Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-07, 02:46   #126
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvorfor ikke diskutere det her? Dette temaet er ferdig diskutert, om du eller andre ønsker en fruktbar, videre diskusjon om grønnsakenes viktighet så vil en ny tråd være en nødvendighet.

Forrige gang dette temaet måtte skifte tråd så var det fordi det ikke var helt i tråd med trådstarters overskrift. Denne gangen så er temaet i tråd med trådstarters overskrift, men nå må temaet skifte tråd fordi ekspertpanelet (som ikke er noe ekspertpanel) mener at temaet er diskutert ferdig - samtidig som et annet tema skal overta på denne tråd.

Temaet henger nær sagt i en tynn tråd, så her gjelder det å trå varsomt. Hva skal den nye tråden hete?

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 03:00   #127
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Her har du fått svar. Grønnsaker er i teorien ikke nødvendig, i praksis er de definitivt nødvendig for de aller fleste som følger en lavkarbodiett i dagens samfunn.

Ettersom temaet først og fremst angår de som ikke klarer å infiltrere grønnsaker i sin lavkarbodiett, så er ikke dette noe svar - men med en sammenkobling av teori og praksis så må denne kortslutningen oppfattes som at grønnsaker ikke er nødvendige.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 08:32   #128
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Ettersom temaet først og fremst angår de som ikke klarer å infiltrere grønnsaker i sin lavkarbodiett, så er ikke dette noe svar - men med en sammenkobling av teori og praksis så må denne kortslutningen oppfattes som at grønnsaker ikke er nødvendige.

Jah …

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 09:00   #129
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Ettersom temaet først og fremst angår de som ikke klarer å infiltrere grønnsaker i sin lavkarbodiett, så er ikke dette noe svar - men med en sammenkobling av teori og praksis så må denne kortslutningen oppfattes som at grønnsaker ikke er nødvendige.

Ja, som en del av en akademisk eksersis er det riktig å trekke slutningen at grønnsaker ikke er nødvendig. MEN, når det kommer til å trekke konklusjonen av diskusjonen så blir sluttningen at det i dagens samfunn ikke vil være forsvarlig å utelate grønnsaker fra kosten. Den teoretiske slutningen om at grønnsaker ikke er nødvendig, har altså ingen praktisk betydning når vi sanker maten vår på supermarkedet.

Du vil finne den samme konklusjonen i bøkene til Skaldeman, Lutz og Atkins, samt publikasjoner som Mat & Helse.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 09:23   #130
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Men så lurer jeg litt på hvor mange av de som ikke ønsker å spise grønnsaker som deltar i diskusjonen?
Man skulle jo tro at de var litt ivrige, og ikke minst lykkelige over å slippe grønnsakene?

Men kanskje de ikke liker lever heller? Og dermed ikke liker konklusjonene?

For to år siden var alt jeg likte av frukt og grønt potet, gulrot og eple...
Nå spiser jeg de fleste grønnsaker jeg får servert og jeg liker det
Og jeg trives mye bedre med det enn å plukke og pirke i maten jeg fikk servert hos andre...

Men Tnutt, hvilket svar er det du vil ha, som du ikke har fått? Det lurer jeg på

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 12:35   #131
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Jeg ser på dette som på det meste annet, hvis ikke vekttapet stopper opp, du har det bra og blodprøvene dine ikke forandrer seg i negativ retning så behøver du ikke å spise grønnsaker tnutt.

Ingen trenger å gjøre noe fordi at andre mener det, ta heller en sjekk av egen kropp( blodprøver, osv) det er eneste måten å få vite om du må ha grønnsaker eller ei.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 17:27   #132
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.


Nei - det er like godt å gjøre alvor av det man burde ha gjort for lenge siden.............

Skal ikke kommentere selve innlegget, men jeg tror det er en del som lurer på hva det er du egentlig sikter til, for dette har du sagt før.

Så hva er det du burde ha gjort, som du ikke gjør, står på, eller følger opp???

.


Sist redigert av Ziggy : 11-04-07 kl 17:52.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 21:38   #133
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Nå synes jeg ærlig talt at denne tråden har pågått lenge nok.

tnutt: Nå må du gi deg. Du har kverulert om det samme om og om igjen og blir aldri fornøyd med svarene du får. Folk har meninger om saken ut i fra sine definisjoner, og svarer deretter. Du er nødt til å tåle om ikke dette sammenfaller med dine overbevisninger. Det er ingen som har kommet med bastante påstander om at "grønnsaker er nødvendig", ettersom dette er et definisjonsspørsmål. Saken ble allerede helt i begynnelsen diskutert og betraktet fra flere vinkler med både positive og negative sider. Dette forumet har alltid har hatt medlemmer som er veldig inkluderende og open-minded. Vi er ikke ute etter å henge ut noen eller å tråkke noen på tærne, men du klarer sørenmeg å få det til å se sånn ut. Dette forumet har fått en utrolig negativ tone i løpet av den siste måneden. Hvis det hadde vært opp til meg så hadde jeg slettet de fire siste sidene av denne tråden og stengt deg ute!

slaskalainen: Mye av det samme gjelder deg. Det har kommet en del veldig nedlatende innlegg fra din side. Dette er psykologisk vold på et avansert nivå.

Jeg vet dette er helt off topic, og direkte personangrep, men nok får være nok. Vi kan gjerne diskutere viktigheten av grønnsaker, men ikke på denne måten. Dette er tull og tøys og jeg er flau på forumet sine vegne.

Dette sier jeg helt personlig og for all del IKKE som moderator. Hvis noen av administratorene syns jeg går over streken, så beklager jeg. Denne tråden har uansett gått over streken for lenge siden.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle

Sist redigert av themonk : 15-04-07 kl 15:11. Årsak: Fjernet en litt drøy setning
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:22   #134
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Skal ikke kommentere selve innlegget, men jeg tror det er en del som lurer på hva det er du egentlig sikter til, for dette har du sagt før.

Så hva er det du burde ha gjort, som du ikke gjør, står på, eller følger opp???

.

Fint spørsmål...

OM NOEN SERIØST VIL VITE NOE OM GÅTEN - PM ELLER EPOST MEG.
Svarer gjerne der – både seriøst og om nødvendig omfattende.
ingen fare.

  Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:33   #135
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Men Tnutt, hvilket svar er det du vil ha, som du ikke har fått? Det lurer jeg på

Jeg ber egentlig ikke om svar, men jeg ber om begrunnelser for de forskjellige svar. Og dess mer bastante svarene er, dess mer besatt blir jeg på å rote frem begrunnelser.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:34   #136
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Fint spørsmål...

OM NOEN SERIØST VIL VITE NOE OM GÅTEN - PM ELLER EPOST MEG.
Svarer gjerne der – både seriøst og om nødvendig omfattende.
ingen fare.

Og hvorfor kan du ikke svare her???

Nå har du ved flere anledninger kommet med rimelig negative beskrivelser, omtaler og karakterisitikker av både forumet, forumdeltagere, moderatorer og administratorer her inne, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet i så måte...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:34   #137
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

slaskalainen: Mye av det samme gjelder deg. Det har kommet en del veldig nedlatende innlegg fra din side. Dette er psykologisk vold på et avansert nivå. Jeg håper for guds skyld at dette er en ond karakter som kommer fram når du logger deg på nettet.

Jeg vet dette er helt off topic, og direkte personangrep, men nok får være nok.

Dette sier jeg helt personlig og for all del IKKE som moderator. Hvis noen av administratorene syns jeg går over streken, så beklager jeg. Denne tråden har uansett gått over streken for lenge siden.

Jeg tar dine kommentarer til underretning - og synes det er greitt du buser ut. Helt i orden. "Personangrep" tåler jeg, men ser det egentlig ikke som det - bare litt frustrasjon og iver. Den er grei nok. Det er bedre folk gjennom tidene enn meg som er blitt kalt ond.

Som moderator vil man alltid kunne bli oppfattet som det. En topp-politiker vil alltid kunne bli oppfattet som det - selv i polkø på Svinesund.

Jeg er dog meget overbærende med di karakteristikk av meg. Jeg vil ikke innrapportere din karakteristikk av meg - om du selv kaller det direkte personangrep. Du viser mot.

En utfordring;
send meg en PM eller personli epost så kan du utdype deg litt mer, så slipper andre å belemres med det - så kan kanskje noe oppklares.
her har du en utstrakt hånd! ok?

Ha en god kveld!

  Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:39   #138
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Og hvorfor kan du ikke svare her???

Nå har du ved flere anledninger kommet med rimelig negative beskrivelser, omtaler og karakterisitikker av både forumet, forumdeltagere, moderatorer og administratorer her inne, så jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet i så måte...

.

Det jeg har svart har jeg svart. De som vil vite det kan gjøre som jeg har oppfordret til. Jeg ser ikke den av deg tidligere siterte setning i sammenheng med det du sier i dette innlegget ditt her. Vet ikke hva du ønsker - men min oppfordring står fast.

Mer er det faktisk ikke å si om den saken. Du og alle andre er hjertelig velkomne slik jeg sa. Det er nok off-topic her...........okodoki.

  Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:44   #139
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.


En utfordring;
send meg en PM eller personli epost så kan du utdype deg litt mer, så slipper andre å belemres med det - så kan kanskje noe oppklares.
her har du en utstrakt hånd! ok?

Ha en god kveld!

Og hvorfor ikke ta denne utfordringen selv, Slaskalainen, hvorfor ikke stå fram med hvem du er, og hva det er du sikter til???

Vi er flere her inne som står fram med både bilde og fullt navn i våre dagbøker og blogger, samt informasjon om oss selv og vår bakgrunn i profilene, istedet for kun å benytte oss av et anonymt nick. Det gjør det lettere for andre å forholde seg til oss her inne på forumet som sådan, ikke minst når man har valgt å gi råd til andre når det gjelder deres kosthold.

For jeg tror ikke du belemrer noen her inne, jeg tror faktisk det er mange som vil vite hva du egentlig sikter til...

Så på samme måte som du krever åpenhet fra andre (les moderatorer og administratorer) her inne, så bør vi andre også kunne kreve tilsvarende svar fra deg her i forumet...

.


Sist redigert av Ziggy : 11-04-07 kl 23:11.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:52   #140
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Hvis det hadde vært opp til meg så hadde jeg slettet de fire siste sidene av denne tråden og stengt deg ute!

Siden du er moderator og jeg tror at det har noe med det administrative i forumet å gjøre, så er det nok mest riktig av meg å trekke meg fra dette forumet inntil noen fra forumets "administrasjon" inviterer meg tilbake.

Hvis det er nødvendig å slette mine innlegg så kan dette gjøres uten videre for min del.

Diskusjonene på forumet har vært både nyttige og underholdende. Takk for meg og ha det bra!

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 22:59   #141
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

themonk pressiserte at han uttalte seg som privatperson og ikke som moderator.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 23:02   #142
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Slaskailen: Jeg synes jo godt at har man sagt A, så får man si B også. De fleste av oss som leser tråden skjønner svært lite, og vil gjerne bli opplyst om hva det egentlig er du snakker om.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 23:09   #143
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Og hvorfor ikke ta denne utfordringen selv, Slaskalainen, hvorfor ikke stå fram med hvem du er, og hva det er du sikter til???

Vi er flere her inne som står fram med både bilde og fullt navn i våre dagbøker og blogger, samt informasjon om oss selv og vår bakgrunn i profilene, istedet for kun å benytte oss av et anonymt nick. Det gjør det lettere for andre å forholde seg til oss her inne på forumet som sådan, ikke minst når man har valgt å søke å gi råd til andre når det gjelder deres kosthold.

For jeg tror ikke du belemrer noen her inne, jeg tror faktisk det er mange som vil vite hva du egentlig sikter til...

Så på samme måte som du krever åpenhet fra andre (les moderatorer og administratorer) her inne, så bør vi andre også kunne kreve tilsvarende svar fra deg her i forumet...

.

får fortsette neste døgn. nå er det sent og jeg må tidlig opp i morgen......helt sant - og må ta hensyn til andre her nå.

god natt så lenge!

  Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 07:48   #144
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Siden du er moderator og jeg tror at det har noe med det administrative i forumet å gjøre (...)

Ettersom jeg er helt fersk så har jeg ikke så mye jeg skulle sagt. Det var som sagt et personlig innlegg, så ikke legg noe skyld over på forumadministrasjonen.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 08:43   #145
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Vi som er "frivillige" arbeidere her på forumet har også full rett til å uttale oss som privatpersoner.

Jeg, som PRIVATPERSON, signerer themonks innlegg om at dette har pågått lenge nok. Denne diskusjonen har utviklet seg til noe ala å dunke hue i veggen. En aktivitet jeg heller finner noen hensikt i å bedrive. Og
av hensyn til miljøet på forumet: Forumtroll som kun er ute etter å kverulere og ikke er i stand til å gi noe konstruktivt tilbake ser jeg ingen hensikt i å holde igjen eller invitere tilbake.

Som admin sier jeg dette:
Om noen føler for å forlate forumet fordi de føler seg urettferdig- eller feilbehandlet er det fritt opp til hver enkelt. Dette er et privat forum og det er opptil eierne/admin å avgjøre hva/hvem som ellers skal slettes. Noe som forøvrig skjer svært skjelden. Vi har heller ingen praksis med å invitere folk tilbake, men om vi mener et medlem er en verdifull ressurs for forumet gir vi gjerne uttrykk for det og ber vedkommende om å tenke seg om FØR vedkommende forlater forumet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 12:37   #146
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Jeg vet ikke om det er nødvendig å si noe mer her. Diskusjonen har falt mellom opp til flere stoler fra sin opprinnelige mening, og at det ikke finnes noe fasitsvar burde vært oppfattet.
Som Slaskalainen selv har sagt mange mange ganger her på forumet, og som jeg er hjertens enig i er at "folk er forskjellige".

Anways. Nødvendighet blir et tomt ord dersom konsekvens ikke innbefattes. Dermed burde de fleste se sin konsekvens av å spise grønnsaker eller ei, eller gjøre hva som helst for å oppnå en god konsekvens.
Som menneske er det ikke NØDVENDIG å ha venner, men konsekvensen blir jo gjerne å være ensom, og om det er en konsekvens som ikke er ønskelig, ja da ligger det vel en viss nødvengihet i det likevel.
Om man ønsker et variert kosthold så vil grønnsaker være nødvendige, om man liker grønnsaker, så vil konsekvensen av å ikke spise dem å fornekte seg noe man liker, og som ikke skader -igjen gi en viss grad av nødvendighet. Alt ut fra en selv, så klart, igjen.

Jeg kan ikke si jeg er særlig glad i hverken kodespråk eller arroganse. Når vi sier at vi lever etter kardemommebyloven her inne, så åpner det for veldig store landskaper. Så får man jo bare bruke hodet og antennene ut over det.

Håper den gode stemningen her inne (og den gode diskusjonen) som har gjort utrolig mye for meg, og mange andre mennesker, opprettholdes.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 13:02   #147
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg vet ikke om det er nødvendig å si noe mer her. Diskusjonen har falt mellom opp til flere stoler fra sin opprinnelige mening, og at det ikke finnes noe fasitsvar burde vært oppfattet.
Som Slaskalainen selv har sagt mange mange ganger her på forumet, og som jeg er hjertens enig i er at "folk er forskjellige".

Anways. Nødvendighet blir et tomt ord dersom konsekvens ikke innbefattes. Dermed burde de fleste se sin konsekvens av å spise grønnsaker eller ei, eller gjøre hva som helst for å oppnå en god konsekvens.
Som menneske er det ikke NØDVENDIG å ha venner, men konsekvensen blir jo gjerne å være ensom, og om det er en konsekvens som ikke er ønskelig, ja da ligger det vel en viss nødvengihet i det likevel.
Om man ønsker et variert kosthold så vil grønnsaker være nødvendige, om man liker grønnsaker, så vil konsekvensen av å ikke spise dem å fornekte seg noe man liker, og som ikke skader -igjen gi en viss grad av nødvendighet. Alt ut fra en selv, så klart, igjen.

Jeg kan ikke si jeg er særlig glad i hverken kodespråk eller arroganse. Når vi sier at vi lever etter kardemommebyloven her inne, så åpner det for veldig store landskaper. Så får man jo bare bruke hodet og antennene ut over det.

Håper den gode stemningen her inne (og den gode diskusjonen) som har gjort utrolig mye for meg, og mange andre mennesker, opprettholdes.

Signerer helhjertet!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:19   #148
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Jeg har ikke så mye mer å si om selve temaet - om grønnsaker er nødvendig eller ikke i et kvalitativt kosthold. Det eneste som gjenstår for meg her er dokumentasjonen rundt eskimoenes levealder - at den ikke nødvendigvis skyldes dårlig/ ensidig kosthold som sådant, eller derav påfølgende mangelsykdommer.

Den sannheten er ikke nødvendigvis noen romantisering av eskimoenes kosthold eller deres liv, men en opplysning om forhold som spilte inn i livet til inuittene som de opprinnelig heter - en forfulgt minoritet.

Men for at opplysningene skal bli mest mulig korrekte og mest muli gleservennlig framstilt - vil en tid måtte forløpe før det kan legges inn.


Sist redigert av slaskalainen : 13-04-07 kl 09:54. Årsak: tatt vekk kommentarer som ikke gikk direkte på det som nå står i innlegget
  Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 08:53   #149
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.


Sikkert mange som åpnet denne tråden nå i spenning om hva den erklært "onde" brukeren nå ville si................

Fikk meg nesten til å plukke fram historien om Jekyll og Hyde
For ikke å si den herlige Erasmus Montanus og disputasene mellom nevnte fyr og Per Degn. Særlig oppsetningen med Gisle Straume som Per Degn er et herlig skue og en herlig opplevelse.

(Gisle Straume var han som spilte lektor Tørdal i Stompa-hørespillene)

Så alvoret:
Jeg har ikke så mye mer å si om selve temaet - det neste som gjenstår for meg her er dokumentasjonen rundt eskimoenes levealder - at den ikke skyldes dårlig kosthold som sådant eller derav mangelsykdommer - men det er jo ikke egentlig en sak om du eller jeg skal knaske brokkoli eller ikke. Mer et forsvar og sannhetsframlegging om en forfulgt minoritet.

Det vil neppe støte noen andre enn de som er imot et kosthold med mye fett / protein og det er vel ikke så mange av dem her.....

Jeg skjønner du har det morro nå, Slaskalainen...

Her inne har vi faktisk hatt høy toleranse for mye og mange, men intoleranse, det tolereres heller ikke her inne.

Hvis du ikke skjønner hvorfor både moderatorer, administratorer og andre her inne på forumet reagerer både på tonen i dine innlegg og den karakteristikken du har brukt både mot moderatorer, administratorer og andre her inne, ja da må du seriøst ha et problem.

Dette er ikke et forum for din underholdning, Slaskalainen, dette er et forum for folk som har store og alvorlige problemer med sin helse på grunn av dagens kostholdsanbefalinger i det norske samfunnet. Vi har derfor stor takhøyde for å akseptere folk for de de er, men måten du opptrer på her inne, Slaskalainen, den er arrogant, lite inkluderende og direkte injurierende.

Folk som sliter med mye overvekt møter ofte slike holdninger ute i samfunnet, og for mange er dette forumet et befriende pusterom i så henseende. At enkelte da benytter friheten og forumet til den type forumaktivitet som du bedriver her inne, ja det er direkte respektløst ovenfor de andre forumdeltagerene her inne.

Jeg ser at du nok en gang ikke er såpass at du selv tar en utfordring på samme måte som du krever at andre her inne skal ta dine, og det sier i grunnen sitt...

Ut fra måten du tidligere har uttalt deg, trodde jeg faktisk at du var en person med prinsipper og holdninger, og at du sto på det du mente og sa. Men når du i en egen tråd her inne med fynd og blest takket for deg her på forumet, uten å gjøre alvor av dine egne handlinger, ja så er det ikke stort mere å si om din forumaktivitet...

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.


Ikke maten , men

Ettersom Moderatorene stenger en av ”mine” tråder og tar den vekk uten at jeg får noen beskjed om hvorfor, en slags siste Sovjet-stat, kan fru Aline og hennes sammensvorne i samme sleng få ekskludere meg fra forumet. Slike regimer trodde jeg var avskaffet i Europa.

Ingen sure miner.

Farvel.


Da gjenstår det å se om du er konsekvent, og faktisk står for dine egne ord, handlinger og uttalelser.



Til moderatorene og administratorene;

Jeg har ikke tidligere brukt denne type innlegg, men nok er nok.

At enkelte velger å fokusere mye av sin forumaktivitet rundt negative omtaler, beskrivelser og karakterisitikker av både forumet, forumdeltagere, moderatorer og administratorer her inne, ja det finner jeg direkte respektløst, og er en type forumaktivitet jeg mener vi ikke er tjent med å ha her inne. Det er mulig at enkelte ser dette forumet som en form for personlig underholdning, men dette forumet er ikke en arena for den type aktivitet.

Om jeg tar feil i så henseende, ber jeg om unnskyldning for det, men det er en grense for hvor mye kverulering og direkte laterliggjøring av forumet man kan finne seg i før man reagerer.

Sigmund.

.


Sist redigert av Ziggy : 13-04-07 kl 09:23.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:15   #150
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Grønnsaker - nødvendig eller ikke?

tatt vekk. se årsak til endring.

nytt:

sitat:
"
Om jeg tar feil i så henseende, ber jeg om unnskyldning for det, men det er en grense for hvor mye kverulering og direkte laterliggjøring av forumet man kan finne seg i før man reagerer."

Ja - fullstendig feil i tolkningen av intensjonen og tonen i mitt innlegg. Tvert imot var den mest en harselering av meg selv. Selvironi for å kutte mitt engasjement om grønnsaker. Så får man tro meg om vil eller ikke. jeg vet hva som er sant i denne sammenhengen. At jeg prøver å harselere noe overfor folk med problemer - vil jeg på det sterkeste ha meg frabedt. DET er sårende det.


Sist redigert av slaskalainen : 13-04-07 kl 09:26. Årsak: svaret ble litt for raskt formulert.
  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no