min journal er åpen, og at alle er velkomne, det gjelder også deg Jeg har hele tiden tenkt at siden journalene er åpne er alle inviterte.

mvh BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-10-07, 22:14   #111
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Dilly

Da synes jeg at A har tråkket på B's følelser.

B blir lei seg.

Og det mener du er A sin feil?

Opprinnelig lagt inn av Dilly

Konsekvensen av dette kan være at B stenger A ute fra sin blogg.

Eller at B logger ut og kommer ikke tilbake til lavkarbo.no

Og det mener du at A bør ha dårlig samvittighet for?

Jeg bare minner om en veldig gyllen regel her i livet: alle har ansvar for sine egne følelser og handlinger. Med det mener jeg å si, på en veldig pen måte, at B kan ikke komme og skylde på A sine handlinger for at B blir lei seg. A har ikke ansvar for B sine følelser. Punktum finale.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 11-10-07, 22:25   #112
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Huff, nu skreiv æ et laaangt innlegg og brukte så lang tid at æ måtte logge mæ inn på nytt (snakka i tlf også).
Hovedessense var at jeg synes Chia var tøff som turte å starte dette. At noen føler seg tråkka på er dumt. Vi bør kunne diskutere alt.

At noe som er skrevet her inne er misbrukt er ILLE, og jeg forstår derfor at noen trenger blogg. At en blir møtt med en beskjed er dumt, bedre at de stengte bloggene ikke vises for oss som ikke er invitert dit. Syns det er helt greit at jeg ikke snakker med alle, klarer ikke det heller. Tar for mye tid, tid jeg heller vil bruke til andre ting.

Til deg som føler deg såra og utestengt: ikke bry deg om det, bruk energien på det positive som er her.
Uten alle innleggene som jeg har lest og de som har gitt meg tilbakemelding i min journal, hadde jeg ikke klart å gå ned NI kilo siden 4.juni!!!

TUSEN TAKK til dere som er her og som hjelper meg gjennom det dere skriver i innleggene deres og til dere som gir meg både ros og ris i min journal.
Dette forumet har JEG bruk for, så je blir nok her ei stund til!!!

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo
Gammel 11-10-07, 22:49   #113
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av reidun50, her.

Huff, nu skreiv æ et laaangt innlegg og brukte så lang tid at æ måtte logge mæ inn på nytt (snakka i tlf også).
Hovedessense var at jeg synes Chia var tøff som turte å starte dette. At noen føler seg tråkka på er dumt. Vi bør kunne diskutere alt.

At noe som er skrevet her inne er misbrukt er ILLE, og jeg forstår derfor at noen trenger blogg. At en blir møtt med en beskjed er dumt, bedre at de stengte bloggene ikke vises for oss som ikke er invitert dit. Syns det er helt greit at jeg ikke snakker med alle, klarer ikke det heller. Tar for mye tid, tid jeg heller vil bruke til andre ting.

Til deg som føler deg såra og utestengt: ikke bry deg om det, bruk energien på det positive som er her.
Uten alle innleggene som jeg har lest og de som har gitt meg tilbakemelding i min journal, hadde jeg ikke klart å gå ned NI kilo siden 4.juni!!!

TUSEN TAKK til dere som er her og som hjelper meg gjennom det dere skriver i innleggene deres og til dere som gir meg både ros og ris i min journal.
Dette forumet har JEG bruk for, så je blir nok her ei stund til!!!

flott oppsummering

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 11-10-07, 22:59   #114
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Ja ja, jeg må si at jeg lurer litt på hva slags avsløringer dere egentlig har i disse hemmelige bloggene deres. Jobber dere på slottet, eller sitter i regjeringa, eller er det industrispionasje? Eller driver dere med dyneløfting ala Se & Hør? Og hvorfor skal dette nettstedet stille plass til disposisjon for den slags aktiviteter? Det lurer jeg litt på. Ar naboen eller mora deres logger på, den er for teit. Trenger dere å identifisere dere da? Da er jo neste steg å pleie kontaktene utenfor nettstedet. Til slikt bruker man mail, messenger, telefon, buss..

Jeg har ingenting imot noen av dere her, det finnes ikke noe personlig i det jeg sier. Men jeg liker ikke det dere gjør med dette stedet. Ja, det er dere som skader stedet, ikke oss som er for å beholde åpenheten.

Jeg forstår litt av begge sider, men reagerer vanvittig sterkt på mobbing, eller kall det utestengelse eller hva som helst.

Dette er noe så uvesentlig som et nettsted, kun ett blandt mange. Det er vel bare et tegn på at jeg har vært her for mye, siden jeg sitter her og bekymrer meg for forskjellige ukjente nicks ve og vel. Selv gir jeg en viss F... i det hele

Takk, det var alt fra meg

Dette er ett forum med svært høy takhøyde, men det er mange som reagerer på dette innlegget. Det å komme med direkte beskyldninger som mobbing når brukere benytter et tilbud som lukkede blogger er, er direkte ufint. Dersom du har et problem med de tekniske løsningene i forumet bør du sende en PM til administratorene og ikke gå løs på brukere.

Moderator

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 11-10-07, 23:02   #115
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Vanskelig å vite hva som er rett her... Ønsker bare å dele noen tanker.

Føler meg litt bevende når jeg svarer her, skjønner at dette er et veldig aktuelt tema. Har ikke vær her inne så lenge ennå at jeg føler meg berørt personlig, men det rører seg litt inni meg når jeg leser om at folk føler seg utestengt. Jeg selv, som har vært overvektig hele mitt liv, kjenner godt følelsen av forkastelse. Jeg var litt engstelig for manglende respons da jeg startet en journal her, og merker at jeg må tenke meg godt om før jeg velger å skrive innlegg, men det er nå slik jeg er.

Det som umiddelbart slo meg etter bare noen dager her inne, var at jeg hadde endelig funnet folk som jeg kunne relatere til, for jeg kjente meg igjen i det de skrev, og jeg ble veldig oppmuntret og full av mot og inspirasjon til å starte på en omlegging av kostholdet mitt...nok en gang...

Dette at noen her spesielt var så åpne rett fra hjertet,(f.eks noe av det jeg har lest av BiB og Albertine) fikk meg til å føle at "endelig trenger jeg ikke å skjule meg selv lenger", for her treffer jeg folk jeg kan tørre å fortelle sannheten om meg selv uten å bli fordømt...Det gjorde godt

På en nettside som dette, syns jeg at vi trenger forum hvor folk kan få lette litt på sløret, og kanskje nettopp dette er en del av prossessen man går gjennom ved vektreduksjon.

Jeg kan forstå at man ønsker å kun ha noen få å betro seg til, som man kan stole på, for å beskytte seg selv, men jeg skulle ønske at vi ikke trengte å være så redde for å lette på sløret...kanskje det kunne gjøre noe stort for en annen...

Dette var fint og riktig synes jeg!
Klem fra Nannah

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 11-10-07, 23:11   #116
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Har forstått det... at du ikke forstår. derfor prøve jeg bare å vise deg en annen vinkling... JEG interiserer meg ikke for disse bloggene så for MEG er det samme F...

Hvorfor skriver du her da, og lager den skikkelige dårlige/negative stemmningen hvis du ikke bryr deg

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Og det er den åpenbart ikke for deg selv heller?

Wow,- nå tok diskusjonen en positiv og hyggelig vending..

Til ALLE :
Kan dere ikke slutte fred alle sammen.. finn noe hyggelig å bruke energien deres på. GÅ til 2 journaler du aldri har vært innom før og gi en positiv tilbakemelding til de personene.. mye mer fornuftig enn å sitte fast i denne tråden.

 
Gammel 11-10-07, 23:18   #117
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Syns faktisk ikke jeg fortjente den... men takk allikevel. Nå ble jo alt mye hyggeligere

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose
Gammel 11-10-07, 23:30   #118
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Ja ja, jeg må si at jeg lurer litt på hva slags avsløringer dere egentlig har i disse hemmelige bloggene deres. Jobber dere på slottet, eller sitter i regjeringa, eller er det industrispionasje? Eller driver dere med dyneløfting ala Se & Hør? Og hvorfor skal dette nettstedet stille plass til disposisjon for den slags aktiviteter? Det lurer jeg litt på. Ar naboen eller mora deres logger på, den er for teit. Trenger dere å identifisere dere da? Da er jo neste steg å pleie kontaktene utenfor nettstedet. Til slikt bruker man mail, messenger, telefon, buss..

Jeg har ingenting imot noen av dere her, det finnes ikke noe personlig i det jeg sier. Men jeg liker ikke det dere gjør med dette stedet. Ja, det er dere som skader stedet, ikke oss som er for å beholde åpenheten.

Jeg forstår litt av begge sider, men reagerer vanvittig sterkt på mobbing, eller kall det utestengelse eller hva som helst.

Dette er noe så uvesentlig som et nettsted, kun ett blandt mange. Det er vel bare et tegn på at jeg har vært her for mye, siden jeg sitter her og bekymrer meg for forskjellige ukjente nicks ve og vel. Selv gir jeg en viss F... i det hele

Takk, det var alt fra meg

Dette synes jeg var trist å lese. Virkelig. Synd at det måtte komme til dette.

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg
Gammel 11-10-07, 23:32   #119
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av reidun50, her.

Huff, nu skreiv æ et laaangt innlegg og brukte så lang tid at æ måtte logge mæ inn på nytt (snakka i tlf også).
Hovedessense var at jeg synes Chia var tøff som turte å starte dette. At noen føler seg tråkka på er dumt. Vi bør kunne diskutere alt.

At noe som er skrevet her inne er misbrukt er ILLE, og jeg forstår derfor at noen trenger blogg. At en blir møtt med en beskjed er dumt, bedre at de stengte bloggene ikke vises for oss som ikke er invitert dit. Syns det er helt greit at jeg ikke snakker med alle, klarer ikke det heller. Tar for mye tid, tid jeg heller vil bruke til andre ting.

Til deg som føler deg såra og utestengt: ikke bry deg om det, bruk energien på det positive som er her.
Uten alle innleggene som jeg har lest og de som har gitt meg tilbakemelding i min journal, hadde jeg ikke klart å gå ned NI kilo siden 4.juni!!!

TUSEN TAKK til dere som er her og som hjelper meg gjennom det dere skriver i innleggene deres og til dere som gir meg både ros og ris i min journal.
Dette forumet har JEG bruk for, så je blir nok her ei stund til!!!

Så fint sagt, Reidun!
Vi har alle ansvar for at forumet blir et bra sted å være, og jeg synes du oppsummerer fint!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg
Gammel 11-10-07, 23:33   #120
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Dette synes jeg var trist å lese. Virkelig. Synd at det måtte komme til dette.

Veldig.......
Dette gjør ikke ting bedre iallefall..Men det var vel kanskje ikke intensjonen...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-10-07, 23:38   #121
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Nå tar vi en sang dere! Den roooooosa sangen!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish
Gammel 11-10-07, 23:44   #122
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå tar vi en sang dere! Den roooooosa sangen!



Jepp! Og så kan hver og en ta et lite krafttak for å få litt liv og god stemning i forumet igjen
Jeg starter med å legge ut en oppskrift

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg
Gammel 11-10-07, 23:44   #123
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Hihihihiii...
Er du forsanger??

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-10-07, 23:45   #124
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Hihihihiii...
Er du forsanger??

Hehe, gjerne. Å, kom igjen, nå!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish
Gammel 11-10-07, 23:45   #125
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Dette er ett forum med svært høy takhøyde, men det er mange som reagerer på dette innlegget. Det å komme med direkte beskyldninger som mobbing når brukere benytter et tilbud som lukkede blogger er, er direkte ufint. Dersom du har et problem med de tekniske løsningene i forumet bør du sende en PM til administratorene og ikke gå løs på brukere.

Moderator


Dette handler ikke om meg.

Støttemedlem

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no