Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fedme kan ikke kureres

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-10, 21:53   #126
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Fnis.

Kjenner at jeg må logge meg ut av denne tråden nå, på et ellers utmerket forum er det faktisk temmelig sårende å bli latterliggjort på denne måten. Du får kose deg videre med din BMI på 20 (fnis).

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:53   #127
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Åh.. kvinnfolk..! kan ikke dere gi dere ..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:54   #128
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Kjenner at jeg må logge meg ut av denne tråden nå, på et ellers utmerket forum er det faktisk temmelig sårende å bli latterliggjort på denne måten. Du får kose deg videre med din BMI på 20 (fnis).

Du vet.. det er ikke noe penere å være undervektig enn overvektig

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:55   #129
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Kjenner at jeg må logge meg ut av denne tråden nå, på et ellers utmerket forum er det faktisk temmelig sårende å bli latterliggjort på denne måten. Du får kose deg videre med din BMI på 20 (fnis).

Hæ? Det var en kommentar til senorita. Hun tullet og jeg tullet tilbake. Kjære deg du kan da ikke ta alt personlig!

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:59   #130
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Du oppfatter og antar utifra dine egne vrangforestillinger-- men at du bruker hersketeknikker vi brukte på nybaktmamma i 1999, ja det er ikke bevisst? Nei det er ikke jeg som bestemmer det, det er allment kjent at dette er hersketeknikk, lille venn.

Gir meg. Du drar den for langt for meg - denne diskusjonen med deg har jeg ingen interesse av å være med på lengre, har jo utviklet seg til et personangrep jeg ikke er komfortabel med. Du gjør jo SELV det du anklager meg for å gjøre - men det ser du kanskje ikke? Dessuten må du selv ta ansvar for hvordan du oppfatter det andre sier - og DET "lille venn" - er kommunikasjonspsykologi på sitt mest grunnleggende!

Uansett - ha en fin søndagskveld!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:00   #131
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

men at du bruker hersketeknikker vi brukte på nybaktmamma i 1999, ja det er ikke bevisst? Nei det er ikke jeg som bestemmer det, det er allment kjent at dette er hersketeknikk, lille venn.

Jøss, jeg har vært på nett siden 95, og jeg har faktisk ikke vært klar over at vanlige smileyer er hesketeknikker. Man lærer så lenge man lever (oj, hvilken skal jeg bruke her for å ikke bli misforstått? )! Det finnes et ti-talls smileyer som er bedre egnet til å få fram ironi/hersketeknikk om man ønsker. Men det er jo desverre nok av de som med et påklistra smil lirer av seg dårlig skjulte meldinger i real life (litt sånn Kari Jauquesson kanskje?), så de har vel tatt det med seg i cyberspace også da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:04   #132
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Jeg har aldri benektet at noe overvekt skyldes genetikk(gjentar meg selv for n`te gang).

Jeg fannt dette sitatet et annet sted på forumet lagt inn av kanutten :

Sitat:
25% av den normal-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
75% av den over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
95% av den sterkt over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.Plagen heter insulinresistens. Det finnes ingen medisiner som kan kurerere insulinresistens. Fordi det ikke finnes medisiner, bryr ikke helsevesenet seg med å sjekke om folk er insulinresistente.
Siden de fleste insulinresistente er overvektige, har det blitt vanlig å tro at overvekt fører til insulinresistens. Det er det omvendte som er tilfelle; insulinresistens fører svært ofte til over-vekt


40% av den hvite befolkningen har genet for å utvikle insulintesistens. Det vil si at det er en ganske stor del av overvekt som skyldes gener.

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:07   #133
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Gir meg. Du drar den for langt for meg - denne diskusjonen med deg har jeg ingen interesse av å være med på lengre, har jo utviklet seg til et personangrep jeg ikke er komfortabel med. Du gjør jo SELV det du anklager meg for å gjøre - men det ser du kanskje ikke? Dessuten må du selv ta ansvar for hvordan du oppfatter det andre sier - og DET "lille venn" - er kommunikasjonspsykologi på sitt mest grunnleggende!

Uansett - ha en fin søndagskveld!

Så lille venn er hersketeknikk, men ikke de andre vanlige allmennkjente som f.eks forsøke å dra egen utdanning inn i diskusjonen? Gi meddebatant valget mellom enten å holde kjeft eller gjøre som du sier? Jeg skal selv ta ansvar for hvordan jeg oppfatter hva andre sier, men ikke du? Ja lille venn er like grunnleggende som samtlige av de du benytter deg av, likevel provoserer det deg.Er det her jeg skal hevde at det slettes ikke var ment som hersketeknikk? Jøje.
God kveld til deg og Nerthus, ser ut som du kunne trenge det.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:08   #134
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Synes det er veldig synd at denne tråden har sporet av, for Nerthus stilte endel interesante spørsmål tidligere i tråden..

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:12   #135
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Så lille venn er hersketeknikk, men ikke de andre vanlige allmennkjente som f.eks forsøke å dra egen utdanning inn i diskusjonen? Gi meddebatant valget mellom enten å holde kjeft eller gjøre som du sier? Jeg skal selv ta ansvar for hvordan jeg oppfatter hva andre sier, men ikke du? Ja lille venn er like grunnleggende som samtlige av de du benytter deg av, likevel provoserer det deg.Er det her jeg skal hevde at det slettes ikke var ment som hersketeknikk? Jøje.
God kveld til deg og Nerthus, ser ut som du kunne trenge det.

Jeg synes vi skal ha i bakhodet når vi skriver innlegg at vi bør prøve å gi et konstruktivt bidrag til det vi kommenterer. Jeg synes ikke denne delen av diskusjonen er noe bidrag tråden trenger. Foreslår at dere legger ballen død!

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:14   #136
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

Jeg fannt dette sitatet et annet sted på forumet lagt inn av kanutten :

Sitat:
25% av den normal-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
75% av den over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
95% av den sterkt over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.Plagen heter insulinresistens. Det finnes ingen medisiner som kan kurerere insulinresistens. Fordi det ikke finnes medisiner, bryr ikke helsevesenet seg med å sjekke om folk er insulinresistente.
Siden de fleste insulinresistente er overvektige, har det blitt vanlig å tro at overvekt fører til insulinresistens. Det er det omvendte som er tilfelle; insulinresistens fører svært ofte til over-vekt


40% av den hvite befolkningen har genet for å utvikle insulintesistens. Det vil si at det er en ganske stor del av overvekt som skyldes gener.

Vel vel.. Gluchophage (metformin), Actos (pioglitazon) og Avandia (rosiglitazon) kan brukes til å behandle insulinresistens. Ting som kan tyde på at man muligens har det er
-har foreldre eller søsken med diabetes type 2, høyt blodtrykk eller hjertesykdom
- er overvektig, det vil si at kroppsmasseindeksen (KMI) er over 25
- har mer fett rundt magen (”epleformet” kropp) enn rundt hoftene ("pæreformet" kropp)
- er over 40 år
- har hatt graviditetsdiabetes
- har polycystisk ovariesyndrom

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:18   #137
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Vel vel.. Gluchophage (metformin), Actos (pioglitazon) og Avandia (rosiglitazon) kan brukes til å behandle insulinresistens. Ting som kan tyde på at man muligens har det er
-har foreldre eller søsken med diabetes type 2, høyt blodtrykk eller hjertesykdom
- er overvektig, det vil si at kroppsmasseindeksen (KMI) er over 25
- har mer fett rundt magen (”epleformet” kropp) enn rundt hoftene ("pæreformet" kropp)
- er over 40 år
- har hatt graviditetsdiabetes
- har polycystisk ovariesyndrom

Korrigerer meg selv: Er ikke de medisinene du nevner for lavt stoffskifte? Vet det er flere her inne som bruker blant annet metformin - kanskje de kan si litt mer om dette?

Ellers er jo lavkarbo kjent for å gi gode resultat mot insulinresistens (litt unøyaktig kalt karbosensitiv).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:19   #138
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

Jeg fannt dette sitatet et annet sted på forumet lagt inn av kanutten :

Sitat:
25% av den normal-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
75% av den over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.
95% av den sterkt over-vektige delen av befolkningen har denne plagen.Plagen heter insulinresistens. Det finnes ingen medisiner som kan kurerere insulinresistens. Fordi det ikke finnes medisiner, bryr ikke helsevesenet seg med å sjekke om folk er insulinresistente.
Siden de fleste insulinresistente er overvektige, har det blitt vanlig å tro at overvekt fører til insulinresistens. Det er det omvendte som er tilfelle; insulinresistens fører svært ofte til over-vekt


40% av den hvite befolkningen har genet for å utvikle insulintesistens. Det vil si at det er en ganske stor del av overvekt som skyldes gener.

20% av den norske befolkningen er overvektige, men 40% har genet(i følge det du sier). Fra 1985 til 2000 økte gjennomsnittsvekten for menn mellom 40-45 med 5 kg. Både lette og tunge mennesker veier mer i dag enn for f.eks 30 år siden. Andelen av overvektige er lavere i f.eks Oslo og andre byer enn "på landet".

Jeg ser ikke de samme selvfølgelighetene som du.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:23   #139
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Andelen av overvektige er lavere i f.eks Oslo og andre byer enn "på landet".

Jeg ser ikke de samme selvfølgelighetene som du.

At andelen overvektige er lavere i urbaniserte strøk, er ifølge undersøkelser oftest forårsaket av et større fokus og press på utseende. Jeg vet ikke helt hva annet du mener er årsaken?

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:25   #140
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Over halvparten av voksne menn i Norge har overvekt eller fedme, vurdert etter KMI-verdier. Det samme gjelder voksne kvinner, unntatt aldersgruppen 30 år, hvor andelen er noe lavere.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:28   #141
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Vel vel.. Gluchophage (metformin), Actos (pioglitazon) og Avandia (rosiglitazon) kan brukes til å behandle insulinresistens. Ting som kan tyde på at man muligens har det er
-har foreldre eller søsken med diabetes type 2, høyt blodtrykk eller hjertesykdom
- er overvektig, det vil si at kroppsmasseindeksen (KMI) er over 25
- har mer fett rundt magen (”epleformet” kropp) enn rundt hoftene ("pæreformet" kropp)
- er over 40 år
- har hatt graviditetsdiabetes
- har polycystisk ovariesyndrom

Ja da gjenstår det jo bare å få helsevesenet til å behandle alle med insulinresistens på et tidlig nok tidspunkt, men da må jo de nåværende grenseverdiene for c-peptid nedjusteres fra dagens nivå.

Selv går jeg på glucophage, men jeg har fått den for å motvirke symptomene på PCOS - ikke insulinresistens siden jeg allerede hadde utviklet diabetes 2 på det tidspunkt legene tok meg på alvor i forhold til at noe var riv ruskende galt.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:30   #142
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

At andelen overvektige er lavere i urbaniserte strøk, er ifølge undersøkelser oftest forårsaket av et større fokus og press på utseende. Jeg vet ikke helt hva annet du mener er årsaken?

I det ene øyeblikket er man offer for gener, men i det andre så har det ikke noe med saken å gjøre for da er det plutselig miljø som gjør en slank? Ser du ikke hva det har med saken å gjøre?

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:31   #143
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

det bor jo flere utlendinger med andre gener og andre matvaner i urbane strøk.. kanskje derfor?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:35   #144
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Over halvparten av voksne menn i Norge har overvekt eller fedme, vurdert etter KMI-verdier. Det samme gjelder voksne kvinner, unntatt aldersgruppen 30 år, hvor andelen er noe lavere.

Hvor har du de tallene i fra? I følge folkehelseinstiuttet er andelen ca 20%. F.eks så er folk i Oslo øst mer overvektige enn Oslo vest, folk med høyere utdanning er slankere enn de med lavere utdanning. Den siste undersøkelsen viser visstnok en enda tydeligere sammenheng her. Den jeg ser nå er fra 2003. Har andelen overvektige økt fra 20 til 50% på 7 år det er i så fall mer enn skremmende.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:36   #145
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Korrigerer meg selv: Er ikke de medisinene du nevner for lavt stoffskifte? Vet det er flere her inne som bruker blant annet metformin - kanskje de kan si litt mer om dette?

Ellers er jo lavkarbo kjent for å gi gode resultat mot insulinresistens (litt unøyaktig kalt karbosensitiv).

Metformin er et antidiabetika, men brukes også mot insulinresistens, særlig om man har PCOS!
Det finnes mange andre midler mot insulinresistens og dia2, men ikke alle virker på alle!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:37   #146
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

det bor jo flere utlendinger med andre gener og andre matvaner i urbane strøk.. kanskje derfor?

Hvis det er tilfelle burde statistikken slått ut motsatt. Diabetes 2 og overvekt er den største helsetrusselen blandt asiatiske, og særlig pakistanske, innvandrere i Norge i dag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:37   #147
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Minimeg78, her.

Hvor har du de tallene i fra? I følge folkehelseinstiuttet er andelen ca 20%. F.eks så er folk i Oslo øst mer overvektige enn Oslo vest, folk med høyere utdanning er slankere enn de med lavere utdanning. Den siste undersøkelsen viser visstnok en enda tydeligere sammenheng her. Den jeg ser nå er fra 2003. Har andelen overvektige økt fra 20 til 50% på 7 år det er i så fall mer enn skremmende.

Overvektig og fedme er tross alt ikke det samme. overvektig er over 25 i bmi, fedme er over 30 i bmi.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:6043:1:::0:0

Her står det jeg quotet.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:37   #148
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

det bor jo flere utlendinger med andre gener og andre matvaner i urbane strøk.. kanskje derfor?

Det bor flest utlendinger i Oslo øst hvor de overvektige er flest. Blant invandrere er det stor forskjell på etnesitet.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;) Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:40   #149
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja da gjenstår det jo bare å få helsevesenet til å behandle alle med insulinresistens på et tidlig nok tidspunkt, men da må jo de nåværende grenseverdiene for c-peptid nedjusteres fra dagens nivå.

Selv går jeg på glucophage, men jeg har fått den for å motvirke symptomene på PCOS - ikke insulinresistens siden jeg allerede hadde utviklet diabetes 2 på det tidspunkt legene tok meg på alvor i forhold til at noe var riv ruskende galt.

Synes absolutt insulinrestens bør behandles på et tidligere tidspunkt,ja! Hvis man er tidlig nok ute kan kanskje medisin hjelpe, men jeg fikk metformin FØR jeg utviklet diabetes, allikevel var det ikke nok til å gå ned i vekt. Mulig jeg bremset vektoppgangen? Jeg måtte kombinere lavkarbo og medisin før jeg greide å gå ned i vekt.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 22:41   #150
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg måtte kombinere lavkarbo og medisin før jeg greide å gå ned i vekt.

For min del er ikke kombinasjonen av de to nok til å gå ned noe særlig i vekt heller. Mye inne i kroppen som må på stell først tydeligvis....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedme er ikke noe man HAR, man ER feit! Kanutten Nyheter / media 57 13-10-10 09:36
Masterstudium i fedme xtra Artikler 2 07-10-10 12:24
Fedme! :D fettnurket Livets lyse side 6 09-09-10 10:11
Fedme dreper Fjonken Nyheter / media 3 27-06-06 13:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no