Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-07-10, 15:05   #126
trude.lutt
Medlem

Medlem siden: Feb 2008
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Slenger meg på her. Begynte for ca 3 uker siden og har gått ned snart 4 kg. Ble litt rot i ferien med hyttetur og på besøk hos slekta, men nå er jeg igang igjen! Måler er 25 kg ned! Kom raskt i ketose, og trives der. Har PCOS, insulinresistens og hypoterose, håper lavcarb skal hjelpe i forhold til dette. 1.aug håper jeg på å være under 100! Bare litt igjenn......0,4. :-)

DETTE KLARER VI!

Sist redigert av trude.lutt : 28-07-10 kl 15:17.
trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 17:16   #127
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Vi kan drikke fun light, eller??? I så fall skal jeg lage saft is i fryseren, sånne jeg lagde når jeg var liten :-)

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 17:23   #128
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Hvor: Kristiansand
Debz er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Vi kan drikke fun light, eller??? I så fall skal jeg lage saft is i fryseren, sånne jeg lagde når jeg var liten :-)

Jeg har ikke hørt noe at om vi ikke kunne det...jeg er ikke noe glad i fløte, så jeg bruker noen dropper wildberries funlight når jeg pisker kremen istedenfor sukker. Det fungerer helt fint!

Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 22:49   #129
Thalia
Nytt Medlem

Hvor: Østlandet
Thalia er på en erverdig vei

Oi, den "bringebærisen" hørtes god ut! Skal prøves! takk!

Er det noen som vet om hvordan dette kakediagrammet skal fordeles slik at man vet man er i ketose? har lest et sted her at hvis man lå under 5% karbohydrater til dagen, er man i ketose..stemmer dette? Jeg tenker at hvis man spiser mye, så kan jo diagrammet vise at man har spist under 5% karber, men at disse prosentene er 30g karber pga mengden mat er mer? eller?

Thalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 08:29   #130
trude.lutt
Medlem

trude.lutt er på en erverdig vei
Talking

Hurra! Har ikke veiedag før i morgen, men klarte ikke å vente. Målet mitt var under 100 innen 1.aug. I dag 99,8! Og ennå er det et par dager til 1.aug!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 08:32   #131
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt, her.

Hurra! Har ikke veiedag før i morgen, men klarte ikke å vente. Målet mitt var under 100 innen 1.aug. I dag 99,8! Og ennå er det et par dager til 1.aug!

Gratulerer trude.lutt!! well done

Gammel 29-07-10, 10:51   #132
cuuurlygirl
Nytt Medlem

cuuurlygirl sin avatar

Hvor: Ringsaker
cuuurlygirl er på en erverdig vei

Slenger meg med her jeg..har nå begynt på min femte dag på ketolyse..Foreløpig går det..og håper det fortsetter med det..

Startvekt : 90
Ønskevekten ligger på ca. 75 kg..

cuuurlygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 12:03   #133
Bonsai
Juniormedlem

Bonsai sin avatar

Alder: 37
Bonsai er på en erverdig vei
Talking

I dag er det en uke siden jeg startet, med vekt på 67,7 kilo. Har egentlig veiedag på fredager (men gadd ikke vente enda en dag med å starte på lavkarbo...), og etter veiing i dag har jeg gått ned 1,8 kilo til 64,9 kilo.
Det er også verdt å merke seg at dette er en annen vekt enn den jeg veide meg med forrige uke, og jeg vet at denne vekten er stilt høyere, sånn at jeg har egentlig gått ned mer enn 1,8 kilo. Gleder meg til å veie meg på riktig vekt i morgen!

---

Jeg tar tilbake det her! Jeg har regnet feil, og det oppdaget jeg da jeg endret tickeren. Jeg har gått ned en kilo mer, 2,8 kilo sist uke! Hurra, hurra, hurraaa!

Sist redigert av Bonsai : 29-07-10 kl 12:37.
Bonsai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 12:10   #134
Thalia
Nytt Medlem

Thalia er på en erverdig vei

Har gått ned 2,5 kg siden mandag jeg ... er dette bare vann? Samboeren min har gått ned 1,7 kg..

Thalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 12:39   #135
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

I dag har jeg vært to uker i ketose, gått ned litt over 6 kg. Jeg er strålende fornøyd så langt!
Eneste erfaringen er at jeg blir sliten av brokkoli og ost, men får bli mer kreativ.

Også teite ticker som ikke regner med desimaltall - det er en frustrerende sak.

Startvekt 111.3
Vekt dag 14 104,6

Skål damer!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 13:09   #136
unaturligslank
Medlem

På tickeren på en bruke punktum istedet for komma når en registrerer vekten, da blir det riktig :-)

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:10   #137
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Da får vel jeg hive meg på også, da

Begynte mandag 26/7, sammen med gubben. Vi har MANGE kilo å gå ned for å si det mildt.

Ingen av oss har veid oss, vi går heller på cm på overarm, bryst, midje, hofte og lår.

Gubben har ingen problemer med dette, og er som normal. Jeg, på den annen side, sliter enormt med søtsug (jeg er skikkelig sukkerjunkie), og også hodepine, kvalme, diarrè og utmattethet. Og er konstant sulten!

Antagelig er det bare hjernen min som spiller meg et puss, så det går nok over.

Gikk på ketogen diett også for noen år siden, og raste ned i vekt. Og så gikk alt rett vest etter at jeg bare MÅTTE ha en godbit..

Vekta holdt seg da i allefall under det jeg begynte med, men så møtte jeg gubben og raste opp 15 kg på et halvt år.

Og de skal VEKK nå!!!

Første delmål er i allefall å få en definert midje - nå er jeg "firkantet".
Neste er å kunne finne frem klærne fra våren 2007, og det totale mål er å ende opp under 90 kg.
Altså har jeg rundt 30 kg å kvitte meg med!

Fremtidshåpet er å komme ned rundt 80, men er redd jeg kommer til å se ut som et fugleskremsel med mine 182 cm om så skjer

Så var det bare å være sterk i vilja og fantasifull på matfronten, og håpe at "bivirkningene" går over om ikke så altfor lenge !

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 18:39   #138
VicFriKen76
Nytt Medlem

VicFriKen76 er på en erverdig vei

Heisann alle sammen.
Jeg får nesten slenge meg på her sammen med dere jeg også da. Min startdag var mandag, og har da også veiedag på mandager(kan hende jeg endrer det til fredager etterhvert)
Jeg vil ned 10 kilo, da skal jeg være fornøyd med kroppen min
Da kommer jeg nok inn i alle mine fine klær som ligger i skapet og er for små Jeg fikk nemlig en sønn for to år siden og har enda ikke klart å komme ned dit jeg var før jeg fikk han, så nok er nok, nå må noe gjøres
Håper dette kommer til å gjøre susen.
Syns egentlig det går veldig bra, hadde håpet jeg var i ketose i dag, men stixen var bare litt rosa, kan det ha noe med å gjøre at jeg drikker mengder med vann??? He he he, må drikke mye vann i denne varmen som er om dagen altså. Jeg drikker kun vann, ikke noe annet. Liker ikke brus, tåler ikke melk, kaffe er æsj osv

VicFriKen76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 18:49   #139
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av ann-karin1976@hotmail.com, her.

Heisann alle sammen.
Jeg får nesten slenge meg på her sammen med dere jeg også da. Min startdag var mandag, og har da også veiedag på mandager(kan hende jeg endrer det til fredager etterhvert)
Jeg vil ned 10 kilo, da skal jeg være fornøyd med kroppen min
Da kommer jeg nok inn i alle mine fine klær som ligger i skapet og er for små Jeg fikk nemlig en sønn for to år siden og har enda ikke klart å komme ned dit jeg var før jeg fikk han, så nok er nok, nå må noe gjøres
Håper dette kommer til å gjøre susen.
Syns egentlig det går veldig bra, hadde håpet jeg var i ketose i dag, men stixen var bare litt rosa, kan det ha noe med å gjøre at jeg drikker mengder med vann??? He he he, må drikke mye vann i denne varmen som er om dagen altså. Jeg drikker kun vann, ikke noe annet. Liker ikke brus, tåler ikke melk, kaffe er æsj osv

Hei! Gratulerer med ny begynnelse..ville bare si at du er i ketose - hvis du får noen farge forandring i det hele tatt er det ketose. Det er ikke forskjellig grader til ketose, som de sier her inne på forumet: ketose er ketose. Hvis du får veldig mørk lilla er det nok fordi du ikke få i deg nok vann, ellers så lenge det er farge forandring så er det bra Lykke til

Gammel 29-07-10, 18:56   #140
VicFriKen76
Nytt Medlem

VicFriKen76 er på en erverdig vei

Hei. Tusen takk for svar Blir kjempespennende til mandagen. Merker det som andre sier her inne, at magen er blitt mindre oppblåst....deilig Såm jeg tror dette går veien...ja ja ja.
Tror jeg må skifte brukernavn missa litt der kan du si He he

VicFriKen76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 19:20   #141
bekaa
Nytt Medlem

bekaa sin avatar

bekaa er på en erverdig vei
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

En neve frosne bringebær has i en bolle, et kjøleskapskaldt egg has i og en dæsj fløte (sånn at det omtrent dekker bærene) has over + en dæsj søtning etter smak - visp så med stavmikseren til konsistensen blir som du vil ha den. NAM!!!!!

supert
dette må prøves!

bekaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 04:45   #142
Ctr
Juniormedlem

Ctr sin avatar

Alder: 41
Ctr er ny på veien

Jeg har også startet opp.. Gått ned 2 kilo allerede !!

Delmål 1: Gå ned 2.4 kg innen Jul
Delmål 2: Kommer...
Ketolyse + 30 days shred!!
Ctr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 08:16   #143
Trine90
Nytt Medlem

Trine90 sin avatar

Alder: 35
Trine90 er på en erverdig vei

Melder meg inn jeg også. Jeg er idag på dag 5, og har hittil gått ned ca.1.5kg! :O Det er jo fantastisk motivasjon for meg. Stå på alle sammen, og ha en fin dag

Trine90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 08:23   #144
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av VicFriKen76, her.

Hei. Tusen takk for svar Blir kjempespennende til mandagen. Merker det som andre sier her inne, at magen er blitt mindre oppblåst....deilig Såm jeg tror dette går veien...ja ja ja.
Tror jeg må skifte brukernavn missa litt der kan du si He he

hehe jeg gjorde akkurat det samme med brukernavn...tar litt tid å bli vant til alt her

Gammel 30-07-10, 09:07   #145
surikatt
Nytt Medlem

surikatt er på en erverdig vei

4 uker nå og tatt av 5,3 kg

surikatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 10:13   #146
Kinemoren
Nytt Medlem

Hvor: Rogaland
Alder: 42
Kinemoren er på en erverdig vei

På grunn av oppussing hjemme og det at vi måtte flytte til svigers en periode, så har det ikke vært så praktisk å drive med ketolysekuren akkurat denne uken. Så jeg begynner igjen på mandag når vi flytter hjem igjen. Er kjempemotivert til å begynne på igjen. Gikk ned 2,5kg før jeg sluttet og har ikke gått dem opp igjen nå. Til tross for at jeg har gumlet i meg alt mulig rart. Men fra mandag er det full skjerpings! Gleder meg litt til det kjenner jeg.

l
Kinemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 13:44   #147
steen
Nytt Medlem

steen er på en erverdig vei

Heisann!

Etter å ha lest mye og er ketolyse starter i Juli tenkte jeg å komme i gang med å dele litt erfaringer. For 3 år siden veide jeg 135 kg (190 høy) og har sakte men sikkert gått ned til 115 kg, gjennom å bare begynne å trene ett par ganger i uka og kutte ut mer kalori holdig mat. Ville nå sett litt fart på prossessen og lette litt på nett og landet på ketolyse, satt i gang for tre uker siden og er nå på 107, målet er å få BMI på normalvekt og må da under 90 (altså ned 17 kg til)

Jeg har gjennom livstil omleggingen blitt glad i å trene. Nå trener jeg fem ganger i uken pluss jeg går en del i skog og mark. Jeg har siden påske gått på spinning tre fire ganger i uken og avslutter disse med en halvtime styrketrening. Jeg har en kjenning i den lokale sykkelklubben og ble dratt med på noen treninger med disse i forrige uke, nå har jeg kjøpt racer sykkel og klær/sko og fyker bortover landeveien. Har vært i ketose i to uker, og merker jeg blir helt skutt etter trening i går og forigårs. Jeg spiser omelett med ost etter trening i tillegg til masse vann. Men etter trening er resten av dagen ødelagt, jeg ligger på sofaen og klarer ikke røre meg før jeg får kreket meg til sengs, kvalm og veldig svimmel når jeg reiser meg. I går syklet jeg fem mil, brukte 1, 40 (ja det går selv med 107 kg på en sykkel når man sykler i gruppe og blir pushet og får råd om teknikk og utstyr, fantastisk sport, anbefales) og var helt ferdig, hadde ikke lyst på mat, tvang i meg vann, kvalm og skjelven. De andre jeg syklet med hadde blandet sportsdrikker som inneholder mye karb, de hadde også disse sportsbarene de tok etter trening med mye karb. Jeg avsto fra disse, men er det lurt å ta karb i forbindelse med trenings restitusjon, og får det noen konsekvenser for den videre fremgangen?

Kosten min har har de siste ukene vært:

Frokost 2 egg, fire skiver bacon, 1 tomat, ca 20 skiver agurk, 1 halv grønn paprika.
Lunsj: salat (iseberg, mais, tomat, agrk, rød løk) med fetaost og olivenolje.
Middag: en kyllingfilet eller en skinkebiff eller laksefilet eller annen fisk eller rent kjøtt med kokte grønnsaker til (broccoli, blomkål, gulrot etc)
Kvelds: osteomelett med salat med fetaost og olje.
Jeg drikker alltid minumum en halv liter vann til hvert måltid pluss ett glass nå og da.

Har klart å holde meg til dette, men begynner i dag og i går og kjenne meg matlei, så skal begynne å lete etter andre oppskrifter :-)

Er det noe her jeg som har mye karb? har ikke fått lest hele boken, men stixen gir utslag med en gang, selvom den ikke blir like mørk lilla som på boksen.

Sitter med en følelse av at jeg ikke har nok energi, selvom jeg ser at magen forsvinner mer og mer dag for dag, jeg er generellt ikke glad i fett, fikk dette inn med morsmelken, har alltid hatt skummet melk da vi var barn, aldri smør på brødskivene, alltid skjørt bort fettet fra koteletter o.l. så det sitter veldig i ryggmargen at fett er ikke bra. Var aktiv idrettsutøver på nasjonalt nivå frem til jeg ble 17/18, da kom latmannslivet og kiloen rant på frem til jeg begynte å ta kroppen på alvor igjen da jeg var 30 nå er jeg 33 og vil virkelig komme i form igjen.

Nå ble det mye skriving til å være første innlegg, men håper noen har litt tips for å få mere energi og om noen har erfaring med karb påfyll etter trening og synspunkter til min kost :-)

Jeg drar til kreta om en uke og skal være der i to uker, har noen tips for hvordan komme seg gjennom de to ukene uten å skjeie helt ut:-)

Ha en fin sommer:-)

steen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 16:10   #148
unaturligslank
Medlem

Opprinnelig lagt inn av steen, her.

Frokost 2 egg, fire skiver bacon, 1 tomat, ca 20 skiver agurk, 1 halv grønn paprika.
Middag: en kyllingfilet eller en skinkebiff eller laksefilet eller annen fisk eller rent kjøtt med kokte grønnsaker til (broccoli, blomkål, gulrot etc)
Jeg drikker alltid minumum en halv liter vann til hvert måltid pluss ett glass nå og da.

Hei!

Først og fremst må jeg jo si at treningsmengden din er imponerende! Har selv gått til innkjøp av en spinningsykkel, men foreløpig har det bare blitt 10 min i gangen .

Jeg synes det virker som du spiser alt for lite. Jeg er en "liten" jente på 165 og spiser i alle fall like mye som deg, og går ned i vekt! Maten du spiser nå krever f.eks mer energi å forbrenne noe som innebærer at man kan ha et høyere kcal-inntak pr dag.

Til frokost pleier jeg å spise en hel pakke bacon og jeg steker bacon og egg i meierismør, du klarer sikkert å spise 4 baconskiver ekstra til frokost.
Til lunsj burde du ha en del kjøtt i salaten, maisen burde du droppe, den kan for eksempel erstattes med avokado som er god og fet.
Kyllingfilet og skinkebiff er magert, du trenger ikke spise fettrandene på kjøttet, men stekt kjøttet i masse meierismør og spis større kjøttporsjoner. Gulrot er ikke bra. Et annet tips er å steke grønnsaker (squash, grønn paprika, brokkoli, sopp), også dette i masse meierismør med krydder. Osteomelett høres bra ut, men kanskje du kan ha noen baconterninger i denne også, kjøttrester fra middagen e.l. Og igjen, stek i meierismør.

Tror du med fordel kan drikke litt mer. En halvliter med vann til hvert måltid utgjør 2 liter pr dag ++ de glassene nå og da. Jeg tømmer gjerne en imsdalflaske til hvert måltid (0,7 l), og fyller den også opp innimellom måltidene og. Spesielt i starten tror jeg det er viktig å få i seg masse vann. Og når du trener såpass hardt vil jo du ha enda større væsketap.

Tar du vitamintilskudd? Det er også kjempeviktig.
Håper noen av tipsene mine kan hjelpe, jeg vet jo ikke hvor lavt du har tenkt å legge deg på karbo, men jeg har svart ut fra ketolyse <20
Lykke til!

Gammel 30-07-10, 16:19   #149
unaturligslank
Medlem

En ting til: Det tar tid før kroppen din forbrenner opptimalt på lavkarbokost, for noen tar det en uke for andre kan det gå opp til 2 mnd har jeg lest. Man må regne med litt ubehag i starten. Pass på at du ikke faller ut fra ketolyse for da startet tilvenningsprosessen på nytt igjen, og om du spiser "halveis" lavkarbo, og sprekker ofte vil du bare gå opp i vekt, det forteller jeg meg selv hver gang jeg har lyst å sprekke.

I syden gjelder samme regler som her. Enkelt og greit, du må bare ta en dag av gangen. Ikke si til deg selv at du skal ta en pause fordi det er en spesiell anledning. Det er alltid en anledning. Er det ikke en sydentur er det en bursdag, eller en grillfest eller et eller annet. Prøv å google lavkarbo og sydentur, temaet har vært tatt opp før så da finner du sikkert noen tips :-)

Gammel 30-07-10, 17:08   #150
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av steen, her.

Heisann!

Etter å ha lest mye og er ketolyse starter i Juli tenkte jeg å komme i gang med å dele litt erfaringer. For 3 år siden veide jeg 135 kg (190 høy) og har sakte men sikkert gått ned til 115 kg, gjennom å bare begynne å trene ett par ganger i uka og kutte ut mer kalori holdig mat. Ville nå sett litt fart på prossessen og lette litt på nett og landet på ketolyse, satt i gang for tre uker siden og er nå på 107, målet er å få BMI på normalvekt og må da under 90 (altså ned 17 kg til)

Jeg har gjennom livstil omleggingen blitt glad i å trene. Nå trener jeg fem ganger i uken pluss jeg går en del i skog og mark. Jeg har siden påske gått på spinning tre fire ganger i uken og avslutter disse med en halvtime styrketrening. Jeg har en kjenning i den lokale sykkelklubben og ble dratt med på noen treninger med disse i forrige uke, nå har jeg kjøpt racer sykkel og klær/sko og fyker bortover landeveien. Har vært i ketose i to uker, og merker jeg blir helt skutt etter trening i går og forigårs. Jeg spiser omelett med ost etter trening i tillegg til masse vann. Men etter trening er resten av dagen ødelagt, jeg ligger på sofaen og klarer ikke røre meg før jeg får kreket meg til sengs, kvalm og veldig svimmel når jeg reiser meg. I går syklet jeg fem mil, brukte 1, 40 (ja det går selv med 107 kg på en sykkel når man sykler i gruppe og blir pushet og får råd om teknikk og utstyr, fantastisk sport, anbefales) og var helt ferdig, hadde ikke lyst på mat, tvang i meg vann, kvalm og skjelven. De andre jeg syklet med hadde blandet sportsdrikker som inneholder mye karb, de hadde også disse sportsbarene de tok etter trening med mye karb. Jeg avsto fra disse, men er det lurt å ta karb i forbindelse med trenings restitusjon, og får det noen konsekvenser for den videre fremgangen?

Har klart å holde meg til dette, men begynner i dag og i går og kjenne meg matlei, så skal begynne å lete etter andre oppskrifter :-)

Er det noe her jeg som har mye karb? har ikke fått lest hele boken, men stixen gir utslag med en gang, selvom den ikke blir like mørk lilla som på boksen.

Sitter med en følelse av at jeg ikke har nok energi, selvom jeg ser at magen forsvinner mer og mer dag for dag, jeg er generellt ikke glad i fett, fikk dette inn med morsmelken, har alltid hatt skummet melk da vi var barn, aldri smør på brødskivene, alltid skjørt bort fettet fra koteletter o.l. så det sitter veldig i ryggmargen at fett er ikke bra. Var aktiv idrettsutøver på nasjonalt nivå frem til jeg ble 17/18, da kom latmannslivet og kiloen rant på frem til jeg begynte å ta kroppen på alvor igjen da jeg var 30 nå er jeg 33 og vil virkelig komme i form igjen.

Nå ble det mye skriving til å være første innlegg, men håper noen har litt tips for å få mere energi og om noen har erfaring med karb påfyll etter trening og synspunkter til min kost :-)

Jeg drar til kreta om en uke og skal være der i to uker, har noen tips for hvordan komme seg gjennom de to ukene uten å skjeie helt ut:-)

Ha en fin sommer:-)

Hei,
Det er ikke uvanlig at man har litt bly i beina og at det føles tung å trene i begynnelsen av overgangen til ketose. Overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker å komme i optimal fettforbrenningsmodus.
Anbefaler deg å søke opp alle trådene med innlegg fra brukernavn Pål. Det er flere her inne som trener hard og er i ketose, anbefaler deg å ta turen innom treningsdelen av forumet.

Noen få merknader til kostholdet:
Du skal spise grønnsaker som vokser over jorden bortsett fra mais (mini mais er OK), i tillegg kan du spise noe løk. Så maisen og gulrøttene må ut.
Bladsalat og agurk inneholder veldig lite næringsstoffer så pass på at de ikke utgjør hovedandelen av grønnsaksinntaket.
En av grunnene til at du sliter er nok at du får i deg for lite fett, kyllign og skinkebiff ligger i den magre enden av kjøtt alternativer. Så vær bevisst å velg feitere alternativer, dersom du har helt fettforbi så anbefaler vi at man starter med litt fett og øker på etterhver. Noe steds må jo energien komme i fra og når man kutter på kh så må man øke på med fett.

Kjøtt: bacon, ”grillskiver”- sideflesk, ribbe, entrecote, kjøttdeig, medisterdeig, nakkekoteletter…
Fisk: Laks, ørret, makrell, sild, brisling…
…steke i smør, i tillegg bruke fløte, rømme, gode oljedressinger på salaten.
Noen av de som sliter med fettintaket kan vurdere: shot med olivenolje, cocosa, MTC olje, udos choice etc.

Vedrørende stiks: utlag er utslag, man graderer ikke ketosen, den mørkeste fargen derimot kan være en indikasjon på at man drikker for lite vann. Testen skal for øvrig kun tas på kvelden minst to timer etter siste måltid.
De to største nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann…

Kreta: masse god lavkarbo mat, ute på restauranter be om ekstra salat/grønnsaker istedenfor poteter/ris/pasta.

Du har kanskje vært innom denne tråden, der finner du bl.a. linker til en del av Pål's tråder:
Til alle nybegynnere på lavkarbo...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.