Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-12, 19:52   #13026
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dont I know it! Det kom bort en fyr og spurte om jeg trengte hjelp da jeg prøvde å ta på A jakke. (og jeg kan sverge på at det ikke var noen i nærheten da jeg begynte).


Hmm ja... Men han får til han snur seg unna og kniper igjen, så han bestemmer i grunnen porsjonene selv. Får en full porsjon grøt rundt sju-halv åtte, flaske før han sover kl ni, fruktmos med havregryn, eller banan og avocado e.l ca elleve. Grøt eller midagsglass i ett-halv to tida, pluss liten flaske fordi han skal sove igjen. Grøt eller middagsglass i fire-tida (kommer an på forrige måltid), grøt i sekstida og flaske før hanlegger seg mellom seks og halv sju. (noen ganger klarer han en hel banan til dessert etter firemåltidet også!

får han kjøtt og nok fett som metter? kanskje det vil hjelpe? avokado og litt kjøtt om kvelden kanskje. her er noe jeg fant http://gladerebarn.blogg.no/13263142...abymenyen.html

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 10-03-12, 10:09   #13027
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dette med at babyer ikke skal ha kanel, er det pga kumarinen i juksekanel? At de kan ha litt om man bruker Hindu?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-03-12, 10:26   #13028
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette med at babyer ikke skal ha kanel, er det pga kumarinen i juksekanel? At de kan ha litt om man bruker Hindu?

Les mer her!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 10-03-12, 15:59   #13029
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som veit hvorfor Shopping4net ikke selger kosttilskudd lenger? Bestilte derfra seinest i midten av januar, men nå finner jeg ingenting der.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-03-12, 16:18   #13030
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jepp ... jeg fikk mail derfra i går. De har fått problemer med tollen, og bestillingen jeg har ventet på i over en uke med multivitaminer, sink, C-vitaminer og D-vitaminer var blitt kansellert. De skrev at de har tatt vekk all helsekost for norske kunder inntil videre. Tidligere i vinter fikk jeg mail om at norske myndigheter hadde nektet Shopping4net å sende både tollpliktige og tollfrie pakker til Norge, så prisene (og portoen) ble plutselig enormt mye høyere da de måtte bake inn de økte avgiftene i dem. I tillegg strammet de inn slik at man ikke kunne bestille C-vitaminer på 1000 mg før det har gått tre måneder siden forrige kjøp. Og nå altså dette. Virker som norske myndigheter har bestemt seg for å ta rotta på denne helsekosthandelen over grensa ...


Sist redigert av Huldr : 10-03-12 kl 18:35.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 10-03-12, 17:07   #13031
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jepp ... jeg fikk mail derfra i går. De har fått problemer med tollen, og bestillingen jeg har ventet på i over en uke var blitt kansellert. De skrev at de har tatt vekk all helsekost for norske kunder inntil videre. Tidligere i vinter fikk jeg mail om at norske myndigheter hadde nektet Shopping4net å sende både tollpliktige og tollfrie pakker til Norge, så prisene (og portoen) ble plutselig enormt mye høyere da de måtte bake inn de økte avgiftene i dem. I tillegg strammet de inn slik at man ikke kunne bestille C-vitaminer på 1000 mg før det har gått tre måneder siden forrige kjøp. Og nå altså dette. Virker som norske myndigheter har bestemt seg for å ta rotta på denne helsekosthandelen over grensa ...

For oss som bor fra Oslo og sør-østover så er poste restante Strømstad postkontor (NB - KUN åpent ukedager, til kl 18) et fint alternativ. For en dasgstur kan man ta med varer inntil en verdi av kr 3000.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 10-03-12, 17:50   #13032
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jepp ... jeg fikk mail derfra i går. De har fått problemer med tollen, og bestillingen jeg har ventet på i over en uke var blitt kansellert. De skrev at de har tatt vekk all helsekost for norske kunder inntil videre. Tidligere i vinter fikk jeg mail om at norske myndigheter hadde nektet Shopping4net å sende både tollpliktige og tollfrie pakker til Norge, så prisene (og portoen) ble plutselig enormt mye høyere da de måtte bake inn de økte avgiftene i dem. I tillegg strammet de inn slik at man ikke kunne bestille C-vitaminer på 1000 mg før det har gått tre måneder siden forrige kjøp. Og nå altså dette. Virker som norske myndigheter har bestemt seg for å ta rotta på denne helsekosthandelen over grensa ...

Utrolig hva myndighetene får seg til å gjøre! Det er forståelig at de vil nordmenn skal handle innenlands, men da må det for søren meg tilbyd tilsvarende produkter! Kosttilskuddene her til lands er jo latterlige. Herre min hatt altså. Men tusen takk for info, Huldr! Vi får håpe det kommer til en løsning på en eller annen måte.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-03-12, 17:54   #13033
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noe så eitrande! Jeg fikk endelig d-vitaminene mine etter to og en halv uke, men nå dette? Jeg er jo helt avhengig av kosttilskuddene derfra ...
Jaja. Jeg får høre med faren min hvor i Sverige han bestiller ting over momsgrensa, og ordne det via det, ettersom jeg ikke har så mange muligheter for å komme meg til Strømstad. Kjenner jeg ble skikkelig sur nå.
Og så jeg som følte meg så heldig som fikk Sink i dobbel dose av hva som er lovlig fra iherb! (Det var jeg nok også forsåvidt).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-03-12, 18:02   #13034
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Si gjerne ifra om du finner er lur løsning, Photo.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-03-12, 18:06   #13035
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi får ta en fellesbestilling til poste restante og ta en harry-tur folkens!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 10-03-12, 18:20   #13036
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Si gjerne ifra om du finner er lur løsning, Photo.

Jah! Nå bor folka mine i Østerdalen, fem minutter fra nærmeste grensehandel (som er på størrelse med en veldig liten 7/11, omtrent. ) Men jeg vet at pappa bestiller dyrere ting fra utlandet, som musikkutstyr, f.eks. Speilreflekskamera som jeg fikk i bursdagsgave for noen år siden sparte han tusenvis av kroner på ved å bestille fra USA og få det sendt til Sverige.

Ellers er det jo fortsatt mulig å bestille fra iherb, så lenge man passer på mengdene?!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi får ta en fellesbestilling til poste restante og ta en harry-tur folkens!

Hehe, ja, ikke sant!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-03-12, 18:25   #13037
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noe så eitrande! Jeg fikk endelig d-vitaminene mine etter to og en halv uke, men nå dette? Jeg er jo helt avhengig av kosttilskuddene derfra ...
Jaja. Jeg får høre med faren min hvor i Sverige han bestiller ting over momsgrensa, og ordne det via det, ettersom jeg ikke har så mange muligheter for å komme meg til Strømstad. Kjenner jeg ble skikkelig sur nå.
Og så jeg som følte meg så heldig som fikk Sink i dobbel dose av hva som er lovlig fra iherb! (Det var jeg nok også forsåvidt).

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Utrolig hva myndighetene får seg til å gjøre! Det er forståelig at de vil nordmenn skal handle innenlands, men da må det for søren meg tilbyd tilsvarende produkter! Kosttilskuddene her til lands er jo latterlige. Herre min hatt altså. Men tusen takk for info, Huldr! Vi får håpe det kommer til en løsning på en eller annen måte.

Ja, det er ganske vanvittig at man ikke skal få ta kosttilskudd i de mengder som faktisk trengs! Dette er jo en sak i EU også, det har lenge vært fremmet et forslag om å forby mye av urter og kosttilskudd, slik vil man ta fra folk muligheten til å holde seg friske på naturlig vis slik at vi må ty til medikamenter for å undertrykke kroppens varselmekanismer ... Men det har vært et motpress fra forbrukerne og det vil kanskje ikke gå igjennom (skriv gjerne under her).

Og ja, det kan jo løse seg med Shopping4Net også. De har visst klaget på vedtaket, og de gir seg vel ikke med det første. Kanskje man skulle hatt en brevkampanje rettet mot myndighetene i Norge angående dette ... spamme dem med klager

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

For oss som bor fra Oslo og sør-østover så er poste restante Strømstad postkontor (NB - KUN åpent ukedager, til kl 18) et fint alternativ. For en dasgstur kan man ta med varer inntil en verdi av kr 3000.

Det er nok ikke noe alternativ for meg, men kanskje for andre? Netthandel er derimot gull Tenkte på å kjøpe fra BigVits, men de har så store bokser at det går over grensa på 200 kroner. Er det noen som kjenner til andre nettbutikker man kan handle fra? (Håper ikke myndighetene spionerer på denne tråden ... )


Sist redigert av Huldr : 10-03-12 kl 18:36.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 10-03-12, 18:28   #13038
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi får ta en fellesbestilling til poste restante og ta en harry-tur folkens!

Hehe

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 10-03-12, 18:47   #13039
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fant en nettbutikk som ser ut til å sende til Norge her

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 10-03-12, 18:55   #13040
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal ikke påstå noe her men jeg tror tollmyndighetene har endret på hva som er lov å ta inn for jeg fikk en mail fra BigVits der de informerte om at det nå ikke er lov å ta inn bl.a. D-vitamin med styrke 10 000 IU til Norge (klassifisert som medisin), men alt under 5000 IU er ok. I tillegg er tollen blitt ekstremt detaljert i sjekkingen så lite går gjennom dersom det ikke er "lovlig" ihht lovverket.

Jeg har bestilt mye fra BigVits som aldri har blitt stoppa eller har betalt toll for, har ingen problemer med å finne varer under 200 kr, men jeg må bestille det i mange pakker med tilhørende frakt. Blir allikevel billigere og jeg får tak i "sterkere saker" enn her hjemme. Ellers hamstrer jeg alltid når jeg er Aberdeen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-03-12, 19:14   #13041
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan er det egentlig med å bestille kosttilskudd fra iherb? Er det greit så lenge det er innenfor lovlige doser? Jeg synes det er vanskelig og uoversiktlig, og aner ikke hvordan dette ligger an når man bestiller fra statene ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 10-03-12, 19:16   #13042
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, nå føler jeg meg ekstremt blond her..... Vi har jo faktisk hus i Sverige, men jeg har aldri tenkt på å sende ting hit, av den enkle grunn at vi ikke har postkasse her..... (rødmer)
Mulig det er litt enklere, og billigere å kjøpe en postkasse her, og få det på postkontoret som er 700 m unna
Nå er jeg faktisk grunnleggende provosert over meg selv, har bare ikke tenkt på det for vi bruker dette som hytte....
Noen som vet hva eventuelle tollgreser i kr er inn i Sverige, fra f.eks USA?

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 10-03-12, 19:34   #13043
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LaLa77, her.

Ok, nå føler jeg meg ekstremt blond her..... Vi har jo faktisk hus i Sverige, men jeg har aldri tenkt på å sende ting hit, av den enkle grunn at vi ikke har postkasse her..... (rødmer)
Mulig det er litt enklere, og billigere å kjøpe en postkasse her, og få det på postkontoret som er 700 m unna
Nå er jeg faktisk grunnleggende provosert over meg selv, har bare ikke tenkt på det for vi bruker dette som hytte....
Noen som vet hva eventuelle tollgreser i kr er inn i Sverige, fra f.eks USA?

Kan hende det lønner seg å bare leie en postboks? Hvis dere ikke er veldig ofte over og tømmer kassa tenkte jeg, ingenting roper tomt hus som overfyllte postkasser...

Jeg må huske å sjekke i Spania til uka tror jeg om de har noe spennende tilskudd. Noen som vet om noen helsekost på gran canaria? Eller er det bare på apotek?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-03-12, 19:42   #13044
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hva som er riktig kh-innhold i sjampinjong? Jeg finner så mange forskjellige tall.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-03-12, 20:12   #13045
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Skal ikke påstå noe her men jeg tror tollmyndighetene har endret på hva som er lov å ta inn for jeg fikk en mail fra BigVits der de informerte om at det nå ikke er lov å ta inn bl.a. D-vitamin med styrke 10 000 IU til Norge (klassifisert som medisin), men alt under 5000 IU er ok. I tillegg er tollen blitt ekstremt detaljert i sjekkingen så lite går gjennom dersom det ikke er "lovlig" ihht lovverket.

Jeg har bestilt mye fra BigVits som aldri har blitt stoppa eller har betalt toll for, har ingen problemer med å finne varer under 200 kr, men jeg må bestille det i mange pakker med tilhørende frakt. Blir allikevel billigere og jeg får tak i "sterkere saker" enn her hjemme. Ellers hamstrer jeg alltid når jeg er Aberdeen

Sier du det? De har tydeligvis skjerpet inn overfor flere da ... Men D-vitamintilskuddet jeg tar er på bare 2000 IU, så det burde jo gått greit.

Når det gjelder under 200 kr tenker jeg konkret på multivitamin/mineraltilskudd, fant ikke noe under 25 pund der

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 10-03-12, 20:21   #13046
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan hende det lønner seg å bare leie en postboks? Hvis dere ikke er veldig ofte over og tømmer kassa tenkte jeg, ingenting roper tomt hus som overfyllte postkasser...

Godt poeng! Vi er her nesten hver helg, men jeg liker å ikke ha postkasse her.

Men hvis noen lurer så fant jeg svar på mitt eget spørsmål, tollfritt / mva fritt inntill 1400 sek (1165,- nok akkurat nå) fra land utenfor EU. Land innenfor EU regnes som innenrikshandel, og er derfor toll/mva fritt.
Så da er det bare å bestille!

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :)
Gammel 11-03-12, 00:32   #13047
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ellers er det jo fortsatt mulig å bestille fra iherb, så lenge man passer på mengdene?!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvordan er det egentlig med å bestille kosttilskudd fra iherb? Er det greit så lenge det er innenfor lovlige doser? Jeg synes det er vanskelig og uoversiktlig, og aner ikke hvordan dette ligger an når man bestiller fra statene ...

Hos toll.no står det følgende:

Sitat:

Innførsel fra EØS-området ved forsendelse er tillatt så lenge varen er lovlig innkjøpt i anskaffelseslandet og mengden ikke overstiger tre måneders forbruk. Innførsel ved forsendelse fra land utenfor EØS-området er ikke tillatt.

Dette gjelder legemidler, men jeg tolker det dithen at kosttilskudd går under den definisjonen. Dermed har vi ikke lov til å handle slik fra iherb. Men det kan jo hende jeg tar feil.

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Ja, det er ganske vanvittig at man ikke skal få ta kosttilskudd i de mengder som faktisk trengs! Dette er jo en sak i EU også, det har lenge vært fremmet et forslag om å forby mye av urter og kosttilskudd, slik vil man ta fra folk muligheten til å holde seg friske på naturlig vis slik at vi må ty til medikamenter for å undertrykke kroppens varselmekanismer ... Men det har vært et motpress fra forbrukerne og det vil kanskje ikke gå igjennom (skriv gjerne under her).

Hvordan i all verden kan de begrunne å forby urter og kosttilskudd? En ting er lobbyvirksomhet fra store selskaper som vil selge "medisin", men de kan vel ikke få gjennom et vedtak som det uten en særdeles god begrunnelse? Jeg mener, de som sitter i organene som avgjør dette vil vel holde seg friske sjøl?

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-12, 00:41   #13048
Liv Marit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 1
Liv Marit er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Her har vi en tråd, som kun gir svar, og ikke diskusjoner..

Jeg er først, og i en liten rus av 2 glass rødvin, spør jeg:

Hvis man først skal drikke, hvorfor er vin bedre enn feks øl,
(dvs, lavkarbo (lite) øl)

Vil 1 boks 0,5 øl, være verre enn 1 flaske vin, og evt hvorfor?


Har du ett kjapt spørsmål, eller noe helt annet DU lurer på,
så sleng deg på!

Jeg og lurer på noe, er helt fersk, så er man NØDT til og kjøpe denne ketolysekuren for å gå ned i vekt?

Liv Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alternativt
Gammel 11-03-12, 00:43   #13049
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mine Hyaluronic Acid ble stoppet og returnert til Iherb. Første gang dèt har skjedd :/

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-03-12, 00:44   #13050
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Liv Marit, her.

Jeg og lurer på noe, er helt fersk, så er man NØDT til og kjøpe denne ketolysekuren for å gå ned i vekt?

Man MÅ ikke, men det er en kjempefordel

Hva med å event låne den på biblioteket?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no